جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۲۲ دی ۱۳۹۷
  • ۲۳:۲۷
  • 857
خوابی بهتر با 13 راز

خوابی بهتر با ۱۳ رازی که پزشکان می‌خواهند شما هم بدانید

اگر به دنبال ایده‌هایی برای خوابی بهتر هستید ما اینجا رازهایی را به شما خواهیم گفت که پزشکان خواب آنها را برای درمان بیمارانشان تجربه کرده‌اند و می‌خواهند آنها را با شما در میان بگذارند. آنها به شما نمی‌گویند چه مدت باید بخوابید بلکه می‌گویند برای خوابی بهتر باید چکار کنید و چه کارهایی را نباید انجام دهید و چگونه می‌شود سریع به خواب رفت و چطوری خواب شیرین را تجربه کرد.

ممکن است به هشت ساعت خواب نیاز نداشته باشیدخوابی بهتر

آخرین پژوهشها نشان می‌دهد که مقدار مناسب خواب بستگی به مقدار انرژی دارد که روز بعد از دست خواهید داد. من یک پزشک خواب هستم و کل زندگی بزرگسالیم خواب روزانه من شش و نیم ساعت بوده است.

لباس خواب مناسب خوابی بهتر

خوابیدن در لباسی نخی و گشاد باعث می‌شود پوست شما بهتر نفس بکشد و همچنین در طول شب بهتر خنک بماند. لباسهای تنگ باعث می‌شود جریان خون به بعضی از قسمتها به خوبی نرسد و باعث ناراحتی شما موقع خواب شود. برای خانمها هم بهتر است هنگام خواب لباس زیر خود را خارج کنند و یا از نوع گشاد و راحت استفاده کنند.

تماشای تلویزیون هم خوب استخوابی بهتر

من بیش از آنچه که شما تصور کنید، بی خوابی درمان کرده‌ام بنابراین به شما می‌گویم که خوابیدن با تلویزیون روشن مشکلی ندارد. تعداد زیادی از افراد به آسانی نمی‌توانند مغزشان را خاموش کنند اما تلویزیون روشن به آنها کمک می‌کند. صدای ملایم تلویزیون باعث پرت شدن ذهن شما از فکر کردن و فعال ماندن است. بهتر است تایمر آن را روشن کنید که خواب شبانه شما بهم نخورد. این روش برای افراد تنهایی هم که از تنهایی و ترس نمی‌توانند بخوابند روش خوبی است.

هر کسی عادات خواب خود را داردخوابی بهتر

بسیاری از افراد نمی‌توانند بخوابند مگر اینکه موزیک بگذارند پخش شود. بعضی از افراد بزرگسال همیشه با خرس عروسکی‌شان می‌خوابند. من حتی یک بیمار داشتم که در حالی که بخواب می‌رود یک پایش را به مدت ۱۵ دقیقه به شدت تکان می‌دهد. من هیچ نظری ندارم که چطور ممکن است اما این روش برای وی کار می‌کند.

الکل دشمن خواب خوب استخوابی بهتر

ممکن است بعضی از افراد تصور کنند که با الکل بهتر می‌شوند و آرامتر می‌شوند اما مطالعات نشان می‌دهد که باعث می‌شود شخص بیشتر از خواب بیدار شود و کمتر از خواب REM مورد نیازش استراحت کند.

درمان خروپف آسان نیستخوابی بهتر

آیا شریک زندگی شما اهل خروپف است؟ آلرژیهای پنهان یکی از بزرگترین علل خروپف هستند. گرفتگی بینی، راه‌های تنفسی بینی را تنگ می‌کند. یک ضد انعقاد یا یک آنتی هیستامین می‌تواند به آرامش کمک کند.

شاید زود به خواب برویدخوابی بهتر

زنی نگران بود چون وی هر روز در ساعت ۴ صبح زا خواب بیدار می‌شد و نمی‌توانست دوباره به خواب برود. اما وقتی که من از وی پرسیدم چه موقع به رختخواب می‌رود گفت ۸ شب. در مواردی خاص شما دچار بی‌خوابی نیستید بلکه خیلی زود به رختخواب می‌روید.

نوشتن برای رفع نگرانی‌هاخوابی بهتر

برای آرام کردن افکار رام نشونده، نگرانیهایتان را روی برگه‌ای بنویسید و آنها را به فردا واگذار کنید. سپس تمرین ذهنی را امتحان کنید تا مغز شما را اشغال کند مانند شمارش تا هفتاد.

برای خوابی بهتر نیازمند درمان هستید نه داروخوابی بهتر

اگر دچار بی خوابی هستید، به دنبال یک روانشناس بالینی متخصص در امور خواب  باشید. وی از یک تکنیک موثر، درمان رفتاری شناختی که ریشه مشکل شما را از بین می‌برد، استفاده می‌کند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که این روشها بهتر از داروها عمل می‌کنند.

هیچ کس از دست قهوه در امان نیستخوابی بهتر

حتی اگر بتوانید پس از یک فنجان قهوه بخوابید، کافئین شما را در مراحل اولیه خواب نگه می‌دارد. به هنگام مطالعه بر روی خواب ما متوجه می‌شویم که چگونه تنها یک فنجان قهوه متوجه تفاوت روی الکتروکاردیوگرام (ثبت کننده فعالیت الکتریکی قلب) می‌شویم. به جای قهوه انواع دمنوشهای خواب آور و آرام بخش مثل چای بابونه را جایگزین کنید.

برای خوابی بهتر از خوابیدن در این وضعیت خوداری کنیدخوابی بهتر

خوابیدن روی شکم بدترین وضعیت خواب برای گردن و ستون مهره‌های شماست. بهترین وضعیت خواب کدام است؟ خوابیدن روی کمر با بالشی در زیر زانوها برای حمایت از زانوها و برداشتن فشار از روی کمر.

اختلالات عجیب خوابخوابی بهتر

بسیاری از افراد نمی‌دانند که چقدر اختلالات خواب عجیب وجود دارد. افراد مبتلا به اختلال خواب REM رویاهای خشونت آمیزی را دنبال می‌کنند. آنهایی که مبتلا به فلج خواب هستند بیدار می‌شوند اما هر چند دقیقه به چند دقیقه نمی‌توانند حرکت کنند. افرادی که به سندرم انفجار سر دچار می‌شوند به هنگام خارج شدن از خواب، سر و صداهای زیادی تولید می‌کنند.

خواب می‌تواند زندگی بعضی افراد را تغییر دهدخوابی بهتر

من یک بار از یک مرکز ایالتی درخواستی برای درمان شخصی داشتم چون این شخص تحت کنترل بود. او آپنه شدید خواب داشت بنابراین او را در زیر یک دستگاه CPAP (دستگاهی که نای را باز نگه داشته و با ممانعت از بسته شدن راه‌های هوایی، راه تنفس فرد را باز نگه می‌دارد) قرار دادم. دو هفته بعد، همسرش مرا در آغوش گرفت و گفت: از شما مچکرم بخاطر اینکه شوهرم را به من برگردانید. همینطور که با من راه می‌رفت یک مشت کاغذ را به من نشان داد و گفت دیگر به اینها نیازی ندارم. آن کاغذها، برگه‌های تقاضای طلاق بودند. بخاطر این چیزهاست که من پزشک خواب شدم. شما با داستانی مشابه این در مطلب نجات معجزه آسا که بیان خاطراتی جالب توسط پزشکان بود، برخورد داشتید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
106
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
54
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
111
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
429
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
240
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
434

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
104
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
113
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
156
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
215
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
100
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
88

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
114
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
365
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
821
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
292
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
632
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
928

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
47
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
113
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
154
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
429
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
147