چگونه اگزما را در خانه درمان کنیم؟


درمان خانگی اگزما

اگزما یکی از بیماری هایی است که اگرچه منجر به کشندگی نمی شود ولی در بسیاری از افراد باعث بروز مشکلاتی شده که می تواند از نظر روحی بر افراد تاثیر گذاشته و حتی کارایی روزانه شخص را پایین آورد. هنگامی که حملات اگزما شروع می شود این عارضه باعث قرمزی پوست ، فلس پوست و خارش آن می شود.

این وضعیت التهابی مزمن (که همچنین با نام درماتیت آتوپیک نام گذاری می شود) قابل درمان نیست و معمولا در دور ای عود کرده و پس از آن فروکش می کند. آیا شما مایل به تسکین خارش و حساسیت پوستی ناشی از اگزما هستید؟

با تغییرات فوق العاده ساده در شیوه زندگی و مصرف داروهای خانگی، شما می توانید علائم اگزما در شما را بدون نیاز به دکتر تسکین دهید. متخصصین پوست برخی از این راه ها را معرفی کرده اند و در اینجا ما به شرح این راه های ساده که به انجام درمان کمک می کند، می پردازیم.


  1. مالیدن روغن نارگیل بر روی پوست

جرمی فنتون، MD، یک عضو دپارتمان پوست و مدیر پزشکی در مرکز درماتولوژی Schweiger در شهر نیویورک، در این باره می گوید: شایع ترین علت عود اگزما پوست خشک است، روغن نارگیل می تواند یک مرطوب کننده خوب، و حتی ممکن است واجد برخی از اثرات ضد باکتری و ضد التهابی باشد.

افراد مبتلا به اگزما مستعد این هستند که بار بیشتری از باکتری بر روی پوست خود داشته باشند ، و باکتری ها می تواند اگزما را بدتر کند.


  1. خوابیدن همراه با یک مرطوب کننده

اگر هوا در خانه شما خشک است، این بدان معناست که پوست شما نیز خشک خواهد شد. این امر به ویژه در طول ماه های سرد و مواقعی که هوای گرم رطوبت را از پوست شما جذب و باعث خشکی پوست شما می شود، رخ می دهد.

دکتر فنتون در این باره پیشنهاد می دهد که برای مقابله با این معضل، از یک بخور سرد برای کمک به حفظ رطوبت پوست شما، استفاده کنید.


  1. برای جلوگیری از اگزما مدیتیشن را نیز امتحان کنید

به نظر نمی رسد که ذن و مدیتیشن دقیقا بتوانند اگزما را رفع کند به ویژه هنگامی که خارش شما را دیوانه کرده باشد. لیندزی بوردون ، پزشک متخصص و استادیار گروه پوست در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در این باره می گوید: “اما گاهی اوقات عود اگزما بر اثر وجود یک محرک، مانند استرس است”.

بنابراین سعی کنید که اضطراب خود را به خصوص برای در حداقل نگه داشتن حالت خشکی، پوسته پوسته شدن پوست تحت کنترل در آورید. این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما حتی مراحل مدیتیشن را به طور منظم انجام دهید. و با نجام این مراقبت های ۵ دقیقه ای، آرامش را برای خود و پوست شما به ارمغان بیاورید.


  1. ورزش کردن

دکتر بوردون در این باره می گوید که در مورد استرس، ورزش می تواند به آرامش و آسودگی خاطر کمک کند. شما با طی طریق چند مایل بر روی تردمیل و یا شرکت در یک کلاس یوگا در هفته، نه تنها اضطراب خود را کاهش می دهید بلکه ممکن است این امر در کنترل نیز موثر باشد. (فقط مطمئن شوید که پس از جلسه ورزش بدن خود را بشویید چون عرق کردن و بیش از حد گرم بدن می تواند شرایط پوستی و اگزما را بدتر کند).


  1. مصرف نکردن الکل

دکتر فنتون در این باره می گوید که هیچ مطالعات قطعی ای وجود ندارد که نشان دهد که یک رژیم غذایی خاص بر اگزما تاثیر دارد اما او اضافه می کند که ثابت شده است التهاب می تواند اگزما را به دنبال داشته باشد. بنابراین هر چیزی که ایجاد التهاب کند من جمله الکل یا نوشیدنی های الکلی می تواند باعث شرایطی شود که ناخواسته این وضعیت را تشدید کند.


  1. انجام دوش ولرم یا حمام بلغور جو دوسر

وقتی شما در حال حمام هستید دمای آب را کنترل کنید که بالا نرود چون این امر باعث خشک شدن پوست می شود.

دکتر فنتون در این مورد می گوید: ” مو، صورت، زیر بغل، کشاله ران، و پای خود را بشویید. صابونی که آلودگی مشهودی را دارد را برای بقیه بدن استفاده نکنید”.

دکتر فنتون ادامه می دهد که اگر پوست شما بسیار تحریک شده است، در یک وان پوشیده از بلغور جو دوسر بخوابید که همین امر می تواند به تسکین خارش پوست در شما کمک کند (یک بسته مانند Aveeno که تسکین دهنده ای مورد استفاده در حمام است را امتحان کنید).. تسکین تحریک مداوم پوست که منجر به خارش می شود مهم است، چون خارش باعث بدتر شدن اگزما می شود. فقط به یاد داشته باشید که دمای آب را در درجه حرارت ولرم نگه دارید.


  1. نگاهی به کمد لباس خود بیندازید

دکتر بوردون در این باره هشدار می دهد که : لباس های خشن، مانند لباس های پشمی، می تواند باعث شروع اگزما شود،. این جنس مواد باعث سایش پوست و در نتیجه تورم می شود. در عوض، گزینه های دیگری که باعث می شود پوست نفس بکشد، مانند لباس های پنبه ای ، در این زمینه انتخاب بهتری می تواند باشد.


  1. استفاده از یک کرم و مرطوب کننده غلیظ

از آنجا که پوست خشک یکی از عامل های مهم در شروع اگزما است، مرطوب کردن به طور منظم ممکن است قوی ترین سلاح شما برای پیشگیری از این حالت باشد.

برای اثربخشی مطلوب، ایده آل این است که شما بیش از یک بار در روز پوست خود را مرطوب کنید. کرم ها و پمادها بهتر از لوسیون هستند ، و شما باید از مرطوب کننده یا کرم های حاوی یک عطر اجتناب کنید چون می تواند برای پوست شما تحریک کننده باشد. دکتر فنتون می گوید: نکته: “همیشه در سه دقیقه قبل از خروج از حمام مرطوب کردن کمک می کند تا رطوبت بر روی پوست شما تثبیت شود”.


  1. انتخاب مواد شوینده ملایم

دکتر فنتون در این باره می گوید که صابون های فانتزی را فراموش کنید. شما نیاز به شوینده ای مطلوب و بدون عطردارید. دلیل این امر این است که آنها مواد شیمیایی کمتری دارند که باعث کاهش شانس تحریک پوست شما می شود. مواد شوینده فاقد عطرو رنگ که اغلب مورد برای پوست های حساس هستند بر روی خود برچسب “عاری یا بدون (ماده یا فلان چیز)” را دارند.


  1. سری به یک داروخانه بزنید

آنتی هیستامین ها مانند بنادریل، کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه و لوسیون کالامین، همه ی آنها می توانند به تسکین اگزما در شما کمک کنند.

کالامین اگزما

منبع : HEALTH

این مقاله توسط Andrea Stanley به رشته تحریر در آمده و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.