جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تعادل

۸ راه که بین کار و زندگی، تعادل ایجاد کنید

تعادل بین کار و زندگی، یکی از چالش های افراد است.  فرقی ندارد که چه تازه وارد شغلی شده باشید و چه در حال ادامه دادن شغل قبلی خود هستید، به هر حال دارای مسئولیت‌های زیادی هستید که بایستی آنها را انجام دهید و گاهی حس می‌کنید که هیچگاه زمان کافی برای انجام وظایف خود ندارید و نمی‌توانید همه‌ی کارهایتان را آنطور که دوست دارید، انجام دهید. اما راهکارهایی هم هست که می‌توانید بین زندگی شخصی و زندگی کاری خود تعادل ایجاد کنید. که در اینجا هشت تای آنها را خواهید خواند:

تعادل در زندگی و کار

۱ – این را درک کنید که همه چیز به طرز فکر شما بستگی دارد

محیط کاری هر کسی با دیگران فرق دارد. اما اگر حرفه‌ی شما طوری‌ست که باید به طور شبانه روزی کار کنید، ایجاد تعادل برای شما قطعا سخت خواهد بود.  موفقیت یک اتفاقی نیست که یک شبه رخ دهد، بلکه یک سفر است.  در نتیجه نداشتن تعادل در زمانبندی بین کار و زندگی، برای شما آسیب زننده است. اگر به این طرز فکر برسید، آغازی‌ خواهد بود برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و زندگی کاری.

۲- برای خودتان محدویت‌های کاملا شفاف ایجاد کنید

قدم‌ بعدی برای رسیدن به تعادل، این است که برای خودتان یکسری محدویت‌های مشخص و شفاف ایجاد کنید و به قانونی که برای خودتان ایجاد کرده‎اید عمل کنید.  مثلا برای خودتان زمان بگذارید که تا ساعت ۶ کار می‌کنم، سپس از دفتر کارم خارج می‌شوم و اگر نیاز به اضافه کاری بود، فقط یک ساعت شب بین ۹ تا ۱۰ را به آن اختصاص می‌‌دهم. در ضمن این قوانین را به همکاران یا مشتری‌های خودتان نیز بگویید و آنها را مطلع سازید. با کارفرمای خود  نیز صحبت کنید و او را قانع کنید که این قوانین برای بهبود عملکرد کاری شماست و در انتها از او بخواهید شما را حمایت کند. البته گاهی رویدادهای ناگهانی رخ می‌دهند که باعث بهم زدن قوانین شما می‌شوند اما همینکه  صریحا متوجه شوید چه اتفاقی اورژانسی هست یا نه، خوب است.

۳- هدف های واضح و واقعی برای خود داشته باشید

مفهوم تعادل بین زندگی و کار، به این معناست که هردوی اینها مهم است و هر دو  اولویت دارند ولی در مسیرهای مختلف بایستی انجام شوند. قدم سوم برای رسیدن به تعادل این است که هدفهای خودتان را واضح و واقعی تعریف کنید. اگر اهدافتان مشخص نباشند، نمی‌توانید تعادلی بین کار و زندگی ایجاد کنید و حتی ممکن است در تله‌ی بیش از حد کار کردن بیفتید. اگر ندانید چه زمانی قرار است به هدفتان برسید، کار کردن شما شبیه به راه رفتن روی تردمیل است. به همین صورت در مورد زندگی شخصی خود نیز اگر اولویت بندی نداشته باشید ممکن است نسبت به آن بی اهمیت شوید و فکر کنید نسبت به کارتان کمتر مهم است. پس به طور آگاهانه تصمیم بگیرید که می‌خواهید چطور و با چه کسانی زمان خود را سپری نمایید.

۴- حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

از آنجایی که قرار نیست هفت روز هفته و بیست و چهارساعته کار کنید، بایستی ساعاتی را که کار می‌کنید، ساعت کارآمد و مفیدی باشند. هنگامی‌که زمان خود را آنطوری که باید، سپری نکنید دچار استرس می‌شوید. سعی کنید سی دقیقه با تمرکز روی یک کاری زمان بگذارید سپس یک وقفه کوتاه داشته باشید و دوباره با تمرکز برگردید به کار.  حتی در مورد کارهای شخصی یا کار در منزل نیز به همین صورت عمل نمایید.

۵- همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

اگر قرار است چند روز خاطره ساز داشته باشید، واقعا در طول این چند روز چه کارهایی خواهید کرد؟ زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش انجام کارهایی که واقعا دوست نداریم را، ندارد. مثلا شاید اولین قسمت خیلی از سریال ها را ببینید و متوجه شوید آن چیزی نیست که دوست دارید پس نیازی نیست زمان خود را برای دیدن تمام قسمتها هدر دهید. در ضمن اعضای خانواده  نیز می‌توانند به هم کمک کنند که اگر متوجه شدند یکی از آنها دارد وقتش را الکی با کلیک کردن در اینترنت هدر می‌دهد، به او تذکر دهند. پس پنجمین راه برای رسیدن به تعادل، این است که زمان خود را بر روی چیزهای باارزش و باکیفیت بگذارید. کمیت برای شما مهم نباشد، بلکه کیفیت مهم باشد.

۶- تا جایی که می‌توانید از دیگران کمک بگیرید

اعضای خانواده، یک دوست، یک پرستار، اشخاصی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا نیازی نباشد همه‌ی کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. در ضمن قرار نیست در همه‌ی کارها عالی باشید، قبول کنید که گاهی نیاز به کمک دیگران دارید.

۷- یکی از راههای داشتن تعادل خوب خوابیدن است

با تشخیص اینکه تمام استرس‌ها فقط در ذهن شما وجود دارد و واقعی نیستند، پس باید از ذهن خود به خوبی نگهداری کنید. یکی از راههای محافظت از ذهن، خوابیدن به اندازه‌ی کافی است. بهتر است همیشه سر یک ساعت مشخص بخوابید تا صبح زود با ذهنی تازه از خواب بیدار شوید و برای گذران روز خود کاملا مجهز باشید.

۸- به گذشته نگاه کنید

تعادل داشتن می‌تواند از طریق درس گرفتن از گذشته نیز باشد. نگارش خاطره‌ها، برای مرور در آینده،  هم برای خودتان و هم برای فرزندان ، مفید است. مرور گذشته‌ها می‌تواند برای برنامه ریزی بهتر در آینده، مفید باشید. این کار را با یک خاطره نویسی ساده در دفترچه یا وبلاگ خود می‌توانید انجام دهید.

 

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز از مقاله Julie Zhou

منبع : medium

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
159
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
168
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
193
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
378
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
243
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
399

مقالات سلامت

واكسن سينوفارم
واکسن سینوفارم ؛ میزان اثربخشی طبق داده‌های علمی و پاسخ به پرسش‌ها در مورد آن
57
لیکن پلان
لیکن پلان از انواع و علائم تا علتها و درمانهای مختلف
138
سوختگی درجه سه
سوختگی درجه سه و آنچه باید راجع به آن بدانید
207
میگرن کودکان
میگرن کودکان چه علائمی دارد و روشهای درمان آن چیست؟
120
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
123
درمان قطعی تنبلی تخمدان
آیا قرص ضد بارداری درمان قطعی تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی زنان است؟
88

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
153
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
61
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
97
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
303
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
398
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
781

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
123
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
79
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
85
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
78
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
222
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
122