طعم سرکه سیب طبیعی چگونه است؟


سرکه سیب به چندین دلیل به عنوان یک ماده جادویی تبلیغ می‌شود به طوری که این فواید به نظر می‌رسد که برای هر بیماری که وجود دارد، موثر باشد. این اکسیر اسیدی به عنوان یکی از مواد غذایی سالم دوران ماست که افرادی از سراسر جهان را وارد یک رژیم غذایی سرکه سیب کامل کرده است. ما شما را سرزنش نمی‌کنیم اما قبل از اینکه آن را نادیده بگیرید، سعی کنید قدری هم در مورد باورهای غلط در مورد سرکه سیب بدانید.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: همه سرکه سیبها یک جور هستند

خواص سرکه سیب

بسیاری بر این باور هستند که سرکه سیب یک سرکه ساده ساخته از سیب است، اما در واقع دو نسخه برای سرکه سیب وجود دارد: تصفیه شده و تصفیه نشده. اگر شما به مواد کمتر پردازش شده علاقه مند هستید یا مایل به استفاده از سرکه سیب برای استارتر سرکه خانگی خودتان هستید، نوع تصفیه نشده آن برای شما بهتر است. خوشبختانه روشهایی برای تفکیک میان سرکه‌های ارزانتر مغازه و انواع سرکه سیب ارگانیک درجه یک آن وجود دارد. سرکه‌هایی که صاف و شفاف هستند به احتمال زیاد فیلتر شده و پردازش شده هستند به این معنی که برخی از عناصر خود را که به ما مزایای سلامتی ارزشمندی را می‌دهد، از دست داده‌اند. بهترین نوع آن ظاهری تیره و قهوه‌ای دارد و این برای کسانی که به دنبال یک ماده طبیعی‌تر ارگانیک هستند، مطلوب است.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: طعم آن وحشتناک است

باورهای غلط در مورد سرکه سیب

ما دریافتیم که هیچ کس نمی‌خواهد سرکه سیب تصفیه نشده بنوشد صرفنظر از اینکه مزایای سلامتی آن چه هستند. با این حال این به این معنی نیست که شما باید از آن اجتناب کنید یا شروع کنید به منفجر کردن بطری، چندین روش برای پنهان کردن مزه و طعمی که از آن ایجاد می‌شود، وجود دارد. روشهای معمول عبارتند از تهیه سس سالاد یا مخلوط کردن آن با عسل (برای آنهایی که شیرینی دوست دارند). شما می‌توانید حتی یک سس یا اسموتی از چیزهای متنوع ایجاد کنید.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: این ماده به درمان دیابت کمک می‌کند

باورهای غلط در مورد سرکه سیب

بسیاری معتقدند که سرکه سیب به علت توانایی تثبیت گلوکز و جلوگیری از افزایش شدید قند خون، یک سلاح موثر برای بیماران دیابتی است. با این حال، درست است که فواید بسیاری برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند، وجود دارد و یا برای جلوگیری از پیشگیری از دیابت در آینده مفید است اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد این ماده می‌تواند جایگزین انسولین و سایر داروهای ضروری دیابت شود. اگر شما علاقه مند به انجام آن هستید، قبل از اینکه سرکه سیب را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی رسمی تجویز کنید، با یک پزشک مشورت کنید.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: فواید سلامتی چندانی ندارد

باورهای غلط در مورد سرکه سیب

شما می‌توانید نسبت به فواید بهداشتی سرکه سیب بی تفاوت باشید اما بهتر است چند نکته را از ما بشنوید. این معجون شگفت انگیز ثابت شده که قند خون را پایین می‌آورد، به مشکلات معده کمک می‌کند، گرفتگی بینی را رفع می‌کند و حتی آکنه را برطرف می‌کند. علاوه بر این  حتی دارویی با اسید استیک که سرشار از سرکه سیب است بخاطر خواص ضدقارچ و ضد باکتریایی آن مورد تایید FDA قرار گرفته است.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: این ماده نمی‌تواند به شما آسیب برساند

باورهای غلط در مورد سرکه سیب

بله سرکه سیب بخاطر فواید سلامتی‌اش شگفت انگیز است اما این بدان معنا نیست که هیچ اثر جانبی ندارد. موقع خوردن آن به دلیل ماهیت اسیدی این ماده باید دقت کنید چون مینای دندان را از بین می‌برد. اگر در دوزهای بالا مصرف شود ممکن است به طور بالقوه باعث کاهش سطح پتاسیم شود.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: برای پوست بد است

درمان جوش با سرکه سیب

ابتدا ممکن است به طور غریزی بگویید که احتمالا سرکه سیب به دلیل بوی تند و خواص اسیدی برای پوست شما مضر است اما متاسفانه شما اشتباه می‌کنید. در حقیقت این ماده را می‌توان به عنوان یک تونر صورت به هنگام ترکیب با آب استفاده کرد و حتی می‌تواند به عنوان پاک کننده آرایش استفاده شود. ما به شما توصیه نمی‌کنیم که کل مجموعه مراقبت از پوست خود را به این مواد اختصاص دهید اما قابلیت‌های عجیب آن برای از بین بردن مشکلاتی مانند آکنه و اثرات به جا مانده از آکنه را زیر سوال نمی‌بریم. حتی ستاره‌های مشهور مانند میراندا کر، مگان فاکس و کیتی پری روی آن قسم می‌خورند.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: می‌تواند از سرطان جلوگیری کند

سرکه سیب و درمان سرطان

اگر چه مطالعات مختلفی وجود دارد که طی آنها سرکه سیب برای مبارزه با سرطان به طور بالقوه آزمایش شده است اما طبق نظر مجله سلامتی و تناسب اندام همه نتایج (از جمله قابلیت کند کردن رشد سلولهای سرطانی) نشان دهنده بی نتیجه بودن آن در درمان سرطان بوده است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف سرکه سیب ممکن است منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان مری شود اما بعضی دیگر نشان داده‌اند که می‌تواند منجر به افزایش خطر سرطان مثانه شود. در نهایت می‌توان گفت که اگرچه سرکه سیب در پاک کردن دستگاه گوارش ما عالی است لزوما به این معنی نیست که شما از ابتلا به سرطان روده بزرگ ایمن هستید.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: همان خواص سیب را دارد

باورهای غلط در مورد سرکه سیب

اگرچه در سرکه سیب کلمه سیب بکار رفته اما همه مواد مغذی سیب خوردنی را ندارد. قطعا این ماده از سیبهای تخمیر شده به دست می‌آید اما فرایند تصفیه و انحلال آن باعث می‌شود که یک سری مواد مغذی همچون فیبر و ویتامین C که در سیبها به میزان فراوانی وجود دارند در سرکه سیب ظاهر نشود.


باورهای غلط در مورد سرکه سیب: تنها استفاده آن برای خوردن است

استفاده خانگی از سرکه سیب

برخلاف این باور معمول، شما می‌توانید از این ماده جالب توجه برای چیزهای دیگری غیر از استفاده‌های خوراکی که قبلا شرح آن رفت استفاده کنید. همچنان که قبلا گفته شد خواص زیبایی نیز دارد اما در واقع خواص سرکه سیب بیش از اینهاست. سرکه در واقع یکی از بهترین مواد پاک کننده طبیعی است که عمدتا به دلیل خواص ضد میکروبی آن است. این ماده به طرز جالبی به عنوان یک پاک کننده چند منظوره طبیعی، خنثی کردن بوها و یا کشتن علفهای هرز موثر است. اگر واقعا عاشق این ماده هستید حتی می‌توانید در آن حمام کنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست