جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
فواید آب خیار

آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید

آب خیار و نوشیدن آن ممکن است به عنوان یک روش مطمئن برای بهبود سلامت شما نباشد اما چندین مزیت شگفت انگیز را ارائه می‌دهد و همچنین از نظر آماده سازی دارای روندی بسیار آسان است. در این مقاله به بررسی فواید حاصل از مصرف این نوشیدنی طبیعی و نقش آن در سلامت انسان خواهیم پرداخت.

 

آب خیار چیست؟

تهیه آب بسیار ساده است و با غوطه ور کردن و خیساندن تکه‌های خیار در یک پارچ آب، انجام می‌شود. در حالی که این امر ممکن است بیش از حد ساده به نظر برسد، بسیاری از مواد تشکیل دهنده فعال خیار در آب تزریق شده و باعث تأمین مواد مغذی برای بدن شما می‌شود. آب آشامیدنی بخش مهمی از رژیم غذایی سالم است، بنابراین بهتر کردن طعم آن برای بهبود تأثیر آن یک انتخاب عاقلانه است.

خیارها عمدتاً از آب تشکیل‌شده‌اند، به همین دلیل است که این نوع آب در پاکیزه کردن مواد پاک‌کننده بسیار محبوب و مفید است. این نوشیدنی دارای عطر و طعم زمستانه و دارای طراوت خیار و همچنین بسیاری از مواد مغذی دیگر و مواد تشکیل دهنده فعال است. مصرف آب آشامیدنی باعث افزایش ویتامین C و همچنین بتا کاروتن، منگنز، مولیبدن و سایر آنتی‌اکسیدان‌های دیگر، از جمله کوکوربیتاسین می‌شود. خیار همچنین دارای سیلیس است که دارای تعدادی اثرات مثبت بر بدن است. مهم‌تر از همه، با این حال، این یک سبزی دارای یک طعم خوشمزه و منحصر به فرد در یک لیتر آب به طور متوسط است که سلامت شما را هرچه بیشتر حفظ خواهد کرد.

فواید آب خیار

برخی از مزایای استفاده از آب خیار عبارت‌اند از مراقبت از پوست، کاهش وزن، کاهش شانس ابتلا به بیماری‌های مزمن، بهبود سلامت قلب و عروق و تراکم استخوان و دیگر موارد.

فواید آب خیار

مراقبت از پوست

تعدادی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان موجود در خیار یافت می‌شوند که می‌توانند به سلامت پوست کمک کنند، زیرا آنتی‌اکسیدان‌ها قادر به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد هستند که همین امر باعث کاهش استرس اکسیداتیو می‌شود که می‌تواند به بروز چین و چروک، لکه‌های مرتبط با سن و شل کردن پوست شما با افزایش سن کمک کند.

 

کمک به فرآیند کاهش وزن

آب آشامیدنی در افزایش حس سیری در شما بسیار خوب است. آب به طور طبیعی خوب است، زیرا تشنگی اغلب با گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود. هنگامی که آب خیار را بخشی بزرگ‌تر از رژیم غذایی خود مصرف می‌کنید، برخی از پر خوری در میان وعده و مصرف غیر ضروری وعده‌های غذایی که می‌تواند رژیم غذایی را مختل کند، جلوگیری می‌کند.

 

پیشگیری از ابتلای به مشکلات مربوط به قلب

مصرف آب خیار یک راه عالی برای افزایش میزان پتاسیم است که یک الکترولیت حیاتی برای تأمین سلامت است. پتاسیم همچنین به عنوان یک وازودیلاتور عمل می‌کند تا فشار خون و فشار بر سیستم قلبی عروقی را پایین بیاورد، بنابراین خطر ابتلا به آترواسکلروز (تصلب شرایین)، حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی را در فرد مصرف‌کننده کاهش می‌یابد.

 

بهبود تراکم استخوان

اگرچه در آب آشامیدنی مواد معدنی زیادی وجود ندارد، اما در این میان عناصر کمیابی مانند سیلیس و منگنز وجود دارد. این امر می‌تواند به تقویت استخوان‌ها کمک کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را بالا رفتن سن در شما کاهش دهد.

پیشگیری از ابتلای به سرطان

خیار حاوی یک ترکیب منحصر به فرد به نام کوکوربیتاسین (cucurbitacin) است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند. در سال‌های اخیر این ترکیب موضوع تحقیقات زیادی بوده است و در این تحقیقات مشخص شده است که نوشیدن آب خیار می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در میان افراد مستعد به این بیماری کاهش دهد.

اثر آب خیار در پیشگیری از سرطان پروستات

پاک کردن بدن از سموم

نوشیدن آب خیار به معنای نوشیدن مقدار زیادی آب است که می‌تواند به افزایش حجم ادرار کمک کند. این بدان معنی است که سموم در بدن شما سریع‌تر از بین می‌روند و همین امر باعث کاهش فشار روی سیستم متابولیک بدن شما می‌شود.

افزایش قدرت عضلانی

یکی از اجزای منحصر به فرد آب خیار، سیلیس است که ماده‌ای معدنی است که به ندرت در رابطه با سلامت انسان در مورد آن بحث می‌شود. با این حال، این ریزمغذی بخش مهمی از بافت همبند در بدن است و می‌تواند به رشد ماهیچه‌ها کمک کند.

 

چگونه آب خیار را مصرف کنیم؟

تهیه آب خیار در خانه، روش ترجیحی برای نوشیدن این نوشیدنی است، زیرا ارزان و از نظر آماده‌سازی بسیار آسان است.

  • مرحله ۱ – تمیز کردن و برش یک خیار (۳-۴ برش برای یک لیوان، یا یک خیار برای یک پارچ)
  • مرحله ۲ – شیشه را با آب سرد پر کنید و خیار را اضافه کنید.
  • مرحله ۳ – اضافه کردن یخ برای نگه داشتن خیار در زیر آب تا اطمینان حاصل شود که مواد مغذی آن به داخل آب آزاد شود.
  • مرحله ۴ – اجازه دهید نوشیدنی برای حداقل ۱۰-۱۵ دقیقه قبل از نوشیدن ساکن بماند.
  • مرحله ۵ – استفاده از همان خیار با آب اضافی؛ خیار را بعد از ۲۴ ساعت دور بیندازید.

منبع مقاله :organic facts
این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است.

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
63
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
139
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
262
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,306
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
433
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
428

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
47
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
233
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
184
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
131
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
115
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
632
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
215
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
382
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
696
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
682

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
63
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
55
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
243
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
153