آرایش ناخن با لاک مات این روزها طرفداران زیادی دارد و خانم‌ها بسیار علاقمندند که با یک رنگ مات و زیبا بافتی جالب روی ناخن‌های خود ایجاد کنند اما برخی افراد نظر مثبتی در مورد این لاک‌ها ندارند و معتقدند آرایش ناخن با لاک مات تکراری و خسته کننده است و جذابیت و تنوع لاک‌های براق را ندارد. در حالی که با انتخاب یک دیزاین مناسب می‌توان به روشی خلاقانه‌تر و جذاب‌تر از این لاک‌ها استفاده کرد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات را به شما معرفی می‌کنیم که نه تنها تکراری، خسته کننده و تخت و دوبعدی نیستند بلکه می‌توانند از دیزاین لاک‌های براق و اکلیلی هم جذاب‌تر باشند.

ترند لاک ناخن مات جدیدترین ترند آرایش ناخن محسوب می‌شود که در چند سال اخیر جزو محبوب‌ترین ترندهای آرایشی میان خانم‌ها بوده است. ما همیشه لاک‌های مات را در رنگ‌های تیره و کدری دیده‌ایم که شاید جذابیت زیادی برای بیشتر افراد نداشته باشند و به همین دلیل اکثریت مردم لاک‌های براق را به لاک مات ترجیح می‌دهند. البته لاک‌های براق هرگز جایگاه خود را در دنیای مانیکور از دست نخواهند داد اما لاک مات تنها لاک مشکی ساده و کسل کننده‌ای نیست که همه جا می‌بینید، اگر ما بتوانیم به روشی متفاوت و جدید از لاک‌های مات استفاده کنیم، تنوع رنگی آن را افزایش دهیم و از ترکیب آن همراه با لاک‌های براق و متالیک استفاده کنیم به نتایجی عالی خواهیم رسید.

مانیکور فرنچ معکوس با رنگ قرمز

مانیکور فرنچ معمولی از روش‌های کلاسیک آرایش ناخن است اما فرنچ معکوس هم یک روش خلاقانه و جدید است که در آن به جای تیپ ناخن پایه ناخن با رنگ متفاوتی آرایش می‌شود. اگر به این مدل آرایش ناخن علاقمند هستید می‌توانید از دو رنگ هماهنگ مثل قرمز آلبالویی و قرمز روشن با بافت مات برای این کار استفاده کنید. توجه داشته باشید که در لاک‌های مات ایجاد خطوط تمیز و یکدست اهمیت زیادی دارد و بهتر است برای ایجاد فرم در پایه ناخن از شابلون یا برچسب استفاده کنید.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

آرایش ناخن با لاک مات و تیپ متالیک

اگر می‌خواهید لاک ناخن مات شما چشمگیرتر و جذاب‌تر شود آن را با رنگ متالیک همراه کنید. یکی از روش‌های متداول برای این کار استفاده از فرنچ معمولی است که در آن از یک رنگ مات برای پایه ناخن و یک رنگ متالیک برای تیپ ناخن استفاده می‌شود. شما در انتخاب رنگ‌های لاک آزاد هستید اما پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم همراه با یک رنگ متالیک ساده مثل طلایی است.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

ترکیب لاک مات و تزئینات متالیک

اگر فرنچ کردن روش مورد علاقه شما نیست باز هم می‌توانید از ترکیب لاک متالیک یا اکلیلی برای جذاب‌تر کردن لاک مات خود استفاده کنید. برای این کار ابتدا با یک رنگ لاک مات پایه مثل صورتی یا کالباسی یا بژ که نزدیک به رنگ طبیعی ناخن باشد استفاده کنید سپس با یک رنگ لاک متالیک یا اکلیلی طرح‌های مورد نظر خود را روی یک یا دو ناخن ایجاد کنید.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

آرایش ناخن با لاک مات و تیپ براق

قرار گرفتن رنگ‌های مات در کنار رنگ‌های براق نوعی تضاد بافت به وجود می‌آورد که از نظر زیبایی بسیار چشمگیر و جذاب است. شما از این ویژگی می‌توانید برای آرایش ناخن‌های خود هم استفاده کنید. برای این کار ترفند فرنچ کردن توصیه می‌شود که بسیار شکیل و مدرن خواهد بود، برای این کار پایه ناخن‌ها را به رنگ مات دلخواه درآورید و تیپ ناخن را نیز با یک رنگ براق هماهنگ با آن پوشش دهید.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

آرایش دولایه ناخن با ترکیب مات و متالیک

ایین روش هم یک ترفند دیگر برای ترکیب کردن لاک مات و متالیک است که به زیبایی هر دو رنگ خواهد افزود. پس اگر می‌خواهید لاک مات روی ناخن‌های شما جلوه زیباتری داشته باشد سطح ناخن را با دو لایه لاک مات در رنگ لخواه پوشش دهید سپس با برچسب‌های متالیک یا لاک متالیک همراه با شابلون برای ایجاد طرح‌های فانتزی و جذاب روی آن کمک بگیرید. در این روش بهتر است رنگ پایه و تزئین تضاد کافی داشته باشند تا جذاب‌تر به نظر برسند.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

آرایش ناخن با لاک مات در رنگ‌های روشن

آرایش ناخن با لاک مات لزوما نباید تیره باشد، شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و حتی رنگ‌های پاستل هم در بافت مات استفاده کنید و به جذابیت ناخن‌های خود بیفزایید. برای زیباتر شدن ناخن‌ها توصیه می‌شود کمی تزئین متالیک هم روی آن اضافه کنید تا ناخن‌ها تخت و دوبعدی به نظر نرسند و از یکنواختی خارج شوند.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

آرایش سه رنگ با لاک مات و متالیک

اگر دوست ندارید همه ناخن‌های خود را به یک رنگ درآورید مشکلی نیست، دست شما باز است و شما می‌توانید از هر ترکیب رنگی که دوست دارید برای آرایش ناخن با لاک مات استفاده کنید. در این روش پیشنهادی تعدادی از ناخن‌ها با رنگ‌های مات خنثی پوشانده می‌شود و بقیه ناخن‌ها نیز بر حسب سلیقه شما با یک رنگ مات دیگر که کنار یک رنگ متالیک قرار گرفته تزئین می‌شود.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

مدل دورنگ لاک مات با خطوط عمودی

ناخن‌های مات لزوما تخت و دوبعدی نیستند، شما با انتخاب طرح و رنگ مناسب می‌توانید کاری کنید که ناخن‌های شما عمق پیدا کنند بدون آن که نیازی به استفاده از لاک‌های براق باشد. برای این کار کافی است از دو رنگ لاک مات نزدیک به هم طوری استفاده کنید که خطوطی عمودی مانند تصویر روی ناخن‌ها به وجود آید و ناخن‌های شما سه بعدی و بلند و کشیده به نظر برسند.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

ترکیب چند رنگ لاک با طرح‌های هندسی

لاک‌های مات هم مثل لاک‌های براق قابلیت‌های زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها برای انجام انواع کار ناخن استفاده کرد. فرم‌های هندسی چند رنگ از طرح‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند و جذابیت خاصی روی ناخن‌ها به وجود می‌آورند. البته بهتر است برای ایجاد این طرح‌ها حتما از شابلون و برچسب استفاده کنید تا نتیجه کار تمیز و یکدست شود.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

لاک تک رنگ مات و براق

یکی از روش‌های جذاب برای استفاده از لاک مات، ترکیب کردن آن با لاک براق همرنگ آن است که باعث می‌شود لاک مات در مات‌ترین شکل و لاک براق در براق ترین شکل خود به نظر برسد. برای این کار از هر رنگ لاکی می‌توانید استفاده کنید اما رنگ‌های تیره‌تر مثل مشکی و زرشکی و بنفش تیره از این نظر  جذابیت و عمق بیشتری دارند.

چند مدل زیبای آرایش ناخن با لاک مات

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)