جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سحر خیز شدن

سحر خیز شدن را با این ۴ روش انجام دهید

بالاترین  فایده‌ی ‌سحر خیز بودن، تبدیل شدن به‌ کسی است که ‌ خودش را مسئول رخ دادن رویاهایش می‌داند. کسی که برای اهداف بلند مدتش می‌جنگد تا به آنها برسد.  اگر خیلی وقت است که عادت کرده‌اید شبها تا دیر وقت بیدار باشید، اکنون کمی‌ زمان می‌برد تا  عادت جدید سحر خیز بودن را، در خود ایجاد نمایید. اما هر کاری با تکرار زیاد، تبدیل به عادت می‌شود.

اگر ۳۰ روز پشت سرهم تمرین کنید، می‌توانید آرام آرام عادت به ‌سحر خیز بودن را  در خود ایجاد نمایید آنگاه درخواهید یافت که صبح زود، بهترین زمانی‌ست که از آن لذت می‌برید و بهترین زمانی‌ست که شما را کارآمدتر از همیشه می‌نماید.

سحر خیز بودن

برای تبدیل شدن به یک فرد سحر خیز، چهار روش زیر را در زندگی خود پیاده سازید :

۱ – ایجاد یک برنامه‌ روتین شبانه و صبحگاهی

مهمترین علتی که می‌توانید سحر خیز باشید این است که ‌شبها در ساعت مناسب بخوابید. بایستی بتوانید طوری برنامه‌ریزی کنید که صبح ها به ‌جای اینکه ‌خواب و خمار باشید، سرزنده‌ و سرحال از خواب برخیزید.  این خیلی مهم است که‌شب، قبل از خواب، برنامه‌ها و کارهای روز بعد را بنویسید. سه ‌تا از مهمترین کارهایی که‌ باید روز بعد انجام دهید را لیست کنید. اینکار باعث می‌شود شب را با خیال راحت تری بخوابید و یک خواب شبانه‌ی خوب به ‌سحرخیز بودن شما کمک می‌کند.

صبحانه‌ای که ‌می‌خورید نقش بسیار مهمی‌ در سلامت فکر و جسم شما دارد. می‌توانید از شب قبل برای صبحانه‌ی ‌فردا برنامه ‌ریزی کنید و مقدماتش را نیز فراهم نمایید. با این کار زمان خود را موقع صبح، برای فکر کردن در مورد اینکه ‌چه ‌بخورید به ‌حداقل می‌ رسانید.

واژه‌ی روتین یعنی یکسری کارهایی که ‌به‌ طور مرتب انجام می‌شوند و تغییر خاصی در آنها صورت نمی‌گیرد. فراهم کردن مقدمات صبحانه ‌برای فردا، نوشتن لیست کارهای فردا، دیدن یک برنامه ‌یا مطالعه ‌کتاب قبل از خواب، روتین هایی هستند که باعث می‌شود بدنتان دریافت کند که ‌الان زمان خواب است و در نتیجه منجر به داشتن یک خواب شبانه‌ راحت‌تر خواهند شد.

۲ – برای سحر خیز شدن،  به‌ خودتان سخت نگیرید

اصلا جالب نیست که‌ آلارم  را دو ساعت زودتر بگذارید تا سر ساعتی که ‌مد نظر دارید بتوانید سرحال از خواب بیدار شوید چون نمی‌شوید. سعی کنید به تدریج و آرام  آرام،  بدن خودتان را تنظیم کنید که ‌به ‌طور طبیعی در یک محدوده ‌زمانی خاصی بخوابد و بیدار شود.

مثلا هر بار ۵ دقیقه ‌زودتر از روز قبل بیدار شوید به ‌این صورت هر ۱۲ روز، یک ساعت زودتر بیدار می‌شوید و بعد از ۲۴ روز،  به ‌جای ۸ صبح، ۶ صبح بیدار خواهید شد. البته به همین نسبت شبها نیز  بایستی زودتر بخوابید تا بعد از ۲۴ روز، شبها به ‌جای اینکه‌ ساعت ۱۲ بخوابید، ساعت ۱۰ بخوابید.

حتی می‌توانید به ‌جای تمرین روی ۵ دقیقه، فقط روی یک دقیقه‌ تمرین کنید و هر روز فقط یک دقیقه ‌زودتر بیدار شوید تا به‌هدف مورد نظرتان برای سحر خیز بودن برسید.

البته هیچکدام از این روشها کارساز نیستند اگر اهل چرت زدن باشید. بایستی اراده قوی ‌به ‌خرج دهید و با اولین صدای آلارم ساعت،  بلند شوید پاهایتان را از روی تخت برداشته ‌و روی زمین بگذارید.

۳-  وارد اینترنت نشوید

اغلب ما از طریق گوشی موبایل،  آلارم ساعت را تنظیم  می‌کنیم و صبح،  بعد از قطع کردن صدای آن،  وسوسه ‌می‌شویم که‌ سری هم به ‌اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بزنیم یا ایمیل‌هایمان را چک کنیم.  از این کار بپرهیزید چرا که‌ ماندن در رختخواب و هدر دادن یکی دو ساعت در ‌اینترنت،  باعث شکست شما در رسیدن به ‌هدف سحر خیر بودن می‌شود. به محض شنیدن صدای آلارم،  از تختتان بپرید بیرون و  روزتان را در مورد خودتان شروع کنید نه‌ در مورد آنچه ‌در جهان می‌گذرد.

۴- بیرون بروید ورزش کنید

حتما نیازی نیست به ‌باشگاه ‌ورزشی بروید، می‌توانید در یک فضای باز، نرمش های خیلی ساده انجام دهید، یا در اطراف خانه‌ پیاده‌روی کنید. این یک شروع مثبت برای روز شماست.  آن‌را در عادت‌های خود بگنجانید. از نظر علمی‌ نیز ثابت شده ‌که‌ با ورزش کردن، متابولیسم بدن سریعا آغاز می‌شود و قبل از اینکه ‌یک روز کاری پر مشغله، شما را در خود ببلعد، در مقابلش بیمه ‌می‌شوید.

به‌طور کلی، هدفتان هر چیزی که ‌هست بایستی از قدم های کوچک کوچک، آغاز کنید. هر روز یک گام بردارید و اگر سریعا به‌آنچه‌ مد نظر دارید نرسید،  ناامید نشوید و به‌ گام برداشتن‌های هر روزه‌ ادامه‌دهید.

 

ترجمه و تالیف اختصاصی  مجله قرمز از مقاله‌ی  Aditi Shrikant

منبع:  success

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

با این ترفندها از ایجاد موخوره در موهایتان پیشگیری کنید
با این ترفندها از ایجاد موخوره در موهایتان پیشگیری کنید
43
عطر مشک و خاویار دو رایحه خاص و متفاوت از دنیای عطرها
عطر مشک و خاویار دو رایحه خاص و متفاوت از دنیای عطرها
126
همیشه جوان بمانید، ترفندهایی برای جلوگیری از پیری پوست
همیشه جوان بمانید، ترفندهایی برای جلوگیری از پیری پوست
292
راز داشتن یک لبخند زیبا و جذاب در این چند کار ساده است
راز داشتن یک لبخند زیبا و جذاب در این چند کار ساده است
211
مانیکور شاد ،مدل‌های شاد و جذاب آرایش ناخن برای تابستان
مانیکور شاد ،مدل‌های شاد و جذاب آرایش ناخن برای تابستان
252
زنان خاندان‌های سلطنتی چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنند؟
زنان خاندان‌های سلطنتی چگونه از پوست خود مراقبت می‌کنند؟
471

مقالات سلامت

شقاق مقعد یا فیشر
شقاق مقعد (Fissure) چیست؟ معرفی کامل، علائم، پیشگیری و درمان شقاق مقعد
202
آکنه پیشانی
آکنه پیشانی به چه علت بوجود می‌آید و چگونه درمان می‌شود؟
184
درد گوش موقع بلعیدن
درد گوش موقع بلعیدن به چه علت بوجود می‌آید؟
173
معرفی داروی اتودولاک یا لودین
معرفی کامل داروی اتودولاک (Etodolac) یا لودین (Lodine)
180
عارضه گرمازدگی چیست؟
عارضه گرمازدگی چیست ؟ معرفی علائم، علل ایجاد، پیشگیری و درمان آن
257
دندان ترک خورده
دندان ترک خورده چگونه تشخیص داده شده و ترمیم می‌شود؟
326

مقالات آشپزی

شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
229
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
372
کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
702
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
369
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
2,864
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
978

مقالات تغذیه

تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
231
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
177
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
176
آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
539
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
863
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
1,026