چگونه ژل ناخن بزنیم؟


کاشت ناخن ژلی در منزل

کاشت ناخن این روزها بسیار محبوب شده است و خانم‌ها هزینه‌های بالایی را برای این کار پرداخت می‌کنند. روش‌های متعددی برای کاشت ناخن وجود دارد که کاشت ناخن ژلی یکی از آن‌هاست.

این روش از کم‌خطرترین روش‌های کاشت ناخن به شمار می‌رود و نسبت به روش‌های دیگر که در آن‌ها از چسب استفاده می‌شود آسیب کمتری به ناخن وارد می‌شود. شما اگر ابزارها و مواد لازم برای این کار را داشته باشید می‌توانید کاشت ناخن ژلی را در منزل انجام دهید.

در این مقاله شما را با روش انجام این کار در چند مرحله و نحوه پاک کردن ناخن ژلی آشنا خواهیم کرد.


آماده کردن ناخن‌ها برای کاشت ناخن ژلی

ناخن‌ها را سوهان بکشید و شکل دهید: قبل از انجام کاشت ناخن لازم است که ناخن‌های شما فرم مناسبی داشته باشندو معمولا کاشت ناخن را زمانی انجام می‌دهیم که ناخن‌ها کوتاه هستند اما لازم است سطح و لبه ناخن‌ها صاف و کاملا متقارن باشد تا نتیجه بهتری بگیرید. با سوهان ناخن لبه‌ها را صاف کنید و با بافر سطح آن را یکدست کنید تا هرگونه ناصافی و زبری آن از بین برود.

کوتیکول ناخن‌ها را جدا کنید: پس از سوهان زدن از قیچی مخصوص کوتیکول ناخن استفاده کنید و هرگونه زائده را از لبه ناخن‌ها جدا کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید کوتیکول ناخن‌ها را مانند روشی که برای مانیکور گفته شد پایین بدهید و جدا کنید تا سطح ناخن بلندتر شود.

یک لایه لاک پایه بزنید: پس از آماده کردن سطح ناخن‌ها لاک پایه یا بیس کوت خود را بردارید (می‌توانید از برق ناخن معمولی هم استفاده کنید) و روی ناخن‌های خود را با یک لایه از آن بپوشانید. این کار باعث می‌شود ناصافی‌های سطح ناخن پر شود و همچنین از آسیب‌های احتمالی محافظت گردد.

همچنین بخوانید: ناخن مصنوعی ژله ای

انجام کاشت ناخن ژلی

دو لایه نازک لاک بزنید: اگر از ژل ناخن شفاف استفاده می‌کنید پس زیر آن مشخص خواهد بود و بهتر است که قبل از استفاده از ناخن ژلی ناخن‌های خود را یکدست کنید. برای این کار می‌توانید از لاک با رنگ پایه ناخن مثل بژ، گلبهی و یا صورتی کمرنگ بسته به رنگ پوست و ناخن خود استفاده کنید. لاک را یک لایه نازک بزنید و پس از خشک شدن آن لایه دوم را روی آن بزنید. البته این مرحله دلخواه است اما اگر ناخن‌های کوچک و ناصافی دارید انجام آن توصیه می‌شود.

ژل را روی ناخن بزنید: اگر می‌خواهید کاشت ناخن بلند انجام دهید به وسیله‌ای که در تصویر می‌بینید نیاز دارید. این تکه مقوای چسبدار را دور ناخن بپیچید و کار ژل زدن روی ناخن را آغاز کنید. شکل مورد نظر برای ناخن را با بلندی دلخواه خود با ژل بسازید و به کمک دستگاه اشعه UV که مخصوص خشک کردن ناخن ژلی است آن را خشک کنید. هر ناخن باید دو تا سه دقیقه زیر دستگاه قرار بگیرد تا کاملا خشک شود. در این مرحله می‌توانید از ژل بی‌رنگ، رنگی یا مات هم استفاده کنید. البته دقت کنید که بهتر است ناخن ژلی را خیلی بلند درست نکنید چون شکستن آن ممکن است به پایه ناخن آسیب جدی بزند.

کاشت ناخن ژلی

اضافات آن را جدا کنید: در این مرحله باید مانند یک هنرمند واقعی عمل کنید. ناخن‌هایی را که با ژل ساخته‌اید به کمک سوهان و بافر ناخن فرم دهید و اضافات آن را جدا کنید تا ‌سطح همه ناخن‌های کاملا صاف و صیقلی و یک اندازه شود و طبیعی به نظر برسد.

لاک دلخواه خود را بزنید: در این مرحله با ناخن‌های کاشته شده خود مانند ناخن‌های واقعی رفتار کنید. بیس کوت بزنید، پس از خشک شدن آن دو لایه لاک بزنید و تزئینات دلخواه خود را انجام دهید. در انتها از تاپ کوت استفاده کنید.


پاک کردن ناخن ژلی

روی ناخن را سوهان بزنید: شاید بزرگ‌ترین دردسر در مورد ناخن ژلی پاک کردن آن باشد. این کار چندانن ساده نیست و اگر درست انجام نشود ممکن است به ناخن‌های خود آسیب برسانید. در مرحله اول سوهان را بردارید و تا جایی که می‌توانید سطح ناخن ژلی را سوهان بزنید تا نازک‌تر شود و به سطح ناخن‌های خود نزدیک‌تر شوید البته مواطب باشید که به خود ناخن‌ها آسیب نزنید.

از استون خالص استفاده کنید: اگر از استون خالص استفاده نکنید ژل پاک نخواهد شد. پنبه را داخل این استون خیس کنید و روی ناخن‌ها بگذارید. برای هر ناخن به یک تکه پنبه بزرگ که کاملا در استون خیس شده باشد نیاز خواهید داشت.

دور سرانگشتان فویل بپیچید: پس از آن که پنبه‌های آغشته به استون ۱۰۰% را روی ناخن‌ها گذاشتید یک تکه فویل دور هرکدام بپیچید و بگذارید به همین حال باقی بماند. توصیه می‌شود این کار را برای هر دست جداگانه انجام دهید چون انجام آن برای هر دو دست همزمان مشکل است.

ناخن‌ها را یکی یکی پاک کنید: ۱۵ دقیقه به همین حال باقی بمانید و فویل‌ها را باز نکنید. پس از آن که ۱۵ دقیقه به پایان رسید یکی یکی فویل‌ها را باز کرده و پنبه را بردارید، خواهید دید که ژل پوسته پوسته شده و جدا می‌شود. از یک وسیله مناسب کمک بگیرید و پوسته‌ها را از سطح ناخن جدا کنید. اگر تکه‌ای از ژل روی ناخن باقی مانده و جدا نمی‌شود مجددا پنبه را خیس کرده و روی آن بگذارید و با فول ببندید و این مراحل را تکرار کنید تا ناخن‌ها کاملا تمیز شوند.

روی ناخن را روغن بزنید: پس از پایان کار احتمالا ناخن‌های شما خشک و شکننده شده‌اند. برای رفع این حالت از روغن مخصوص ناخن استفاده کنید و آن را روی سطح ناخن‌ها بمالید و اجازه دهید جذب شود.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)