رپورتاژ


اتود ممکن است توسط افراد مختلف با نام های دیگری نیز یاد شود؛ اما از معروف ترین نام ها می توان به مداد نوکی و مداد مکانیکی اشاره کرد. تنوع شگفت انگیزی از اتود در انواع سبک ها با ویژگی های مختلف برای اهداف متفاوت در بازار لوازم تحریر وجود دارد.

اغلب افراد نگارش و رسم با اتود را به دلیل عملکرد بسیار آسان ترجیح می دهند. در این میان دلایل خوبی برای انتخاب و خرید اتود به جای استفاده از مداد سیاه چوبی وجود دارد که بطور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به تراشیدن
  • امکان رسم یکنواخت خطوط
  • تعادل بیشتر نسبت به مداد سیاه چوبی چرا که مداد سیاه چوبی با چند نوبت تراشیدن کوتاه می شود.
  • اتود قابلیت شارژ دارد

در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک تلاش شده است تا مجموعه ای از بهترین مارک اتود و نوک مدادی با قیمت مناسب گردآوری و عرضه شود که در ادامه با برخی از این محصولات آشنا خواهید شد.

برند روترینگ

مجموعه اتود روترینگ (Rotring) با دقت بسیار طراحی شده اند. مجموعه های متنوع با قطر نوشتاری مختلف برای اطمینان از دقت بالا در طراحی، نقشه کشی، رسم و نگارش تولید شده اند. هنرمندان و طراحان حرفه ای، خرید اتود روترینگ را به جهت اطمینان از ساختار حرفه ای آن انجام می دهند.

بیش از ۹۰ سال است که برند روترینگ به طراحان و مهندسین ابزارهای تخصصی بسیار با کیفیتی را جهت خلق و ثبت ایده هایشان عرضه می نماید. اتود روترینگ برای دانش آموزان، طراحان و مهندسین حرفه ای پیشنهادات متنوعی دارد که همگی ایمن و ماندگار هستند. تمامی محصولات روترینگ با دقت فنی و کیفیت بالا تولید می شوند.

از مشهورترین مجموعه های اتود برند روترینگ می توان به اتود تیکی روترینگ، اتود راپیدی روترینگ، اتود ویزومکس روترینگ و اتود ویزوکلیک روترینگ اشاره کرد.

برند یونی بال

وقتی برند یونی بال، اتود کوروتوگا یونی را معرفی نمود به معنای واقعی کلمه یک انقلاب بود! با یک اتود معمولی نوک اتود پس از کمی نوشتن پهن شده و دیگر اثری از خطوط یکنواخت باقی نمی ماند! اتود کوروتوگا یونی این مسئله را با طراحی عملکرد ضامن دار داخلی حل کرده است؛ بدین صورت که هر بار نوک اتود را از روی صفحه بر میدارید، نوک اتود کمی در جای خود می چرخد و همین موضوع باعث می شود که نوک اتود همانند یک نقطه مخروطی، تیز و ثابت شود. نام کوروتوگا نیز که یک واژه ژاپنی به معنای مخروطی شدن است به همین دلیل بر روی این اتود یونی بال (Uni-ball) گذاشته شده.

معرفی بهترین مارک اتود و نوک مدادی

اتود کوروتوگا یونی بال در دو قطر نوشتاری ۰.۵ و ۰.۷ میلیمتر و در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و صورتی در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک عرضه شده است.

برند فابرکاستل

دو ویژگی مهم در تولید اتود فابرکاستل عبارت است از طراحی عالی و عملکرد بی عیب و نقص آن. اتود فابرکاستل نیز برای مصارف مختلف محصولات متنوعی را طراحی و تولید نموده است. فابرکاستل برای دانش آموزان اتودهای سبک و رنگارنگ با قطر نوشتاری ۰.۵ و ۰.۷ میلیمتر را در رنگ های متنوع طراحی نموده است که می توان به اتود Z فابرکاستل اشاره نمود؛ اما برای افراد حرفه ای مانند دانشجویان طراحی و معماری مجموعه اتود تی کافاین واریو فابرکاستل با قطر نوشتاری ۰.۳، ۰.۵، ۰.۷، ۰.۹ میلیمتر با طراحی پلکانی قسمت سر اتود که امکان استفاده از شابلون ها در مقیاس های متنوع را به آسانی فراهم می سازد؛ پیشنهاد می شود. اتود تی کافاین واریو فابرکاستل با دقت و کیفیت بسیار بالا تولید شده است که امکان طراحی دقیق را برای طراحان و معماران با بالاترین خواسته ها فراهم می سازد. همینطور اتود تی کافاین کلاچ با قطر نوشتاری ۲ میلیمتر نیز مناسب برای طراحی عرضه شده است.

برند فابرکاستل (Faber-Castell) مجموعه لوکس خود را با عنوان دیزاین فابرکاستل عرضه نموده است که در طراحی و تولید بدنه آن از چوب طبیعی، رزین عالی یا آلومینیوم رنگ شده استفاده می شود.

برند کاوکو

بطور کلی برند کاوکو را با مجموعه متنوع نوشت افزار لوکس آن می شناسند. اتود کاوکو (Kaweco) در مجموعه های مختلفی مانند کلاسیک اسپورت، آل اسپورت، برس اسپورت، فراست اسپورت، اسکای لاین اسپورت، اسپشیال و … با قطر نوشتاری ۰.۵، ۰.۷، ۲ و ۳.۲ میلیمتر عرضه شده است. جنس بدنه اتود کاوکو در برخی از مجموعه ها رزین عالی و برخی دیگر از آلومینیوم رنگ شده و برخی نیز از فلز برنج است؛ همین موضوع باعث شده تا این اتود در گروه نوشت افزار لوکس قرار گیرد.

معرفی بهترین مارک اتود و نوک مدادی

اگر به دنبال خرید اتود لوکس و متفاوت هستید دفتر دستک اتود کاوکو را با طیف گسترده ای از طرح و رنگ به شما پیشنهاد می کند.

برند زبرا

برند زبرا با طراحی و تولید اتود دلگارد زبرا تمامی مشکلات در خصوص شکستن نوک اتود را حل نمود! اتود دلگارد زبرا یک نوشت افزار با دقت و راحت برای نگارش و رسم است. عملکرد نشکن در مداد مکانیکی زبرا از جدیدترین نوآوری ها در زمینه طراحی اتود است. این نوآوری به شما امکان نوشتاری روان را می دهد و دیگر نگران ایجاد وقفه به دلیل شکستن نوک اتود نیستید.

اتود دلگارد زبرا دارای دو فنر دفاعی برای محافظت از نوک اتود در برابر فشار است؛ به همین دلیل اتود زبرا دلگارد با نام اتود نشکن نیز شهرت دارد و انتخابی ایده آل و مطمئن برای شرکت در کلاس و آزمون است.

برند استابیلو

از مهم ترین ویژگی اتود استابیلو که در دیگر محصولات این برند نیز مشاهده می شود طراحی ارگونومیک بدنه نوشت افزار است.

معرفی بهترین مارک اتود و نوک مدادی

با کمک نوشت افزار برند استابیلو (Stabilo) شما می توانید بدون احساس خستگی طولانی بنویسید و رسم کنید! به جرأت می توان گفت برند استابیلو تنها طراح و تولید کنند اتود مخصوص افراد چپ دست است. اتود استابیلو با قطر نوشتاری ۰.۵، ۰.۷ و ۳.۲ میلیمتر با بدنه ای مقاوم در دو گروه راست دست و چپ دست طراحی و تولید می شود. از محبوب ترین این محصولات می توان به اتود اسمارت گراف استابیلو و اتود ایزی ارگو استابیلو اشاره نمود. اتود استابیلو با رنگ های نئونی بدنه شخصیتی رنگارنگ و متمایز را به نمایش می گذارند.