رپورتاژ آگهی


یکی از فعالیت‌هایی که بهره‌وری و عملکرد شیرآلات را افزایش می‌دهد، رسوب زدایی شیرآلات و رسوب گیری شیر اهرمی آن‌ها است. این کار باعث بهبود خواص و افزایش طول عمر و شیرآلات می‌شود. توصیه می‌شود که در بازه‌های زمانی منظم کار رسوب زدایی را در منزل انجام دهید تا ضمن افزایش طول عمر و کارایی شیرآلات از بروز دیگر مشکلات پیشگیری شود.

در صورتی که شیرآلات ساختمانی خود را از سایت کالا شهر خریداری کنید و در بازه‌های زمانی منظم به رسوب‌زدایی شیرآلات بپردازید، مطمئن باشید که سالیان طولانی بدون هیچ‌گونه آسیب و خرابی می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

رسوب زدایی شیرآلات و رسوب گیری شیر اهرمی چگونه انجام می‌شود؟

مزایای رسوب گیری منظم از شیرآلات

از جمله تأثیرات مثبت رسوب زدایی شیرآلات و رسوب‌گیری شیر اهرمی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 بهبود عملکرد و کارایی

 به کمک این رسوب زدایی، رسوباتی همچون کلسیم، منیزیم، آهن و دیگر مواد معدنی که در آب وجود دارند و ممکن است در طول استفاده از شیرآلات در قسمت داخلی لوله‌های آن جمع شده و رسوب کنند، تمیز می‌شود. این رسوبات باعث محدود شدن جریان آب شده و به ‌دنبال آن کاهش فشار آب را به وجود می‌آید. با رسوب زدایی منظم می‌توان این شدت جریان را به‌ طور مناسب و ایده‌آلی نگه‌ داشت و از ایجاد فشار اضافی بر روی شیرآلات و شیر اهرمی آن جلوگیری کرد.

افزایش طول عمر

به‌ دنبال رسوب زدایی شیرآلات و رسوب‌گیری شیر اهرمی افزایش کارایی و عملکرد دستگاه را خواهید داشت. همچنین از خرابی زودهنگام آن‌ها جلوگیری می‌شود. با رسوب‌زدایی ریسک خرابی و کاهش طول عمر شیرآلات برطرف شده و برای مدت طولانی‌تر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 بهداشت

 رسوباتی که داخل شیرآلات گیر می‌کنند، قابلیت آن را دارند که محلی برای رشد باکتری و دیگر میکروارگانیسم‌ها باشند. این میکروارگانیسم‌ها به کیفیت آب و بهداشت آن صدمه میزند و با رسوب‌زدایی منظم می‌توان بهداشت را به آب مصرفی برگرداند.

 صرفه‌جویی در مصرف آب

 همان‌طور که در موارد قبل گفتیم در صورتی ‌که رسوب در بدنه و قسمت‌های داخلی شیرآلات و لوله‌ها جمع شود، از شدت و میزان آب می‌کاهد. به‌ همین منظور افراد برای دریافت فشار آب بیشتر، میزان آب بیشتری را مصرف می‌کنند. اگر رسوب زدایی شیرآلات و رسوب گیری شیر اهرمی به ‌طور منظم انجام شود دیگر نیازی به افزایش فشار نیست. همچنین دستگاه‌های گرمایشی همچون پکیج و آب گرمکن که با آب کار می‌کنند نیز دیگر نیازی به مصرف انرژی بیشتر برای گرم کردن حجم آب ندارند.

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید مزایای این رسوب گیری بسیار زیاد است و در جنبه‌های مختلفی منجر به بهبود عملکرد و کارایی شیرآلات می‌شود. البته که تنها این رسوب زدایی در عملکرد شیرآلات تأثیر نداشته؛ بلکه جنس شیرآلات و برند تولیدی آن نیز بسیار موثر است. در صورتی ‌که قصد خرید و یا تعویض شیرآلات خود را دارید می‌توانید بهترین برندها و نمونه‌های آن را از صفحه مربوط به شیرآلات در سایت کالا شهر مشاهده کنید. پس از مشاهده این صفحه متوجه می‌شوید که تنوع شیرآلات هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ قیمت و برند تولیدی بسیار زیاد است. خوشبختانه تمامی برندهایی که در سایت کالا شهر برای شما در نظر گرفته شده جزو باکیفیت‌ترین‌ها است که در صورت رسوب زدایی منظم و نگهداری خوب، طول عمر و دوام بالایی از آن‌ها دریافت خواهید کرد.

 روش‌های رسوب زدایی شیرآلات و رسوب گیری شیر اهرمی

حال که از اهمیت رسوب زدایی شیرآلات برایتان گفتیم، خوب است که به چند روش متداول برای انجام آن اشاره کنیم تا با پیاده‌سازی این روش‌ها به‌ طور منظم، شیرآلات را تمیز کرده و از ایجاد آسیب در آن جلوگیری کنید.

 استفاده از حلال‌های تمیز کننده

 حلال‌های تمیزکننده جزوه حلال‌هایی هستند که به طور مخصوص برای رسوب زدایی شیرآلات و رسوب گیری شیر اهرمی به‌ کار می‌روند. این حلال‌ها حاوی مواد شیمیایی خورنده مانند استون و اسید بوده که باعث تخریب رسوبات و لایه‌های آن می‌شود. حتماً پیش ‌از استفاده از این مواد دستورالعمل استفاده را به‌ طور دقیق مطالعه کنید تا از آسیب به بدنه شیرآلات جلوگیری شود.

 اسید استخراج‌کننده

 برخی اسیدها شامل موادی نظیر نمک و سیتریک اسید هستند که باعث حل شدن رسوبات و استخراج آن‌ها می‌شود. برای استفاده و به‌ کار گرفتن این مواد حتماً باید از موارد امنیتی مانند دستکش و عینک استفاده کنید و در اتمام کار، شیرآلات را به ‌خوبی بشویید تا مواد شیمیایی بر روی آن باقی نماند.

 البته که در کنار این روش‌ها و مواد شیمیایی، می‌توان از مواد خانگی نیز برای تمیز کردن و رسوب زدایی شیرآلات استفاده کرد.

سرکه و آب

 یکی از مواد پرکاربرد سرکه است. شما می‌توانید ابتدا گرد و خاک شیرآلات را با دستمال پاک کرده و به نسبت برابر آب و سرکه را با هم مخلوط کنید. سپس از این محلول برای رسوب زدایی شیرآلات استفاده کنید.

 جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی

از دیگر مواد خانگی می‌توان به جوش شیرین و مایع شوینده اشاره داشت که از آن برای رسوب گیری شیرهای اهرمی استفاده می‌شود. برای این کار مقداری آب گرم در کاسه ریخته و حدود یک تا دو قاشق غذاخوری از مایع ظرف‌شویی را با آب مخلوط کنید. سپس جوش شیرین را در آن ریخته و با اسفنجی نرم سعی کنید رسوبات شیر اهرمی را پاک کنید.

همچنین برای تمیز کردن بیشتر می‌توانید جریان آب را از منبع قطع کنید. سپس شیرآلات خود را باز کرده و قسمت‌های داخلی آن را به ‌طور کامل تمیز کنید تا هیچ‌گونه رسوب یا مواد اضافی داخل آن باقی نماند.

رسوب زدایی شیرآلات و رسوب گیری شیر اهرمی چگونه انجام می‌شود؟

 خرید شیرآلات با کیفیت

 همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم در صورتی ‌که شیرآلات از برندهای معتبر باشند و از متریال خوبی برای ساخت آن‌ها استفاده شود، طول عمر و دوام آن‌ها بیشتر خواهد شد. پس توصیه می‌کنیم که حتماً شیرآلات آشپزخانه خود را از نمونه‌های باکیفیت تهیه کنید تا سالیان طولانی برایتان کار کند. یکی از نمونه‌های بسیار خوب موجود در سایت کالا شهر، شیرآلات کیان است. این برند از مرغوب‌ترین متریال برای تولید شیرآلات خود استفاده می‌کند که منجر به طول عمر بیشتر آن می‌شود. همچنین تنوع بسیار بالایی در طرح شکل ظاهری و رنگ شیرآلات داشته و تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

 دیگر برند مطرح در زمینه شیرآلات که محصولات آن نیز در سایت کالا شهر وجود دارد، برند آریانا است. شیرآلات آریانا به ‌دلیل شکل ظاهری خاص و تنوع بالا در رنگ و طرح بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.