گردانندگان سازمان غذا و داروی امریکا اکنون می‌توانند خود را یک گام جلوتر از شاعران، نویسندگان یا سایر هنرمندان جهان فرض کنند. چرا که به تازگی توانسته‌اند مبحث عشق را به گونه‌ای کاملا علمی موشکافی کنند. برای آگاهی از شاهکار سازمان غذا و داروی امریکا در بحث موشکافی دقیق ماهیت عشق می‌توانید به ادامه‌ی این مطلب مراجعه کرده و مجله قرمز را همراهی کنید.

تاکنون بسیاری از شاعران و هنرمندان جهان سعی کرده‌اند با زبان خاص خود و به شیوه‌های مختلف و منحصر به فرد ماهیت عشق را بشکافند و مخاطبان خود را از رمز و راز این پدیده‌ی ناشناخته باخبر کنند. با این حال هنوز هم بسیاری از کسانی که عشق را تجربه کرده یا نکرده‌اند، از ماهیت این پدیده اطلاع دقیقی ندارند. در این میان گردانندگان سازمان غذا و داروی امریکا دست به کار شده‌اند تا حداقل ماهیت عشق را برای صنف نانواها و شیرینی‌پزان این کشور روشن کنند و این نکته را به آن‌ها گوشزد نمایند که عشق هر چه که باشد، یکی از مواد اولیه مصرف شده برای تولید شیرینی‌جات یا غذای مخصوص صبحانه نیست!

تبحر سازمان غذا و داروی امریکا در موشکافی مبحث عشق

قضیه از این قرار است که یک شیرینی‌پزی خوش ذوق در کشور امریکا به نام ناشوبا بروک، تبحر خاصی در تولید گرانولا (نوعی غذای صبحانه که از ترکیب جوی خرد شده، آجیل و عسل تولید می‌شود) دارد و آشپزان آن به دلیل تولید این خوردنی خوشمزه اسم و رسمی برای خود به هم زده‌اند. بنابر توضیح مدیر این شیرینی‌پزی یعنی جان گیتز، بسیاری از مشتریان شیرینی‌پزی ناشوبا بروک با دیدن او و همکارانش پس از تعریف از طعم گرانولای آن‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که دلیل طعم دلچسب این خوردنی خوشمزه چیست؟ پرسشی که معمولا با این پاسخ توسط او و همکارانش همراه می‌شود که دلیل خوشمزگی این خوردنی ویژه به کار رفتن عشق در آن است.

گیتز معتقد است که همیشه این پاسخ او لبخند را به لبان مشتریان می‌آورد و این موضوع برای او بسیار دلچسب است. به همین دلیل او و همکارانش تصمیم گرفته‌اند که در لیست مواد اولیه به کار رفته در بسته‌بندی گرانولاهای اختصاصی خود کلمه‌ی عشق را نیز به کار ببرند. با این حال این اقدام آن‌ها با واکنش عجیب سازمان غذا و داروی امریکا همراه شده است. به گونه‌ای که سازمان غذا و داروی امریکا به صورت رسمی به این شرینی‌پزی اخطار داده است که هر چه سریع‌تر کلمه‌ی عشق را از لیست مواد اولیه محصولات خود حذف کند. چرا که عشق یک ماده‌ی افزودنی واقعی نیست و به دلیل پرهیز از فریب مشتریان نباید در لیست مواد افزودنی محصولات تولیدی این شیرینی‌پزی وجود داشته باشد!

جان گیتز که به وضوح از این اخطار جدی سازمان غذا و داروی امریکا دلگیر شده است، به این نکته اشاره کرده که دریافت اخطار از سوی یک سازمان دولتی برای استفاده از کلمه عشق در لیست مواد اولیه تولید یک خوردنی صبحانه، آن هم با این بهانه که به کار بردن این ماده‌ی غیر واقعی اقدامی گول زننده جلوه می‌کند، موضوعی کاملا احمقانه است. او همچنین اعتراف کرده که پس از رویارویی با این ماجرا فضای داستان‌های جورج اورول را بهتر از قبل درک می‌کند.

البته آقای جان گیتز و همکارانش برای همذات پنداری کامل با داستان‌های مشهور جورج اورول بهتر است مسافرتی به سرزمین ما داشته باشند و چند صباحی را مهمانمان باشند! در این میان بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شرینی‌پزی ناشوبا بروک پس از این ماجرا به حمایت از گیتز و همکاران او در شبکه های اجتماعی پرداخته و زبان به انتقاد از تصمیم سازمان غذا و داروی امریکا گشودند.

به هر حال گردانندگان سازمان غذا و داروی امریکا با اقدام عجیب خود به اثبات این نکته پرداختند که اعتقاد چندانی به عشق ندارند. کسی چه می‌داند، شاید آن‌ها لااقل به روح اعتقاد داشته باشند!

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش علمی مجله قرمز یاری کنید.