هوش مصنوعی DeepFaceLIFT الگوریتم جدیدی است که اخیرا به دست پژوهشگران بنیاد تکنولوژی ماساچوست یا MIT طراحی شده است. الگوریتمی که قادر است دست و پنجه نرم کردن با درد را در افراد مختلف تشخیص داده و میزان و سطح آن را در قالب یک مقیاس عینی به نمایش درآورد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی DeepFaceLIFT می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

هوش مصنوعی DeepFaceLIFT قادر است میزان دردی که یک فرد با آن دست و پنجه نرم می‌کند را تنها با بررسی یک تصویر ناقابل تشخیص دهد. موضوعی که می‌تواند چگونگی تشخیص درد در بیماران و تعیین میزان آن در آن‌ها را ارتقا بخشیده و جهش قابل توجهی را در پیشرفت تکنیک‌های مربوط به این فرآیند سبب‌ساز شود.

ماهیت هوش مصنوعی DeepFaceLIFT

هوش مصنوعی DeepFaceLIFT در عمل یک الگوریتم جدید مبتنی بر یادگیری ماشین است که مهارت‌ها و توانایی‌های آن در اثر بررسی ویدیوهای مربوط به نوع عکس‌العمل افراد مختلف نسب به شرایط ناخوشایندی که در آن قرار گرفته‌اند، افزایش و بهبود یافته است. ویدیوهایی که تمرکز اصلی آن‌ها بر نمایش تغییر حالت صورت افراد مختلف در اثر مواجه شدن با محرک‌های دردزا یا رنج‌آفرین قرار داشته است.

به طور کل هوش مصنوعی DeepFaceLIFT در نتیجه‌ی بررسی این ویدئوها توانسته جزئیات ریز چهره افراد مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و سطح دردی که این افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را، بر اساس تطبیق نتایج حاصل شده توسط خود با گزارش‌های شخصی آن‌ها در مورد میزان دردی که با آن دست به گریبان هستند، تعیین کند. در حال حاضر این الگوریتم می‌تواند خود را با مواردی نظیر سن افراد، جنسیت آن‌ها و همچنین رنگ پوست یا سن آن‌ها مطابقت داده و خروجی نسبتا دقیقی را در زمینه‌ی تشخیص سطح درد ارائه دهد. به این ترتیب توسط هوش مصنوعی DeepFaceLIFT می‌توان نتایج بسیار بهتر و دقیق‌تری را در زمینه‌ی تشخیص میزان درد افراد و تعیین سطح و اندازه‌ی آن، نسبت به الگوهای قدیمی موجود در این زمینه در اختیار داشت.

رقبای هوش مصنوعی DeepFaceLIFT

در حال حاضر به منظور تعیین میزان درد افراد بیمار، از سیستمی به نام استاندارد طلایی برای اندازه گیری میزان درد استفاده می‌شود. این سیستم یک روش اندازه گیری مبتنی بر شاخص قیاس دیداری است که در مراکز درمانی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کل روشی مرسوم در این زمینه محسوب می‌شود. با این حال از آن جا که طرز کار این سیستم مبتنی بر روش گزارش شخصی (فرد بیمار) طراحی شده است، روش استاندارد طلایی برای اندازه گیری میزان درد، در کل به یک روش ذهنی و وابسته به زمینه و شرایط موجود تبدیل شده است. روشی که نتایج مربوط به آن می‌تواند، تحت شرایط ثابت، در افراد مختلف متفاوت باشد.

با این حال استفاده از هوش مصنوعی DeepFaceLIFT در تشخیص میزان درد قرار نیست به طور کامل جایگزین روش استاندارد طلایی برای اندازه گیری میزان درد شود. به عنوان مثال فرض کنید که فردی بیمار میزان درد خود را، در یک مرکز درمانی، با روش سنتی در حدی اعلام ‌کند که توسط هوش مصنوعی DeepFaceLIFT مورد تایید قرار نگیرد. در این صورت نمی‌توان به بهانه‌ی این عدم تطابق از دادن داروهای مسکن به افراد بیمار امتناع کرد.

با این حال هوش مصنوعی DeepFaceLIFT همچنان می‌تواند در مراکز درمانی مختلف به عنوان یک روش مناسب و کارآمد برای تشخیص میزان درد مورد استفاده قرار گیرد و عینیت بیشتری به فرآیند تشخیص درد در بیماران ببخشد. همچنین این الگوریتم جدید می‌تواند در تشخیص این موضوع که بیماران مختلف در زمینه‌ی اعلام میزان درد خود تا چه اندازه صادق و روراست هستند، بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

منبع: دیجیتال ترندز (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش علمی مجله قرمز یاری کنید.