میکرودوزینگ LSD یا دریافت دوزهای اندک از داروهای روان گردان، محبوبیت رو افزونی یافته است زیرا کاربران معتقدند حالت روحی، تمرکز و بهره وری آن‌ها را افزایش می‌دهد. اما تا کنون، مطالعات اندکی در مورد میکرودوزینگ LSD صورت گرفته است. حال محققین انگلیسی قصد دارند اولین مطالعه‌ی علمی دقیق را درمورد اثربخشی میکرودوزینگ LSD به عمل آورند. با مجله قرمز همراه باشید تا در این مورد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مطالعه درمورد اثر بخشی میکرودوزینگ LSD

این مطالعه ۲۰ عضو برای مشارکت نیاز خواهد داشت که پیش از درخواست از آن‌ها برای انجام عمل‌های مختلف، به برخی، دوز اندکی از LSD (حدود یک دهم دوز تفریحی) و به دیگران، دارونما (پلاسیبو) خواهند داد. برخی از این عمل‌ها شامل معیارهای خلاقانه، آگاهی و حالات و مزاج است. علاوه بر آن، شرکت کنندگان بازی باستانی چینی به نام Go را نیز بازی خواهند کرد که شامل الگو شناسی است. مغز شرکت کنندگان در طی این مطالعه اسکن می‌شود تا محققین بتوانند اثرات عصبی میکرودوز را با افرادی که دوز تفریحی استاندارد دریافت می‌کنند، مقایسه نمایند.

مطالعه درمورد اثربخشی میکرودوزینگ LSD، “دو سو کور” خواهد بود، یعنی شرکت کنندگان نخواهند دانست که LSD دریافت می‌کنند یا پلاسیبو.

رهبر این مطالعه، آماندا فیلدینگ (Amanda Feilding) از بنیاد بکلی (Beckley Foundation) خواهد بود. بنیاد بکلی، سازمانی است که درمورد داروهای روان گردان تحقیق می‌کند تا درمورد سیاست‌های دارویی بر اساس شواهد علمی، تغییرات مفید ایجاد کند. فیلدینگ در بیانیه‌ای اذعان داشت:

به مدت چندین دهه، شواهدی شفاهی درمورد بهبود حالات و سلامتی، افزایش شناخت، افزایش بهره‌وری و تقویت خلاقیت با استفاده از میکرودوزینگ را شاهد بوده‌ایم. حال فرصت آن را داریم که اولین تحقیقات علمی کنترل شده را عهده‌دار شویم تا تاثیرات میکرودوزینگ LSD را بررسی کنیم که درنهایت منجر به رد یا پذیرش ادعاها درمورد مفید بودن این موضوع می‌شود.

فعلاً محققین در حال جمع آوری هزینه برای این مطالعه هستند و دیگر مطالعات بر روی داروهای روان گردان از طریق یک کمپین، در ۹ می ۲۰۱۷ تامین مالی شده و راه‌اندازی شدند.

  • آیا شما نیز تاثیرات میکرودوزینگ LSD را مثبت می‌دانید و یا گمان می‌کنید ادعاهایی واهی است؟ دیدگاه‌های خود را با بخش علمی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

 

ترجمه‌ی اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Rachael Rettner

منبع:  livescience