شما فکر می‌کنید که صاحب وسایل هستید اما در واقع آنها صاحب شما هستند چون هنوز هم به درستی نمی‌دانید چگونه سازماندهی وسایل را انجام دهید تا هم خسته نشوید و هم همیشه درگیر انها نباشید. ما به شما ترفندهایی برای سازماندهی و دور ریختن وسایل یاد خواهیم داد که با استفاده از آنها هم زحمت‌تان کمتر می‌شود و هم همیشه مرتب خواهید بود.

قبل از دور ریختن جلوی ورود آنها را بگیریدسازماندهی وسایل

نخستین گام برای برنده شدن در مبارزه در مقابل درهم ریختگی، کنترل چیزهایی ست که وارد خانه می‌شوند. مجلات و کاتالوگهایی را که نمی‌خوانید، لغو اشتراک کنید. خرید به صورت عمده و خرید غیر ضروری را متوقف کنید. هنگامی که جریان ورودی مجلات و کالاها کند شده یا متوقف شد، می‌توانید بر دور ریختن و سازماندهی وسایل و چیزهایی که دارید، تمرکز کنید.

آنچه در یخچال است بخوریدسازماندهی وسایل

بیشنر خانواده‌ها مواد دور ریز غذایی زیادی تولید می‌کنند اما می‌توانید آن را با داشتن یک مشخصه و برچسب در بخش مواد غذایی باقیمانده و غذاهایی که باید سریعا خورده شوند، قرار دهید. به این ترتیب غذا واقعا در اسرع وقت خورده می‌شود شما می‌دانید که چه چیزی را مجبور هستید بخرید.

یخ را روی یخ نگه داریدسازماندهی وسایل

قرار دادن قالبهای یخ داخل کشو واقعا می‌تواند به شما در ذخیره و سازماندهی انواع وسایلی که به آسانی گم می‌شوند، کمک کند. آنها برای تکه‌های کوچک جواهرات، گیره‌های کاغذ یا وسایل کاردستی عالی هستند.

ساعت بچه‌ و زمان بندی همه در یک ساعتسازماندهی وسایل

برای ساختن برنامه روزانه بچه‌تان یک ساعت با صفحه سفید را تهیه کنید و از برچسبهای متفاوت برای رنگ بخشهای زمانی برای هر فعالیت همانند خوابیدن، زمان حمام یا انجام تکلیف مدرسه، استفاده کنید. یک لیست فعالیت را زیر ساعت بچسبانید و حالا می‌توانید بچه‌تان را در مسیر رعایت زمان بندی حفظ کنید.

شکلها را ببینید نه اشیا راسازماندهی وسایل

اگر گروهی از وسیله دارید که شکلهای مشابهی دارند (یعنی کفشهایی در اتاق خواب یا لیوانهای شربت خوری در آشپزخانه)، به اینکه چگونه اشکال با هم متناسب می‌شوند نگاه کنید نه اینکه وسایل چطور با هم متناسب هستند. به عنوان مثال اگر از قفسه کفش استفاده می‌کنید، پنجه کفشها را داخل پاشنه بگذارید به جای اینکه کنار هم بگذارید. به این روش شما یک جفت کفش پاشنه بلند را به جای دو قفسه در یک قفسه می‌گذارید. شما تعجب خواهید کرد که چگونه موقع نگاه کردن به شکلها می‌توانید فضا را متناسبتر کنید.

پروژه‌های پینترست را فراموش کنیدسازماندهی وسایل

سازماندهی وسایل به این معنا نیست که خیلی خلاق باشید یا کارهای دستی را که اغلب در اینترنت می‌بینید، درست کنید. به عنوان مثال، احتمالا ترفندهایی برای استفاده از شیشه‌های دهان کشاد و چسباندن بالای آنها در زیر یک قفسه را دیده‌اید که یک محل ذخیره جالب برای وسایل کوچک درست می‌کند. اما این زیاده کاری است و اما چرا؟ آیا واقعا به نظرتان این کار زندگی شما را راحت‌تر می‌کند؟ من همیشه می‌گویم که به دنبال ساده‌ترین راه حل برای سازماندهی مشکلات باشید نه خلاقانه‌ترین.

از قلاب بچه استفاده کنیدسازماندهی وسایل

وقتی که بچه دارید، همیشه از قلابها برای وسایل روزمزه آنها مثل مانتو، روپوش و کوله پشتی استفاده می‌کنید تا اینکه از جا رختی استفاده کنید. بسیاری از بچه‌ها مهارت کافی برای گذاشتن کت روی جارختی ندارد. دقت کنید که قلابها پایین باشند تا دست بچه‌ها راحت به آنها برسد.

جالباسی نظم دهندهسازماندهی وسایل

به جای استفاده از قفسه لباس سنتی یا کشو، سعی کنید که از نظم دهنده لباس استفاده کنید. به این روش مجبور نیستید که همیشه لباسها را خیلی مرتب تا کنید تا درب کمد را ببندید. یکی دیگر از خوبیهای این وسیله این است که برای بچه‌ها خیلی راحت تر است تا لباسهایشان را از داخل آن در بیاورند.

جاکفشی را فراموش کنیدسازماندهی وسایل

جاکفشی های چوبی خیلی سنگین هستند و به ندرت فضای کافی برای همه کفشهای موجود در یک خانه دارند بنابراین به جای جاکفشی چوبی سنگین از قفسه کتاب استفاده کنید. معمولا قفسه‌های کتاب در وسط یک کمد دیواری قرار گرفته‌اند که جای خوبی برای کفشها هستند.

هیچ سکه‌ای نباید پشت ماشین لباسشویی بیفتدسازماندهی وسایل

یک شیشه دهان گشاد تمیز را در کنار ماشین لباسشویی بگذارید تا به هنگامی که توی جیبها اقلامی مثل سکه، رسید یا رژلب را پیدا کردید داخل شیشه بگذارید به جای اینکه آنها را روی ماشین لباسشویی بگذارید که ممکن است بیفتند و گم شوند.

نظم دهی و پاکسازی دیجیتال را فراموش نکنیدسازماندهی وسایل

درهم ریختگی دیجیتالی به همان اندازه درهم ریختگی فیزیکی کلافه کننده است. برای کاهش این امر، دانلود خودکار پیامها را خاموش کنید و گرفتن ایمیلها را فقط وقتی شروع کنید که آماده دریافت و خواندن آنها هستید. همچنین یک ایمیل ثانویه را برای چیزهایی مثل خبرنامه و نامه‌های تبلیغاتی تنظیم کنید. از یک سیستم مرتب سازی پست الکترونیک استفاده کنید و هر چند وقت یکبار وقت بگذارید تا به طور مرتب تصاویر، پیامهای متنی، موسیقی و سایر پرونده‌های الکترونیکی خود را پاک کنید. برای پاکسازی گوشی خود، برنامه‌هایی را که طی یک ماه اخیرا استفاده نکرده‌اید پاک کنید تا به این ترتیب کاهش عمر باتری گوشی را کندتر کنید. درمورد نرم افزارهای پیامرسان مثل واتس آپ و غیره، گروه‌ها و کانالهایی را که طی یک هفته اخیر پیامهایشان را نخوانده‌اید پاک کرده و خارج شوید.

در هر اتاق یک مکان برای وسایل الکترونیک بگذاریدسازماندهی وسایل

برای همه موبایلها و تبلتهایتان در هر اتاق یک جایی را اختصاص دهید نه اینکه فقط در آشپزخانه یا اتاق کار باشد. از آنجایی که ما تمایل داریم وسایل الکترونیک را از اتاقی به اتاق دیگر ببریم، داشتن تنها یک مکان برای شارژ کردن وسایل و یا قرار دادن شارژرها موثر نیست. روشی برای محل نگهداری برای هر اتاق درست کنید. به عنوان مثال، سبدهای گرد یا یک میز عثمانی دارای کشو را می‌توان کنار نیمکتها گذاشت. کاسه‌های تزئینی یا جعبه‌های نظم دهنده را روی میز بگذارید و هولدرهای مجله برای فضاهای کوچک خوب هستند. در هر ایستگاه وسایل ضروری مثل شارژرهای مختلف، کنترل و هدفون بگذارید.

بازی تطبیق را انجام دهیدسازماندهی وسایل

ابتدا از یک جای کوچک شروع کنید یک اتاق یا حتی یک کشو. سپس همه چیز را بیرون ریخته و فضا را خالی و آنها را به دسته‌های مختلف دسته بندی کنید یا اقلام شبیه به هم را گروه بندی کنید. وقتی که می‌بینید از هر چیزی چقدر دارید، خلاص شدن از موارد تکراری راحت‌تر خواهد بود.

استفاده از دفاع منطقه‌ای در برابر بهم ریختگیسازماندهی وسایل

برای هر دسته از وسایل یک مکان را در خانه به نام یک منطقه تعیین کنید. به عنوان مثال یک مکان برای تجهیزات دفتری، یک مکان برای تجهیزات ورزشی، یک مکان برای کفش و موارد دیگر. روی هر کدام برچسب مشخصی بزنید تا به شما و خانواده‌تان کمک کند بدانند که در کجای خانه به دنبال چه چیزی باشند و بعد از استفاده از وسایل هر چیزی را به سر جای خود برگردانند.

انتخاب یکی از چهار مقصدسازماندهی وسایل

اینکه همه وسایلی را که نیاز ندارید، بیرون بیاورید کافی نیست. بلکه آنها را بوسیله ریختن در زباله، بازیافت کردن و یا اهدا کردن به دیگران، وجودشان از خانه خود پاک کنید. این به شما کمک می‌کند تا نسبت به چیزهایی که واقعا احتیاج دارید، بیشتر فکر کنید. امروزه زندگی به سبک مینیمال بیش از گذشته مورد توجه مردم جامعه قرار گرفته است. زندگی با حداقل وسایل باعث آرامش ذهنی بیشتر می‌شود. شما با سازماندهی وسایل خانه در واقع هم به آرامش خود و هم نجات جهان کمک می‌کنید. وسایل شما باید از اهداف زندگی شما پشتیبانی کند نه برعکس.

وسایل مجانی واقعا رایگان نیستندسازماندهی وسایل

نسبت به کاغذهای یادداشت مجانی، وسایل برندی خاص و سایر چیزهایی که در کنفرانسها، مدارس یا به مناسبتهای مختلف در فروشگاه به شما می‌دهند، نه بگویید. آن وسایل به ظاهر کم و کوچک معمولا منجر به درهم ریختگی وسایل استفاده نشده در خانه می‌شوند. همچنین به یکی بخر دو تا ببر و معاملات ارزان در فروشگاه نیز نه بگویید. واقعا چه زمانی وقت استفاده از شش جعبه فرا می‌رسد؟ شاید هیچ وقت و جمع کردن آنها رایگان نیست.

یخچال شما بزرگترین کمد شماستسازماندهی وسایل

یخچال یکی از پراستفاده‌ترین کمدهای خانه است. همان جایی که اغلب اوقات سازماندهی وسایل آن را فراموش می‌کنیم. حذف غذاهای گمشده در پشت را بوسیله قرار دادن یک صفحه گردان در عقب قفسه‌ها، حذف کرده تا فضاهای عقب کاربردی تر شود. و اقلام ذخیره شده مانند چاشنی‌ها در دسترستر و قابل استفاده تر باشند. علاوه بر این مواد غذایی را در ظروف نگهدارنده استاندارد شیشه‌ای ذخیره کنید. هنگامی که می‌توانید غذا را ببینید به احتمال بیشتری آن را مصرف خواهید کرد.

نزدیکی مساوی با فوریتسازماندهی وسایل

فقط چیزهایی که نیاز دارید یا بطور مرتب استفاده می‌کنید نزدیکتان نگه دارید. محلی که وسایل قرار می‌گیرند باید بر حسب فوریت احتمال استفاده از آنها یا نیاز است. به عنوان مثال، کیفی را که هر روز به آن احتیاج دارید داخل کمد و بخشی دور قرار ندهید چون هنگامی که به آن نیاز دارید پس از آن با عجله خانه را ترک خواهید کرد. آیا می‌دانستید که خانمها ۷۲ روز از کل عمرشان را صرف گشتن به دنبال وسایل در کیفشان می‌کنند.

سازماندهی وسایل را بامزه کنیدسازماندهی وسایل

برای بدست آوردن نتایج مثبت طولانی مدت، فضاهایی را با سبکی خاص، مشخص، انعظاف پذیر و کاربردی درست کنید. این الهام بخش شما خواهد بود که باید خودتان را با سیستمهای جدید سازمان دهنده، منظم و مرتب نگه دارید. از طرف دیگر، این را کاری سرگرم کننده و زیبا کنید.

سازماندهی وسایل آشپزخانه را با کابینت شروع کنیدسازماندهی وسایل

چند بار تا حالا برایتان پیش آمده که از مغازه پاستا خریداری کردید و بعد متوجه شدید داخل کابینت هم پاستا دارید؟ مطمئن نیستید که در خانه دارید یا نه بنابراین بسته دیگری را می‌خرید و بعد متوجه می‌شوید که ۲۰ بسته در خانه داشتید اما خبر نداشتید. برای اجتناب از این وضعیت ناراحت کننده و البته ضرر دهنده، هر چیزی را که در کابینت مواد غذایی موجود است، بیرون بکشید، مواد تاریخ مصرف گذشته را در سطل آشغال بیندازید. بعضی از وسایل باز نشده را به دیگران ببخشید چون شما که دوست ندارید همانند بانکی مواد غذایی اضافی را ذخیره کنید. بعد دوباره وسایل را وارد قفسه کنید اما به این صورت که قفسه‌ها را با یک اسم در زیر هر وسیله برچسب بزنید. فقط غذاها را در قفسه طراحی شده خود قرار دهید و دیگر هرگز پاستای اضافی نخواهید خرید.

سازماندهی وسایل اتاق خواب را با جالباسی شروع کنیدسازماندهی وسایل

اگر یک کشو دارید که در حال سر ریز کردن است، وسایل را داخل دو کشو بریزید یعنی بخشی از وسایل را داخل کشوی دیگری بریزید تا زمانی که بتوانید کشو را ببندید. در مرحله بعد برخی از وسایلی که از همان نوع زیاد دارید، کم کنید یا جمع و جور کنید مثل رول کردن: فقط سوتین‌ها و لباسهای زیر را باید در فضایی مشترک بگذارید. در آخر اینکه وسایل اضافی یا لباسهایی که خارج از فصل هستند در کمدهای زیر رختخوابی بگذارید.

سازماندهی اسباب بازی با سن و سالسازماندهی وسایل

بچه‌های شما چند ساله هستند؟ آیا اسباب بازیهایشان این را نشان می‌دهد؟ همچنانکه بچه‌ها رشد می‌کنند، شکل اسباب بازیهایشان تغییر می‌کند. در ابتدا همه چیز بزرگ و برجسبته با چند تکه است. بعد از چند سال همه چیز کوچکتر و قابل مع شدن است و اگر پایتان روی آن برود، واقعا آزار دهنده است. اتاق بازی باید منعکس کننده سن بچه‌هایتان باشد و روشهای مختلفی برای سازماندهی وسایل بازی کاملا متفاوت وجوئد دارد. از سطلها و کیسه‌های زیپ لاک برای تکه‌های کوچک استفاده کنید، روی آن برچسب بزنید بنابراین بچه‌ها می‌دانند که چی به چی است. بخشهای عمومی مانند رختکن و آشپزخانه باید سطل بزرگی داشته باشد تا نظافت آن راحت‌تر باشد. پازلها و بازیهای روی صفحه باید قفسه داشته باشند. اما توجه کنید که آنها نیز با توجه به سن از هم جدا شوند بنابراین هر کودک می‌داند در کدام منطقه دارای اسباب بازیهای مناسب سن خود است. آنها را تشویق کنید که در یک زمان فقط یک چیز را بردارند و بخاطر داشته باشند که ۱۰ دقیقه قبل از پایان بازی باید آن را تمیز کنند. احتمالا در روزهای ابتدایی مجبور باشید به آنها کمک کنید اما وقتی بچه‌ها بدانند هر اسباب بازی کجاست، بیشتر توانایی تمیز کردن وسایل مربوط به خودشان را دارند.

همه چیز را آویزان کنیدسازماندهی وسایل

سعی کنید که تقریبا همه لباسهایتان را آویزان کنید (شما می‌توانید از یک چوب لباسی دوگانه استفاده کنید تا فضای رخت آویز را افزایش دهید). این به شما کمک می‌کند تا هر چیزی را که دارید ببینید بنابراین دقیقا می‌دانید که چه چیزی هست و چه چیزی را نیاز دارید. کشوها باید فقط برای لباس زیر و جوراب استفاده شوند.

در هم ریختگی شما را کلافه خواهد کردسازماندهی وسایل

محاصره شدن بوسیله وسایل زاید می‌تواند هم جسم و هم روح شما را درگیر و ناراحت کند. خانه شما باید منعکس کننده وسایلی باشد که واقعا برای شما معنی دارند یا اینکه چیزهایی که آنها را دوست دارید یا اینکه یک خاطره خاص با آنها دارید. قاب عکسهای بی استفاده، لوازم تزئینی، بشقابها، کاسه‌ها، گلدانها و سایر اقلامی که استفاده‌ای از آنها ندارید، آویزان نکنید و بخاطر بسپارید یک وسیله فقط به این دلیل که در کمد مخفی شده به معنای آن نیست که به شما احساسی وارد نخواهد کرد بلکه هنوز هم مجبور هستید از آن مراقبت کنید.

به تغییر سلیقه توجه کنیدسازماندهی وسایل

اینکه هم اکنون عاشق چیزی هستید به این معنا نیست که ۱۰ سال بعد هم آن را دوست خواهید داشت. زمان تغییر می‌کند، آدمها تغییر می‌کنند  و مدها هم تغییر می‌کنند و عجیب نیست که این چیزها به مدت طولانی شما را خوشحال نخواهند کرد. پس چیزهایی را بخرید که می‌دانید هرگز تکرای نخواهند شد.

نظم دهنده‌های کفش روی در فقط برای کفش نیستندسازماندهی وسایل

آویزان کردن نظم دهنده کفش یک ابزار خوب و کارآمد برای مرتب نگه داشتن کف اتاقها و قفسه‌هاست که برای هر کدام از اتاقهای خانه می‌توان استفاده کرد. سعی کنید که یکی از آها را در بخش لباسشویی آویزان کنید تا همه وسایل شستشو را سازماندهی کنید. یا یکی از آنها را روی در گنجه قرار دهید چون کیسه‌هایی با اندازه مناسب برای جعبه‌های کوچک و بسته‌های غذایی دارد. یکی از آنها را در حمام آویزان کنید تا لوازم آرایشی و بهداشتی خود را مرتب کنید. از یکی از آنها در اتاق بازی استفاده کنید تا بتوانید لگوها، ماشینهای کوچک، حیوانات و سایر اسباب بازیهای کوچک را از کف زمین برداشته و در محل دید قرار دهید. می‌توانید یکی از آنها را در اتاق کار خود امتحان کنید تا همه وسایل کارهای هنری و دستی خود را در آن بگذارید.

از فضاهای خالی بالا هم استفاده کنیدسازماندهی وسایل

معمولا نیمی از فضای کابینتها بی استفاده می‌ماند و در واقع فضای مرده است. یک راه حل ساده استفاده از نیم قفسه و ظروف روی هم قرار گیرنده (مثل برجهای ادویه) استفاده کنید تا تا حد امکان بتوانید از فضای عمودی استفاده کنید.

این کار را بازی کنیدسازماندهی وسایل

یگ چالش ۱۲-۱۲-۱۲ راه بیندازید به این صورت که هر هفته یک زمان را اختصاص دهید تا ۱۲ وسیله را دور بیندازید، ۱۲ وسیله را ببخشید و ۱۲ وسیله را برای بازگشت به جای مناسبشان برگردانید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد و یک راه سرگرم کننده و آسان برای سازماندهی سریع ۳۶ چیز در خانه شماست.

یک مهمانی برای تعویض وسایل بگذاریدسازماندهی وسایل

اگر می‌خواهید بدون دور انداختن چیزی، وسایلتان را مرتب کنید، یک مهمانی راه بیندازید و دوستانتان را دعوت کنید تا وسایل ناخواسته و استفاده نشده را با آنها عوض کنید. همه دوستانتان می‌توانند با چیز جدیدی به خانه برگردند و اگر هنوز هم چیزی باقی مانده است، آنها را به یک خیریه محلی اهدا کنید.

کیسه ها را دم دست نگه داریدسازماندهی وسایل

اگر یک کابینت از مواد غذایی دارید، موادی مانند کیسه فریزر، فویل آلومینیومی و جعبه‌های کیسه زیپ لاک را به دیوار وصل کنید. خیلی راحت جعبه را باز کنید و با استفاده از یک میخ به دیوار وصل کنید. این کار فضای قفسه یا کشو را آزاد می‌کند و برداشتن کیسه پلاستیکی را هم آسانتر می‌کند.

درب ظروف نگه دارنده را اینطوری نگه داریدسازماندهی وسایل

از اینکه دنبال درب ظروف پلاستیکی بگردید، خسته شدید؟ یک توری خنک کننده شیرینی پزی را بالای یک سطح یا سبد بچسبانید، سپس خیلی راحت، دربهای پلاستیکی ظروف را داخل شکافهای توری قرار دهید. از این روش حتی می‌توانید برای سازماندهی وسایل صاف مثل کاغذ یادداشت، کارت، پاکت نامه و تمبر هم استفاده کنید.

کمد لباستان را هوشمندانه پر کنیدسازماندهی وسایل

یک روش آسان برای خنثی کردن کمد شما این است که هر وسیله را بردارید و از خود بپرسید آیا اگر الان می‌خواستم آن را بخرم، باز هم آن را میخرم یا نه. اگر جواب نه است، مساله ای نیست که چه دلیلی دارد در هر صورت این لباس باید از کمد بیرون برود.

از خودتان چند سوال بپرسیدسازماندهی وسایل

برای هر وسیله‌ای که می‌خواهید به خانه بیاورید، از خودتان سه سوال بپرسید. این کجا میخواد بره؟ چه کسی میخواد مراقبش باشه؟ آیا من پول زمان و انرژی را که لازم دارد، می‌توانم برآورده کنم؟ اگر برای هر کدام از این سوالها پاسخی آماده ندارید پس آن را سرجایش برگردانید.

یاد نیمکت مدرسه بخیرسازماندهی وسایل

یک صفحه کار یا یک تخته سفید کوچک را استفاده کنید تا فضای غیر قابل تحمل روی میز کار خود را مشخص کنید. به این ترتیب حتی اگر هنوز هم مقدار زیادی وسیله روی میز کار شما باشد، حداقل یک بخش در دسترس دارید که می‌توانید آنجا بنشینید و کار کنید. این صفحه کوچک باعث می‌شود که به خودتان اجازه ندهید که هر وسیله‌ای را آنجا جمع کنید.

ایا تحمل حقیقت را دارید؟سازماندهی وسایل

تشخیص اینکه چه چیزی در فضای شخصی شما به هم ریخته است و باید مرتب شود، سخت است چون مرتب از آنجا استفاده می‌کنید و به این وضعیت عادت کردید. گاهی اوقات حتی نمی‌توانید ببینید که چه چیزی مشکل دارد. بنابراین وانمود می‌کنید که دارید نگاهی به اطراف می‌اندازید. وقتی که یک جعبه تزئینی را بر می‌دارید و از شما می‌پرسند برای چه این وسیله را دارید و ارگ آن را دوست دارید ممکن است پاسخ بدهید که آن را از یک بازار وسایل دست خریدید و نه واقعا آن را نمی‌خواهید. نتایج این کار شگفت انگیز و رهایی دهنده است.

گرامی داشتن خاطره با یک عکسسازماندهی وسایل

اگر چیزی را صرفا به دلایل احساسی نگه داری می‌کنید، از آن عکس بگیرید و سپس آن را کنار بگذارید. بخاطر داشته باشید که این خاطره است که برای شما عزیز است نه خود وسیله.

دور ریختن وسایل را محدود کنیدسازماندهی وسایل

برای جلوگیری از ضرر و زیاده روی، تایمری را روی تلفن برای هر نیم ساعت تنظیم کنید. وقتی زنگ خاموش شد می‌توانید این کار را متوقف کنید. این کار را همچنین می‌توانید با گفتن اینکه فقط یک کیسه را پر می‌کنید تا هدیه بدهید و سپس استراحت کنید، متوقف کنید. فقط دیدن پیشرفت کار خودش به قدر کافی انگیزه برای ادامه کار ایجاد می‌کند.

با کاربری جدید وسایل قدیمی خلاقانه عمل کنیدسازماندهی وسایل

گاهی اوقات بعضی چیزها را نیازی نیست دور بیندازید، بعضی وقتها فقط باید آنها را به روش متفاوتی استفاده کرد. به عنوان مثال از یک جعبه دستمال کاغذی خالی برای نگه داشتن کیسه‌های پلاستیکی داخل آشپزخانه، کابینت یا کمد استفاده کنید. یا یک میله حوله حمام را روی دیوار انبار بگذارید و برای نگه داشتن اسکیت بورد از آن استفاده کنید.

اگر چیزی را دوست نداری یا از آن استفاده نمی‌کنی آن را دور بیندازسازماندهی وسایل

این به نظر می‌آید کار عاقلانه‌ای نباشد اما جالب است که چطور با خودتان در مورد نگه داشتن وسایل صحبت می‌کنید. به عنوان مثال، هدیه‌هایی که به شما دادند و حالا حس می‌کنید که مجبور هستید آنها را نگه دارید، لباسهایی که در کمد ما جمع شده‌اند و خاک می‌خورند اما آنقدر گران هستید که نمی‌توانید آنها را دور بیندازید یا یادداشتهای دوران کودکی که انها را در کمد نگه می‌دارید و هرگز وقت نمی‌کنید واقعا برگردید و به آنها نگه کنید. اگر چیزی وجود دارد که آن را نگهداری می‌کنید با خودتان صادق باشید؟ ایا واقعا آن را دوست دارید؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ خانه شما نمایانگر خودتان است و باید آن را با چیزهایی پر کنید که از آن لذت می‌برید و استفاده می‌کنید.

دلیل وجود کتابخانه چیستسازماندهی وسایل

اگر یک مجموعه بزرگ از کتاب دارید، همه آنها را از اطراف خانه جمع کنید بنابراین می‌توانید همه آنها را طبقه بندی کنید. آنهای را که هنوز نخواندید و قصد خواندن دارید، رفرنسها (فرهنگ لغت و دایره المعارفها)  یا یک کتابی که عاشق آن هستید، را نگه دارید. بقیه را به کتابخانه یا دوستانتان اهدا کنید. به خاطر داشته باشید شما می‌توانید بسیاری از کتابها را دانلود کنید و هنوز هم کتابخانه‌تان را داشته باشید. وقتی که مجموعه‌تان را انتخاب کردید، تصمیم بگیرید که به چه روشی آنها را مشخص و رده بندی می‌کنید: بوسیله موضوع، نویسنده، همانند کتابخانه یا فروشگاه‌های کتاب بخش بندی کنید (تریلر، مرجع، بیوگرافی،کمدی) و یا با حروف الفبا با اسم نویسنده.

ادویه‌ها را بر اساس حروف الفبا سازماندهی کنیدسازماندهی وسایل

این کار به شما اجازه می‌دهد که به راحتی آنها را برای دستورالعمل غذایی مورد نظرتان پیدا کنید همچنین می‌دانید که چه ادویه‌هایی را از کابینت خارج کرده‌اید. با استفاده از یک کشو، روی یک استند یا داخل قفسه‌های کابینت، مرتب کردن بر اساس حروف الفا باعث می‌شود ادویه‌ها را به سرعت برداشته و سریع سرجایشان بگذارید. اگر زیاد اهل آشپزی هستید و انواع دستورالعملهای غذایی سراسر جهان را دوست دارید انجام بدهید، می‌توانید ادویه‌ها را بر اساس نوع سبک آشپزی رده بندی کنید. هندی، ایرانی، مدیترانه‌ای، شیرینی و غیره.

جعبه خداحافظیسازماندهی وسایل

تمام وسایل روی میز خودکارها، کاغذهای یادداشت، گیره کاغذ و غیره را از روی میز بردارید و داخل یک جعبه بگذارید و جعبه را به کناری قرار دهید. وقتی کار می‌کنید فقط وسایلی را که باید استفاده کنید از آن خارج کنید، پس از دو هفته می‌دانید که واقعا از چه وسایلی استفاده می‌کند و هر چیزی را که از جعبه خارج نشده، می‌توان دور ریخت یا اهدا کرد.

دفترچه راهنمای وسایل را نگه داریدسازماندهی وسایل

منطقی است که برای هر وسیله‌ای مانند تلویزیون، چاپگر یا ماشین لباسشویی یک دفترچه راهنما داشته و آن را نگهداری کنید. مطمئنا شما می‌‌توانید آنها را دور بیندازید اما احتمالا یک زمانی با وسیله به مشکل بربخورید و به دفترچه نیاز داشته باشید. بنابراین دستورالعملها را روکش کشیده و به پشت یا کنار وسیله بچسبانید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd