یکی از چالش‌هایی که بشتر خانم‌های شاغل با آن درگیرند داشتن آرایش مناسب برای محیط کار است. در هر صورت آرایش خانم‌ها برای محیط کار مساله مهمی است، طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه هاروارد انجام شد زنان شاغلی که آرایش به اندازه‌ای در محیط کار دارند قابل اعتمادتر از زنانی به نظر می‌رسند که آرایش ندارند یا آرایش زیادی دارند. اما این آرایش مناسب برای محیط کار چه اندازه است و چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه باید انجام شود؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله بخوانید.

آمادگی برای آرایش مناسب برای محیط کار

خودتان و روش زندگیتان را در نظر بگیرید: آیا شما همیشه آرایش می‌کنید یا تازه کار هستید؟ آیا شما دوست دارید برای محیط کار آرایش کنید یا این که مجبورید؟ با این که طبق مطالعه دانشگاه هاروارد زنان با آرایش قابل اعتمادترند اما زنان قدرتمند زیادی در جهان هستند که اصلا آرایش نمی‌کنند و با این حال بسیار موفق و قابل اعتماد هستند. پس بقیه را فراموش کنید و خودتان تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و چه چیزی برای شما مناسب‌تر است.

در نظر بگیرید که به چه نوع آرایش و لوازم آرایشی علاقه دارید: فونداسیون؟ کانسیلر؟ ریمل؟ سایه؟ رژ لب؟ رژ گونه؟  دنیایی از تنوع در لوازم آرایشی وجود دارد که هرکسی بر اساس نیاز و علاقه خود از تعدادی از آن‌ها استفاده می‌کند. قبل از هرچیز ویژگی‌های چهره خود را بشناسید و بدانید که می‌خواهید روی چه چیزهایی تاکید کنید و چه ایراداتی را بپوشانید تا بر اساس آن لوازم آرایشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که لازم نیست تعریف جدیدی از چهره خود ارائه دهید، همانی باشید که همیشه هستید فقط خود را با محیط کاری تطبیق دهید. به تضادی که می‌خواهید در چهره خود نشان دهید فکر کنید، تضاد بین رنگ صورت و رنگ لب. مطالعات نشان داده زنانی که تضاد بیشتری در رنگ‌های صورت خود دارند جوان‌تر به نظر می‌رسند.

به شرایط محیط کاری و موقعیت شغلی خود فکر کنید: محیط کاری خود را بررسی کنید، قطعا یک کار دولتی جدی با آرایش زیاد همخوانی ندارد و موجب ایجاد مشکلاتی خواهد شد اما آرایش مناسب برای محیط کار نیمه رسمی در یک شرکت کوچک چنین محدودیت‌هایی ندارد. موقعیت شغلی شما نیز در نوع آرایش شما نقش دارد به طور مثال نحوه آرایش یک عضو هیئت مدیره با نحوه آرایش یک منشی تفاوت زیادی دارد و هرچه رتبه شغلی شما پایین‌تر باشد نگرانی کمتری در انتخاب نحوه آرایش خود خواهید داشت و هرگونه آرایشی را می‌توانید انتخاب کنید.

لوازم آرایشی خود را تهیه و آماده کنید: حال که نیازها و شرایط خود را شناختید لیستی از لوازم آرایشی مورد نیاز خود تهیه کنید و آن‌ها را آماده کنید. به طور متوسط هر خانم شاغل به نوعی فونداسیون، سایه چشم با رنگ طبیعی، ریمل و رژ لب نیاز دارد که بسته به سلیقه و شرایط می‌توان مواردی را از این لیست کم یا به آن اضافه کرد. اگر در آرایش حرفه‌ای هستید می‌توانید مواردی را به این لیست اضافه کنید اما اگر تازه کار هستید بهتر است قبل از تهیه لوازم آرایش مناسب برای محیط کار با یک متخصص آرایش مشورت کنید.

از شب قبل آماده باشید: شب قبل از رفتن به محل کار لوازم آرایشی خود را آماده کرده و داخل یک کیف در کنار آینه خود بگذارید تا صبح زمان کمتری برای پیدا کردن آن‌ها و انجام آرایش خود صرف کنید.

برای آرایش مناسب برای محیط کار از شب قبل آماده باشید

یکدست کردن و روشن کردن صورت

با فونداسیون همرنگ پوست آغاز کنید: فونداسیونی انتخاب کنید که کاملا همرنگ پوست شما باشد. برای زدن فونداسیون به این مقاله که روش صحیح استفاده از فونداسیون است مراجعه کنید.

کمی رژگونه بزنید: در صورتی که رژگونه هم جزو برنامه شما برای آرایش برای محیط کار است از مقدار بسیار کمی رژگونه در رنگ‌های ملایم و نزدیک به رنگ‌های طبیعی پوست استفاده کنید تا صورت شما را از حالت یکنواختی خارج کند سپس آن را کاملا محو کنید.

آرایش چشم

ابروها را آماده کنید: ابروهای خود را از قبل تمیز کرده و شکل دهید و در صورت نیاز آن را پر کنید. برای انجام بهتر آرایش ابرو این مطلب را مطالعه کنید.

با پرایمر شروع کنید: اگر زدن سایه هم جزو برنامه آرایشی شما است بهتر است قبل از آن از پرایمر سایه استفاده کنید تا سایه شما دوام بیشتری داشته باشد.

سایه چشم بزنید: سایه را در رنگ‌های طبیعی و نزدیک به رنگ‌های پوست انتخاب کنید و به مقدار کم استفاده کنید تا چشمانتان جلوه بهتری پیدا کند.

خط چشم بکشید و ریمل بزنید: برای کامل کردن آرایش چشم از خط چشم نازک و کاملا در امتداد مژه‌ها استفاده کنید سپس ریمل بزنید تا چشم‌ها بازتر و درشت‌تر به نظر برسد، در زدن ریمل زیاده‌روی نکنید.

آرایش لب

رنگ رژ لب خود را انتخاب کنید: بر خلاف رنگ سایه چشم در مورد رنگ لب‌ها می‌توانید کمی جسارت به خرج دهید و از رنگ‌های زیباتر مثل قرمز تیره استفاده کنید. اکثر رنگ‌های پوست با رنگ‌های صورتی ملایم یا قهوه‌ای هماهنگی دارد. رنگ‌های صورتی مات تاثیر زیادی در جذاب کردن چهره و ایجاد ظاهری حرفه‌ای و جدی دارد. اما فراموش نکنید که رنگ‌های روشن و جذاب در طول روز محو می‌شوند و نیاز به تجدید دارند. برای زدن رژ لب می‌توانید از خود تیوپ رژ لب یا از برس مخصوص رژ لب (برای داشتن ظاهری حرفه‌ای‌تر) استفاده کنید.

برق لب بزنید: استفاده از برق لب هم درخشش زیبایی به لب‌ها می‌دهد و هم رنگ رژ لب زیر آن را به خوبی حفظ می‌کند. پس بهتر است روی رژ لب اصلی خود از برق لب یا بالم لب هم استفاده کنید.

برق لب آرایش مناسب برای محیط کار

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)