رپورتاژ آگهی


مشاغل گوناگون برای خوب جلوه دادن کسب و کار خود بین مردم باید یک سری نکات مانند داشتن یک پیش بند مناسب را رعایت کنند.

در پاسخ به سوال پیشبند چیست باید گفت نوعی فرم یا پوشش روی لباس است که از کثیف شدن لباس جلوگیری می‌کند. نام پیشبند در اواسط قرن هفدهم ابداع شد. این کلمه فرانسوی است و به معنای سفره کوچک می‌باشد. اما در کتاب‌های افسانه‌ای مانند شاهنامه، از کاوه آهنگر یاد شده که با درآوردن پیش بند چرمی خود از تن و بر سر نیزه کردن در برابر حاکم ظالم اعلام جنگ کرد.

پیشبند

پیش بندها امروزه بیشتر توسط افراد در شغل‌هایی مانند آشپزخانه‌ها، آرایشگاه‌ها، دندان‌پزشکی‌ها و… کار می‌کنند کاربرد دارد ویکی از فواید مهم آن خونی یا چرب نشدن لباس فرد است. جنس اکثر پیشبندها از پارچه است ولی جنس‌های چرم و پلاستیک هم برای شغل‌های دیگر موجود است که بعضی از آن‌ها ضد آب هستند. در ادامه بیشتر با کاربرد پیش بند ها در مشاغل آشنا می‌شویم.

پیش بند چه کاربردی دارد

کثیف شدن مداوم لباس‌ها و شست‌وشوی آن‌ها سخت است. به عنوان مثال اگر یک آشپز از پیش بند آشپزی و کلاه خود استفاده نکند، هم نکات بهداشتی را رعایت نکرده و هم از سوی دیگر لباس‌های آن بعد از مدت کمی به دلیل شست‌وشوی زیاد از بین می‌روند و قابل استفاده نیستند.

در دندانپزشکی‌ها باید از پیش بند ضدآب استفاده کرد تا خون مریض، لباس و بدن دکتر و خودش را آلوده نکند. پس از یک سو جنبه بهداشتی داشته و از سوی دیگر می‌توان در کافی شاپ یا رستوران‌ها از پیشبند باریستا استفاده کرد که به دلیل طراحی زیبا و شیک آن، شما را پیش مشتریان عالی جلوه می‌دهد و به یاد آن‌ها می‌مانید.

در انجام چه کارهایی از پیش بند استفاده می‌شود

  پیشبند یکبار مصرف

بیشتر در آرایشگاه‌ها و دندانپزشکی‌ها استفاده می‌شود. شست‌وشوی هر روزه پیشبندها سخت است و اگر یک دندان‌پزشک در روز ۵۰ تا عمل داشته باشد تقریبا باید یک کارگر استخدام کند تا شست‌وشوی آن را انجام دهد. ولی پیش بند یک بار مصرف تمامی سختی‌های این کار را خنثی می‌کند. اگر لباس آرایشگر هنگام رنگ کردن مو کثیف شود با هیچ‌چیز پاک نمی‌شود. از همین رو استفاده از پیش بند یکبار مصرف آرایشگاهی واجب است. نکات قابل توجه این روپوش قیمت مناسب آن، وزن کم و عدم رسیدن آب به بدن است.

 پیش بند آشپزخانه

این نوع پیش بند ۴ لایه است و هنگام پخت‌وپز برای جلوگیری از آسیب به لباس باید از این پیش بند استفاده کرد ولی پیش بند های گارسون‌ها، بندی و فقط به صورت تزئینی می‌باشند.

پیشبند آرایشگری

هنگام اصلاح مو، نرمه‌های آن لباس شما و مشتری را خراب و از همه مهم‌تر بعد از چسبیدن مو به لباس، بدن اذیت می‌شود و به خارش می‌افتد که پیشبند از این موضوع جلوگیری می‌کند.

پیش بند نانواها

پیش بند کوبلر مناسب نانواها و بیمارستان‌هاست. این نوع پیشبند دوطرفه است، یعنی قسمت جلو و پشت بدن را پوشش می‌دهد.

چند نمونه از شغل‌هایی که نیازمند پیش بند هستند را برایتان بازگو کردیم. اگر پیش بند مورد علاقه خود را پیدا نکردید در سایت فرم پوش هر نوع روپوش را می‌توانید پیدا کنید.

پیش بند

یک پیش بند مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

چند مورد از ویژگی‌های یک پیشبند خوب را برایتان ذکر کرده‌ایم تا  بعد از خرید پیش بند آشپزی  دچار مشکل نشوید.

  1. قابل شستشو باشد به غیر از روپوش‌های یک بار مصرف
  1. هرچه نقاط بیشتری از بدن را پوشش دهد بهتر است
  2. رنگ آن زیاد روشن نباشد تا بعد از کثیفی زیاد نمایان نباشد
  3. جنس پارچه آن ضد آب باشد ولی برای مصارف در خانه می‌تواند نخی یا پنبه‌ای باشد
  4. حتما به کیفیت دوخت و جنس پارچه توجه کنید، اگر جیب‌دار بگیرید بهتر است.

نتیجه گیری

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام کار رعایت بهداشت و کثیف نشدن لباس است و باید جلوی آسیب رسیدن به لباس را گرفت. مهم‌ترین راه حل این موضوع استفاده از پیش بندی است که بتواند تمامی دغدغه‌های شما هنگام کار را برطرف کند. در این مطلب توضیح دادیم که پیشبند چیست. فراموش نکنید جنس پیش بند بسیار مهم است که در سایت فرم پوش می‌توانید بهترین پیش بند ها را مشاهده و خریداری کنید.