جالب و خواندنی


افزایش چشم‌گیر کیفیت کفش‌های ایرانی

متخصصان اقتصاد از هر کسی بهتر می‌دانند که رقابتی شدن بازار چه تأثیر شگفت‌انگیزی بر روی افزایش کیفیت محصولات و کسب رضایت مشتریان دارد.

افزایش نرخ دلار در یک دهه اخیر و حذف کفش‌های اصل خارجی از سبد خرید مردم باعث شد تا بازار خرید کفش داخلی داغ‌تر و رقابتی‌تر شود و تولیدکنندگان کفش ایرانی مانند کفش ملی، پاما، شیما، چرم مشهد، کفش نسیم و کفش پاتکان برای گرفتن سهم بازار، به دنبال افزایش کیفیت و زیبایی کفش‌های خود باشند. در ادامه، مهم‌ترین این برندها، بهترین محصولات و مزیت‌های رقابتی هر کدام از آن‌ها را بیان می‌کنیم تا برای انتخاب و خرید یک کفش ارزان‌قیمت و مناسب بهترین تصمیم را بگیرید.

بهترین برندهای کفش ایرانی
برندهای ایرانیهویت برندمزیت رقابتی
پاماقدیمی و تجربه غنی صادراتتنوع بالا، ارزان، کیفیت خوب
کفش ملیقدیمی‌ترین و گسترده‌ترین تولیدیکیفیت بسیار خوب، تنوع بالا
تن‌تاکتازه‌کارتر اما با پیشرفت سریعقیمت پایین، راحتی بسیار بالا
شیمابه‌نسبت قدیمیکیفیت مناسب و تنوع گسترده
چرم مشهدلاکچری و ویژه مشتری خاصباکیفیت و بادوام
نهریننوظهور و در حال توسعهقیمت مناسب و راحتی بالا
آرتمنخلاق و بسیار لاکچریطراحی بسیار خاص و گران‌قیمت
ژستتولید چرم با طراحی خاصرسمی و ویژه بزرگ‌سالان
نسیمتازه تأسیس و آینده‌دارقیمت به‌صرفه و کیفیت متناسب
پاتکانرسمی و کلاسیککیفیت بالا و استفاده از چرم
آذاردوتولید پوشاک و لوازم خانگیقیمت مناسب

کفش پاما از فروشندگی تا تولید بین‌المللی

کفش پاما از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های کفش ایرانی است که از سال ۱۳۳۷ فعالیت تجاری خود را در جایگاه فروشگاه و در جایگاه خرید و فروش انواع کفش انجام می‌داده است؛ اما پس از ۳۰ سال و در سال ۱۳۶۷، گستره فعالیت‌های کفش پاما به تولید کفش نیز ارتقاء یافت.

کیفیت بالا پشتوانه شروع صادرات

این برند از ابتدا در تلاش بود تا با استفاده از تکنولوژی روز جهان، کیفیت کفش‌های خود را بالا نگه دارد و در نتیجه راهبردهای کفش پاما، این برند در سال ۱۳۷۲ شروع به صادرات کرده و در این مسیر، به بیش از ۲۰ کشور جهان محصولات خود را صادر می‌کرده است.

افزایش چشم‌گیر کیفیت کفش‌های ایرانی

مزیت‌های رقابتی محصولات پاما

وجود گستردگی محصولات این برند باعث شده تا کفش‌های مورد نیاز برای تمام سنین را تولدی کند و در کنار تنوع بالا، قیمت محصولات خود را بین ۸۷ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان متغیر باشد. در نتیجه عمده محصولات پاما در کنار کیفیت مناسب، قیمت بسیار به‌صرفه‌ای دارد و به‌یقین در مقایسه‌ با کفش‌های فیک چینی یا ویتنامی جای هیچ حرف و سخنی نمی‌گذارد. اعتبار برند پاما به‌پشتوانه عمر طولانی آن باعث شده تا توانایی ارائه سه ماه گارانتی برای محصولات به‌همراه امکان تعویض محصولات تا ۵ روز را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. همچنین تعداد شعب بسیار بالای پاما در سراسر کشور نیز این امکان را فراهم کرده تا در صورت خرید اینترنتی، ارسال کفش‌ به سراسر کشور رایگان باشد.

کفش ملی اصیل‌ترین تولیدکننده ملی

کفش ملی بااصالت‌ترین برند کفش ایرانی است و از همان ابتدا در سال ۱۳۳۶ با چهل نفر نیروی تولیدی در جایگاه تولیدکننده محصولات کفش وارد بازار ایران شده است. هدف برند کفش ملی نیز تولید کفش‌هایی با بیشترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن است. در حال حاضر کفش ملی با حدود ۱۷۰ تولیدکننده کفش در کشور همکاری دارد و رقابت سنگینی میان کفش ملی با سایر تولیدکننده‌های بزرگ کفش‌های ایرانی مانند پاما، چرم مشهد و شیما در جریان است.

مزیت‌های رقابتی کفش ملی

کیفیت کفش ملی همواره از مزیت‌های این کفش است و البته به همان نسبت، قیمت بالاتری نیز دارد. همچنین تولید انواع کفش برای بانوان، آقایان و کودکان و پوشش دادن تمام سنین از دیگر مزیت‌‌های رقابتی این تولیدی است. همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش ملی، طراحی رسمی‌تر و بالغانه کفش است. همچنین وجود امکان تعویض کالا نیز از سایر مزایای کفش ملی است.

کفش تن‌تاک تازه‌کار اما قدرتمند

 دوره فعالیت کفش تن‌تاک به دهه اخیر برمی‌گردد و تا به‌امروز به‌صورت متمرکز بیش از ۱۰۰ مدل از انواع کفش‌های مختلف را تولید کرده است. البته گروه تن‌تاک محصولاتی دیگری از جمله کیف، لباس و انواع اکسسوری نیز تولید می‌کند. وجود بیش از ۱۲۰ فروشگاه تن‌تاک در سراسر کشور نیز باعث شده تا محصولات کفش تن‌تاک به ‌راحتی در اختیار مردم سراسر کشور قرار بگیرد.

مزیت‌های رقابتی کفش تن‌تاک

وجود تنوع بسیار بالا، راحتی زیاد و رنگ‌بندی جذاب کفش‌های تن‌تاک با قیمت معقول و به‌صرفه باعث شده تا این برند نیز جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند. به‌طور کلی بیشتر کفش‌های تن‌تاک زیر یک‌ میلیون‌تومان است و بیشتر کفش‌های این برند نیز از نوع راحتی و جورابی است.

کفش شیما

برند شیما نیز از تولیدی‌های کفش از سال ۱۳۵۸ شروع به تولید انواع کفش‌ها برای آقایان، بانوان و کودکان دارد و تجربه صادرات نیز در رزومه برند شیما می‌درخشد. محصولات کفش شیما نیز تنوع بسیار زیادی دارند که از دمپایی و انواع صندل‌ها تا پوتین کوهستان را شامل می‌شود. اما برای سنین نوجوان یا جوان، محصولات قابل عرضه کمتری را در نظر گرفته‌اند. قیمت محصولات شیما چندان ارزان نیست اما تلاش شده تا کیفیت محصولات خود را بالا نگه دارند.

افزایش چشم‌گیر کیفیت کفش‌های ایرانی

کفش چرم مشهد

عمر تولیدی کفش چرم مشهد حدود ۲۵ سال است.  محصولات تولیدی برند چرم مشهد در حوزه انواع کفش، کیف، کت، دستکش، کمربند، کت چرم، کمربند، کلاه و انواع اکسسوری است. با توجه به قیمت بالای چرم، هزینه محصولات چرم مشهد ارزان‌قیمت محسوب نمی‌شود اما راحتی و طول عمر زیادی دارند. همچنین محصولات برند چرم مشهد برای سنین بالاتر و محیط‌های رسمی‌ کاربرد بیشتری دارد. این کفش‌ها در بازه قیمتی ۷.۵ میلیون تومان تا ۲.۶ میلیون تومان است.

افزایش چشم‌گیر کیفیت کفش‌های ایرانی

کفش نهرین

کفش نهرین در سال ۱۳۶۰ تأسیس شد و برای هر سه جنسیت مردانه، زنانه و بچه‌گانه به تولید کفش مشغول است و قیمت محصولات این برند نیز به‌نسبت به‌صرفه است. از بزرگ‌ترین مزیت‌های رقابتی، راحتی محصولات است. مهم‌ترین تولیدات این محصولات شامل Crest، طبی، آلبرتینی، نیم‌بوت و کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی است. بیشترین کفش‌های نهرین برای تیپ‌های اسپورت و مراسم غیررسمی کاربرد دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های کفش نهرین را می‌توان قیمت بسیار مناسب محصولات آن دانست.

کفش آرتمن

برند آرتمن نیز در دهه ۶۰ به‌دنیا آمد و در حوزه طراحی و تولید انواع کفش‌های لوکس و بسیار باکیفیت و البته گران‌قیمت شروع به فعالیت کرد. وجه تمایز و مزیت رقابتی برند آرتمن در طراحی کفش‌هایی متناسب با شخصیت مشتری و ویژگی‌های فردی اوست. همچنین تنوع به‌نسبت زیاد برند آرتمن در تولید کفش‌های بوت، اسنیکر، لوفر، فلت، صندل و روزمره باعث شد تا نیازهای متنوع مشتریان را پاسخ دهد.

کفش نسیم

تولیدی کفش نسیم در سال ۱۳۷۵ شروع به فعالیت کرد و در زمینه تولید انواع کفش از صندل گرفته تا انواع بوت‌های پاییزه و زمستانی فعالیت دارد. مزیت رقابتی برند نسیم نیز وجود قیمت‌های بسیار به‌صرفه و با کیفیت متناسب است. برند نسیم از برندهای رو به رشد در تولید انواع کفش‌های ایرانی در بازار محسوب می‌شود.

کفش پاتکان

برند پاتکان نیز از انواع برندهای ایرانی تولیدکننده کفش نوظهور است که به تولید انواع کفش‌های طبی و کلاسیک می‌پردازد که به زیردسته‌های کفش رسمی، روزمره و صندل مشغول است. محصولات این برند بسیار رسمی است و برای سنین بالاتر جذابیت پیدا می‌کند. همچنین بیشتر این کفش‌ها از جنس چرم است و از کیفیت بالایی برخوردار است.