کیف‌ها به عنوان یک اکسسوری مهم جایگاه خاصی در پوشاک زنانه دارند. کیف‌های زنانه در طول تاریخ دستخوش تحولات و تغییرات زیادی شده‌اند و مدل‌های متنوعی از آن‌ها ارائه شده است. اما در قرن گذشته برخی از مدل‌ها بیش از بقیه دارای هویت و ارزش بوده و مورد توجه قرار گرفته‌اند که کیف مدل لیدی از برند دیور هم با این که تنها کمی بیش از دو دهه از عمرش می‌گذرد در این دسته قرار می‌گیرد. کیف مدل لیدی دیور تاریخچه‌ای خاص و استثنایی برای خود دارد که با خاندان سلطنتی انگلستان و عروس فقید ملکه انگلیس گره خورده است. پس اگر می‌خواهید کیف مدل لیدی از برند دیور را بهتر بشناسید این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید.

تاریخچه کیف مدل لیدی از برند دیور

وقتی برند کریستین دیور اقدام به طراحی کیف مدل لیدی دیور کرد قصد داشت کیفی شاخص بسازد که به نمادی در دنیای مد تبدیل شود و البته موفق هم شد. کیف لیدی دیور در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و ابتدا نام “شوشو” را روی آن گذاشتند که در فرانسوی به معنای “محبوب” است. در سال ۱۹۹۵ بانوی اول فرانسه مادام برنادت شیراک (همسر ژاک شیراک) در دیداری که با لیدی دایانا عروس ملکه انگلیس در آن زمان داشت این مدل کیف را به او هدیه کرد و پرنسس دایانا همان لحظه عاشق این کیف شد به طوری که پس از آن تقریبا همه جا از این کیف استفاده می‌کرد و ده‌ها عکس از وی با این کیف زیبا گرفته شده‌است. طبیعی است وقتی کیفی روی بازوی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین زنان جهان باشد به سرعت شهرت پیدا می‌کند و ده‌ها هزار نفر در جهان خواهان آن می‌شوند و به این ترتیب پس از سال ۱۹۹۶ کیف مدل چوچو به افتخار لیدی دایانا تغییر نام پیدا کرد و به کیف مدل Lady Di یا Lady D معروف شد (برند دیور نیز این تغییر نام را روی محصول اعمال کرد). پس از مرگ غم‌انگیز لیدی دایانا در سال ۱۹۹۷ محبوبیت کیف مدل لیدی بیش از پیش افزایش یافت و بدون تردید این کیف را به یک کیف استثنایی و شاخص تبدیل کرد. پس از آن با وجود قیمت بسیار بالای این کیف فروش آن همچنان رو به افزایش بوده و تاکنون نیز ادامه دارد و می‌توان آن را موفق‌ترین کیف زنانه پس از کیف مدل ۲.۵۵ شانل دانست.

کیف مدل لیدی از برند دیور

علت محبوبیت کیف مدل لیدی

هرچند کیف مدل لیدی به خاطر پرنسس دایانا به شهرت جهانی رسید اما محبوبیت خود را مدیون زیبایی و کیفیت فوق‌العاده خود است. این کیف در عین سادگی واقعا یک کیف خاص و بسیار زیبا است و ساخت هر نمونه آن حدود هشت ساعت زمان می‌برد. ویژگی شاخص این مدل کیف، دوخت چهارخانه‌ای مورب روی آن است که از یک لایه چرم روی یک لایه پوشش نرم تشکیل شده‌است و با دوختی مرتب و تمیز انجام شده است و هر کسی می‌تواند اصل بودن و نبودن آن را تشخیص دهد. این نوع دوخت در واقع از صندلی‌های چرمی الهام گرفته شده است که در آتلیه طراحی دیور قرار داشت. دسته کیف قوسی شیک و در عین حال خانمانه دارد و از قسمت فلزی دسته چهار حرف کلمه دیور به صورت آویزهایی فلزی آویزان شده‌اند. کیف مدل لیدی به طور قطع شاخص‌ترین کیف برند دیور است که هرچند بیش از دو دهه از تولید آن می‌گذرد اما از محبوبیت آن کاسته نشده و قیمت آن نیز (برخلاف سایر محصولات مد) کاهش نیافته است و به یک کیف کلاسیک که همیشه مد خواهد بود تبدیل شده است.

کیف مدل لیدی از برند دیور

ادامه تولید کیف مدل لیدی و ویژگی‌های آن

پیش از آن که رف سیمونز در سال ۲۰۰۷ مدیریت طراحی برند دیور را در دست بگیرد این برند روزهای موفقی را نمی‌گذراند. اما خلاقیت و استعداد و ابتکار رف سیمونز نه تنها به موفقیت برن دیور منجر شد بلکه به افزایش محبوبیت کیف مدل لیدی هم کمک کرد. نه تنها خط تولید این کیف گسترش یافت بلکه سفارش‌ها نیز برای این مدل از روزهای گذشته بیشتر شد و به دنبال آن طراحان تصمیم گرفتند این کیف را در سایزهای دیگری هم ارائه کنند و به رنگبندی و طرح کیف هم تنوع ببخشند. به این ترتیب کیف مدل لیدی تولید دوباره یافت و به چیزی فراتر از یک کیف شاخص و معروف تبدیل شد. امروزه این کیف در رنگ‌ها و طرح‌ها و حتی جنس‌های مختلفی هم ارائه می‌شود که در ادامه می‌توانید با انواع آن آشنا شوید:

کیف مدل لیدی از برند دیور

جنس رایج به کار رفته در کیف‌های لیدی دیور چرم بره، چرم دانه‌دار گوساله، چرم گوساله، چرم سوسمار، چرم شترمرغ، چرم مار، چرم مصنوعی براق، پارچه فاستونی، نوبوک و چرم گوساله فرآوری شده است.

کیف مدل لیدی از برند دیور کیف مدل لیدی از برند دیور کیف مدل لیدی از برند دیور

پرفروش‌ترین رنگ‌های کیف لیدی رنگ‌های کرم، خاکستری و مشکی هستند.

کیف مدل لیدی از برند دیور

یراق آلات فلزی این کیف در دو رنگ طلایی و نقره‌ای ساخته می‌شوند.

کیف مدل لیدی از برند دیور

این کیف در مدل‌های منجوق دوزی و پولک‌دوزی شده هم موجود است.

کیف مدل لیدی از برند دیور

سایزبندی کیف‌های لیدی دیور

سایز کیف میکرو لیدی دیور: ۶ اینچ عرض، ۵ اینچ ارتفاع و ۲.۶ اینچ ضخامت

سایز کیف مینی یا اسمال لیدی دیور: ۶.۷ اینچ عرض، ۵.۹ اینچ ارتفاع و ۲.۸ اینچ ضخامت

سایز کیف مدیوم یا معمولی لیدی دیور: ۹ اینچ عرض، ۸ اینچ ارتفاع و ۴ اینچ ضخامت

سایز کیف لارج یا بزرگ لیدی دیور: ۱۲.۵ اینچ عرض، ۱۰ اینچ ارتفاع و ۴ اینچ ضخامت

کیف مدل لیدی از برند دیور کیف مدل لیدی از برند دیور

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Purse Blog (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)