رپورتاژ آگهی


پنیر پیتزا از چی درست میشه

پنیر پیتزا را می‌توان قهرمان پنیرها نامید. این پنیر را تقریباً در همه فست فودها می‌توان استفاده کرد و نتیجه‌ای لذت‌بخش از آن گرفت. پنیر پیتزا همان پنیر موزارلا است و از آن جایی که ابتدا در پخت پیتزا بیشتر دیده شد، در ایران به پنیر پیتزا مشهور شد. طبق افسانه‌ها، این نوع پنیر در واقع بر اثر یک اشتباه کشف شد: شخصی به طور تصادفی لخته پنیر را در یک ظرف آب داغ انداخت و نتیجه آن یک توپ پنیری صاف و نرم و لذت‌بخش به رنگ شیری بود. اگر دوست دارید که با این پنیر جذاب و کاربردی بیشتر آشنا شوید و ببینید که پنیر پیتزا از چی درست میشه، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پنیر پیتزا چیست؟

اگرچه در ایران معمولاً پنیر موزارلا را به عنوان پنیر پیتزا می‌شناسند اما به طور کلی، پنیر پیتزا یک محصول لبنی است که شامل چندین نوع پنیر مختلف است و برای استفاده در تهیه پیتزا ساخته می‌شود. این پنیر شامل پنیرهای فرآوری شده اصلاح شده مانند پنیر موزارلا و دیگر پنیرهایی است که برای تهیه پیتزا مناسب هستند. در واقع، اصطلاح پنیر پیتزا می‌تواند به هر نوع پنیری که برای تهیه پیتزا مناسب است، اشاره کند. در تهیه پیتزا، پنیرهای موزارلا (حدود ۳۰ درصد)، پروولون، چدار و پارمیزان به عنوان پنیرهای متداول استفاده می‌شوند، همچنین پنیرهای امنتالر، رومانو و ریکوتا نیز به عنوان طعم دهنده و برای تولید انبوه پیتزا استفاده می‌شوند. برای داشتن کیفیت بهینه در پخت، آب‌گیری، الاستیسیته و درصد چربی و رطوبت، پنیر پیتزا به‌صورت فرآوری شده است. میزان تقاضا برای تولید پنیر پیتزا در اروپا و ایالات متحده به‌صورت رو به رشد بوده و از دهه ۱۹۹۰ به بعد افزایش یافته است. در ایران نیز این پنیر یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین پنیرها است.

پنیر پیتزا چطور درست می‌شود؟

پنیر پیتزا به عنوان یکی از انواع محصولات لبنی، با استفاده از دیگر لبنیات اصلی تهیه می‌شود. در تولید این پنیر، ابتدا استارترهای آب پنیر به شیر حاوی باکتری‌های ترموفیل اضافه می‌شود و سپس به شیر این امکان را می‌دهند تا دوران رسیدن را طی کند و به اصطلاح برسد. در مرحله بعد، مایه پنیر رنت به شیر اضافه می‌شود تا لخته تشکیل شود. سپس لخته بزرگتر بریده می‌شود و به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شود. بعد از مدتی، لخته‌ها را هم می‌زنند تا قسمت مایع آن‌ها جدا شود. سپس لخته‌ها را از آب جدا می‌کنند و در زیر فشار قرار می‌دهند تا آبشان گرفته شود و سفت شوند. این کار باعث می‌شود بافت پنیر کمی کش‌دار و لاستیک‌مانند شود. در مرحله بعد، با حرارت دادن به آن، حالت کشش‌پذیری پنیر بیشتر می‌شود. برای ایجاد بافت مناسب و کشش پذیری، پنیر به حالت خمیر درآورده و می‌کشند تا بافت مناسب ایجاد شود. البته کیفیت پنیر پیتزا بیشتر به روش تولید و مدت زمان پخت لخته‌ها بستگی دارد. با توجه به توانایی کارخانه تولید کننده و روش تولید، کیفیت پنیر بالاتر می‌رود و در نتیجه پنیر دارای کشش مناسب‌تری خواهد بود.

از پنیر پیتزا در کدام غذاها استفاده می‌شود؟

پنیر پیتزا به عنوان یکی از خوراکی های خوشمزه و محبوب در بازار به صورت رنده شده عرضه می‌شود. البته پنیر موزارلا در انواع مختلفی مانند پنیر موزارلای توپی، پنیر مدادی و دیگر انواع وجود دارد که خیلی از پیتزاها با آن‌ها تهیه می‌شوند. طعم، عطر و حالت کشسانی این ماده غذایی تأثیر مستقیم بر جذابیت آن دارد. هرچند که پنیر پیتزا به ذهن ما تصویر یک پیتزای کشدار و جذاب را القا می‌کند، اما با این ماده می‌توان غذاهای مختلفی را تهیه کرد، از جمله:

  • انواع پیتزا
  • پیده
  • ماکارونی و مک اند چیز
  • انواع ساندویچ
  • لازانیا
  • بادمجان و پنیر
  • بوکوچینی
  • ناگت

این‌ها تنها چند مورد از صدها غذایی است که می‌توانید با یک پنیر پیتزای خوشمزه درست کنید.

پنیر پیتزا از چی درست میشه

بهترین پنیر پیتزا کدام پنیر است؟

برای تهیه پیتزا می‌توان از پنیرهای مختلفی مانند پنیر چدار، پنیر پارمسان و پنیر امنتالر استفاده کرد، اما بهترین انتخاب برای پیتزا، پنیر موزارلا است که باعث کش آمدن پیتزا و حفظ رطوبت مواد پیتزا می‌شود. به پنیر موتزارلا یا همان موزارلا پنیری خامه‌ای و نرم است، به راحتی ذوب می‌شود و طعم ملایمی دارد که با طعم سایر مواد پیتزا هماهنگی دارد. پنیرهای دیگری مانند پنیر چدار، پنیر پارمزان و پنیر پرونه هم برای پیتزا مناسب هستند و بسته به سلیقه شما ممکن است بهترین گزینه باشند.

اگر به دنبال خرید پنیر پیتزا هستید، قطعاً در بازار با انواع برندها مواجه می‌شوید که هر کدام عطر و طعم خاص خود را دارند. اما یکی از پنیر پیتزاهایی که در بین عاشقان پیتزا حسابی معروف است، پنیر پیتزای کالین است. پنیر پیتزاهای کالین که در انواع مختلف (ساده و مخلوط با چدار) تهیه می‌شوند، به دلیل کش آمدن زیاد بعد از پخت و بوی خاص پرطرفدار هستند. پنیرهای پیتزای کالین در وزن‌های مختلف ۱۸۰ گرم، ۴۵۰ گرم، ۱ کیلوگرم و ۲ کیلوگرم عرضه می‌شود. این برند برای استفاده صنعتی و رستورانی نیز پنیر پیتزا تولید می‌کند.

اگر در رستوران‌ها پیتزایی میل کردید که هنوز عطر آن در خاطرتان هست، این همان پنیر پیتزای کالین است. این پنیر به عنوان یکی از محبوب‌ترین پنیرهای استفاده شده در رستوران‌های زنجیره‌ای پیتزا، برای تهیه پیتزاهای با تنوع بالا و طعم خوب استفاده می‌شود.

پنیر پیتزای کالین را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید پنیر پیتزا کالین را دارید، می‌توانید به وبسایت کالین به آدرس calindairy.com مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را در سبد خرید قرار دهید و خرید خود را نهایی کنید. امکان خرید اینترنتی از وبسایت کالین در حال حاضر برای شهر تهران فراهم است. اگر قصد خرید پنیر، خرید کره و دیگر محصولات این برند را دارید، می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های کالین به صورت حضوری سر بزنید.