جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
غذاهای پره بیوتیک

پره بیوتیک هایی که شما باید هرچه سریع تر به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پره بیوتیک ها چه موادی هستند؟ احتمالا شما مقدار زیادی در مورد مزایای پروبیوتیک شنیده اید، اما تاکنون در مورد پروبیوتیک مطلبی را خوانده اید ؟ این کربوهیدرات های غیر قابل هضم ، باکتری های خوب را روده شما تغذیه می کنند، که این امر با سلامت دستگاه گوارش، بهبود ایمنی، اثرات ضد التهابی، و بیشتر در ارتباط است.

از آنجا که پره بیوتیک ها به شکوفایی پروبیوتیک ها کمک می کنند، خوردن بیشتر از آنها یک استراتژی هوشمند برای سلامتی است. در واقع، در مطالعات سال ۲۰۱۲، ارتباطی بین یک رژیم غذایی غنی از پره بیوتیک و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ پیدا شد. تحقیقات دیگر نشان داده است که غذاهای پره بیوتیک در افزایش جذب کلسیم موثر هستند و ممکن است تراکم استخوان را بهبود بخشند. در یک مطالعه کوچک نشان داده شد که مصرف مواد پره بیوتیک با افزایش احساس سیری بعد از غذا، گره خورده است.
شما احتمالا در حال ممکن است که برخی از مواد غذایی پره بیوتیک را مصرف کنید فقط به خاطر اینکه شما آنها را دوست دارید. اما توصیه می شود که مواد پره بیوتیک را به صورت منظم، مصرف کنید. و تنها ممکن است چند غذا پره بیوتیک وجود داشته باشد که شما هنوز آنها را امتحان نکرده اید . در اینجا، شش مورد از منابع غنی از پره بیوتیک که سهل و خوشمزه هستند، وجود دارند که می توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مارچوبه

مارچوبه خام، به طور خاص جز این مواد پره بیوتیک است (چون معمولا پخت و پز می توانید برخی از ماده های مفید در مواد غذایی را کاهش دهد). اگر شما مارچوبه ای خام و خوش طعم پیدا کردید، سعی کنید به آرامی این گیاه را بپزید ، در حالی که نرم تر شده اما هنوز قوام لازم را دارند. مارچوبه را به صورت گرم و ریز ریز و همراه با ارده و یا سس گوجه فرنگی؛ مصرف کرده و یا آن را خنک کرده و به صورت سرد، میل نمایید. مارچوبه بخار پز سرد شده یک جایگزین عالی برای کرفس در غذاهایی مانند حمص، زیتون، و گواکامولی است.

مارچوبه مواد غذایی پره بیوتیک

موز

برای افزایش فوق العاده مواد پره بیوتیک، موز که به صورتی که به طور کامل نرسیده ، مصرف کنید. می توانید این میوه را به صورت ریز ریز و تکه تکه همراه با کره بادام میل نموده و یا آن را ریز ریز کرده و مقداری از از موز را ، همراه با زنجبیل رنده شده تازه و کمی از دارچین، به ماست یونانی اضافه کنید. اگر شما یک مخلوط کن قدرتمند دارید، شما همچنین می توانید موز رسیده ، همراه با یک میوه شیرین مانند انواع توت ها و یا انبه برای عطر و طعم بیشتر، مخلوط کنید.

قاصدک سبز

قاصدک سبز خام را به سالاد، و یا از مشت کوچک آن به پروتئین های بدون چربی، مانند ماهی یا عدس اضافه کنید. برای جبران تلخی از سبزی، آنها را در سس حاصله از روغن زیتون ، لیمو، سیر، و بادام قطعه قطعه ، قرار دهید. اگر شما عطر و طعم آن را بیش از حد شدیدحس کردید می توانید آن را با با مواد غذایی ای نظیر سیب زمینی شیرین پخته شده، پیاز زرد سرخ کرده، و یا میوه های فصلی ، متعادل کنید.

سیر

بهترین شکل برای مصرف سیر پره بیوتیک همان طور که که شما آن را حدس زده اید ، مصرف خام این ماده است . شما می توانید سیر را له و یا قطعه قطعه کرده و آن را به یک سالاد ساده تشکیل شده از روغن زیتون، سرکه بالزامیک، خردل دیژون، آب لیمو و چاشنی های خشک گیاهان فصلی ایتالیایی، اضافه کنید. سیر خام همچنین می تواند در گواکامولی خانگی، پیکو د گالو، حمص، یا لوبیای سپید، فوق العاده باشد.

کنگر فرنگی

هنگامی که صحبت از کنگر فرنگی می شود احتمالا ، انواع سبز و بنفش زرق و برق دار بهاری آن به ذهن متبادر می شود. کنگر فرنگی معمولا به صورت ، بو داده و یا خدمت پوره شده مصرف می شود. کنگر فرنگی اورشلیم، همچنین چوک خورشیدی نامیده می شود، واقعا یک سیب زمینی ترشی است. آنها مانند بسیاری از سبزیجات ریشه ای دیگر، مایل به قهوه ای، پوست برجسته مایل به قرمز و سفید، دارند. این ماده غذایی را پوست گرفته ، تکه تکه و ریز ریز کنید و بر روی سالادبریزید . یا شما می توانید برش نازکی از آن را با سیب یا گلابی خرد شده ترکیب، و یا با روغن نارگیل، زنجبیل تازه رنده شده، دارچین، و کمی از شربت افرا خالص ، مخلوط نمایید و مصرف کنید.

پیازها پره بیوتیک های پر طرفدار

پیاز خام و پخته هر دو منابع غنی ای از مواد پره بیوتیک هستند، و البته، راه های بی شماری به رای اینکه از آنها لذت ببرید وجود دارد. شما می توانید مقداری پیاز را به املت صبحانه، سالاد ناهار، و یا به صورت سرخ شده به شام خود اضافه کرده و میل نمایید. اگر شما پیاز پخته شده را ترجیح می دهید، آنها را در روغن سرخ کرده و به آبگوشت گیاهی کم نمکی ، و یا برشی از کباب، اضافه کنید. پیاز پخته شده طعم خوشمزه ای برای دانه های لوبیای سیاه، جوجه ، و یا غذاهای دریایی، رقم می زند. آنها همچنین به صورت پوره طعم شگفت انگیز به گل کلم بخار پز و بادام و یا شیر نارگیل می هند ، به عنوان یک جایگزین برای مصرف کمتر پوره سیب زمینی، هستند.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط Cynthia Sass به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
86
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
145
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
268
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,348
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
441
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
435

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
64
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
46
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
252
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
195
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
138
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
118
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
635
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
216
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
389
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
700
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
692

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
46
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
86
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
61
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
244
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
154