اگرچه درمان‌های کلینیکی زیبایی تاثیر زیادی دارند اما این درمان‌ها هزینه‌بر و وقت گیر هستند و از این نظر درمان‌های خانگی زیبایی به درمان‌های کلینیکی برتری دارند. بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند درمان‌های زیبایی پوست خود را در منزل انجام دهند تا نیازی به رفتن به مطب و کلینیک و پرداخت هزینه‌های گزاف نداشته باشند. اگرچه درمان‌های خانگی زیبایی به اندازه درمان‌های کلینیکی موثر نیستند اما آثار مفید خود را دارند و می‌توانند باعث شاداب شدن چهره و پوست و مهم‌تر از آن، بالا رفتن روحیه و احساس مثبت نسبت به خودتان شوند. اما کدام درمان‌های زیبایی را می‌توان در منزل انجام داد؟ ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز تعدادی از جالب‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی زیبایی را که در منزل به سادگی می‌توانید انجام دهید به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک-ماساژ خانگی برای داشتن پوستی لطیف و شاداب

همه شما با مزایای ماسک‌های صورت آشنایی دارید اما اگر این ماسک با ماساژ هم همراه باشد فواید آن چندین برابر خواهد شد. ماسک‌های پوست حاوی موادی هستند که همراه با ماساژ بهتر و سریع‌تر جذب پوست می‌شوند. ماساژهای کلینیکی و تخصصی هزینه زیادی دارند که کمتر کسی از عهده آن برمی‌آید در حالی که با کمک کیت‌های خانگی ماسک و ماساژ می‌توان از مزایای هر دو روش درمانی و مراقبتی بهره مند شد. آماده کردن این کیت‌های زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد و از طرف دیگر قیمت نسبتا مناسبی هم دارند و در مقایسه با ماساژهای تخصصی ارزان هم محسوب می‌شوند و یکی دو بار استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث درخشش و شادابی پوست شده و زیبایی آن را بازگرداند.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

پدیکورهای فشاری از جدیدترین درمان‌های خانگی زیبایی

بیشتر خانم‌ها به پدیکور توجه زیادی دارند و اگر وقت کافی برای رسیدگی به ناخن‌های خود داشته باشند آن را صرف ناخن‌های دست خود می‌کنند که بیشتر در معرض دید قرار دارد ولی کسی قرار نیست به پاهای ما که داخل جوراب و کفش قرار گرفته‌اند توجه کند پس نیازی هم به رسیدگی نیست. اما ناخن‌های پا هم به رسیدگی نیاز دارند و اگر با کمک لاک ناخن و روغن‌های تقویت کننده به آن‌ها رسیدگی کنید پاهای زیباتری خواهید داشت. کیت‌های پدیکور فشاری ابزار جدیدی هستند که به کمک این خانم‌ها آمده‌اند و با کمک لاک ژلی و ابزارهای ساده پدیکوری که در آن قرار دارد می‌توان در اوقاتی سرگرم کننده در کمترین زمان ناخن‌های پا را آرایش کرده و برای مهمانی‌ها آماده کرد.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

لیزر نور آبی از پیشرفته‌ترین درمان‌های خانگی زیبایی

همه شما با فواید لیزر در درمان‌های زیبایی پوست آشنایی دارید، لیزر می‌تواند پوست را جوانسازی کند، لایه برداری کند، موهای زائد را از بین ببرد و در مجموعه پوست را شاداب‌تر و زیباتر کند. اما درمان‌های لیزر کلینیکی هزینه بالایی دارند و شما به چندین جلسه درمان نیاز دارید تا نتیجه مشخصی بگیرید. به همین دلیل درمان‌های خانگی زیبایی در حیطه لیزر هم وارد بازار شده‌اند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها لیزر نور آبی است. این نوع لیزر اثر ضدباکتری دارد و با نفوذ در روزنه‌های پوستی و از بین بردن باکتری‌های مولد آکنه نه تنها آکنه را درمان می‌کند بلکه از بروز آکنه‌های  جدید هم جلوگیری می‌کند. اگر هر روز ۵ دقیقه از این دستگاه استفاده کنید اثر آن را در طول دو سه ماه مشاهده خواهید کرد بدون آن که نیاز به درمان‌های دیگری داشته باشید.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

استفاده از کریستال گواشا در منزل

در مقالات قبلی مجله قرمز درباره گواشا و مزایای آن برای پوست مطالبی را بیان کردیم. این درمان یکی از روش‌های سنتی چینی است که با تقویت و فرم دهی عضلات پوست باعث زیباتر شدن و جوانسازی پوست می‌شود و هیچ عارضه‌ای هم به دنبال ندارد بنابراین شما به راحتی می‌توانید در منزل این روش را به کار ببرید به شرط آن که ابزارها و مواد استاندارد لازم برای آن را تهیه کرده باشید. برای استفاده از درمان‌های خانگی زیبایی گواشا شما به یک کریستال از جنس کوارتز صورتی که سطحی صیقلی داشته باشد نیاز دارید، ابتدا از سرم مورد نظر خود روی پوست استفاده کنید و سپس با لبه‌های نرم کریستال، تمام صورت را ماساژ دهید.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

برنزه کننده خانگی

برنزه کردن یکی از روش‌های پرطرفدار زیبایی است که ریشه ان به دهه ۱۹۲۰ برمی‌گردد. زمانی که کوکو شانل از سفر با کشتی تفریحی بازگشت آفتاب سوخته شده بود و این رنگ جدید پوست او آن چنان مورد توجه زنان پاریسی قرار گرفت که آن‌ها نیز به تقلید از او به برنزه کردن صورت خود با آفتاب روی آوردند. اما شما در منزل هم می‌توانید پوست خود را برنزه کنید بدون آن که نیازی به قرار گرفتن در معرض تابش‌های خطرناک خورشید و دستگاه سولاریوم داشته باشید. فقط کافی است ابزارها و روغن‌های مناسب برنزه کردن را تهیه کرده و به روش صحیح مورد استفاده قرار دهید.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

ماسک حبابی ذغال از جالب‌ترین درمان‌های خانگی زیبایی

اگر به گشت و گذار در صفحات مد و زیبایی اینستاگرامی عادت داشته باشید حتما با ماسک‌های حبابی آشنایی دارید. این ماسک‌ها به صورت مایع روی صورت زده می‌شوند و پس از چند دقیقه حالتی پفی و اسفنجی روی صورت ایجاد می‌کنند که بسیار جالب و دوست داشتنی است و خوراک مناسبی برای برای نمایش دادن در صفحات مجازی است. اما کاربرد این ماسک‌ها فقط برای نمایش دادن نیست. ماسک‌های حبابی ذغالی اثر پاک کننده بسیار خوبی دارند که نه تنها همه ذرات و آلودگی‌ها را از سطح پوست می‌زداید بلکه با اکسیژن رسانی به سطح پوست باعث شادابی و درخشش بیشتر چهره هم می‌شود.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

ماسک موی روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یکی از مفیدترین و موثرترین روغن‌های طبیعی است که کاربرد زیادی در درمان مشکلات پوست و مو دارد. روغن جوجوبا بافت و ترکیبی بسیار شبیه به چربی طبیعی بدن دارد و به سرعت جذب پوست و مو می‌شود و از این نظر می‌تواند فواید بسیاری برای درمان شوره، خشکی، موخوره و ریزش مو داشته باشد و مشکلات کف سر را درمان کرده و رشد مو را افزایش دهد. برای استفاده از این ماسک، ابتدا روغن جوجوبا را روی همه قسمت‌های مو بمالید سپس موها را ببافید و یک شب یا چند ساعت صبر کنید و با یک شامپوی ملایم شامپو بزنید.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

ماسک زردچوبه برای رفع تیرگی زیر چشم

تیرگی چشم از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها را درگیر کرده و زیبایی چهره آن‌ها ا تحت الشعاع قرار داده است. اما این مشکل یک راه حل طبیعی و خانگی بسیار ساده دارد و در آشپزخانه هر منزلی پیدا می‌شود. کافی است برای این کار مقداری زردچوبه را با مقدار مساوی ماست رقیق شده با آب مخلوط کنید و با یک برس روی تیرگی‌های زیر چشم خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه که این مخلوط خشک شد آن را با دستمال پاک کنید. خواهید دید که تیرگی‌های زیر چشم شما تا حد زیادی محو شده است و نیازی به استفاده از کانسیلر و کرم دور چشم برای پوشاندن آن نخواهید داشت.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

ماسک اکلیلی یکی از سرگرم کننده‌ترین درمان‌های خانگی زیبایی

اگر واقعا خسته شده اید و حوصله تان سر رفته است می‌توانید وقت خود را با یک درمان زیبایی سرگرم کننده بگذرانید. ماسک‌های اکلیلی از مواردی هستند که در کنار اثر درمانی، اثر سرگرم کننده هم دارند و می‌توانند باعث تفریح شما شوند. این ماسک‌ها حاوی مواد موثری هستند که باعث سفت شدن پوست می‌شود و حتی اکلیل‌های که درون آن قرار دارد از مواد طبیعی و بی‌ضرر ساخته شده است که در کنار اثر لایه برداری هیچ اثر منفی روی پوست ندارند و همه حتی افرادی که پوست حساس دارند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

ماسک طبیعی برای رفع پف صورت

بسیاری از افراد با صورتی پف کرده و ناخوشایند از خواب بیدار می‌شوند و این مشکل با هیچ نوع آرایش و درمانی حل نمی‌شود. اما ماسک‌های ضدپف که حاوی مواد طبیعی مثل روغن جوجوبا، عصاره سرو کوهی، گرپ فروت، فلفل سیاه و گرانیوم هستند می‌توانند این پف را تا حد زیادی تعدیل کرده و صورت شما را شاداب‌تر کنند.

مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی زیبایی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)