جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
عوامل موثر بر فشار خون بالا

فشار خون بالا و ترفندهایی برای مقابله با این معضل

فشار خون بالا یکی از بیماری  های مزمنی است که همراه با دیابت و چربی بالا شیوع بالایی در جوامع غالبا توسعه یافته و ماشینی  امروزی دارد، یکی از عوامل موثر در این بیماری شیوه زندگی  است که اثر زیادی در ابتلای یا عدم ابتلای به این بیماری های مزمن دارد. در این مقاله چند راهکار برای کاهش فشار خون بالا را مرور می کنیم.

 برای پایین آمدن  فشار خون بالا   تحرک داشته باشید

حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در  هر روز مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، یا با استفاده از تردمیل داشته باشید  تا قلب شما را  قوی، و آن را کاراتر کند به این معنی  که فشار کمتری به شریان ها وارد شود . به علاوه، ورزش به دلیل دیگری بسیار مهم است: ورزش  کمک می کند وزن خود را ، که یک عنصر کلیدی برای کنترل فشار خون است، را تحت نظر داشته باشید. محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان دادند که حتی افزایش کوچک در نمایه توده بدنی (BMI) ،  منجر به جهش های بزرگ در افزایش خطر مربوط به ابتلای به فشار خون بالا  می شود.

یک شروع با قلب سالم

بسیاری از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند فشار خون شما را بهبود بخشد. برخی امتحان شده و درست است، و دیگران جدید و دلچسب هستند این مراحل می تواند باعث این شود که  آیا شما سالم بمانید  یا تحت درمان فشار خون ، قرار بگیرید.

فشار خون بالا سلامتی

خوردن مواد معدنی

شما احتمالا در مورد مضرات مربوط به نمک آگاه هستید ، اما جالب است بدانید که  همین تغییرات  را،  با مصرف پتاسیم یا منیزیم انجام می گیرد. در  تحقیقات اخیر که در مجله بالینی فشار خون انجام شد ، یافت شد  که پتاسیم و منیزیم ورودی به بدن که بیشتر با خوردن میوه ها و سبزیجات تامین شوند، می توانند  باعث کاهش فشار سیستولیک  و دیاستولیک ( ۲-۶ نمره) شوند. به ویژه هنگامی که شما نمک را از برنامه غذایی حذف می کنید. بلوط کدو، موز، و خرما چند نمونه از منابع غنی از  پتاسیم هستند  و اسفناج نیز از  منیزیم است.

خوردن با حرص و ولع یک شکلات

خوردن منظم شکلات تیره (حدود ۱٫۵ اونس) و یا یک فنجان کاکائو داغ در هر روز می تواند فشار خون را حدود سه امتیاز کاهش دهد. در  یک مطالعه  که جدید توسط محققان دانشگاه ییل انجام گرفت، یافت شد که  آنتی اکسیدان ها در شکلات عامل این اثر هستند ، اگر چه از ارتباط بین این دو مقوله کاملا مشخص نیست.

گوش دادن و رها کردن

بر اساس یک مطالعه ارائه شده در یک جامعه معاصر آمریکا در نشست سالانه فشار خون بالا، به این نتیجه رسیده اند که  فقط ۳۰ دقیقه گوش دادن  موسیقی کلاسیک در  هر روز همراه با تنفس آرام شکم ممکن است فشار خون بالا را تا چهار نمره کاهش دهد.

همچنین،  در تحقیقای که در یک دانشگاه  در کنتاکی انجام شده است،  نشان داده شد که  مدیتیشن متعالی ممکن است ، تاثیر زیادی بر  افرادی که  مبتلای به فشار خون بالا هستند و  دارو مصرف می کنند،داشته باشد. پس  یاد بگیرید که  چگونه آن را انجام دهید.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
46
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
647
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
318
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
328
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
831
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
330

مقالات سلامت

حساسیت به هیستامین
حساسیت به هیستامین (histamine intolerance) چیست و چه دلایلی دارد؟
138
آزمایش CRP چیست؟
آزمایش CRP یا همان پروتئین واکنشی C چیست و چه کاربرد تشخیصی دارد؟
261
نگاهی به داروی سیمتیکون
داروی سیمتیکون و نگاهی جامع به کارکردهای این دارو
143
اختلال پیکا
اختلال پیکا موردی برای بیماران با عادات غذایی عجیب
123
گرفتگی عضله
گرفتگی عضله دردناک اما قابل رفع به روشهایی آسان
244
واكسن سينوفارم
واکسن سینوفارم ؛ میزان اثربخشی طبق داده‌های علمی و پاسخ به پرسش‌ها در مورد آن
362

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
442
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
150
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
215
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
506
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
542
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
986

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
208
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
129
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
113
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
116
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
381
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
185