احساس سرماخوردگی می‌کنید؟ قصد رفتن سرکار دارید خب اگر به دنبال رفع سرماخوردگی در مراحل اولیه و از سرگیری زندگی عادی هستید این روشهایی را که پزشکان و پرستاران استفاده می‌کنند، بکار گیرید.

آنها با استرس مقابله می‌کنندرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

حالت ذهنی شما بر سلامت بدنتان اثرگذار است بنابراین عجیب نیست که استرس می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن اثر بگذارد و مقابله بدن را برای مبارزه با سرماخوردگی دشوار کند. در یک مطالعه مهم از دانشگاه اوهایو، پژوهشگران دریافتند که در طول دوره امتحانات، دانشجویان سلولهای کشنده مهاجم را که با تومور و عفونتهای ویروسی مبارزه می‌کنند، کمتر تولید می‌کنند؛ آنها تقریبا تولید اینترفرون گامای تقویت کننده سیستم ایمنی را متوقف کردند و سلولهای مبارزه کننده با عفونت آنها فقط به طور ضعیفی برای تحریک در آزمایش داخل لوله پاسخ دادند. علاوه بر ان وقت تحت فشار هستید، به احتمال بیشتری برای مقابله با آن رفتارهای ناسالمی را در پیش می‌گیرید مثل نوشیدن بیش از اندازه قهوه یا خوردن مواد غذایی نامناسب که سیستم ایمنی را بیشتر ضعیف می‌کند. وقتی احساس می‌کنید در حال سرما خوردن هستید، سیستم ایمنی شما سعی می‌کند با آن مبارزه کند اما استرس مانع این روند می‌شود. برای مقابله با اثرات استرس، پزشکان سعی می‌کنند تا آن را نادیده بگیرند به این منظور سعی می‌کنند تا کارهایی انجام دهند تا بر استرسشان افسار بزنند مثل رفتن به دو، گوش کردن به موزیک یا مدیتشن.

سرماخوردگی را در نطفه خفه کنیدرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

برای رفع سرماخوردگی همینکه متوجه شدید در حال سرما خوردن هستید، سری به داروخانه بزنید تا داروهای تسکین دهنده بدون نسخه دریافت کنید. برای رفع درد و کوفتگی سرما خوردگی یک مسکن همانند استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف کندی. برای پاک کردن سینوسهایتان و کاهش علائمی همچون آبریزش بینی و چشم به دنبال دکونژستانتها باشید که رگهای متورم را منقبض خواهد کرد و به این ترتیب شما بهتر می‌توانید نفس بکشید. یا ترکیب دو عامل درمان کننده را با هم مصرف کنید مانند تیلنول سینوس فوق تقویت یا قرص ادویل و سینوس را با هم مصرف کنید. اگر تمایل به از بین بردن اثرات جانبی دکونژستانت مانند خواب آلودگی زیاد، احساس عصبی شدن دارید، یک اسپری بینی مانند آفرین را استفاده کنید اما از آن بیش از سه روز استفاده نکنید تا از وابستگی به آن جلوگیری کنید.

برای رفع سرماخوردگی آب نمک غرغره کنیدرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

اگر احساس می‌کنید که گلویتان چنگ می‌اندازد، مستقیم به سمت کابینت بروید و نمک را از توی کمد در بیاورید. نصف قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و دو بار در روز دهانتان را غرغره کنید. فیلیپ هگن پزشک عمومی گفت: این نمک آب اضافی را از بافت گلو بیرون می‌کشد، التهاب را کاهش می‌دهد و مخاط را پاک می‌کند و تحریک گلو را از بین می‌رود. نمی‌توانید نمک را تحمل کنید؟ بعضی از شواهد نشان می‌دهد که غرغره کردن آب به تنهایی ممکن است به پیشگیری از عفونتهای مجاری تنفسی بالایی کمک می‌کند.

رفع سرماخوردگی با مصرف زینکرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

با مصرف روی احساس می‌کنید که می‌توانید در سرماخوردگی  یک تفاوت بزرگ را ایجاد کند. به گفته موسسه ملی بهداشت، تجزیه و تحلیل آزمایشات بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که روی خوراکی (قرص، شربت) به هنگامی که ۲۴ ساعت پس از ظهور علائم مصرف شود به کوتاه شدن دوره کمک می‌کند. شواهدی وجود دارد که می‌تواند شدت سرماخوردگی را نیز کاهش دهد. با این وجود عوارض جانبی احتمال، از جمله حالت تهوع و سایر علائم گوارشی هم دارد. همچنین اسپری بینی همانند ژلهای داخل بینی با پنبه، با امکان از دست دادن حس بویایی مرتبط است.

برای رفع سرماخوردگی غذاهای سالم می‌خورندرفع سرماخوردگی

یک رژیم غذایی سالم به بدن شما سوخت مناسب را برای همه عملکردهایش می‌رساند از جمله مبارزه با سرماخوردگی. برای تمیز خوردن، مطمئن شوید که غذاهای پروتئینه همانند لوبیا، ماهی و گوشت مرغ بدون چربی به اضافه مقدار مناسبی از سبزیجات و میوه‌ها را مصرف کنید که حاوی آنتی اکسیدانهای مقابله کننده با رادیکالهای آزاد هستند به علاوه غلات کامل همانند برنج قهوه‌ای.

برای رفع سرماخوردگی بدنشان را هیدراته نگه می‌ دارندرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

به گفته جین کارسنسن پزشک متخصص اطفال اگر چه هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که مصرف زیاد آب و آب میوه سرماخوردگی را سریعتر درمان می‌کند، آب رسانی کافی بدن به رقیق شدن مخاط و رفع انسداد بینی کمک می‌کند بنابرانی شما می‌توانید براحتی فین کنید. آبرسانی بدن همچننی به روان کردن گلو کمک م‌کند بنابراین کمتر احساس درد می‌کنید. آب بهترین است اما آب پرتقال تازه هم خیلی خوب است (این آب میوه ویتامین C هم دارد که تحقیق سال ۲۰۱۳ نشان داد که ممکن است به بهبود علائم کمک کند) و بعضی از چای زنجبیل داغ را با لیمو می‌خورند.

برای رفع سرماخوردگی پروبیوتیک مصرف می‌کنندرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

مصرف پروبیوتیک که در واقع نوعی از باکتریهای خوب است که همانند میکرو ارگانیسمهایی ست که به طور طبیعی در روده انسان موجود است وقتی که ابتدا احساس می‌کنید که آبریزش بینی دارید، می‌تواند طول و شدت سرماخوردگی را کاهش دهد. شما می‌توانید پروبیوتیک را از غذاهای خاص مانند ماست و کیمچی دریافت کنید اما این ماده بصورت مکمل غذایی هم در دسترس است. بررسی تحقیقاتی ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که پروبیوتیکها ممکن است به جلوگیری از عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی کمک کنند اما برای تایید اثر آن مطالعات بیشتری نیاز است.

مقداری ویتامین D مصرف می‌کنندرفع سرماخوردگی به روش پزشکان

فصل سرماخوردگی به هنگام ماه‌های زمستان است دقیقا وقتی که افراد کمتر از فصلهای دیگر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و پزشکان باور دارند که این موضوع تصادفی نیست. یک تحقیق ژاپنی در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مکمل ویتامین D یک سلاح قدرتمند در برابر بیماری‌های تنفسی فوقانی است. در آزمایش بالینی مقایسه ویتامین D در مقایسه با دو داروی ضد ویروسی، ویتامین D باعث کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا تا ۵۰ درصد در افرادی شد که در معرض ویروس بودند در مقایسه با فقط ۸ درصد کاهش در افرادی که داروی ضد ویروس مصرف کرده بودند. اگر چه بعضی از پزشکان همانند جان کانل پیشنهاد مصرف ویتامین D با دوز بالا (۵۰۰۰۰ IU) برای سه روز پس از بروز نخستین علامت سرماخوردگی یا آنفولانزا را دارد اما بیشتر توصیه به دوز نزدیک به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی شده است. (همه چیز را در مورد فواید شگفت انگیز ویتامین D بدانید).

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست