جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۷
  • ۱۲:۰۰
  • 1,650
9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

۹ غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

هر کسی ممکن است یک وقتی دچار احساس اشمئزاز و تهوع شود، چه موقع امتحان دانشگاه یا خوردن یک غذای جدید برای اولین بار. اما حالت تهوع احساس ناخوشایندی ست که در مرحله بعد بوجود می‌آید. در حقیقت استفان هانواور متخصص داخلی و مدیر پزشکی مرکز سلامت گوارش در دانشگاه علوم پزشکی شیکاگو آن را به عنوان یک علامت ناخوشایند به هنگام نیاز به استفراغ تشریح می‌کند و پیامد آن قابل پیش بینی است. شما مواد غذایی داخل شکمتان را بالا می‌آورید.

تهوع همچنین یک مورد جدی را هم نشان می‌دهد بخصوص که اگر مزمن یا همراه با علائمی مثل درد قفسه سینه، کرامپ شدید شکمی، ضعف یا گیجی باشد. هانوآور توصیه می‌کند «اگر بر اثر تهوع یا استفراغ دچار ضعف شدید به اورژانس زنگ بزنید و در صورتی که قادر به جلوگیری از بالا آوردن نیستید به بخش مراقبتهای فوری بروید». باید علت ناخوشیتان را پیدا کنید. وی گفت: داروها، مخدرها، التهاب معده و روده و اختلالات مغزی می‌توانند موجب آن شوند.

برای علائم خفیفتر مانند تهوع ناشی از دریا زدگی، خوردن غذاهای کم چرب که هضم آنها برای معده راحت است یا نوشیدن دمنوش زنجبیل ممکن است به رفع عرق سرد، ترشی معده و سرگیجه کمک کند. در اینجا چند غذای ضد تهوع به شما معرفی می‌شود که ممکن است به شما کمک کنند.

سیب غذای سلامتی ضد تهوع9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

کمی فیبر راه طولانی را در جهت پاک کردن مواد شیمایی ناشی از تهوع در سیستم شما در پیش گیرد اما فیبر بیش از اندازه به یکباره می‌تواند حتی این حس را بدتر کند. ارین پالینسکی وید متخصص تغذیه و دیابت و نویسنده کتاب چربی شکمی می‌گوید: فیبر به کندی هضم می‌شود بنابراین ممکن است که انتقال روده‌ای را که به هضم آسان و رفع تهوع کمک می‌کند، کند نماید. پالینسکی اما هشدار می‌دهد که فیبر همچنین ممکن است خلاف این موضوع عمل نماید و باعث افزایش تهوع شود. وی گفت: من نمی‌خواهم غذاهای با فیبر بالا را به عنوان یک درمان تهوع تحت همه شرایط توصیه کنم. در طول روز غذاهای پر فیبر همچون سیب را به صورت میان وعده در فواصل زمانی مختلف صرف کنید (سیبهای گالا یا همان سیب سرخ معمولی انتخاب خوبی هستند). اگر با غذاهای جامد مشکل دارید سعی کنید آب سیب یا سس سیب را مصرف کنید.

کراکر، غذای ضد تهوع و اسهال9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

غذاهای پر نشاسته همانند بیسکویتهای نمکی، نان معمولی و نان تست به جذب اسید معده کمک می‌کنند و باعث کاهش بهم خوردگی معده می‌شوند. ماهیت مطبوع کراکر به رفع گرسنگی (گرسنگی زیاد می‌تواند تهوع را تشدید کند) بدون اینکه بوی شدید یا طعمهایی داشته باشد که تهوع را بدتر می‌کنند. وی افزود شما باید هر موقع که احساس ناخوشی کردید آن را به آرامی بخورید چون باید توجه کنید که معده را تحریک نکنید تا دوباره در معرض تهوع قرار بگیرید. خوب است که چند تا از کرارکرها را روی تخت خواب بگذارید تا هر موقع از خواب بیدار شدید مقداری از آن را مصرف کنید تا به کاهش تهوع صبحگاهی کمک کند این موضوع بخصوص برای زنان باردار که معمولا مشکل تهوع صبحگاهی دارند، بسیار توصیه می‌شود.

زنجبیلزنجبیل تازه پوست گرفته

زنجبیل حاوی موادی ست که به کاهش تهوع و استفراغ کمک می‌کند. می‌توانید یک فنجان چای زنجبیل یا یکی از تونیکهای زنجبیل، کلوچه زنجبیلی، یا یک تکه آب نبات زنجبیلی را امتحان کنید. پالینسکی وید گفت: زنجبیل خشک هم خوب است. هانواور گفت: برای رفع علائم تهوع، غذاهایی که برای معده سهل الهضم هستند و معمولا غذاهای کم چرب یا دمنوش زنجبیل می‌توانند مفید باشند.

آب9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

چند قلپ کوچک از یک لیوان آب آشامیدنی به شما کمک می‌کند تا بدنتان آبرسانی شود و از سردردهایی که اغلب همراه با تهوع بوجود می‌آیند، اجتناب کنید. پالینسکی وید می‌گوید: ابتدا با آرام نوشیدن مقادیر جزئی شروع کنید تا زمانی که معده شما بتوانید مقادیر بیشتری را تحمل کند. چند قلپ کوچک از مایعات در طول روز آبرسانی بدن را بدون افزایش تهوع، تقویت می‌کند. پالینسکی وید می‌گوید: نوشیدن مایعات از کم آبی بدن پیشگیری می‌کند اما نوشیدن زیاد آن در یک زمان می‌تواند تهوع را بدتر کند. سر کشیدن مقادیر کمی از آب  در طول روز آبرسانی بدن را بدون تشدید تهوع، برطرف خواهد کرد.

آجیل9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

کمبود پروتئین می‌تواند تهوع را حتی بدتر کند بنابراین به دنبال غذاهای پر پروتئین همانند آجیلها حتی کره بادام زمینی در صورت نداشتن حساسیت به آن باشید چون هضم آنها ساده‌تر است. آنها سریعا انرژی از دست رفته را جبران می‌کنند و کمک می‌کنند تا تهوع کاهش یابد. پالینسکی وید گفت: تهوع ناشی از گرسنگی زیاد، کاهش قند خون یا بارداری است که ممکن است به پروتئین و چربی آجیلها واکنش خوبی نشان بدهد. اما وی هشدار می‌دهد اگر در حال مبارزه با عفونت ویروسی هستید، آجیلها و پروتئین ممکن است تهوع را بدتر کند. معمولا غذاهای کم چرب، کم پروتئین و سرشار از نشاسته بهترین راه حل برای کسانی ست که دچار این حالت می‌شوند. وی همچنین گفت: از آنجایی که پروتئین و چربی به کندی هضم می‌شوند ممکن است به هنگام مصرف در مقادیر زیاد، تهوع را افزایش دهند.

آب مرغ9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

سوپ مرغ ممکن است به هنگام سرماخوردگی بهتر شدن شما کمک کند اما برای موقعی که دل بهم خوردگی دارید خیلی سنگین است. باید از چربیهایی که با تاخیر از معده خارج می‌شوند، اجتناب کرد. در عوض علامتان را با خوردن آب مرغ که چربی کمتری دارد، کاهش دهید. آب مرغ ساخته شده از استاک مرغ ممکن است بهتر باشد به دلیل اینکه آماده کردن آن راحت‌تر است و به احتمال کمتری خراب می‌شوند. پالینسکی وید اضافه می‌کند نوشیدنیهای حاوی سدیم همانند آب مرغ هم به تقویت آبرسانی بدن کمک می‌کنند که به هنگامی که بدن شما بر اثر استفراغ کم آب شده خیلی خوب هستند.

نوشیدنیهای ورزشی9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

اکثر نوشیدنیهای ورزشی حاوی الکترولیتهای سدیم و پتاسیم هستند که به بازگرداندن مواد معدنی خون به وزشکاران کمک می‌کند. چند جرعه کوچک از نوشیدنیهای الکترولیتی برای تقویت آبرسانی بدن و جبران الکترولیتهای از دست رفته موقع استفراغ کردن، مناسب هستند. درست است که این نوشیدنیهای ورزشی برای ورزش هستند و شما هم در چنین وضعیتی ورزش نمی‌کنید اما برای موقعی که دچار تهوع می‌شوید این نوشیدنیهای ورزشی باعث می‌شوند که احساس راحتی کنید.

موز9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

اگر تهوع شما همراه با کم آب شدن بدن باشد یا اگر استفراغ کرده باشید، یک تکه از این میوه را به عنوان میان وعده مصرف کنید. موز می‌تواند به بازگرداندن پتاسیم به حالت تعادل کمک کند که اغلب در نتیجه اسهال و استفراغ از بدن خارج می‌شود. پالینسکی وید گفت: پتاسیم الکترولیتی ست که به هنگام استفراغ کردن به میزان زیادی از بدن خارج می‌شود. موز نشاسته‌ای و ملایم هم هست که ممکن است به کاهش اسهال کمک کند. موقعی که دوباره آماده خوردن غذاهای جامد باشید، پزشکان توصیه به خوردن غذاهای جامدی همانند موز می‌کنند.

برگهای نعناع تازه9 غذای ضد تهوع که به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌کنند

عطر تازه نعناع برای ایجاد احساس سلامتی در شما به تنهایی کافی ست اما واقعا جویدن نعناع تازه یا نوشیدن یک فنجان چای نعناع به عنوان یک درمان خانگی موثر برای تهوع ذکر شده است. هانوآور می‌گوید: تنفس عمیق و روشهای دیگر ریلکس کردن هم ممکن است مفید باشند.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: everdayhealth

دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
270
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
299
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
170
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
282
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
932
اگر در ارتفاع بالا زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
اگر در مناطق مرتفع زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
123

مقالات سلامت

داروی نابومتون
داروی نابومتون و معرفی ویژگی های اساسی این دارو ضد التهاب
76
علائم سپسیس
علائم سپسیس یا عفونت خون را با ۱۱ نشانه خاموش شناسایی کنید
215
التهاب پلک
درد و التهاب پلک چه عللی دارد، چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟
205
خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
426
معرفی داروی اورسودیول
داروی اورسودیول و نگاهی جامع به ویژگی های این دارو
185
ورم دست
ورم دست چه عللی دارد، درمان آن چیست؟
232

مقالات آشپزی

نان چاودار دانمارکی
طرز تهیه نان چاودار دانمارکی (RugbrØd) به صورت مرحله به مرحله
12
کلوچه جو دوسر
کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو و طعم دارچین
181
کیک شکلاتی بدون آرد
کیک شکلاتی بدون آرد و بدون گلوتن و آموزش گاناش شکلات
263
گشنیز پلو
گشنیز پلو ساده با طعم لیمو؛ پلویی خوش عطر برای همراهی با غذاهای دریایی
254
بیسکویت زیره
بیسکویت زیره هندی، بیسکویتی ساده و سریع برای همراهی با چای
268
سالاد تخم مرغ
سالاد تخم مرغ کلاسیک با طعمی عالی و مناسب ساندویچ
351

مقالات تغذیه

خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
426
خواص گندم سیاه
خواص گندم سیاه برای سلامتی و روشهای استفاده از آن
78
خواص بادام زمینی
خواص بادام زمینی برای سلامتی و بهترین نوع آن چیست؟
100
پاستیل مولتی ویتامین
پاستیل مولتی ویتامین از چه موادی تشکیل شده، فواید و عوارض آن چیست؟
190
افزایش قد
افزایش قد و معرفی چند ماده مغذی تاثیر گذار در این فرایند طبیعی
704
روشهای کاهش قند خون
روشهای کاهش قند خون بدون دارو و بررسی باورهای اشتباه بیماران دیابتی
369