رپورتاژ آگهی


راه‌های درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت چیست؟

ناخن‌ها بخش ظریف و حساسی از بدن شما هستند که گاهی به دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شوند و در این مواقع نیاز به مراقبت بیشتری دارند. یکی از این مواقع نازک شدن ناخن بعد از کاشت است که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد اما برای بهبود آن درمان‌هایی وجود دارد.

دلیل این اتفاق، ضعیف شدن ناخن‌ها بعد از کاشت است؛ مخصوصاً اگر این کار اشتباه انجام شود، آسیب بیشتری ایجاد می‌کند. بنابراین در قدم اول باید سالنی را برای کاشت ناخن انتخاب کنید که در کار خود حرفه‌ای باشد.

ناخن‌ها از لایه‌های پروتئین فیبری محافظ به نام کراتین تشکیل شده‌اند که در پوست و مو نیز وجود دارد. کراتین ناخن‌ها را قوی می‌کند، اما ضربه‌های خارجی می‌تواند باعث کنده شدن لایه‌های نازک ناخن شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ناخن‌ها نازک می‌شوند.

درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت شامل مراحلی است که به ترمیم آن کمک می‌کند. معمولاً ناخن‌ها بعد از کاشت آسیب‌پذیر، بسیار نازک و نرم می‌شوند. در نتیجه به راحتی خم شده یا شروع به شکستن می‌کنند و هنگام لمس آن‌ها احساس ناراحتی می‌کنید.

اگر ناخن‌های شما هم دچار چنین مشکلی شده، نگران نباشید. چرا که رشد مجدد آن‌ها، روند بهبود را سریع‌تر می‌کند. علاوه بر آن،‌ ترفندهای کاربردی وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها به راحتی می‌توان ناخن‌های نازک را ترمیم و تقویت کرد.

درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت

دستان شما هر روز با انواع مختلفی از مواد شوینده در تماس هستند. بهتر است بعد از کاشت، صابون‌ها و پاک‌کننده‌های ملایم را انتخاب کنید و هنگام انجام کارهایی که ممکن است برای پوست و ناخن‌هایتان آسیب ایجاد کنند، دستکش بپوشید.

راه‌های درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت چیست؟

مراقبت از ناخن‌ها برای حفظ سلامت آن‌ها ضروری است. بعد از کاشت باید سعی کنید ناخن‌های خود را سالم نگه دارید. انجام برخی کارها مانند ماساژ دادن یا استفاده از تقویت کننده‌ها، به سرعت بخشیدن روند ترمیم نازک شدن ناخن بعد از کاشت کمک می‌کند.

استفاده از لاک‌های ناخن به جای کاشت مجدد

استفاده از لاک ژل یا کاشت ناخن با سوهان کشی همراه است که این کار می‌تواند موجب نازک شدن آن‌ها شود. وقتی سعی دارید ناخن‌های خود را بعد از کاشت تقویت کنید، برای مدتی به یک روال معمول مانند استفاده از لاک ناخن پایبند باشید.

علت نازک و شکننده شدن ناخن بعد از کاشت ، برداشتن مواد آن است. ناخن‌های شما پس از گذشت زمان دوباره می‌توانند قوی و سالم باشند؛ اما در این مدت، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به کارگیری برخی ترفند‌ها به رشد مجدد ناخن‌های طبیعی کمک می‌کند.

بنابراین لاک زدن کمک می‌کند تا ناخن‌ها محکم‌تر شوند و نشکنند. در طول این دوره، پس از استفاده از لاک‌های معمولی برای ناخن، به طور مرتب ناخن‌های خود را مرطوب کرده و برای مدتی از کاشت مجدد اجتناب کنید.

استفاده از مواد غذایی مناسب

وضعیت طبیعی ناخن پس از برداشتن مواد کاشت، برای افراد متفاوت است و به نوع محصول استفاده شده بستگی دارد. اگر مراقب نباشید، ممکن است این آسیب تشدید شود و ناخن را در معرض ابتلا به قارچ قرار دهد که بسیار آزار دهنده است.

راه‌های درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت چیست؟

یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده برای درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت ، تغذیه سالم و استفاده از غذاهای مناسبی است که به رشد ناخن‌های سالم کمک می‌کنند. این مواد غذایی، حاوی بیوتین، امگا ۳ و ویتامین E هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند.

این عناصر را می‌توان در مواد غذایی مانند بادام زمینی، آووکادو، تخم مرغ، بادام، گردو، سیب زمینی شیرین و سایر غذاهایی که به رشد ناخن‌ها کمک می‌کنند، مشاهده کرد. با گنجاندن این مواد در رژیم غذایی خود، به راحتی ناخن‌هایتان را ترمیم کنید.

استفاده از روغن زیتون

برای سلامت مجدد ناخن‌های خود نیازی به خدمات درمانی خاصی ندارید و تنها با استفاده از روش‌های کاربردی می‌توانید آن‌ها را ترمیم کنید. یکی دیگر از این راه‌حل‌ها استفاده از روغن زیتون است که در بازگرداندن هیدراتاسیون به ناخن معجزه می‌کند.

صرف نظر از علت نازک و شکننده شدن ناخن بعد از کاشت ، شما باید برای برگرداندن سلامت دوباره به ناخن‌ها مراقبت‌های لازم را انجام دهید. همچنین می‌توانید از یک تقویت‌کننده ناخن نیز کمک بگیرید. چرا که خرید تقویت کننده ناخن اصل ، به تسریع روند ترمیم ناخن‌ها کمک می‌کند.

راه‌های درمان نازک شدن ناخن بعد از کاشت چیست؟

مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها

پس از برداشتن مواد کاشت، ناخن‌های شما ضعیف و خشک می‌شوند و برای ترمیم مجدد، باید آن‌ها را مرطوب کرد تا استحکام آن‌ها افزایش یابد. برای این کار می‌توانید کرم یا لوسیون دست، روغن طبیعی یا روغن کوتیکول را برای ناخن‌های خود تهیه کنید.

این محصولات را هر روز به مدت ۲ تا ۵ دقیقه، روی کوتیکول‌هایتان ماساژ دهید. با این کار می‌توانید ناخن‌های خود را تقویت کرده و پس از کاشت، روند ترمیم را آغاز کنید. همچنین توصیه می‌شود حداقل تا یک هفته به سراغ کاشت مجدد نروید.

علت شکستن ناخن بعد از کاشت ، می‌تواند ضعیف شدن آن باشد. پس بهتر است اجازه دهید ناخن‌هایتان نفس بکشند و به حالت طبیعی خود بازگردند. ممکن است روند بهبود آن‌ها تا چند هفته طول بکشد تا اطمینان حاصل کنید که دوباره بادوام و سالم هستند.

علت نازک و شکننده شدن ناخن بعد از کاشت

مراقبت از ناخن بعد از کاشت بسیار ضروری است و ناخن‌های مرتب و سالم همیشه جذاب هستند. بنابراین، شما باید به ترمیم ناخن‌های خود توجه کافی را داشته باشید تا در صورت ایجاد آسیب بیشتر، از آن جلوگیری کنید تا ناخن‌هایتان دوباره سالم و زیبا به نظر برسند.

استفاده از کاشت در یک دوره بسیار طولانی می‌تواند ناخن‌های شما را ضعیف کند و به آن‌ها آسیب برساند. به طور کلی، علت شکستن ناخن بعد از کاشت این است که با برداشتن مواد از روی ناخن، بخشی از بافت طبیعی آن از بین می‌رود و این فرآیند باعث نازک شدن آن‌ها خواهد شد.

در واقع آسیب ناشی از کاشت ناخن به این دلیل است که مواد شیمیایی، چسب و مواد دیگر، بستر ناخن را خشک می‌کنند. بنابراین هنگامی که آن‌ها را توسط سوهان برقی برمی‌دارید، ناخن‌های شما شروع به خرد شدن کرده و ضعیف و شکننده می‌شوند.

اگر ناخن‌های شما قبلاً سالم نبودند، یا احتمالاً به سالنی مراجعه کرده‌اید که کاشت را به‌طور نامناسب و غیر اصولی انجام داده است، امکان آسیب بعد از کاشت برای ناخن‌هایتان وجود دارد. با این حال، ترمیم ناخن‌ها همچنان امکان‌پذیر بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را بازسازی کرد.

اکنون که علت شکستن ناخن بعد از کاشت را متوجه شدید، برای رشد مجدد ناخن‌های طبیعی بهتر است آن‌ها را کوتاه نگه دارید. زیرا این کار احتمال شکستن ناخن‌های طبیعی را کمتر می‌کند.