عادات آرایشی شما زمانی شکل می‌گیرند که وقت کافی برای انجام کارهای مراقبت از پوست و مو و آرایش را داشته باشید. شما به تدریج به این کارها عادت می‌کنید و به این احتمال که روش دیگری هم برای انجام این برنامه‌های روتین وجود دارد فکر نمی‌کنید. در حالی که با چند تغییر ساده و کوچک در عادات آرایشی و روش انجام آن‌ها می‌توانید تغییرات مهمی در زیبایی خود به وجود آورید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خواهیم چند تغییر ساده در عادات آرایشی را به شما پیشنهاد دهیم تا با اعمال آن‌ها پوست زیباتر و سالم‌تری داشته باشید.

زدن ضربه‌ای مواد آرایشی به جای مالیدن آن‌ها

احتمالا تا کنون برای زدن سرم‌ها، فونداسیون‌ها و انواع کرم‌های مراقبتی و آرایشی آن‌ها را روی پوست خود می‌مالیدید. توصیه می‌کنیم از این به بعد به جای مالیدن آن‌ها را با انگشت یا ابزار دیگری که استفاده می‌کنید روی پوست بزنید و فشار دهید. اما این کار چه فایده ای دارد؟ زدن ضربه‌ای مواد آرایشی روی پوست، جریان خود را تقویت کرده و درخشش آن را بیشتر می‌کند علاوه بر این در این روش مواد آرایشی و مراقبتی بهتر جذب پوست می‌شوند و از پوسته پوسته شدن پوست در اثر مالش جلوگیری می‌شود. روش انجام این کار به این صورت است که با نوک انگشت سبابه که کمترین نیرو و فشار را دارد مواد آرایشی را در رو پوست فشار داده و تثبیت کنید.

تغییر در عادات آرایشی

خشک کردن موها در خلاف جهتی که می‌خواهید حالت دهید

اگر قبل از این هنگام سشوار کردن موها آن‌ها را در جهت رویش طبیعی خشک می‌کردید باید از این به بعد این روش و عادات آرایشی را کنار بگذارید. اگر موهای خود را در جهت خلاف سمتی که به آن‌ها حالت می‌دهید سشوار کنید موهای شما حجیم‌تر و پرپشت‌تر دیده خواهند شد. حتی اگر سشوار نمی‌کشید و موها را به طور طبیعی خشک می‌کنید آن‌ها را در جهت خلاف حالت طبیعی با گیره یا کش ببندید و پس از خشک شدن باز کنید. مثلا اگر همیشه فرق سر خود را به سمت راست باز می‌کنید پس از حمام آن‌ها را به سمت چپ شانه کنید و اجازه دهید خشک شوند سپس فرق موها را به سمت راست تغییر دهید.

پر کردن لب‌ها به طور کامل با مداد لب

اگر تصور می‌کنید مداد لب تنها برای خط کشیدن دور لب شما اختراع شده در اشتباهید. شما می‌توانید با مداد لب تمام سطح لب‌ها را پر کنید و در دواقع از آن به عنوان رژ لب استفاده کنید. اما فایده این کار چیست؟ مداد لب به عنوان یک پرایمر آرایشی عمل می‌کند و رژ لب روی آن نسبت به زمانی که بدون مداد لب زده شود بیشتر دوام می‌آورد و اگر رژ لب شما نیز پاک شود مداد لب باقی می‌ماند و لب‌های شما بی رنگ نخواهند شد حتی لزومی به استفاده از رژ لب نیست و می‌توانید مداد لب را به تنهایی استفاده کنید.

استفاده از کرم پودر به جای کانسیلر

اگر کانسیلر شما تمام شده و زمان یا بودجه کافی برای تهیه آن را ندارید نگران نباشید شما بدون کانسیلر هم می‌توانید عیوب صورت مثل جوش و گودی زیر چشم را پوشش دهید. برای این کار شما به اسفنج‌های آرایشی که گوشه تیز داشته باشند (مانند مثلث یا مربع) نیاز دارید. پس از پوشش کامل صورت با فونداسیون، کمی فونداسیون اضافی برداشته و با گوشه زاویه دار اسفنج نقاطی را که به پوشش اضافی نیاز دارند پوشش داده و لبه‌ها را محو کنید.

تغییر در عادات آرایشی

مخلوط کردن فونداسیون با مرطوب کننده

کارشناسان آرایش توصیه می‌کنند یک قطره مرطوب کننده را با مقدار فونداسیونی که هربار استفاده می‌کنید مخلوط کنید. اما این کار چه فایده‌ای دارد؟ این کار باعث می‌شود فونداسیون شما پوشش بهتری داشته باشد و ظاهر آرایش شما طبیعی‌تر به نظر برسد. به خصوص اگر پوست خشکی دارید این کار بیشتر توصیه می‌شود و می‌توانید مقدار مرطوب کننده را بیشتر کنید. مقدار مرطوب کننده ای که باید با فونداسیون مخلوط شود بسته به نوع فونداسیون و نوع پوست شما متفاوت است اما انجام آن حتما توصیه می‌شود.

استفاده از محصولات آرایشی ضدپیری روی دست‌ها

اگر از محصولا جوان کننده و ضدپیری روی صورت خود استفاده می‌کنید مقداری را که پس از هر استفاده اضافه می‌ماند به پشت دست‌ها بمالید. چون دست‌های شما در معرض انواع مواد مضر و تابش‌ها قرار دارند و نسبت به قسمت‌های دیگر بدن علاوم پیری در آن‌ها سریع‌تر مشاهده می‌شود و بیشتر افراد سعی می‌کنند سن واقعی شما را از دستان شما حدس بزنند و نه از صورت شما. پس بهتر است که زدن کرم ضدپیری را نیز به عادات آرایشی خود اضاف کرده و با کمک ترکیبات ضد پیری، آسیب به پوست دست‌ها را به تعویق بیندازید و از پیر شدن زودرس آن‌ها جلوگیری کنید.

تغییر در عادات آرایشی

خرید یک اسفنج آرایشی مناسب

بیشتر خانم‌ها به ابزارهای آرایشی خود اهمیت چندانی نمی‌دهند و معمولا انواع ارزان قیمت آن را تهیه می‌کنند ولی ابزارهای آرایشی به خصوص اسفنج‌ها استفاده زیادی دارند و اگر از انواع باکیفیت این اسفنج‌ها تهیه کنید آرایش شما زیباتر و طبیعی‌تر خواهد شد. هرچند ابزارهای باکیفیت قیمت بالایی دارند اما ارزش سرمایه‌گذاری را دارند. امروزه انواع مختلفی از این ابزارها و اسفنج‌ها به بازار آمده است که جذاب‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها اسفنج‌های شفاف سیلیکونی است. این اسفنج‌ها کیفیت بالایی دارند و به سادگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با این اسفنج‌ها به راحتی می‌توان مواد آرایشی را روی پوست پخش کرد بدون آن که حالت پوسته پوسته ایجاد کند و از همه مهم‌تر این اسفنج‌ها نیاز به شستشوی مکرر ندارند چون مواد آرایشی را در خود نگه نمی‌دارند و با یک بار پاک کردن کاملا تمیز می‌شوند.

 تغییر در عادات آرایشی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)