جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
10 راه آسان برای سوزاندن کالری

۱۰ راه آسان برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید

کنار گذاشتن چند کالری در اینجا و آنجا در مقیاس فوری بلافاصله به چشم نمی آید، اما بعدا باعث تغییراتی خواهد شد. در اینجا ۱۰ راه آسان برای کنار گذاشتن کالری اضافی در سراسر روز  و در نتیجه کاهش وزن معرفی می شود.

10 راه آسان برای سوزاندن کالری

چای یا قهوه ساده بنوشید

یک مطالعه اخیر در مجله بهداشت عمومی منتشر شده است، دریافتند که افرادی که قهوه سیاه مصرف می کنند، در مقایسه با کسانی که خامه، شکر و سایر افزودنی ها را به فنجان(قهوه) خود اضافه می کنند، در حدود روزانه ۶۹ کالری کمتر مصرف می کنند. برای مصرف کنندگان چای، حذف افزودنی ها موجب صرفه جویی در حدود ۴۳ کالری در روزخواهد شد.

فیبر بیشتری در صبحانه مصرف کنید

اگر شما یک صبحانه با فیبر بالا را انتخاب کنید، شما زودتراحساس سیری می کنید و غذای کمتری به طور کلی مصرف می کنید ، این جمله را متخصص تغذیه کریستی کینگ ، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی و مربی بالینی در کالج پزشکی بیلور می گوید. جو دو سر یک گزینه خوب است : در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ در کنگره سالانه تغذیه و متابولیسم (با حمایت مالی شرکت جو کواکر) منتشر شده است، شرکت کنندگان که بلغور جو دوسر خوردند، در وعده ناهار، ۳۱ درصد کالری کمتری نسبت به کسانی که از دانه های ذرت شکر خوردند، دریافت کردند.

مصرف آب های گازدار به جای نوشابه

با کنار گذاشتن نوشابه یا نوشابه هایی که با قند شیرین می شود شما می توانید روزانه در حدود ۱۵۰ کالری کمتر مصرف کنید. کینگ در این باره می گوید: نکته مورد علاقه من برای کاهش نوشابه، جایگزینی مصرف نوشابه با آب های گازدار است. شما حتی اگر مزه بهتری می خواهید، می توانید میوه یا کمی شیرین کننده اضافه کنید، اما حتی شما از این راه می توانید شکر را از نوشابه کنار بگذارید. جایگزینی با نوشابه های رژیمی شما را قادر می سازد که کالری های تان را حفظ کمتر مصرف کنید اما برخی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شما آنها را در جای دیگر جبران کنید.

در طول روز پروتئین بخورید

کینگ در این باره می گوید: خوردن وعده های غذایی و میان وعده های با پروتئین موجود در آجیل، دانه ها، گوشت بدون چربی، سویا و فرآورده های لبنی، می تواند شما را از احساس گرسنگی اواسط بعد از ظهر و وسوسه خوردن آب نبات شیرین،  برحذر دارد. در یک مطالعه مروری که در این زمینه در مجله آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، دریافتند که وعده های غذایی با پروتئین بالا دارای اثر بیشتری بر سیری نسبت به غذاهای کم پروتئین است.

مراقب چاشنی سالاد خود باشید

حذف نان قابل ستایش است اما انتخاب یک سالاد به صورت خودکار باعث می شود شما کالری کمتری مصرف کنید. کینگ می گوید: اگرشما تمایل به خوردن سبزیجات دارید، در مورد چیزهای دیگری که به همراه آن مصرف می کنید، هوشیار باشید. پنیر، نان برشته، استیک و حتی میوه های خشک شده می تواند کالری بالایی داشته باشد بنابراین شما اگر در مورد کالری خیلی محتاط هستید بهتر است از این موارد اجتناب کنید.

سفارش غذا قبل از اینکه شما گرسنه باشید

اگر شما ناهار مورد علاقه خود را به صورت آنلاین سفارش می دهید، امکان استفاده از این مورد را دارید. در یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بازاریابی در سال ۲۰۱۶، دریافتند که کسانی که یک ساعت قبل غذای خود را سفارش می دهند کالری کمتری نسبت به کسانی که بلافاصله بعد از سفارش غذا را میل می کنند، دریافت می کنند. نویسنده این مقاله می گویند که : انتظار تا زمانی که شما گرسنه شوید و تصمیم بگیرید که چه بخورید، شانس پرخوری شما را افزایش می دهد.

آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید

به گفته محققان دانشگاه محصولات غذایی و براند آزمایشگاهی کرنل، هنگامی که احساس می کنید همه چیز در اطراف شما بهم ریخته و آشفته است، حفظ  و کنترل  رژیم غذایی ممکن است به نظر برسد در اولویت کمتری است. در یک مطالعه منتشر شده در مجله محیط زیست و رفتار در سال ۲۰۱۶، آنها دریافتند که زنانی که ۱۰ دقیقه در یک آشپزخانه کثیف می گذرانند و دو بار شیرینی می خورند، به طور میانگین، ۵۳ کالری بیشتر از کسانی که در همان اتاق ولی هنگامی که تمیز و مرتب است، دریافت می کنند.

پخت و پز بیشتری در خانه انجام دهید

اگر شما امسال می توانید در خانه پخت و پز بیشتری انجام دهید، این کمک می کند که در راس تمام مزایای آن این عادت به شما کمک میکند که کالری کمتری، دریافت کنید. در یک مطالعه در مجله بهداشت عمومی و تغذیه درسال ۲۰۱۵ دریافتند که مردمی که ۶ یا ۷ شب در هفته غذا می پزند، ۱۵۰ کالری در روز کمتر از کسانی که یک بار یا کمتر در هفته غذا می پزند، مصرف می کنند. فراوانی مصرف غذاهای خانگی، باعث تمایل به انتخاب سالم تر و مصرف کالری کمتری در شب هایی که آن را می پزند، می شود.

کاهش در مصرف روغن پخت و پز

کینگ در این باره می گوید: هنگامی که شما سبزیجات یا غذاها را در روی اجاق سرخ می کنید، یکی از بهترین کارهایی که باعث کاهش کالری دریافتی شما می شود، استفاده از یک اسپری نچسب در پخت و پز به جای روغن در تابه است (یک قاشق غذاخوری روغن در حدود ۱۲۰ کالری دارد). شما همچنین می توانید آن را به مرغ، گوشت گاو و یا آبگوشت گیاهی به عنوان جایگزین، اضافه کنید که این به جلوگیری از چسبیدن به تابه و خوش طعم و معطر شدن سبزیجات کمک خواهد کرد.

جلوی تلویزیون چیزی نخورید

کینگ می گوید: خوردن شام (و یا حتی بدتر، یک بسته چیپس سیب زمینی) در حالی که در حال تماشای تلویزیون هستید، درخواست دردسر زایی است. این امر نه تنها می تواند باعث پرخوری شود، بلکه ممکن است باعث عدم توجه به سایز سهم غذایی شده و مغز ما به طور کامل خوردن ما را ثبت نکند و این باعث شود دوباره احساس گرسنگی ایجاد شود. سرگرمی که بیشتر باعث حواس پرتی شود، خبر بدی برای کمر شماست (باعث چاقی شما می شود). در یک مطالعه در ژورنال JAMA Internal Medicine، در سال ۲۰۱۴، دریافتند که افرادی که یک فیلم اکشن تماشا می کنند، کالری بیشتری از کسانی که به تماشای یک بحث با شدت کم می نشینند، دریافت می کنند.
منبع : HEALTH

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

چربی گونه
نکات مهم درباره چربی استفاده شده در گونه
26
پی اچ پوست
پی اچ پوست ؛ چرا لازم است در این باره اطلاعات دقیق داشته باشیم؟
35
بهترین تونر آبرسان پوست
بررسی یک تونر آبرسان ژاپنی حاوی سه نوع مولکول هیالورونیک اسید
51
آبرسان هیالورونیک اسید
 هیالورونیک اسید ؛ راهنمای علمی درباره مهم ترین ماده در بهترین آبرسان ها
65
رنگ مو
رنگ کردن مو را با شامپو رنگ به سادگی انجام دهید
140
لاک ناخن و لاک مات
لاک مات، یکی از انواع لاک ناخن
86

مقالات سلامت

چربی گونه
نکات مهم درباره چربی استفاده شده در گونه
26
عفونت گوش
عفونت گوش و آنچه باید راجع به تشخیص و درمان آن بدانید
30
روان درمانی غیر حضوری
آیا روان درمانی غیرحضوری در دوران کرونا مؤثر است؟ (بررسی علمی)
17
معرفی داروی نسینا
داروی نسینا (آلوگلپتین) و نگاهی به ویژگی های این داروی ضد دیابت
96
گلوکوزامین
گلوکزامین چه فوایدی دارد و آیا مصرف آن ضرورت دارد؟
112
آنژیوسارکوم
آنژیوسارکوم چیست و بهترین روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
87

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
101
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,009
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
322
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
316
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
596
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
476

مقالات تغذیه

رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
22
غذای تاریخ گذشته
۱۲ غذای تاریخ گذشته که هرگز نباید پس از تاریخ انقضا مصرف شوند
67
معرفی خواص میخک
خواص میخک و معرفی چند مورد از ویژگی های چشمگیر این گیاه دارویی
374
بهترین زمان مصرف ویتامین
بهترین زمان مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و انواع مکمل چیست؟
166
شیوه نگهداری غذای تازه
۱۲ غذای تازه که هرگز نباید با هم نگهداری شوند
155
سلامت ریه
سلامت ریه را با این ۲۰ خوراکی تضمین کنید
121