رپورتاژ آگهی


در هر خانه ای که زندگی می کنید، چه کوچک باشد چه بزرگ، نیاز به برخی لوازم اولیه دارید. وسایلی نظیر اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، جارو برقی و … . تمامی این وسایل جزو مایحتاج اولیه و ضروری هر خانه ای هستند و زندگی روزمره بدون آن ها با دشواری های زیادی همراه خواهد بود.

اما با این وجود، هزینه تهیه هر یک از آن‌ها به طور قابل ملاحظه ای بالاست و فشار زیادی را از لحاظ مالی به افراد وارد می کند. به همین خاطر معمولا افراد برای خرید لوازم خانگی بر سر یک دوراهی می مانند. خرید نقدی یا خرید اقساطی؟

چرا خرید اقساطی لوازم خانگی به صرفه است؟

خرید قسطی انواع کالاها و محصولات، اتفاقی نیست که به تازگی با آن مواجه شده باشیم. از زمان های گذشته، این شیوه خرید برای تهیه کالاهایی که گران قیمت بودند و هزینه زیادی داشتند استفاده می شده و تا امروز هم به اشکال مختلف ادامه دارد.

اما طی چند سال گذشته، به واسطه افزایش بی سابقه قیمت انواع لوازم خانگی، بیش از گذشته شاهد استقبال خانواده ها از خرید اقساطی لوازم خانگی هستیم.

درست است که وقتی ما اقدام به خرید نقدی یک کالا و محصول می کنیم، پس از آن آسوده خاطر خواهیم بود و دغدغه و نگرانی ای از بابت پرداخت اقساط نخواهیم داشت، اما بازهم شاهدیم که بسیاری از افراد، روش قسطی را برای خرید کالای مورد نیاز خود انتخاب می کنند. اما چرا؟

چرا بسیاری از افراد تمایل به خرید اقساطی دارند؟

کالای مورد نظرشان را زودتر می خرند

احتمالا اولین دلیلی که بسیاری از افراد برای انتخاب روش خرید اقساطی می آورند این است که، این روش آن ها را زودتر به خواسته شان می رساند.

به عنوان مثال اگر برای خرید یک یخچال فریزر به ارزش ۴۰ میلیون تومان، لازم است که شما حداقل ۵ تا ۶ ماه پس انداز کنید تا بتوانید آن را به صورت نقدی خریداری کنید (با فرض این که قیمت کالا طی این مدت زمان افزایش پیدا نکرده باشد)، اما در روش خرید اقساطی نیازی به این همه صبر نیست.

شما می توانید با پرداخت بخشی از هزینه نهایی محصول، آن را خیلی زود خریداری کنید و ماه های آینده را به جای پس انداز کردن پول، اقدام به بازپرداخت اقساط کنید.

درست است که در روش خرید اقساطی، مبلغ نهایی محصول قدریی بیشتر از مبلغ نهاییِ آن در روش نقدیست، اما با توجه به افزایش مدام قیمت ها، این موضوع کاملا قابل پذیرش است.

بنابراین می توان گفت یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را مجاب به انجام خرید اقساطی می کند، صرفه جویی در زمان و به نوعی دوِر زدن تورم و افزایش قیمت ها در آینده است.

فشار مالی کمتری را تحمل می کنند

تصور کنید در مثال خرید یخچال و فریزر، خریدار موجودی کافی برای خرید نقدی آن را داشته باشد، اما پرداخت این مبلغ به شکل یکجا می تواند فشار مالی زیادی را بر وی وارد کند.

از طرف دیگر پس از انجام این خرید، ممکن است فرد با هزینه های ناگهانی دیگری مواجه شود که کار را برایش دشوار کند. اما همان شخص با پرداخت اقساطی، می تواند تنها بخشی از پس انداز خود را به عنوان پیش پرداخت هزینه کرده و مابقی هزینه را از محل کارکرد ماه های آینده خود پرداخت نماید.

چرا خرید اقساطی لوازم خانگی به صرفه است؟

دیگر نگران تورم نیستند

همانگونه که گفتیم، قیمت تمام شدۀ هر محصول، در روش اقساطی و در روش نقدی با یکدیگر متفاوت است. در واقع افراد در روش خرید اقساطی، مبلغی را تحت عنوان سود بایستی پرداخت کنند.

حالا این سوال به ذهن بسیاری از افراد می رسد که وقتی می توانیم کالایی را به قیمت ارزان تر بخریم، چرا باید روش گران تر را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، وقتی اقتصاد جامعه ای دچار تورم نباشد و قیمت ها در طول زمان کمابیش ثابت بمانند، این سوال کاملا منطقیست.

اما در شرایطی که اقتصاد دچار تورم بوده و هر روزه شاهد افزایش قیمت ها هستیم، حتی با فرض این که سودی هم بابت خرید اقساطی پرداخت نماییم، پس از چندماه، قیمت تمام شده کالا نسبت به تورمی که شامل حال آن کالا شده است، کمتر خواهد بود.

بنابراین بازهم روش خرید اقساطی برای افراد ایده آل تر و به صرفه تر خواهد بود.

به جای یک کالا می توانند چند کالا را به طور همزمان بخرند

یکی دیگر از مزایایی که باعث می شود افراد، رو به خرید اقساطی بیاورند، امکان خرید چند کالا به طور همزمان است. در حالیکه در روش خرید نقدی، این امکان برای بسیاری از خریداران وجود ندارد.

به عنوان مثال تصور کنید که قصد خرید لوازم برقی جهیزیه را دارید، در چنین شرایطی خرید نقدی اقلام مختلف جهیزیه بار مالی زیادی را به شما وارد کرده و یا مجبورتان کند که از خرید برخی از اقلام منصرف شوید.

 این در حالیست که در روش خرید اقساطی، شما می توانید با موجودی فعلی تان، مبلغی را تحت عنوان پیش پرداخت چند کالا، پرداخت نموده و ما بقی را طی ماه های آتی از محل کارکرد و درآمدتان پرداخت نمایید.

البته برای این موضوع، در هایپر مارکت های بزرگی نظیر شهر لوازم خانگی چاره اندیشی های خوبی صورت پذیرفته است. به این معنا که افراد می توانند حتی بدون پرداخت هزینه ای تحت عنوان “پیش پرداخت”، کالاهای مورد نیاز خود را به صورت صد در صد اقساطی خریداری نمایند.

چرا خرید اقساطی لوازم خانگی به صرفه است؟

با توضیحاتی که در بالا دادیم، مشخص شد که خرید اقساطی لوازم خانگی یکی از اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب هاییست که پیش روی افراد قرار دارد.

از سوی دیگر مجموعه هایی نظیر شهر لوازم خانگی که ارائه محصولات معتبر با اقساط متنوع را در دستور کار خود قرار داده اند، شرایطی را مهیا نموده اند که هم وطنان بتوانند با خیالی آسوده، در مجموعه ای بزرگ و پر تنوع، کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با شرایط پرداخت ایده آل، به خانه ببرند.

خبر خوش دیگری که برای خریداران لوازم خانگی وجود دارد این است که مشتریان و خریداران این مجموعه که در سال ۱۴۰۱، اقدام به خرید اقساطی ما یحتاج خود نمایند، می توانند بازپرداخت اقساط خود را از سال ۱۴۰۲ آغاز نمایند.

امیدواریم  تمامی هم وطنانمان در سایه تسهیلات متنوع خرید از شهر لوازم خانگی، بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب نمایند.