شما نیازی به آن محصولات پاک کننده صورت گران و با مواد شیمیایی برای زیباتر کردن پوست‌تان ندارید. به جای آنها، این ماسکهای پاک کننده طبیعی صورت را درست کنید که از بهترینها هستند.

پاک کننده صورت روغن نارگیلرفع شوره سر

روغن نارگیل بدون جدا کردن چربیهای طبیعی پوست‌تان، می‌تواند هر گونه براقیتی را که در انتهای روز ظاهر می‌شود، از بین ببرد. جوشوا زایشنر متخصص پوست گفت: ترکیب منحصر بفرد آن از چربیهای طبیعی پوست از جمله اسید لینولئیک (که به مبارزه با آکنه کمک می‌کند) و اسید لوریک (که آبرسان و ضد میکروب است) باعث می‌شود یک روغن درمان کننده مفید برای پوست باشد. این روغن یک مرطوب کننده موثر است و برای درماتیت آتوپیک عالی است. اما اگر پوستی مستعد آکنه دارید، از روغن نارگیل اجتناب کنید مگر اینکه بدانید پوست شما نسبت به آن تحمل دارد.

روش استفاده: کمی از روغن نارگیل را به به آرامی روی صورت به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. سپس حوله گرم بگذارید تا منافذ پوست باز شود. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه منتظر بمانید سپس روغن را با یک حوله تمیز پاک کنید.

پاک کننده پوست سرکه سیبپاک کننده صورت طبیعی

سرکه سیب تاریخچه طولانی به عنوان یک ماده زیبا کننده دارد. در حقیقت، کلئوپاترا گفته شده که از آن به عنوان پاک کننده صورت استفاده میکرد. یک ماده تشکیل دهنده مهم آن اسید مالیک است که شبیه به اسید آلفا هیدروکسی اسید است و پوست را لایه برداری می‌کند. این به نوبه خود گردش سلولی را بهبود می‌بخشد، سطح پوست pH پوست را احیا می‌کند، پوست را شفاف می‌کند و به پاکسازی و جلوگیری از گرفتگی منافذ و آکنه کمک می‌ند. یک جمله احتیاطی: سرکه سیب همیشه باید رقیق شده باشد  و هرگز مستقیما روی صورت استفاده نشود.

روش استفاده: برای تهیه یک تونر طبیعی پوست، ۱ قسمت سرکه سیب را با ۲ قسمت آب مخلوط و خوب تکان دهید. با یک تکه پنبه روی صورت تمیز بمالید پس از خشک شدن پوست، مرطوب کننده معمول روزانه خود را بمالید. در ضمن به این دلایل سرکه سیب را باید مصرف کنید.

پاک کننده صورت عسل و لیموپاک کننده صورت طبیعی

عسل و لیمو با هم همکاری می‌کنند تا یک مرطوب کننده طبیعی و ضد میکروب باشند، یک تسکین دهنده طبیعی و ترکیی پاک کننده برای یک پاک کننده صورت طبیعی است. عسل به طور طبیعی ضد باکتری و سرشار از آنتی اکسیدان است که از آکنه جلوگیری می‌کند و فرایند پیری پوست را کند می‌کند. عسل هم رنگ چهره را بهتر می‌کند. آب لیمو در اغلب مراقبت کننده‌های پوستی خانگی توصیه می‌شود چون حاوی ویتامین C است که یک انتی اکسیدان عالی است. همچنین خواص ضد باکتری و ضد میکروبی هم دارد.

روش استفاده: ۱ قاشق غذاخوری عسل را با آب نصف لیمو ترکیب کنید. ماسک را روی صورت و گردن بگذارید اما مواظب دور چشمان خود باشید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید سپس آن را با آب گرم و در ادامه با آب سرد بشویید. با دستمال خشک کنید.

پاک کننده صورت ماستپاک کننده صورت طبیعی

ماست یک پاک کننده صورت طبیعی عالی است. که به نرم کردن  و بازسازی پوست کمک می‌کند. پروتئین و اسید لاکتیک در ماست، با همدیگر کار می‌کنند تا به سم زدایی پوست کمک کنند: به طور مرتب اسید لاکتیک را روی پوست استفاده کنید تا پوست شما را به از بین بردن سلولهای مرده از طریق لایه برداری تشویق کند و پروتئین هم به بستن منافذ کمک می‌کند، ظاهر شدن خطوط روی پوست را کاهش داده و آن را آبرسانی می‌کند.

روش استفاده: ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده یونانی پرچرب را با ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. (گزینه: کمی لیمو یا چند بلوبری به آن اضافه کنید). این را روی صورت بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استفاده کنید. آن را با یک حوله مرطوب تمیز و نرم پاک کنید.

به آرامی لایه نازکی از ماست را روی صورت تمیز با انگشتانتان استفاده کنید؛ این عمل به از بین بردن هر نوع کثیفی یا مواد آرایشی کمک می‌کند. بگذارید ۲۰ دقیقه ماست روی صورت بماند سپس با آب گرم بشویید.

پاک کننده صورت روغن زیتونپاک کننده صورت طبیعی

این ستاره مواد غذایی می‌تواند پوست شما را نیز تغذیه کند و یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست را تغذیه و نرم می‌کند. همچنین آنتی اکسیدانها و چربیهای خوب آن هم به کاهش رادیکالهای آزاد که پوست را تحریک و آفتاب سوخته می‌کنند، کمک می‌کند.

روش  استفاده: یک عدد زرده تخم مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو ترکیب کنید. آن را روی پوست تمیز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند سپس با آب بشویید.

پاک کننده صورت انگورپاک کننده صورت طبیعی

تحقیقات در مجله درماتولوژی نشان داد که مواد غذایی گیاهی در انگورها می‌تواند به محافظت پوست از اشعه مضر UV کمک کند. انگورها نیز حاوی ویتامین C هستند که ثابت شده به تشکیل کلاژن کمک می‌کند یعنی همان پروتئینی که انعطاف پذیری پوست را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که جوان به نظر برسید.

روش استفاده: ۱ عدد سفیده تخم مرغ را با ۶ یا ۷ انگور داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید. آن را به طور کامل مخلوط و یکدست کنید تا دانه‌ها خرد شوند که حاوی روغن هسته انگور هستند. وقتی مخلوط کف کرد، از یک برس صورت برای استفاده از آن به عنوان ماسک برای صورت و گردن به صورت رو به بالا استفاده کنید. آن را ۱۵ دقیقه بگذارید بماند سپس به طر کامل با آب بشویید و در ادامه مرطوب کننده بزنید.

ماسک پاک کننده مخمر خشکپاک کننده صورت طبیعی

مخمر یک ماده آبرسان، تولید کننده کلاژن و ضد پیری و درخشان کننده است البته به هنگامی که به طور موضعی استفاده شود. از آنجایی که این ماده پوست را از صدمه محیطی حفظ می‌کند، ساختار آن را تقویت می‌کند و به ترمیم سلولهای صدمه دیده پوست کمک می‌کند. بسیاری از محصولات پوست گران حاوی مخمر هستند اما شما می‌توانید به راحتی ماسک آن را در خانه درست کنید.

روش استفاده: ۱ قاشق غذاخوری مخمر خشک را داخل ۲ قاشق غذاخوری شیر گرم حل کنید سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.  این مخلوط را روی پست البته به جز دور چشمها بزنید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

پاک کننده صورت طبیعی برای جوشهاپاک کننده صورت طبیعی

گذاشتن روغن روی پوست به هنگامی که پوست‌تان آکنه دارید ممکن است متناقض به نظر برسد. اما از ما بشنوید که روغنهایی که همراه با یک درصد بالایی از اسید لینولئیک هستند که یک چربی ضروری امگا۶ هستند که می‌توانند به پوست کمک کنند. لینولئیک اسید به طور طبیعی در پوست وجود دارد، اما وقتی که آکنه دارید، پوست شما کمتر از نیاز کمتر از حد نیاز وجود دارد. در میان روغنهایی که حاوی مقادیر بالایی از این ماده هستند: شاهدانه، گلرنگ، روغن میوه نسترن و دانه انگور.

روش استفاده: مقداری از روغن را در کف دست زده و دستها را به همدیگر بمالید تا گرم شود. آن را روی صورت بگذارید. آن را محکم اما به آرامی ماساژ دهید، همیشه رو به بالا حرکت کنید به مدت ۲ دقیقه این کار را انجام دهید سپس بگذارید ۳۰ ثانیه روی صورت بماند. یک حوله خیسانده در آب گرم را روی صورت قرار دهید. بگذارید یک دقیقه روی صورت بماند.

پاک کننده صورت طبیعی برای پوست خشکپاک کننده صورت طبیعی

روغن آووکادو از پالپ میوه استخراج می‌شود که یک منبع عالی غنی برای پوست خشک، صدمه دیده و ترک دار است. ماکادمیا، روغن بادام و روغن جوانه گندم نیز مشابه هم و غنی از اسیدهای چرب و پلی فنول هستند که پوست را تغذیه می‌کند و به مبارزه با پیری کمک می‌کنند.

روش استفاده: همان دستورالعمل بالا را برای این روغن استفاده کنید: روغن کافی را تا حدی که صورت را بپوشاند و با نوک انگشتان با استفاده از چرخش دایره وار استفاده کنید و یک حوله گرم را روی صورت روغنی شده برای چند دقیقه بگذارید تا منافذ باز شود. سپس به آرامی با استفاده از آب گرم آن را بشویید.

اسکراب مایونز بادامپاک کننده صورت طبیعی

این ترکیب ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما روی پوست خیلی خشک عملکرد خوبی دارد. مایونز پوست را تغذیه می‌کند درحالی که بادامها لایه برداری خواهند کرد.

روش استفاده: صورت را با هر پاک کننده صورت طبیعی به طور کامل پاک کنید. ۱/۴ پیمانه (۴۰ گرم) بادام کامل را داخل یک مخلوط یا غذاساز خوب آسیاب کنید. ۱/۸ قاشق چایخوری مایونز را با آن مخلوط کنید تا حدی که غلظت یک اسکراب را داشته باشد. کنار بگذارید. ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب را با ۱/۲ پیمانه آب مخلوط کنید. صورت را با این مخلوط بشویید. اسکراب مایونز و بادام را به آرامی روی صورت ماساژ دهید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه بمگذارید بماند سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd