بعضی از افراد به دلیل مشکلاتی مجبور به انجام جراحی کوچک کردن سینه هستند. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم دارید جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهید اما قبل از اینکه اقدام به جراحی کنید و این عضو زنانه خود را به دست تیغ جراحی بسپارید لازم است نکات مهمی را در مورد آن بدانید تا بتوانید بهتر در مورد این جراحی تصمیم بگیرید. این نکات توسط خانمی که خودش جراحی سینه انجام داده و تجربه این مورد را داشته است بیان می‌شود.

شاید قادر به شیر دادن نباشیدجراحی کوچک کردن سینه

وقتی من ۱۷ ساله بودم با جراح پلاستیکم قبل از عمل مشورت کردم، صادقانه بگویم حتی به ذهن من خطور نکرده بود که بپرسم که آیا ممکن است بعد از عمل جراحی، در آینده برای شیر دادن به بچه مشکل داشته باشم، من فقط اضطراب انجام عمل را داشتم. اما حالا می‌گویم ای کاش آن موقع قبل از جراحی این را پرسیده بودم زیرا من بعدها که بچه دار شدم بخصوص برای بچه دوم مشکل داشتم. هیچ چیز شیرینتر از شیر دادن و ارتباط با کودک نیست و این یکی از بزرگترین چالشهای زندگی من بود. در مورد پسر بزرگم من حتی سعی نکردم به اون شیر بدهم چون بعد متوجه شدم چون من جراحی کوچک کردن سینه داشتم، چند پزشک بی احساس به من گفتند بهتر است حتی سعی هم نکنم که به بچه شیر بدهم. من می‌دانستم که بار دوم بارداری بهتر می‌شود اما بعد از چندین بار تلاش به معنای واقعی و کار تمام وقت بالاخره بعد از یک ماه تسلیم شدم. شیر دادن برای هر زنی می‌تواند مشکل باشد چه برسد به زنانی مثل من. اما عملا غیر ممکن نیست. پس از گفتگو با یک گروه اینترنتی BFAR (زنان شیرده پس از جراحی کاهش سینه) در فیسبوک متوجه شدم که جراحیها بعد از آن زمانی که من جراحی کردم، کمی تغییر کردند و اگر موقع ملاقات با پزشک جراحتان در مورد شیر دهی در آینده صحبت کنید شانس بیشتری خواهید داشت. رایان نینشتاین متخصص جراحی می‌گوید: روشهای جدید کوچک کردن سینه تعداد زیادی از مجراهای تولید شیر در نوک پستان را نگه می‌دارند، بنابراین بیشتر زنها قادر به شیر دادن پس از جراحی کوچک کردن سینه هستند. وی افزود. البته واقعیت این است که بعضی از زنها چه با جراحی چه بدون جراحی قادر به شیر دادن به بچه‌هایشان نیستند که این بخاطر به بلوغ نرسیدن مجراهای شیری یا سیستم تولید شیر است.

بعد از جراحی کوچک کردن سینه باید کل لباسهایتان را عوض کنیدجراحی کوچک کردن سایز سینه

با صداقت کامل می‌گویم، کاهش وزن یکی از عوارضی بود که من بعد از انجام عمل منتظرش بودم. معمولا، قبل از جراحی کوچک کردن سینه پزشکان سعی می‌کنند تا شما وزنتان را کم کنید تا مطمئن شوند که واقعا نیاز به این جراحی دارید و سینه‌هایتان بخاطر چاقی و اضافه وزن بزرگ نیستند. به عنوان یک فرد ورزشکار من همیشه روی فرم بودم اما خرید لباس به دلیل بزرگی سینه یک نبرد همیشگی بود. من همیشه باید سایزی می پوشیدم که برای سینه بزرگ من اندازه باشد و بعد بقیه بدنم مهم بود به همین دلیل چاقتر به نظر می‌رسیدم پس از کوچک کردن سینه من بالاخره لباسی که متناسب و دلخواهم بود را گرفتم و این یک سعادت بزرگ بود.

برای همه به یک صورت نیستجراحی کوچک کردن سینه

هیچ کس نمی‌خواهد در مورد اشتباهاتی که ممکن است پس از جراحی کوچک کردن سینه اتفاق می‌افتد و نیازمند جراحی پیگیری است، فکر کند اما این اتفاق می‌افتد و برای من هم اتفاق افتاد. دکتر نینشتاین گفت: برای اکثر عملهای جراحی پلاستیک میزان تجدید نظر حدود ۳ تا ۷ درصد احتمال دارد بنابراین از هر ۲۰ بیمار، ۱ بیمار ممکن است نیازمند یک عمل دوباره به صورت تجدید نظر اسکار برای دستیابی به نتیجه مطلوب باشد.

برای من حدود یک سال بعد از عمل جراحی، یعنی مدت زمانی که سینه‌های من زمانی را برای بهبود داشتند، متوجه شدم که نوک پستان من بیش از حد افتاده است. من می‌دانستم که چیزی درست نیست بنابراین پیش جراحم رفتم. من در نهایت یک عمل جراحی داخل مطب داشتم، جراحی روی هر کدام از سینه‌ها جداگانه انجام شد، یکی از آنها همون موقع و دیگری دو هفته بعد. موقع عمل به اندازه کافی به من بی حسی زده نشد و واقعا یک تجربه دردناک داشتم. با نگاهی به گذشته، می‌گویم ای کاش این امکان را با جراح خود در میان می‌گذاشتم که برای جراحی باید در بیمارستان بستری شوم.

جراحی کوچک کردن سینه و مشکلات بیمهبیمه جراحی کوچک کردن سینه

شما شاید خیلی چیزها را در مورد بیمه ندانید اما یک موضوع این است که اکثر زنانی که به دلایل سلامتی مجبور به عمل جراحی کاهش سایز سینه می‌شوند تحت پوشش قرار می‌گیرند. دکتر ناینشتاین گفت: وقتی زنی فعالیتهای روزانه‌اش تحت تاثیر تحت تاثیر وزن سینه‌ها باشد، شرکتهای بیمه با پوشش دادن عمل جراحی کوچک کردن سینه برای بهبود زندگی فرد بیمه گذار، مشکلی ندارند. علائم درد کمر، درد شانه و گردن که به بیماریهای دیگر مربوط نمی‌شوند، علائم مشخصی برای شرکتهای بیمه هستند که بیمار می‌تواند از عمل جراحی برای رفع آنها استفاده کند.

خوشبختانه، پزشک من تحت پوشش کامل بیمه بود اما ما چند سهمیه بیمه داشتیم که برای ما سنگین از آب درآمد.

جای عمل گاهی خیلی بدتر از تصورات استجراحی کوچک کردن سینه

وقتی که من با جراح پلاستیکم ملاقات کردم، وی به من گفت که همه زخمها بوسیله یک حمام گن و سوتین مناسب از بین می‌رود که در اکثر موارد این موضوع حقیقت دارد. با این وجود من باید مراقب میبودم که چه گنی میخرم چون در بعضی موارد لبه‌های آن باعث اذیت کردن می‌شود.

جراحی کاهش سینه در مورد با استفاده از روش سنتی «برش لنگری شکل» انجام شد که من بعدا فهمیدم که پزشکان امروزه از این برش استفاده نمی‌کنند. دکتر ناینتشاین گفت: ما اخیرا به سمت عصر جدیدی حرکت می‌کنیم که در آن قطر اسکار ناشی از جراحی را کاهش دهیم و از الگوی لنگری شکل بیشتر به سمت الگوی لولی پوپ (آبنبات رنگی) می‌رویم. این کار بطور کل اسکار را کاهش داده و با به حداقل رساندن زمان نقاهت، باعث بهبودی سریعتر می‌شود. پیشرفتهای آینده شامل استفاده از پلاسما و تکنولوژی مبتنی بر اولتراسوند بافت سینه را بدون برش، کاهش می‌دهد.

بعضی از قسمتهای سینه برای همیشه بی حس می‌مانندجراحی کوچک کردن سینه

بعد از جراحی کوچک کردن سینه همه زنها مقداری بی حسی در قسمت گردن و نوک سینه به دلیل ورم خواهند داشت. اما برای بعضی افراد این بی حسی برای مدتی طولانی باقی می‌ماند. خوب من حدس می‌زنم یکی از افراد کم شانس با بی حسی طولانی مدت بودم. این برای همه بخشها نیست، اما چند بخش در طول برش هست که هنوز هم در آن بخشها حسی ندارم. صفر یعنی. این واقعا اکثر اوقات اذیت کننده نیست اما اگر مجبور بودم دوباره این عمل جراحی را انتخاب کنم چنین ریسکی را نمی‌کردم اما اگر این چیز شما را ناراحت و نگران می‌کند ارزش دارد که کمی هم در مورد آن فکر کنید.

دوران نقاهت چقدر مهم است؟مراقبت پس از جراحی کوچک کردن سینه

وقتی عمل جراحی را انجام دادم فقط ۱۷ سالم بود من آماده بودم که برگردم و پیش دوستانم بروم. من در مورد مراقبتهای پس از عمل جراحی سینه فکر نمی‌کردم و یا اینکه چقدر زمان نیاز دارم که البته این زمان برای همه متفاوت است. جراح من توصیه کرد یک هفته دراز بکشم و دو هفته رانندگی نکنم تا بدنم بهبود پیدا کند. من چند روز قبل از عمل با دوستانم برنامه ریزی کردم که فهمیدم کار اشتباهی کرد.. به دلیل اینکه من یک راست برگشتم سر زندگی‌ام، احساس می‌کردم که خوب شدن من بیشتر طول می‌کشد. بعد از یک یا دو روز بیرون رفتن از خانه، لازم بود یک هفته خوب داخل خانه بشینم و به بدنم اجازه خوب شدن بدهم.

اعتماد به نفسی که به دست آوردم بیش از تصور بودجراحی کوچک کردن سینه

چند هفته بعد از آنکه بالاخره بدنم دوباره سرزنده شد، دوباره شروع به احساس آرامش کردم. موجی از اعتماد به نفس بر من مستولی شد. من احساس راحتی در بدنم می‌کردم چیزی که من هرگز قبل از آن به خاطر نداشتم. من بدون پوشیدن دو سوتین ورزشی می‌توانستم اجرای باله داشته باشم. می‌توانستم لباس زیر مورد علاقه‌ام را بخرم. هیچ کمر درد یا جای خط لباس زیر روی شانه‌هایم در انتهای روز نداشتم. من شگفت زده شدم که هر روز در زندگیم چقدر چالش داشتم که باید آنها مقابله می‌کردم و تقریبا آنها را به عنوان بخشی از زندگیم پذیرفته بودم.

جراحی کوچک کردن سینه بهترین تصمیم بلند مدت من بود و این عمل به من اعتماد به نفس داد که بهترین شکل خودم باشم. فقط چند چیز مهم وجود داشت که من آرزو می‌کردم کاش اول آنها را می‌دانستم. من همه چیزهایی را که حالا می‌دانم و آرزو می‌کردم کاش قبلا می‌دانستم به شما گفتم تا شما هم بتوانید بهتر برای جراحی کاهش سینه تصمیم بگیرید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز 

منبع: ریدرز دایجست