این روزها به لطف شبکه‌های اجتماعی، ترندها و سبک‌های آرایش و زیبایی خیلی سریع‌تر از گذشته به وجود می‌آیند و از بین می‌روند و سبک آرایش ابروها هم از این مساله مستثنی نبوده است. بنابراین با نزدیک شدن به آغاز سال ۲۰۱۹ باید انتظار این را داشته باشیم که سبک و ترند جدیدی برای آرایش ابروها هم به وجود آید و مدل‌های قبلی به فراموشی سپرده شوند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز در مشورت با برترین کارشناسان آرایشی، سبک و مدل جدید آرایش ابروها برای سال جدید به شما معرفی خواهیم کرد و در ادامه ترفندهایی برای ترمیم ابروهای آسیب دیده و بیش از حد نازک شده را برای شما بیان خواهیم نمود.

این سبک آرایش ابروها دیگر از مد افتاده است

کارشناسان آرایشی معتقد هستند ابروهای کادردار و کشیده شده با خطوط تمیز و مرتب به زودی و برای همیشه فراموش خواهند شد. این نوع از ابروها را هنوز هم می‌توان در تصاویر اینستاگرامی مدل‌های آرایشی مشاهده کرد اما دنیل مارتین کارشناس آرایشی برند دیور و سارا ورن متخصص آرایشی استودیو میک میکاپ در این زمینه کاملا اتفاق نظر دارند و معتقدند ابروهای کادردار موسوم به ابروهای اینستاگرامی به زودی از مد خواهند افتاد. همان طور که می‌بینید در این سبک از انواع ابزارهای آرایشی برای پر کردن ابروها و مشخص کردن خطوط دور آن استفاده می‌شود. حتی کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و با استفاده از کانسیلر یا هایلایتر و سایه‌های روشن، دور ابرو پوشانیده می‌شود تا تیرگی داخل آن جلوه بیشتری داشته باشد و تمیزتر و کادردارتر به نظر برسد.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

اما اگر به مدل‌های پیشروتر، مثل مدل آرایش ابروها در نمایش‌های مد، مراسم فرش قرمز و تصاویر اینستاگرامی اینفلوئسرها توجه کنید خواهید دید که این ابروهای کادردار و کانتور شده که با انواع محصولات آرایشی پوشانیده شده‌اند جایگاه خود را از دست داده‌اند و دنیای مد و زیبایی در جهت مخالف این سبک حرکت می‌کند. حالا مردم عقیده دارند که این مدل از آرایش ابروها واقعی به نظر نمی‌رسند و مهم‌تر از آن این که، آرایش کردن ابروها با این سبک به زمان زیادی نیاز دارد. در حالی که می‌توان این زمان را برای کارهای مفیدتر صرف کرد.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

واقعیت این است که همین یکی دو سال قبل، ابروهای کادردار و مرتب بسیار محبوب بودند و وقتی این تصویر از زندیا در سال ۲۰۱۶ منتشر شد به عنوان یک استاندارد جدید برای زیبایی و آرایش ابروها مطرح شد. اما بیشتر افراد موهای متراکم و فرم جذاب ابروهای زندیا را ندارند، به همین دلیل آرایش‌های سنگین روی ابرو باب شد و بیشتر افراد تصمیم گرفتند با پر کردن و کشیدن و کادردار کردن، ابروهایی به زیبایی ابروهای زندیا داشته باشند. اما با شروع سال ۲۰۱۹ سبک‌های جدید آرایش ابروها به سمتی می‌رود که برای انجام آن نیازی نیست از فرم طبیعی ابروهای خود خارج شوید. در ادامه با نمونه‌هایی از این سبک جدید آشنا می‌شوید.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

کدام مدل‌ها برای آرایش ابروها به روزتر هستند؟

آرایش ابروها به سبک نه چندان مرتب و متقارن نه تنها به کار و زمان زیادی نیاز ندارد بلکه باعث جوان‌تر شدن چهره شما نیز می‌شود و این مثل یک بازی برد-برد برای شما است. ویلیوتی یکی از کارشناسان آرایشی مطرح، معتقد است که ابروهای نامرتب با فرم کشیده‌تر و بلندتر جدیدترین و پرطرفدارترین سبک آرایشی ابرو برای سال آینده خواهند بود. الیز رنوا کارشناس آرایشی برند توفیسد هم با این نظر موافق است و می‌گوید: “اگر به سبک‌های آرایشی در نمایش‌های مد نگاهی داشته باشید خواهید دید که ابروهای پر، طبیعی و برس کشیده بیش از هر مدل دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.”

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

اما روش دستیابی به این سبک از آرایش ابرو چیست؟ آلیسا اندرسون کارشناس آرایشی و بازاریابی برند آناستازیا بورلی هیلز و جارد بیلی متخصص بخش ابرو در برند بنفیت کازمتیکز توصیه می‌کنند برای این کار تا حد ممکن به ابروهای خود دست نزنید و آن‌ها را پر و طبیعی نگه دارید، سپس با حداقل ممکن از محصولات آرایشی مخصوص ابرو، به آن‌ها حالت دهید. این کار تنها با برس کشیدن و حالت دادن ابرو به سمت بالا امکان پذیر است و حتی برداشتن موهای زیر ابرو هم شما را از این هدف دور خواهد ساخت. اگر تصور می‌کنید که این سبک آرایش ابرو چندان جالب و زیبا نیست بهتر است بدانید که همین الان هم ستارگان دنیای مد و زیبایی مثل بیانسه، لیلی کالینز، امیلیا کلارک و اشلی و ماری کیت اولسن با همین سبک ابروهای خود را آرایش می‌کنند.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

اما هر کسی ابروهای متفاوتی دارد و از این رو، روش دستیابی به ابروهای طبیعی هم ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. اگر موهای ابروهای شما به سمت پایین حالت دارد اما پرپشت و خوش فرم است می‌توانید با استفاده از یک ژل ابروی بیرنگ (برای ابروهای تیره) و یا رنگی (برای ابروهای روشن) آن‌ها را به سمت بالا حالت دهید، استفاده از سایه ابرو هم می‌تواند به زیباتر شدن آن‌ها کمک کند. اما اگر ابروهای شما خالی و کم مو است توصیه می‌شود قبل از استفاده از ژل ابرو، با مدادی که نوک نازک و ظریفی دارد داخل ابروها را پر کنید. برای این کار از خطوط نازک و کوتاه شبیه مو کمک بگیرید و هرگز دور ابروها را خط نکشید. سپس با ژل ابرو به آن‌ها حالت بدهید.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

برای ترمیم ابرو صبر داشته باشید و از محصولات مناسب استفاده کنید

ابروها نقطه کانونی چهره شما هستند و حتی بیشتر از چشم‌ها جلب توجه می‌کنند. بنابراین داشتن ابروهای زیبا و خوش حالت برای زیبایی چهره یک ضرورت است. حال که با سبک‌های جدید آرایش ابروها آشنا شدید و دانستید که ابروهای زیبا چه ویژگی‌هایی دارند، می‌توانید  در جهت آرایش صحیح ابروهای خود گام بردارید. اما این کار برای برخی افراد غیرممکن است، افرادی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها و نازک کردن آن‌ها در سال‌های گذشته، حجم زیادی از آن را از دست داده‌اند و اکنون نمی‌توانند زیبایی گذشته ابروهای خود را احیا کنند. ابروهای نازک باعث می‌شوند سن شما بیشتر به نظر برسد، چشمانتان حالتی غیرعادی به خود بگیرند و به طور کلی چهره شما زیبایی طبیعی خود را از دست بدهد.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

این مشکل یک مشکل شایع میان خانم‌ها است. اشتباه در برداشتن ابروها می‌تواند به فولیکول‌های آن صدمه بزند و رشد ابروها را مختل کند. اما اگر این اشتباه را مرتکب شده‌اید به معنای پایان دنیا برای شما نیست. رویای ابروهای پر و کشیده شما می‌تواند به واقعیت بپیوندد، کارشناسان آرایشی و متخصصان ابرو در کمپانی‌های بزرگ آرایشی معتقدند که این مشکل قابل حل است اما ترفندهای خاص خود را دارد.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

در اولین گام باید صبر داشته باشید، موهای ابرو دوباره رشد می‌کنند اما این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد. بسته به این که چه مدت زمانی را با ابروهای نازک سر کرده باشید و به برداشتن موهای اضافی آن ادامه داده باشید این زمان متغیر خواهد بود. چون برداشتن مکرر، فولیکول‌ها را ضعیف می‌کند و موها را به مدت طولانی‌تری در مرحله استراحت قرار می‌دهد. پس در اولین گام باید برداشتن ابروها وو تمیز کردن موهای زائد را به هر شکلی متوقف کنید. به مدت شش تا هشت هفته حتی یک مو هم از ابروهای خود برندارید، مهم نیست اگر در این فاصله ابروهای شما زشت و نامرتب به نظر برسد، چون بدون این صبر کردن شما نمی‌توانید به هدف خود برسید و حتی با برداشتن یک مو هم ممکن است فرآیند احیای ابرووها مختل شود. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بدون برداشتن موها هم ممکن است گاهی چند مو از ابروهای شما بیفتد که این فرآیند کاملا طبیعی است و نیازی نیست وحشت کنید.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

در مدتی که به ابروهای خود فرصت رشد و احیا می‌دهید از یک محصول مناسب برای تقویت ابروها استفاده کنید. حتی استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن کرچک، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن رزماری و آلوئه ورا که در مقالات قبلی مجله قرمز به آن‌ها اشاره شده است می‌تواند بهترین راه برای تقویت رشد ابروها باشد. علاوه بر این محصولات طبیعی، محصولاتی مثل ژل‌ها و سرم‌های تقویت کننده هم وجود دارند که حاوی کلاژن و پپتاید و … هستند و می‌توانند به رشد بهتر و بیشتر موهای ابرو کمک کنند. البته بهتر است این محصولات را با مشورت و نظر پزشک تهیه کنید. در کنار استفاده از این محصولات، برس کشیدن و ماساژ دادن و لایه برداری ابروها را نیز فراموش نکنید، برس کشیدن باعث افزایش جریان خون در پوست زیر ابرو شده و خون‌رسانی را به فولیکول‌ها افزایش می‌دهد، علاوه بر این کمک می‌کند تا موها حالت و جهت بهتری داشته باشند. لایه برداری هم می‌‌تواند با از بی بردن سلول‌های مرده پوست زیر ابرو، به رشد بهتر و منظم‌تر فولیکول‌ها کمک کند.

مدل‌های جدید آرایش ابروها را بشناسید

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)