رپورتاژ آگهی


شروع ناخن کاری چالش برانگیز است. چیزهای زیادی باید آماده شود. طراحی لوگوی چشمگیر، یکی از جزئیات کوچکی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. هنگامی‌‌که یک هویت بصری در تبلیغات، بروشورها و سایر مطالب بازاریابی شما نمایش داده می‌‌شود، می‌‌تواند به برقراری ارتباط کسب و کارتان با مخاطبان کمک کند.

چرا کسب و کار شما به لوگو نیاز دارد؟

  • جلب توجه: با یک لوگوی خوب، به سرعت توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید. از آنجایی که دامنه توجه افراد به سرعت در حال کاهش است، طراحی لوگوی جذاب راهی برای جلب نظر آنهاست.

  • تاثیر اولیه عالی: تاثیر گذاری اولیه برای اجرای موفقیت آمیز یک کسب و کار، اهمیت زیادی دارد. با طراحی زیبای لوگو ناخن، می‌‌توانید افراد را فورا تحت تأثیر قرار دهید. آنها کسب و کار شما را بر اساس آن تصویر به یاد خواهند آورد.

  • هویت برند خودتان را بسازید: هویت برند درباره نحوه درک مردم از کسب و کار شما است. یک لوگوی موثر، درک آنها را به نفع شما شکل داده و سالن شما را به یک برند تبدیل می‌کند.

  • از رقبای خودتان متمایز شوید: کار شما باید متفاوت از ناخن ‌کارهای رقیب دیده شود. با داشتن یک لوگوی منحصر به فرد، مردم می‌‌بینند که کسب و کار شما چیزی متفاوت از سایرین ارائه می‌‌دهد.

اگر طراح لوگو یا ناخن کار هستید، در ادامه مطلب نکات طراحی لوگو را نوشته ایم که خواندن آن جهت انجام یا سفارش طراحی لوگو پیشنهاد می‌گردد. اگر ناخن کار هستید، می‌توانید سفارش طراحی لوگوی خود را به فریلنسرهای طراح گرافیک بسپارید. در سایت های فریلنسری مانند این وبسایت، سفارش طراحی لوگو با قیمتی بسیار کمتر از شرکت های طراحی انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید با هر طراح لوگویی که مایل هستید کار کنید و قبل از استخدام طراح لوگو به صورت دورکار، پروفایل و نمونه کارهای طراحان را ببینید و سر جزییات باهم گفتگو کنید.

نکات طراحی لوگو برای ناخن کار

۱. همیشه لوگوی رقبای اصلی خودتان را بررسی کنید

شما تنها بازیگر این صنعت نیستید. ناخن کاری یک کسب و کار پرسود، ولی مملو از رقیب است. مضامین، مفاهیم یا عناصر مورد استفاده در علائم تجاری رقبا را مشاهده کنید و نسخه بهتری از آن بسازید.

فهرست کوتاهی از رقبای برتر خودتان تهیه کنید. سپس، عناصر موجود را تجزیه و تحلیل کنید و چیزهای خاص و مورد نیاز برای پروژه خودتان را استخراج کنید. برای تغییرات احتمالی در طراحی لوگو از طوفان فکری استفاده کنید.

۲.ابتدا روی کاغذ طراحی کنید

طراحی کاغذی مرحله مهمی ‌‌برای تولید هویت بصری در کسب و کار شما است. طرح‌ها حاوی ایده‌های تقریبی قبل از رسیدن به نتیجه نهایی هستند. بنابراین چندین نسخه در مرحله طوفان فکری بکشید.

طراحی ناخن

قلم و کاغذ در هر شرایطی کاملاً در دسترس هستند. هر زمان که ایده جدیدی به ذهنتان خطور کرد، می‌‌توانید به سرعت یک قلم و کاغذ بردارید و طرح کلی را بکشید. طراحی دیجیتال سخت تر از نقاشی دستی است، زیرا باید ابزار مناسب برای فعالیت مناسب را پیدا کنید.

۳.از یک شکل ساده شروع کنید

عناصر مختلفی در ایجاد یک هویت بصری خوب نقش دارند که یکی از آنها شکل است. در مرحله اولیه، باید یک شکل اصلی را انتخاب کنید که که پیام شما را منتقل می‌‌کند یا شخصیت تجاری شما را منعکس می‌‌کند.

انتخاب یک شکل ساده به شما امکان می‌‌دهد تا خلاقیت خودتان را کشف کنید زیرا گزینه‌های زیادی برای اصلاح و بهبود عنصر ساده دارید. وقتی نوبت به طراحی لوگو برای ناخن کار می‌‌رسد، درک معنای پشت هر شکل مهم است. دانستن روانشناسی اشکال به شما کمک می‌‌کند تا بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

۴.زیبایی در سادگی است

علائم تجاری خوب یک شباهت دارند. آنها طراحی را بیش از حد پیچیده نمی‌‌کنند. یک لوگو ساده و مینیمالیستی، قدرتمندتر از علائم پیچیده است. یک هویت برند پیچیده می‌‌تواند مخاطبان شما را گیج کند و شناسایی آن را نسبتاً دشوار کند.

اگر می‌‌خواهید آن را بر اساس متن بسازید، به شدت به تایپوگرافی شیک وابسته خواهید بود. نام کسب و کار خودتان یا حروف اول آن را با حروف خلاقانه و تزئینی بسازید تا جادو کنند.

۵.از یک فونت کلاسیک اما قدرتمند استفاده کنید

تایپوگرافی در ایجاد هویت برند اهمیت زیادی دارد زیرا می‌‌تواند نتیجه نهایی را عالی یا خراب کند. چه در حال طراحی مبتنی بر متن یا گرافیک باشید، انتخاب فونت مناسب ضروری است.

استفاده از حروف تصادفی برای طراحی لوگو استودیو ناخن، تصمیم عاقلانه ای نیست. در عوض، می‌توانید فونتی با حس حرفه‌ای بودن، ظرافت و درجه یکی را پیدا کنید.

طراحی لوگو ناخن کار

۶.در مورد تایپوگرافی، افراط نکنید

امتحان کردن تایپوگرافی برای کمک به یافتن مناسب ترین حروف، فاصله و اندازه، ضروری است.

آزمایش تایپوگرافی مرحله مهمی ‌‌در فرآیند طراحی لوگو استودیو ناخن است. با این حال، افراط در این زمینه مانع از پیشرفت شما می‌شود.

بسیاری از مبتدیان همین اشتباه را مرتکب می‌‌شوند که با تایپوگرافی سرگرم می‌‌شوند. در واقع، امتحان کردن انواع فونت‌ها می‌‌تواند کارایی و کیفیت کار شما را کاهش دهد.

به همین دلیل، باید تعداد فونت‌ها یا حروف چاپی را محدود کنید. حدود ۳ تا ۵ فونت مختلف برای امتحان کردن، کافی است.

۷.از یک رنگ پر جنب و جوش استفاده کنید

عوامل زیادی می‌‌توانند طراحی لوگو برای ناخن کار و پرسونای برند را تحت تأثیر قرار دهند که از جمله آنها می‌‌توان به انتخاب رنگ اشاره کرد. هر رنگی که انتخاب می‌کنید بر درک مخاطب از سالن ناخن شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین باید دقت کنید.

رنگها قادر به انتقال مفهوم و سبک هستند. به عنوان مثال، رنگ‌های پاستلی شخصیت آرام و ظریف را برجسته می‌‌کنند. در حالی که رنگ‌های پر جنب و جوش می‌‌توانند شخصیت شاد و جوان برند را نشان دهند.

بسیاری از سالن‌های ناخن از رنگ‌های پر جنب و جوش استفاده می‌‌کنند تا اولین تأثیر مثبت را ایجاد کنند. رنگ‌های پر جنب و جوش، خوش بینی و شادی را در بر می‌‌گیرد که به شما امکان تعامل بهتر با مخاطب را می‌دهند.

قبل از انتخاب یک رنگ خاص، حتماً معنی آن را درک کنید. اعتقاد بر این است که رنگ‌ها معانی مختلفی دارند، بنابراین باید بدانید که چه رنگ‌هایی به بهترین شکل پیام‌های شما را نشان می‌‌دهند. البته، از قبل باید پیام و ارزش تجاری برندتان را بشناسید.

طراحی لوگو ناخن کار

به عنوان مثال، نارنجی پر جنب و جوش، احساسی سرزنده و قدرتمند را ایجاد می‌‌کند؛ در حالی که زرد نشان دهنده خوش بینی است. اگر می‌‌خواهید برند ناخن خودتان را دوستانه و قابل توجه معرفی کنید، صورتی زرشکی گزینه مناسبی است. علاوه بر این، قرمز هم یک لهجه جسورانه و درخشان به طراحی شما می‌‌بخشد.

۸.یک امبلم (EMBLEM) یا آرم خوب برای کاربردهای مختلف طراحی کنید

امبلم یا آرم هم کاملا شبیه به لوگو، نشان دهنده ارزش یا ایده‌های کسب و کار شما است. از آنجایی که در نمای ساختمان، تابلوهای راهنما، بروشورها یا حتی محصولات زیبایی نمایش داده می‌‌شود، پس ساختن یک آرم جذاب ضروری است. آرم‌ها می‌تواند شعار سالن ناخن را در بر بگیرد، اگرچه اکثر استودیوهای ناخن فقط، نام خودشان را درج می‌کنند. بیشتر آرم‌ها با زمینه‌های مشابه یا متضاد ارائه می‌‌شوند.

۹.لوگوی خودتان را در اندازه‌های مختلف آزمایش کنید

خوانایی یکی از اساسی ترین عواملی است که باید هنگام طراحی لوگو برای ناخن کار در نظر گرفت. مهم نیست که چیدمان شما چقدر مناسب است، اگر خوانا نیست پس از آن استقبال نمی‌‌شود. آثار هنری خودتان را در اندازه‌های مختلف تست کنید تا مطمئن شوید که خواندن آن آسان است.

عوامل مختلفی مانند فونت، رنگ و عناصر تزئینی، خوانایی طراحی را تعیین می‌‌کنند. به عنوان مثال، Serif و San Serif یا در فارسی: ایران سنس راحت‌تر خوانده می‌شوند. ترکیب رنگ‌های چشمگیر باعث پر زرق و برق شدن طراحی می‌شود.

بعلاوه، اضافه کردن جزئیات بیش از حد هم می‌‌تواند آثار هنری را بیش از حد شلوغ کند و خواندن آن را در اندازه کوچک دشوار کند. پس از اتمام کار با کل عناصر، می‌‌توان تست خوانایی را انجام داد.

۱۰.از یک ماکت برای بررسی ظاهر لوگو در کاربری‌های مختلف استفاده کنید

مرحله نهایی در طراحی لوگو برای ناخن کار، تولید ماکت است. ماکت لوگو یک نسخه واقعی از طرح با تمام عناصرش است. اغلب به آن نمونه اولیه هم می‌‌گویند.

استفاده از ماکت‌ها چندین مزیت دارد. از آنجایی که تصویری واقع گرایانه از طرح را در اختیار شما قرار می‌‌دهد، امکان تصمیم گیری در مورد اصلاحات احتمالی را فراهم می‌کند. اگر از نتیجه راضی هستید، می‌‌توانید به مرحله بعدی بروید. اما اگر ایراداتی پیدا کردید، می‌‌توانید آن را بهبود دهید.

ویرایش طراحی پس از رندر کردن، کمی‌‌ سخت است. اما با ماکت، می‌‌توانید از شر این دردسر خلاص شوید و به ویرایش ادامه دهید تا به طرح کاملی برسید.