رپورتاژ آگهی


سفر خارجی ارزان کجا برم؟

هرچقدر هم که یک کشور زیبا و رنگارنگ باشد باز هم در خارج از مرز‌های آن می‌توان مکان‌های دیدنی، آداب و رسوم گوناگون و شگفتی‌های بی‌شماری را مشاهده کرد که دیدن هرکدام از آن‌ها می‌تواند به اندازه سال‌ها تجربه خوش برای بینندگان به همراه داشته باشد. مشکلی که در این بین برای بسیاری از مسافران وجود دارد هزینه بسیار بالای سفر‌های خارجی است که افراد را از تجربه این لحظات دلپذیر محروم می‌کند. اما بهتر است بدانید تمام سفر‌های خارجی آنقدر‌ها هم که شما تصور می‌کنید گران و پر خرج نیستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ارزان‌ترین مقاصد سفر‌های خارجی آشنا کنیم تا بدون نگرانی از هزینه‌های غیر قابل کنترل یک سفر ایده آل و خاطره‌انگیز را به خارج از کشور تجربه کنید.

۱. ترکیه

بدون شک شما نیز متوجه جمعیت عظیمی که هرساله از ایران برای مسافرت به ترکیه می‌روند شده‌اید و شاید در بین دوستان و آشنایانتان نیز افراد زیادی را بشناسید که کشور ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای آنان باشد. دلیل محبوبیت ترکیه نزد ایرانیان علاوه بر زیبایی‌های بی‌بدیل و شگفتی‌های فراوانی که در این کشور وجود دارد، هزینه‌های نسبتا پایین برای مسافرت نیز است. ترکیه به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور ایران امکان عبور و مرور زمینی را برای مسافران فراهم می‌کند و بخش زیادی از هزینه‌های سفر را از این طریق کاهش می‌دهد.

گردشگران ایرانی برای سفر به ترکیه نیازی به صرف وقت و هزینه برای گرفتن ویزا ندارند. اکثر شهر‌های معروف ترکیه از جمله استانبول، آنتالیا، ازمیر و… دارای هتل‌های اقتصادی متنوعی هستند و اگر قبل از مسافرت کمی درباره هتل‌های موجود در این کشور تحقیق کنید به راحتی می‌توانید هتلی را که با بودجه شما متناسب است برای سکونت پیدا کنید. واحد پول این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر ارزش کمتری دارد و تبادل ارز را برای ایرانیان مقرون به صرفه می‌کند. تمام این ویژگی‌ها سبب می‌شوند که ترکیه برای گردشگران ایرانی مقصدی ایده آل باشد که با صرف کمترین هزینه‌ها شیرین‌ترین خاطره‌ها را از مسافرت به آنان هدیه می‌دهد.

۲. هندوستان

سفر به هندوستان یکی از تجربه‌هایی است که به خوبی ضرب‌المثل «یک تیر و چند نشان را» نمایان می‌کند. هندوستان مهد تنوع ادیان، رسوم تاریخی، فرهنگ‌های مختلف و… است که با سفر کردن به آن می‌توانید بسیاری از شگفتی‌هایی را که در گوشه گوشه از جهان وجود دارد یکجا مشاهده کنید. حمل و نقل درون شهری در هندوستان یکی از ارزان‌قیمت نرین حمل و نقل‌های داخلی در جهان است و اگر در طول مدت سفر روزی چندین بار به اماکن مختلف نقل مکان کنید باز هم نیازی نیست از بابت هزینه‌های انتقال درون‌شهری نگران باشید.

تنوع غذایی در هندوستان بسیار بالا است و این به سلیقه و بودجه خودتان بستگی دارد که یک رستوران گران قیمت و یا یک غذای بسیار ارزان‌قیمت را انتخاب کنید در هر صورت میزان تنوع به قدری زیاد است که دست شما را کاملا برای انتخاب باز می‌گذارد. ارزش پول کشور هندوستان نیز در مقابل دلار بسیار ناچیز است و سفر را برای ایرانیان مقرون به صرفه می‌کند. با تمام این ویژگی‌هایی که ذکر شد به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد یک سفر خارجی ارزان‌قیمت و در عین حال شگفت‌انگیز را دارید فرصت را از دست ندهید و با خرید بلیط هواپیما اینترنتی سفر فوق‌العاده‌ای را در کشور هندوستان برای خودتان به یادگار بگذارید.

سفر خارجی ارزان کجا برم؟

۳. گرجستان

هنگامی که صحبت از مسافرت‌های لاکچری و بلیط هواپیما خارجی به میان می‌آید معمولا ذهن افراد به سمت خیابان شانزه لیز پاریس و برج پیزا ایتالیا روانه می‌شود اما خوب است بدانید در نزدیکی ایران کشوری وجود دارد که متاسفانه با وجود ظرفیت‌های شگفت و فراوانی که دارد در بین ایرانیان چندان برای مسافرت شناخته شده نیست. گرجستان کشوری فوق‌العاده برای مسافرت است که ترکیب شگفت‌انگیز جاذبه‌های طبیعی موجود در آن را در کمتر کشوری می‌توانید مشاهده کنید. بازدید از هیچ کدام از این مناظر طبیعی برای شما هزینه بر نیستند و در عین حال به قدری زیبا و فوق‌العاده هستند که می‌توانند روح شما را برای مدت‌ها تازه نگه دارند.

در سرتاسر این کشور می‌توانید مسافرخانه‌های محلی و خانوادگی پیدا کنید که فضای گرم و شادی را با صرف هزینه‌های بسیار مقرون به صرفه در اختیارتان قرار می‌دهند و انواع غذاهای محلی را نیز می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های گرجستان نزدیکی فرهنگ مردم این سرزمین به فرهنگ ایران زمین است که در طول مسافرت احساس دلپذیر و لذت بخشی را به گردشگران ایرانی هدیه می‌کند. علاوه بر آن مردم کشور گرجستان نیز همانند ایران عید نوروز را گرامی می‌دارند و اگر در اوایل فروردین ماه به این کشور سفر کنید شاهد جشن‌ها و فستیوال‌های گوناگونی خواهید بود که جذابیت سفر را برای شما چندین برابر می‌کنند.

سخن آخر

سفر کردن همیشه جزء لذت‌بخش‌ترین کار‌ها برای انسان بوده است و در آینده نیز هرچقدر هم که تکنولوژی گسترش پیدا کند و وسیله‌های سرگرمی انسان‌ها بیشتر شوند باز هم هیچ کدام جای لذت مسافرت را نخواهند گرفت. دیدن مردم سرتاسر دنیا، گفت و گو با آن‌ها و آشنایی با علایق و سلیقه‌ها و حتی عادت‌های غذایی آن‌ها اگرچه از پشت قاب‌های تکنولوژی نیز امکان‌پذیر است اما حضور در لحظه و تجربه مستقیم این موارد لذت غیر قابل وصفی است که تنها با سفر کردن میسر می‌شود. متاسفانه امروزه با بالا رفتن نجومی قیمت ارزهای مختلف، سفرهای خارجی برای بسیاری از ایرانیان مشتاق مسافرت به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل شده است. ما در این مقاله سعی کردیم سه تا از بهترین مقاصد گردشگری خارجی را به شما معرفی کنیم که در عین ارزان‌قیمت بودن برای مسافرت بسیار ایده آل هستند و سفر به هرکدام از آن‌ها دریچه‌ای جدید را رو به جهان پیرامون برای شما می‌گشاید.