استفاده از کرم پودر و فونداسیون یکی از بخش‌های اصلی و مهم آرایش روتین بسیاری از خانم‌ها است. این پوشش کمک می‌کند تا سطح پوست یکدست و صاف به نظر برسد و عیوب و ناصافی‌های سطحی آن از بین برود. اما استفاده از کرم پودر آن طور که به نظر می‌آید ساده نیست. حتما پیش آمده است که صبح زود آرایش ساده روتین خود را انجام می‌دهید و بعدازظهر همه آن کرم پودر روی صورت شما به حالت خمیری در آمده است. اشکال کار در این است که شما روش صحیح استفاده از کرم پودر را نمی‌دانید و نکات کلیدی را برای زدن آن روی پوست رعایت نکرده‌اید. اما نکات کلیدی در استفاده صحیح از کرم پودر چیست؟

انتخاب کرم پودر و فونداسیون با فرمول مناسب

استفاده از کرم پودر و فونداسیون به روش صحیح

اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب این است که به پوست خود توجه کنید. اگر پوست چربی دارید از انواع درخشن و براق کرم پودر که اتفاقا این روزها بسیار باب شده‌اند اجتناب کنید. حتما توجه کنید که روی ظرف کرم پودر عبارت “بدون چربی” (Oil Free) قید شده باشد. اگر پوست شما خشک است حتما دقت کنید که کرم پودر شما حاوی مرطوب کننده باشد و هر چه مقدار این مرطوب کننده بیشتر باشد بهتر خواهد بود. اگر پوست شما مشکل چندانی ندارد و کرم پودر را تنها برای یکدست کردن رنگ چهره به کار می‌برید از انواعی که پوشش دهی کمتری دارند مثل کرم ب‌ب استفاده کنید. برای همه انواع پوست استفاده از کرم پودرهایی که قابلیت محافظت در مقابل آفتاب داشته باشند و دارای SPF 20 به بالا باشند توصیه می‌شود. قبل از خرید کرم پودر و یا استفاده از آن روی کل صورت کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا مطمئن شوید ایجاد حساسیت نخواهد کرد. برای انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست خود می‌توانید با متخصصان پوست و زیبایی و کارشناسان فروش در داروخانه‌ها مشورت کنید، فراموش نکنید که کرم پودر باکیفیت ارزش هزینه کردن دارد اما هر چیز گرانی لزوما برای پوست شما خوب نیست.

آماده‌سازی صحیح پوست پیش از استفاده از کرم پودر

استفاده از کرم پودر و فونداسیون به روش صحیح

آرایش شما هیچ وقت ظاهری زیبا و طبیعی نخواهد داشت مگر این که آن را روی یک پوست صاف و نرم انجام دهید. این مورد برای کرم پودر بیش از بقیه لوازم آرایشی اهمیت دارد. به همین دلیل باید قبل از استفاده از کرم پودر باید پوست صورت را آماده کنید. برای آماده کردن پوست باید کارهای مختلفی را انجام دهید؛ ابتدا پوست خود را پاکسازی کنید سپس لایه برداری مناسب انجام دهید تا سلول‌های مرده از سطح پوست شما جدا شود. سپس مقدار مناسبی از کرم مرطوب کننده خود را روی پوست استفاده کنید، فراموش نکنید که پوست مرطوب، سبوم کمتری ترشح می‌کند و دوام آرایش شما افزایش می‌یابد. پس از این که مرطوب کننده به خوبی جذب پوست شد نوبت به پرایمر آرایشی می‌رسد، پرایمر را که ماده‌ای سرم مانند است روی پوست بزنید تا سطح آن نرم و یکدست شود. پس از این که پرایمر کاملا خشک و جذب پوست شد حال صورت شما برای زدن کرم پودر آماده است و نتیجه دلخواه خود را خواهید گرفت.

استفاده از ابزار مناسب برای زدن کرم پودر روی پوست

استفاده از کرم پودر و فونداسیون به روش صحیح

حال نوبت به استفاده از کرم پودر روی صورت می‌رسد. در این مرحله ابزارهایی که به کار می‌برید به اندازه خود کرم پودر اهمیت دارند و در نتیجه‌ای که خواهید گرفت اثرگذار خواهند بود. چند قانون کلی در مورد ابزارهای آرایشی مخصوص کرم پودر وجود دارد. برس‌های آرایشی پوشش بهتری به وجود می‌آورند در حالی که اسفنج‌های آرایشی برای ایجاد یک لایه نازک و سبک از کرم پودر روی پوست مناسب‌تر هستند. پس بهتر است کرم پودرهای سبک و مایع را با اسفنج آرایشی استفاده کنید و کرم پودرهای غلیظ و سنگین و پودری را با برس آرایشی روی پوست خود بزنید. فراموش نکنید که ابزارهای آرایشی باکیفیت ارزش سرمایه گذاری دارند و هیچ کس دوست ندارد موهای برس آرایش را روی صورت شما ببیند!

استفاده از تکنیک مناسب برای زدن کرم پودر

حال ممکن است کرم پودر ابزار مناسب را انتخاب کرده باشید و از آماده‌سازی صحیح پوست خود مطمئن باشید اما باز هم به دلیلی کرم پودر به خوبی روی پوست شما ننشسته است. این دلیل چیزی نیست جز استفاده نکردن از تکنیک صحیح برای زدن کرم پودر. برای کرم پودرهای مایع باید با اسفنج و با حرکات ضربه‌ای آن را روی پوست بزنید و صبر کنید تا جذب شود، این کار از پاک شدن کرم پودر زمانی که آرایش خود را محو می‌کنید جلوگیری می‌کند. البته فراموش نکنید که حتما باید اسفنج آرایشی را مرطوب کنید سپس ضربه بزنید. برا کرم پودرهای خشک و پودری برس را به سمت پایین حرکت دهید تا موهای صورت شما بلند نشوند و صورت شما آردی به نظر نرسد!

به کار بردن لوازم آرایشی با ترتیب صحیح

نکته‌ای که بیشتر خانم‌ها در آرایش به آن توجه نمی‌کنند ترتیب استفاده از لوازم آرایشی است، این نکته در دوام آرایش و نتیجه‌ای که می‌گیرید تاثیر بسزایی دارد. ترتیب درست به این شکل است که ابتدا آرایش را از چشمان خود شروع کنید چون این قسمت نیاز به دقت و زیربینی دارد و اگر اشتباهیی صورت بگیرد می‌توانید بدون نگرانی از خراب شدن بقیه آرایش آن را اصلاح کنید. پس از آن نوبت به کرم پودر و کانسیلر می‌رسد، سپس رژگونه و رژ لب بزنید و در نهایت سراغ ابروها بروید. فایده این کار این است که می‌توانید ابروها را به راحتی با کل آرایش خود هماهنگ کنید تا زیادی روشن یا تیره نشوند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)