آیا می‌خواهید هوشمندانه و سبک سفر کنید  نمی‌دانید وسایل سفر هوایی چه هستند و چگونه آنها را بسته بندی کنید ما در اینجا ترفندهایی  برای بسته بندی وسایل سفر هوایی به شما خواهیم گفت که به شما کمک می‌کند تا سفری سبک، آرام و راحت داشته باشید.

قبل از جمع آوری وسایل سفر هوایی، برآوردهایتان را انجام دهیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

اختصاص دادن زمانی برای برنامه ریزی اینکه چه چیزی را قبل از پرواز بسته بندی کنید زمان، پول و انرژی شما را ذخیره خواهد کرد. مایکل رادون کارمند شرکت هواپیمایی می‌گوید: چند بار برای شما پیش آمده که چیزهایی را به عنوان وسایل سفر هوایی بسته بندی می‌کنید اما هرگز نیمی از آنها را هم استفاده نکردید؟. قبل از بسته بندی وسایل سفر هوایی آنها را بیرون بیاورید نگاهی به آنها بیندازید. ممکن است متوجه شوید که یک شلوار با استفاده چند منظوره دارید که همه جا می‌توانید بپوشید. اگر یک سفر دوستانه دارید لباسهای راحت و اسپورت را در چمدان بگذارید. والنسیا ابیگیل کارشناس شرکت هوایی می‌گوید: وقتی که می‌خواهید لباسها را در کیف خود بگذارید ممکن است گزینه‌های مختلفی به ذهن شما بیاید اما مهم نیست چقدر این کار سخت است فقط باید یکی از آنها را انتخاب کنید (رنگ مناسب و همه جا رو را انتخاب کنید).

لباسهایی با استفاده چند منظوره را برای وسایل سفر هوایی انتخاب کنیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

اگر می‌خواهید سبک سفر کنید، کمد لباس خود را ساده کنید از جمله اقلام و وسایلی که بیشترین استفاده را دارند. رادون می‌گوید: به عنوان مثال یک شال یا روسری بزرگ ضروری است. شرکتهای هواپیمایی دیگر پتو و بالش را به شما ارائه نخواهند کرد. بنابراین شما می‌توانید آن را به عنوان یک پتو یا بالش به هنگامی که در هواپیما هستید استفاده و بعدا آن را همراه لباس مورد علاقه خود بپوشید. هنگامی که قرار است شلوار انتخاب کنید. یک شلوار جین و یک شلوار مشکی فیت از نوعی که بتوانید با هر لباسی بپوشید، انتخاب کنید. وی گفت: یک مانتو یا پیراهن زنانه کژوال جزو لباسهایی است که برای وسایل سفر هوایی باید کنار بگذارید و همچنین یک مانتوی شیک که به هنگام رفتن به مهمانی یا رستوران نیاز دارید. آقایان هم می‌توانند یک کت اسپورت را در چمدان خود داشته باشند.

لوازم آرایش ساده در کیف آرایشی کوچکبسته بندی وسایل سفر هوایی

وقتی سبک سفر می‌کنید باید لوازم آرایشی معمول و روزانه را بردارید. اگر احساس تعلق به برند خاصی ندارید، شامپو، حالت دهنده، شامپو بدن و لوسیون بدن را فراموش کنید و در عوض از وسایلی که در هتل به شما داده می‌شود استفاده کنید و به جای اینکه با خودتان سشوار ببرید که جا اشغال می‌کند از سشوار هتل استفاده کنید. اگر به هتل نمی‌روید یک شامپوی سر و بدن و یک سشوار کوچک سفری با خود ببرید. جین فریلیکچی کارمند شرکت هوایی نیویورک گفت: ممکن است فکر کنید که بهتر است برخی از اقلام برای وسایل سفر هوایی را به هنگام رفتن به مقصد بخرید اما باید در نظر بگیرید که کجا می‌خواهید، بروید. ممکن است به جایی دور افتاده سفر کنید که قیمتها در آن منطقه بالا باشد و همچنین آنجا حق انتخاب نداشته باشید و مثلا یک ضد آفتاب نامناسب را که اصلا دلخواهتان نیست با قیمتی بالا در آنجا پیدا کنید. وی توصیه می‌کند که یک کیف لوازم آرایشی شفاف یا طلقی استفاده کنید تا بتوانید همه وسایل و لوازم آرایشی و بهداشتی را به هنگام عبور از گیت ببینید. اگر به دنبال وسایل و کیفهای شیکتر و چند منظوره هستید می‌توانید به سایت kifsaz.ir سر بزنید این سایت کیفهای مناسب سفر و بسته بندی لوازم را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌دهد. این ترفندها برای بسته بندی وسایل سفر هوایی از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی به شما کمک می‌کند تا وسایل شما از عوامل خارجی محفوظ بمانند.

چمدان خود را خیلی پر و سنگین نکنیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

رادون می‌گوید: مسافران پرواز نه تنها از بابت اندازه نبودن چمدانشان با قفسه وسایل داخل هواپیما نگرانی دارند بلکه در مورد بخش فرایند کانتر در مورد وسایل هم استرس دارند. وی می‌گوید: این که چمدان شما مناسب سفر باشد دلیل بر این نیست که حتما در قفسه بالای صندلی شما هم جا می‌شود. اگر بیش از اندازه پر باشد یا در جیب خارجی آن یک کتاب بگذارید به اندازه قفسه نخواهد شد بنابراین مجبور هستید که نیمی از وسایل را بردارید یا آنها را دوباره چک کرده و درست جا بدهید. وی پیشنهاد می‌کند با چمدان کوچکتر سفر کنید تا امکان گذاشتن آن در قفسه صندلی را داشته باشید و به اندازه‌ای جا شود که هنوز هم فضا در اطراف آن در قفسه وجود داشته باشد. پس برای آنکه  بخشی از وسایل سفر هوایی خود را به کانتر تحویل بدهید بهتر است یک چمدان کوچک با وسایل ضروری داشته باشید.

فشرده سازی و محافظت از وسایلبسته بندی وسایل سفر هوایی

وسایلی همچون کتهای زمستانی پف که مقدار زیادی از فضای چمدان را می‌گیرند، می‌توان به صورت مکعبهای فشرده بسته بندی کرده و در چمدان جا داد. اگر مجبور هستید که با کتهای زمستانی و اقلام جاگیر دیگر سفر کنید از کیسه‌های وکیوم که وسایل را فشرده سازی می‌کنند، استفاده کنید. استفاده از کیسه‌های وکیوم نه تنها فضای داخل چمدان را ذخیره می‌کند بلکه وسایل سفر هوایی شما را از گرد وخاک، رطوبت، بوهای بد و مواد حساسیت زا محافظت می‌کند.

لباسهای خود  را رول کنیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

پیجاندن و رول کردن لباسها برخلاف تا کردن به شیوه معمول، روشی جالب برای استفاده مناسب از فضا است که بوسیله بسیاری از کارمندان شرکتهای هوایی استفاده می‌شود. والنسیا گفت: لباسها به هنگام رول کردن فضای کمتری می‌گیرند و بدون چروک باقی می‌مانند. شما می‌توانید آستینهای پیراهن را سه تا بزنید سپس آنها را رول کنید. شما می‌توانید یک لباس مهمانی ساده یا لباس تابستانی را خیلی راحت رول کنید.

با حمل اسباب بازی و عروسک بچه‌ها را خوشحال نگه داریدوسایل سفر هوایی

فریلیچی می‌گوید: پدر و مادر باید هنگام سفر با بچه‌ها آمادگی داشته باشند هنگامی که یک بچه نق می‌زند بخصوص موقعی که می‌خواهد بخوابد مسافران دیگر اذیت می‌شوند. والدین برای حفظ آرامش خود و دیگران به هنگام مسافرت، باید یک اسباب بازی جدید را همراه با سایر وسایل سفر هوایی در چمدان قرار دهند البته همانطور که گفته شد یک وسیله جدید نه یک وسیله بازی قدیمی که کودک ۱۰۰ بار قبلا با آن بازی کرده و ذوقی برای آن ندارد. بعضی از والدین حتی تا آنجایی پیش می‌روند که وسایل هدیه‌ای برای مسافرانی که کنارشان می‌نشینند دارند. اقلامی همانند آب نبات، پفک، گوشواره و یادداشتهایی مثل این که می‌گوید: سلام من جیک هستم، سه ماهه هستم و می‌دانم که مسافر خیلی خوبی نیستم بنابراین احتمالا صدای نق نق مرا خواهید شنید.

وسایلی که موقع پرواز نیاز دارید در کیف دستی حمل کنیدوسایل سفر هوایی

مجبور می‌شوید که قفسه بالای صندلی را باز کنید، چمدان را در بیاورید سپس داخل آن را بگردید تا دنبال وسیله‌ای که فراموش کردید کجای چمدان گذاشتید بگردید اما می‌توانید بدون عذاب دادن خودتان و سایر مسافران این کار را بکنید. فریلیچی می‌گوید: همراه داشتن یک کیف جداگانه برای وسایل ضروری که موقع پرواز لازم دارید از جمله کارت پرواز، پاسپورت، مسواک، لوازم آرایش کوچک و یک دفترچه یادداشت کوچک و خودکار بهترین کار است. از یک کوله پشتی تا کیف رو دوشی و کیف یک طرفه گزینه‌های زیادی برای کمک به سازماندهی وسایل ضروی برای پرواز وجود دارد. بعضی از افراد از کیفهایی استفاده می‌کنند که جیبهای زیادی دارند بنابراین وسایلشان در ته کیف نمی‌ماند. اگر توی چمدانتان همه وسایل را گذاشته‌اید، یک کیف رودوشی یا یکطرفه بهترین گزینه برای شماست.

لباسهای جا گیر را موقع پرواز بپوشیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

شما می‌توانید به هنگام مسافرت با پوشیدن لباسهای جاگیر موقع پرواز همانند کت و چکمه بلند، فضای مناسبی برای سایر وسایل سفر هوایی خود فراهم کنید. لباسهای مسافرتی پیشنهادی توسط خانم والنسیا، شامل شلوار جین، شلوار فیت، کت اسپورت، یک لباس شیک و زیبا و همه جا رو است و همه اینها را می‌تواند با همدیگر و یا برای مواردی که لباسی خاصی نیاز است، هماهنگ کرد. شاید بخواهید بدانید که چه لباسهایی را نباید موقع سفرهای هوایی بپوشید

برای تاخیر پرواز آمادگی داشته باشیدوسایل سفر هوایی

شرایط جوی نامناسب، مشکلات فنی و ترافیک هوایی برخی از دلایل تاخیر پروازها هستند. برای آمادگی داشتن برای تاخیر، رادون پیشنهاد می‌کند میان وعده‌هایی همچون آجیل، گرانولا بار، شکلات قالبی یا ساندویچهای کوچک برای خودتان و بچه‌ها همراه داشته باشید. یک بطری آب خالی همراه داشته باشید و آن را از آبخوری فرودگاه پر کنید. اقلام دیگری که برای وسایل سفر هوایی نیاز دارید عبارتند از داروهایی مثل ایبوپروفن، قرص آلرژی یا هر چیزی که برای جلوگیری از کیپ شدن گوش لازم است مثل آدامس و همچنین لوسیون برای اینکه داخل هواپیما پوست شما خشک می‌شود. وسیله دیگری که شما بدون آن خانه را ترک نخواهید کرد دستمال مرطوب است. برای جاهایی که نیاز به دستشویی دارید و آبی برای شستشو نیست مناسب هستند و یا موقعی که دستان شما آلوده شده و مایع دستشویی و آب در دسترس نیست.

کفشهای خود را اولویت بندی کنیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

کفشهای رنگی، کفشهای ورزشی، کفش پیاده روی همه آنها را می‌توانید در چمدان خود جای دهید. فریلیچی گفت: واقعا نمی‌توان جواب راحتی در مورد بسته بندی آنها داد. برای به حداکثر رساندن استفاده از فضا، جواهرات و اقلام کوچک دیگر را درون کفشها جای دهید سپس آنها را داخل کیسه کفش بگذارید. نیازی به گفتن نیست که کفشها نباید با لباسها تماس داشته باشند. یکی دیگر از ترفندهای هوشمندانه که والنسیا به ما گفت؛ من همیشه یک جفت صندل انگشتی را با خودم حمل می‌کنم چون که نمی‌خواهم کف اتاق هتل را پا برهنه بروم. شما که از آلودگی اتاقهای هتل مطلع هستید.

پودر رختشویی بسته بندی در چمدان داشته باشیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

تعهد به شستن لباسها هنگام مسافرت، یک راه مطمئن برای سبک کردن چمدان است. در عین حال که برخی از هتلها ماشین لباسشویی در محل دارند شما می‌توانید بسیاری از وسایل و لباسهای خود را در تشت حمام بشویید بخصوص اگر وسایلی را که  همراه دارید سبک وزن هستند و سریع خشک می‌شوند. بسته‌های پودر رختشویی تک نفره که حاوی پودر دستی و مخصوص شستشوی لباس با دست هستند فضای کمی در چمدان می‌گیرند و شما می‌توانید از این پودرهای کیسه‌ای استفاده کنید. اگر در منطقه شما پودر رختشویی کیسه‌ای در مغازه‌ها پیدا نمی‌شود یک بطری کوچک نوشابه یا یک ظرف شامپو با درب محکم را انتخاب کرده و پودر دستی را در آن بریزید.

یک کیسه خرید پارچه‌ای را همراه وسایل سفر هوایی خود داشته باشیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

یک ساک خرید پارچه‌ای سبک وزن موقع سفر می‌تواند استفاده‌های بسیاری داشته باشد. می‌توانید این ساک خرید پارچه‌ای را خرید کنید یا خودتان در خانه تهیه کنید. البته در فرودگاه جاهایی هست که می‌توانید این ساک پارچه‌ای را خرید کنید بنابراین اگر به دنبال حفظ محیط زیست هستید یک گزینه خوب برای استفاده شما خواهد بود. این کیسه خرید را حتی می‌توان برای نگهداری لباسهای کثیف در چمدان استفاده کرد.

وسایل الکترونیکی را هوشمندانه انتخاب کنیدبسته بندی وسایل سفر هوایی

سفر کردن با وسایل دیجیتالی زیاد می‌تواند چمدان شما را سنگین کند بخصوص که هر کدام با یک شارژ جداگانه هستند. ببینید تصمیم گیری برای اینکه می‌توانید بدون تلفن هوشمند، لپ تاپ، هدفون و تبلت خود سر کنید یا نه یک تصمیم شخصی است و نمی‌توان برای شما چیزی تعیین کرد اما اگر می‌خواهید همه آنها را با خودتان ببرید باید سعی کنید که شارژرها را درست انتخاب کنید. فریلیچی توصیه می‌کند تمام شارژرها و کابلهای آنها را بصورت منظم در یک کیف کوچک بگذارید می‌توانید با استفاده از یک هولد کوچک برای هر سیم، از در هم رفتن آنها جلوگیری کنید. سیمهای کوچکی هم هستند که می‌توانند جای کابل بلند را برای شما بگیرند. شارژرهای چند منظوره هم پیشنهاد خوبی برای کسانی است که گوشی اندروید و ای او اس را همراه با هم حمل می‌کنند. یک پاور بانک مناسب هم پیشنهادی عالی برای موقعی است که دسترسی به برق ندارید. در مورد پاور بانک هوشمندانه عمل کنید. پاور بانک هر چه ظرفیت بیشتری داشته باشد وزن بیشتری هم خواهد داشت و حمل آن عاقلانه نیست.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز 

منبع: ریدرز دایجست