جالب و خواندنی


مراقبت از پوست دست و رمز و رازی که باید بدانید

دستان شما مظلوم‌ترین عضو بدن شما هستند که همیشه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. شما با دستانتان کار‌های زیادی انجام می‌دهید، برای مثال دست‌ها به دلیل شستشو‌های روزانه و تماس مکرر با آب همیشه در خطر خشکی و پیری پوست قرار دارند. شاید برایتان پیش آمده باشد که فردی را ببینید که در عین جوانی صورتش، دستانی پیر دارد. این فرد جزء آن دسته از افرادی است که با بی‌توجهی تمام از دستانش کار کشیده است. اگر شما نمی‌خواهید در این گروه قرار بگیرید و دستانی زمخت و پیر داشته باشید، لازم است تا نکاتی را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید.

یادتان باشد که هرچقدر هم به ناخن‌هایتان برسید و لاک‌های رنگارنگ بزنید، پوستتان جوان و شاداب نخواهد شد؛ بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا شما را با راز و رمز‌های ملکه‌ها برای نگهداری از پوست دستانشان آشنا کنیم.

روش‌ها و موارد مهم در مراقبت از پوست دست

برای اینکه دستانی زیبا و جوان داشته باشید لازم است تا نکات و روش‌های مراقبت از پوست دست را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. در این بخش از مقاله شما را به مطالعه روش‌های مراقبت از پوست دعوت خواهیم کرد:

استفاده از دستکش را جدی بگیرید

شستشوی بیش از حد و تماس مداوم دست‌ها با آب باعث ازبین‌رفتن سلامت و شادابی پوست می‌شود. اکثر‌های خانم‌های خانه‌دار دست‌هایی پیر و چروک دارند چرا که خیلی از آن‌ها به استفاده از دستکش در زمان کار اعتقادی ندارند. برای پیشگیری از پیر شدن پوست دست پیشنهاد می‌کنیم که حتما در زمان تماس دست با آب از دستکش استفاده کنید.

استفاده از آبرسان پوست را یک ضرورت کنید

مراقبت از پوست دست و رمز و رازی که باید بدانید

همان قدر که برای کار‌های دیگر زمان می‌گذارید برای مراقبت و رسیدگی به پوست دستتان نیز زمان بگذارید. یادتان باشد که سلامت دست‌هایتان را تا انتهای عمر نیاز دارید و نباید دو سه‌ساله آن را بر باد بدهید؛ بنابراین استفاده از آبرسان دست مانند آبرسان صورت را در طول روز جدی بگیرید و آن را به یک امر ضروری برای خود تبدیل کنید.

لایه‌برداری از پوست دستان را فراموش نکنید

شاید تصور می‌کردید که لایه‌برداری از پوست فقط مخصوص صورت است؛ اما این تصور به‌کلی اشتباه است. سعی کنید حتما هفته‌ای دو بار لایه‌برداری از پوست دستان خود را انجام دهید تا سلول‌ها مرده جای خود را به سلول‌های جدید بدهند. اگر به دنبال لایه‌بردارهای قوی و باکیفیت هستید، محصولات برند لافارر را به شما معرفی می‌کنیم.

ضدآفتاب تنها برای صورت نیست

بد نیست بدانید که فقط صورتتان از اشعه آفتاب آسیب نمی‌بیند و دستانتان نیز می‌تواند در اثر قرار‌گیری در معرض آفتاب دچار خشکی، چین‌وچروک و آسیب‌های دیگر شود. بااین‌حال لازم است تا از ضدآفتاب برای دستانتان هم استفاده کنید. در میان محصولات برند نئودرم می‌توانید ضدآفتاب مناسب خود را پیدا کرده و با خیال راحت خریداری کنید.

دست‌ها را با آب داغ نشویید

به‌صورت کلی شستن پوست با آب داغ باعث ازبین‌رفتن چربی آن می‌شود که این موضوع در قدم بعدی ما را به سمت خشکی پوست و پس از آن چین‌وچروک می‌برد. به این دلیل یادتان باشد که از آب ولرم برای شستشوی دستانتان استفاده کنید.

کمبود ویتامین ناخن‌های شما را خراب می‌کند

ناخن‌های شما بخشی از زیبایی دست‌هایتان به شمار می‌آیند، بنابراین لازم است تا با مصرف ویتامین‌های مؤثر مانند ویتامین B و E به ناخن‌های خود رسیدگی کنید.

از خشک‌کن دست دور بمانید

خشک‌کن دست یکی از مواردی است که می‌تواند آسیب جدی به جوانی پوست دست شما وارد کند. خشک‌کن‌ها با تولید باد گرم مصنوعی با خشک‌کردن دستان شما چربی پوستتان را نیز از بین می‌برند و باعث پیری و خشکی آن می‌شوند.

شغلی که دارید می‌تواند قاتل پوست دستتان شود

باتوجه‌به اینکه در چه زمینه‌ای فعالیت دارید، پوست دستتان می‌تواند دچار آسیب و تخریب واقع شود؛ بنابراین بر اساس نوع کاری که با دستانتان انجام می‌دهید باید از محصولات مراقبتی استفاده کنید. همچنین استفاده از دستکش می‌تواند برای شما بسیار مؤثر و کمک‌کننده باشد.

نتیجه‌گیری

مراقبت از پوست دست و رمز و رازی که باید بدانید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در مهمانی یا مترو یا هر جای دیگری به دستان کسی نگاه کنید و از زیبایی و لطافت پوست دستانش خیره بمانید. مراقبت از دستانتان نیاز به دانستن رمز و رازی داشت که در این مطلب با شما به اشتراک گذاشتیم. با رعایت نکات و موارد گفته شده دیگر هیچ‌کدام از شما دچار پیری و خشکی پوست نمی‌شود. تنها نکته‌ای که باقی‌مانده این است که باید از محصولات بهداشتی و مراقبتی باکیفیت استفاده کنید تا بتوانید بهترین بازخورد را داشته باشید. اگر به دنبال جایی برای خرید مطمئن هستید و می‌خواهید با خرید محصولات باکیفیت، لطافت، شادابی و جوانی را به پوست دستان خود برگردانید، پیشنهاد ما به شما سایت خانومی است که بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را ارائه می‌دهد.