جالب و خواندنی


دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی

اگر شما از تعامل با افراد در سنین مختلف و همچنین ایجاد تنوع در فعالیت‌های روزانه خود لذت می‌برید، حرفه آموزش مناسب شما است. این حرفه فرصتی به شما می‌دهد تا با کمک ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود، در زندگی افراد تاثیر گذاشته و آینده آن‌ها را بهبود ببخشید، چه بسا اگر بسیاری از نخبگان دنیا آموزش مناسبی نمی‌دیدند دیگر نمی‌توانستند به جایگاه فعلی خود برسند.

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی برای چه کسانی مناسب است؟

همان‌طور که می‌دانید به عقیدۀ بسیاری از زبان‌شناسان مطرح دنیا، بهترین زمان برای شروع فراگیری زبان دوم قبل از ۱۰ سالگی است. زیرا در این دوره مغز بیشترین گیرایی را برای آموزش زبان داشته و یادگیری در این سن به بهترین نحو شکل می‌گیرد. پس اگر کودکی ۱۰ ساله در کلاس‌های خصوصی زبان و یا کلاس‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی شرکت نماید، البته در صورت علاقه، می‌توان موفقیت او را در تقویت زبان انگلیسی در سن ۱۸ سالگی تضمین کرد.
ما در این مقاله به بررسی دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) می‌پردازیم. مسلماً دانستن این که این دوره چقدر طول خواهد کشید و مراحل آن به چه صورت است، می‌تواند به شما کمک کند تصمیم‌ بگیرید که آیا حرفۀ آموزش مناسب شما است یا خیر. زیرا افراد زیادی وجود دارند که در حال حاضر در کلاس‌های آموزش مکالمۀ زبان انگلیسی و کلاس‌های خصوصی زبان تدریس می‌کنند اما مدرک تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) در اختیار ندارند و نمی‌دانند شیوۀ تدریس آن‌ها حرفه‌ای است و یا خیر. اگر می‌خواهید از تمام جزئیات دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)آگاه شوید با ما همراه باشید.

شرایط لازم برای شرکت در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)

قبل از شروع هر چیز باید بدانید که یکی از اصلی‌ترین شرایط برای آغاز دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) «دانش کافی» و همچنین مهارت مکالمۀ زبان انگلیسی است که ما آن‌ها را با دو آزمون می‌سنجیم. آزمون اول به صورت کتبی (آنلاین) و آزمون بعد نیز به‌طور شفاهی و از طریق نرم‌افزار Skype صورت می‌گیرد. بعد از کسب نمرۀ قبولی در این دو آزمون، متقاضیان می‌توانند در دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) ثبت نام کنند.
در نظر داشته باشید که طول مدت این دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) 6 هفته است که در طی این مدت متقاضیان با مفاهیم تئوری و عملی آشنا خواهد شد. متقاضیان بعد از اتمام دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) و کسب نمرۀ حد نصاب و کسب مدرک مربوطه می‌توانند طبق نیاز موسسه در واحدهای آن فعالیت کنند.

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی

در دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

همانطور که گفته شد پایه آموزش‌‎هایی که قرار است در این ۶ هفته به متقاضیان داده شود، مفاهیم تئوری و عملی و در کل متدهای مختلف تدریس و دیگر نکات مربوط به آن است تا علاقه‌مندان بتوانند قبل از شروع کار به یک دانش زمینه‌ای دست یابند. اگر می‌خواهید از جزئیات این دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) مطلع شوید با ما همراه باشید.

در جلسۀ اول دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؟

ما در جلسه اول به بررسی مقدمات دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) خواهیم پرداخت و اینکه قرار است طی دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) چه نکاتی آموزش داده شوند. همچنین در این جلسه انتظاراتی که از متقاضیان داریم را به آن‌ها اعلام می‌کنیم.

در جلسه دوم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) چه می‌گذرد؟

در این جلسه طراحی تمارین مختلف را برای اهداف آموزشی خاص آموزش خواهیم داد. به بیان دیگر متقاضیان در این جلسه می‌آموزند که مثلا برای آموزش گرامر سوم شخص، باید چه تمرین‌هایی طراحی کنند تا بیشترین بازدهی را داشته باشد. یا مثلاً کلاس آموزش مکالمه زبان انگلیسی باید چه taskهایی داشته باشد تا زبان‌آموز بیشترین استفاده را ببرد.

متقاضیان در جلسۀ سوم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) چه چیزهایی می‌آموزند؟

شاید بتوان مهم‌ترین جلسه برای تربیت مدرس را این جلسه در نظر گرفت، به این دلیل که متقاضی در این جلسه می‌آموزد که یک زبان آموز را باید به‌ چه صورت آموزش داد تا مطلب به بهترین شکل در ذهن او ملکه شود.

چه نکاتی در جلسۀ چهارم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) آموزش داده می‌شود؟

در این جلسه به متقاضیان می‌آموزیم که یک جلسۀ آموزشی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده و شامل چه مواردی می‌شود.

مطالب ارائه شده در جلسۀ پنچم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)

در جلسۀ پنچم ما نکات پایه‌ای تدریس زبان را به متقاضیان می‌آموزیم. به‌عنوان مثال مدرسین زبان برای آموزش مکالمۀ انگلیسی در سنین مختلف باید روش‌های گوناگونی استفاده کنند و یا نحوۀ تدریس در کلاس‌های خصوصی کاملا با دیگر کلاس‌ها تفاوت دارد.

در جلسۀ ششم چه می‌گذرد؟

بخش اصلی این جلسه را آموزش واژگان تشکیل می‌دهد.

در جلسۀ هفتم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) آموزشگاه سفیر چه می‌گذرد؟

ما در جلسۀ بعد مبانی آموزش مهارت‌های «دریافتی» را آموزش می‌دهیم که این مهارت‌ها شامل Reading (خواندن) و Listening (شنیدن) می‌شوند.

در جلسۀ هشتم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) چه نکاتی خواهید آموخت؟

در جلسۀ هشتم دربارۀ «کاربردهای زبانی» صحبت خواهد شد.

در مورد جلسۀ نهم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) موسسۀ سفیر چطور؟

در جلسۀ بعدی نیز مبانی آموزش دستور زبان انگلیسی بحث خواهد شد.

نکات مورد نظر برای جلسه دهم دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)

در جلسۀ دهم آموزش نحوه اداره جلسه تمرینی و دمو آموزش داده خواهد شد. لازم است بدانید که متقاضی در جلسه تمرینی ابتدا باید یک ماژول از کتاب درسی را تدریس نماید و بازخوردهایی که مدرسین ارائه می‌کنند دقیقاً همان بازخوردهایی است که در جلسه نهایی یعنی دمو ارزیابی می‌شود. پس متقاضی باید تمام نکات گفته شده و همچنین مجموع نکات مهم آموخته شده طی دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) را در جلسه دمو در نظر داشته باشد.

در جلسات یازدهم و دوازدهم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) چه چیزهایی می‌آموزیم؟

در جلسه یازدهم و دوازدهم نیز به نحوه آموزش مهارت‌های تولیدی خواهیم پرداخت. مهارت‌های تولیدی شامل نحوه آموزش مکالمه زبان انگلیسی و بعد از آن Writing یا نگارش است.

جلسه سیزدهم دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)

در جلسه سیزدهم هم یکی از مهم‌ترین مسائل آموزش زبان یعنی نحوۀ برخورد با خطای زبان آموزان بررسی می‌شود. فارغ از این مسئله که متقاضی علاقه‌مند به تدریس در کلاس‌ خصوصی زبان موسسه سفیر باشد و یا انواع دیگر کلاس‌ها، لازم است بداند که چگونه با خطاهای زبان آموزان برخورد کند.

جلسات چهاردهم و پانزدهم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)

جلسات چهاردهم و پانزدهم نیز به آموزش نحوۀ مدیریت کلاس و نحوۀ استفاده از کتاب‌های آموزش زبان می‌پردازیم.

جلسۀ شانزدهم دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC)

در جلسات عملی که در آخر دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) برگزار می‌شوند نیز متقاضیان یک جلسۀ آموزشی را شبیه‌سازی کرده و در صورت قبولی مدرک TTC دریافت می‌کنند.

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی کودکان

چگونه برای دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) ثبت نام کنیم؟

حال شاید از خود بپرسید که در صورت تمایل چگونه می‌توانم برای آزمون‌ها ثبت نام کنم؟ در ابتدا باید فرم‌ ثبت‌نام را در این لینک تکمیل کرده و بعد از تکمیل فرم بلافاصله به صفحۀ آزمون کتبی منتقل خواهید شد، اگر به هر علتی نتوانستید در آزمون کتبی شرکت کنید، همکاران ما لینک آزمون مورد نظر را با ایمیل برای شما ارسال خواهند کرد. پس از آزمون کتبی، برای تعیین زمان آزمون شفاهی با شما تماس گرفته خواهد شد. هر دو آزمون (کتبی و شفاهی) به‌صورت آنلاین و اینترنتی برگزار می‌شوند.
از آنجایی که آزمون شفاهی در بستر نرم‌افزار Skype برگزار می‌شود، بنابراین داشتن حساب کاربری در این نرم‌افزار ضروری است. آزمون شفاهی ۱۵ دقیقه خواهد بود و آزمون کتبی نیز ۹۰ دقیقه همراه با ۱۰۰ سوال است. بعد از مشخص شدن نتیجه این دو آزمون در صورت قبولی با متقاضی تماس گرفته شده و توضیحات مربوط به ثبت نام برای دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) به او اعلام می‌شود.
اگر متقاضی در این آزمون‌ها قبول نشود می‌تواند بعد از تقویت نقاط ضعف خود و بعد از گذشت حداقل ۳ ماه می‌تواند دوباره در آزمون‌ها شرکت نماید.

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی در سفیر

در حال حاضر متقاضیان زیادی در دانشگاه‌های کشور برای حرفه آموزش زبان وجود دارند اما به دلیل اینکه از جزئیات این شغل و یا حتی از آمادگی خود برای آموزش اطلاع ندارند، ممکن است اقدامی نکنند، اما باید بدانید که در صورت اینکه از آمادگی زبانی خود نیز مطمئن نیستید، می‌توانید در آزمون شرکت کرده و نقاط ضعف خود را متوجه شوید. شاید تا به امروز در کلاس‌های خصوصی تدریس می‌کردید اما تمایل دارید در کلاس‌های عمومی نیز تدریس کنید، پس دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی(TTC) مناسب شماست.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موسسۀ سفیر گفتمان و مقالات دیگر ما به وبسایت سفیر مراجعه کرده و همچنین می‌توانید برای جزئیات بیشتر در خصوص دورۀ تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) به وبسایت دپارتمان جذب اساتید سفیر مراجعه کنید. در صورت تمایل در خصوص هر گونه سوال و مشاوره می‌توانید با شماره تلفن ۸۴۳۴۷۴۳۱ الی ۴ در تهران و از شهرستان نیز با کد ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.