رپورتاژ آگهی


بندر عباس، بزرگترین شهر بندری کشورمان ایران، هر‌ساله میزبان مسافران متعددی، از اقصی نقاط کشور است. با چند روز اقامت در یکی از چندین هتل بندرعباس و خرید از مراکز تجاری جذاب این شهر، بهترین خاطرات را از سفر به جنوب ایران، برای خود خلق خواهید کرد. خرید ‌کردن به خصوص برای خانم‌ها، لذت سفر را چند برابر می‌کند. در این مطلب بهترین مراکز خرید بندرعباس را، به شما معرفی می‌کنیم.

در بندرعباس کجا خرید کنیم؟

معرفی بهترین مراکز خرید بندرعباس

براساس شواهد تاریخی موجود، به نظر می‌رسد بندرعباس قدمتی بسیار طولانی داشته باشد. با این حال، بندرعباس به عنوان یک شهر بندری در سال ۱۰۲۳ و توسط شاه عباس صفوی، ساخته‌ شده است. سفر به بندرعباس‌ به‌ویژه در فصول سرد سال، حال و هوای خوشی دارد. با خرید‌ کردن در مراکز تجاری و بازارهای سنتی این شهر، سفری خاطره‌انگیز و به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری متعددی در بندرعباس وجود دارد، که باعث می‌شود هر ساله سیل عظیمی از مسافران و گردشگران را به سمت این شهر روانه کند. مسافران علاوه بر انتخاب هتل بندرعباس، مایلند راجع به مکان و آدرس مراکز خرید بندرعباس نیز، اطلاعات کسب کنند.

بازار سنتی بندرعباس

با وجود مراکز تجاری لوکس و بزرگ، هنوز هم بازارهای سنتی بندرعباس، درخور توجه هستند. بازار قدیمی بندرعباس، یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های این شهر است؛ اما همین هیاهو و ازدحام مردم، در گذرهای بازار قدیمی و سنتی، به‌خصوص برای میهمانان و مسافران، هیجان‌انگیز است. هیجانی که از تماشای صنایع دستی و خوراکی‌های محلی بندری، در مغازه‌هایی با سبک قدیم آن  نشأت می‌گیرد.

بازار سنتی بندرعباس، در بلوار طالقانی، نرسیده به خیابان بهادر جنوبی این شهر، قرار دارد. اگر خرید ‌کردن روزانه، یکی از برنامه‌های همیشگی شما در سفر است، اقامت در یک هتل بندرعباس نزدیک به بازار سنتی، انتخاب هوشمندانه‌ای است. بااین‌حال، در هر هتل دیگری که اقامت داشته‌باشید، دسترسی به این بازار سنتی، بسیار آسان است.

در بندرعباس کجا خرید کنیم؟

بازار ماهی بندرعباس

از بازار سنتی و قدیمی بندرعباس که گذر کنید، به بازار ماهی این شهر می‌رسید. بازاری که محل گردآمدن ماهی‌فروشان و عرضه محصولات دریای جنوب است. ماهی فروشان، هر روز صبح در محوطه بزرگ و سَرباز  بازار،  بساط فروش انواع ماهی، میگو و محصولات متنوع دریایی را، پهن می‌کنند. وقتی برای یک سفر چند روزه در هتل بندرعباس اقامت دارید، آماده کردن میگو برایتان سخت است. در همین بازار ماهی، اشخاصی که به آنها میگو پاک‌کن می‌گویند، حضور دارند و می‌توانید میگوهایی که خریداری کرده‌اید را به این افراد بدهید، تا برایتان تمیز کنند.

بازار ۳۰۰ ساله  اوزی ها و لاری‌ها

خرید سوغاتی یکی از رسوم سفر است. برای خرید سوغاتی در بندرعباس، علاوه ‌بر بازار قدیمی، می‌توانید به سراغ بازار اوزی‌ها و لاری‌ها بروید. بازاری که قدمت آن به ۳۰۰ سال می‌رسد و گویا زمانی مردمی از قوم فارس، در این بازار فعالیت تجاری داشته‌اند و به نوعی صاحب غرفه‌های آن بوده‌اند. ازاین‌روی، نام این بازار از همین طائفه گرفته‌شده است. این بازار در اصل دو بازار جداگانه است؛ البته فاصله این دو بازار، فقط ۵ دقیقه است و به‌دلیل همین فاصله کم، معمولا این دو بازار را یکی می‌دانند.

مجتمع ‌های تجاری در بندرعباس

علاوه بر بازارهای سنتی در بندرعباس، مراکز خرید لوکس و مجتمع‌های تجاری متعددی، در این شهر احداث‌شده است. پس از یک استراحت کافی در بهترین هتل بندرعباس، سر زدن به این مراکز و خرید انواع و اقسام‌ محصولات و کالاها، خالی از لطف نخواهد بود.

مرکز خرید نخیل سنتر

نخیل سنتر، یکی دیگر از مراکز تجاری مدرن در بندرعباس است. واحدهای تجاری این مجتمع، محصولات متنوعی از لباس مجلسی گرفته، تا عطر و ادکلن و مواد غذایی را، به فروش می‌رسانند. مرکز خرید نخیل سنتر، در چهارراه نخل، واقع‌شده است. نزدیکترین هتل بندرعباس به این مجتمع، هتل فروغ بندر نام دارد. البته امکانات این هتل در حد هتل‌های درجه بالا نیست و قیمت آن نیز، نسبت به سایر هتل‌ها، پایین‌تر است.

در بندرعباس کجا خرید کنیم؟

مجتمع تجاری ستاره شهر

مرکز خرید مدرن ستاره شهر، واقع در میدان ۱۷ شهریور، یکی از مراکز  خرید لوکس بندرعباس است. این مجتمع در ۳ طبقه، احداث‌شده و ۴۰۰ واحد و فروشگاه تجاری فعال، در آن وجود دارد. مسافران برای خرید هر نوع کالایی اعم از پوشاک، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن تا لوازم دیجیتال، می‌توانند به این مرکز خرید مراجعه کنند.

در داخل مجتمع تجاری ستاره شهر، یک سینما قرار دارد، که باعث‌شده، گردشگران زیادی به این مرکز خرید بروند. حالا که این مرکز خرید را می‌شناسید، شاید بخواهید نزدیک‌ترین هتل بندرعباس به مرکز خرید ستاره شهر را بشناسید. هتل آتیلار ۱ یکی از هتل‌های با کیفیت بسیار خوب است، که پشت این مرکز خرید قرارگرفته است.

مجتمع تجاری مسکونی سحر

مجتمع تجاری مسکونی سحر، یکی دیگر از مراکز تجاری مدرن در بندرعباس است. این مجتمع ۵ هزار مترمربع مساحت دارد، که ۶ هزار مترمربع از آن، به بخش تجاری اختصاص داده‌شده است. واحدهای تجاری و فروشگاه‌های متعددی در این مجتمع، فعالیت داشته و محصولات متنوعی را به فروش می‌رسانند. می‌توان گفت این مجتمع، شما را از رفتن به هر مرکز خرید دیگری بی‌نیاز می‌کند. مگر اینکه بخواهید، ماهی بخرید یا صنایع‌دستی خریداری کنید؛ که در این صورت باید به سراغ بازارهای سنتی  و ماهی بروید.

سایر مراکز تجاری بندرعباس

مجتمع‌های تجاری متعددی در این شهر وجود دارد، که به چند مورد آن‌ها اشاره کردیم. نام برخی دیگر از این مراکز را، در زیر ذکر کرده‌ایم:

  • مرکز خرید زیتون
  • مرکز خرید سیتی سنتر
  • مرکز خرید ستاره جنوب
  • مجتمع‌های تجاری رویال ۱ و ۲

در بندرعباس کجا خرید کنیم؟

رزرو متنوع ترین هتل های بندرعباس در فلای تودی

شما می‌توانید برای رزرو هتل بندرعباس در نزدیکی بازارها یا مراکز تجاری مدرن این شهر، به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی متنوع ترین هتل های بندرعباس را در اختیارتان قرار می دهد. با هر بودجه و سلیقه ای می‌توانید محل اقامت مناسب خود را از میان انواع هتل ها و اقامتگاه ها در این سایت پیدا کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط تهران بندرعباس و رزرو هتل با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.