جالب و خواندنی


پیدا کردن یک کلینیک شکستگی مناسب برای بسیاری از مراجعان معضل بزرگی است. اگر دنبال یک کلینیک تخصصی شکستگی تهران هستید، کلینیک تخصصی شکستگی استخوان، فضای حرفه­ ای و تخصصی را برای بیماران فراهم کرده تا مشکلات ارتوپدی مراجعان به صورت تخصصی تشخیص ­گذاری و درمان شوند.

این مرکز با اتخاذ به ­روزترین روش­های تشخیصی و درمانی و با حضور پزشکانی حاذق و متخصص، آماده خدمت به مراجعان عزیز خواهد بود.

انواع مشکلات شکستگی را در چند دسته­ بندی کلی می­ توان بررسی کرد. شکستگی­ های پا، دست، لگن و کمر. شکستگی در هر منطقه­ای از بدن که باشد، می ­تواند سایر بخش­های مرتبط با بافت را تحت تاثیر قرار دهد. حتی ممکن است شرایط بیمار وخیم ­تر شود. در چنین شرایطی، با بروز اولین علائم درد، سریعا باید به پزشک مراجعه کرد.

ناتوانی در حرکت عادی اندام­ ها، التهاب و ورم در محلی خاص، درد حاد یا مزمن و ایجاد توده، از نشانه­ های دررفتگی و شکستگی در نقاط مختلف بدن است.

شکستگی پا

از شایع ­ترین شکستگی­ هایی که ممکن است هر فرد در طول زندگی دچار آن شود، شکستگی پا است. شکستگی این عضو در ورزشکاران به خصوص در سنین جوانی و نوجوانی بیشتر محتمل است. وارد شدن فشار نامتوازن به هر یک از استخوان­های پا، می­تواند سبب التهاب و تورم، پاره شدن تاندون­ ها و رباط ­ها و یا شکستگی شود.

شکستگی دست

دست انسان شامل استخوان­های بازو، ساعد، مچ و کف دست است. مچ و کف دست، دارای تعداد زیادی استخوان­ های ریز هستند. ضربه ناگهانی و آسیب به هر کدام از این استخوان ­ها، می ­تواند برای فرد بسیار ناراحت ­کننده باشد. بسیاری از گزارشات شکستگی دست، مربوط به افراد مسنی است که به دلیل نداشتن تعادل و افتادن روی یک دست خود، باعث شکستگی این عضو حیاتی می­ شوند.

شکستگی استخوان لگن

استخوان لگن، اندام پایینی را به بخش بالایی بدن متصل می­کند. در ناحیه لگن، مفاصل و تاندون ­ها و رباط­ هایی وجود دارد که هرکدام در این اتصال وظیفه­ای دارند. آسیب و شکستگی این ناحیه بسیار دردناک است. زیرا ممکن است احساس درد به دیگر نواحی مرتبط با لگن منتشر شود. درد در این ناحیه می­تواند از حالت گرفتگی و ضعیف، تا شدید و طاقت فرسا گزارش شود.

شکستگی کمر

شکستگی استوان­های ستون فقرات، یک مشکل جدی و خطرناک است. در اثر وارد شدن ضربه ناگهانی، یا داشتن بیماری­ های زمینه ­ای مثل پوکی استخوان، می­تواند بسیار دردناک باشد. در واقع افرادی که پوکی استخوان دارند و بافت استخوانی از استحکام و قوای خوبی برخوردار نباشد، به طور جدی در معرض شکستگی کمر هستند. در موارد شدیدتر، جابه­جایی مهره­ های کمر، می ­تواند رشته اعصاب و نخاع در میان ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد و اگر این فشار ادامه پیدا کند، احتمال دارد نخاع پاره شود.

تشخیص و درمان

تشخیص و معاینه مشکلات شکستگی، کاری دقیق و ظریف است که توسط پزشک متخصص ارتوپد صورت می­گیرد. پزشک پس از انجام آزمایشات و با کمک روش­های عکس­برداری مثل سی­ تی اسکن و MRI، علت و نوع مشکل و شکستگی را تشخیص می­دهد. در قدم بعدی پزشک روند درمانی را تعیین می­کند. ممکن است پزشک برای مواردی که آسیب شدیدتر است، دستور جراحی بدهد.

روش­های درمانی

بیمارانی که دچار شکستگی­ های باز (پاره شدن پوست و بیرون زدگی استخوان)، شکستگی­های سطح مفصلی یا شکستگی­ هایی که به شریان­ها آسیب­ زده است شده ­اند، باید جراحی شوند اما در موارد بسیاری که آسیب و شکستگی چندان اورژانسی نیست، برای ثابت نگه داشتن اندام، از گچ گرفتن یا آتل استفاده می­ شود. کلینیک تخصصی شکستگی استخوان با داشتن پزشکان متبحر به روند درمان شما کمک می کند.