درمان سردرد و رفع تنشهای بدن با 18 روش طبیعی و خانگی


سردردها اغلب اوقات تنها یک وضعیت ناراحت کننده گذرا برای اغلب افراد جامعه ایجاد می‌کنند که پس از مدتی رفع شده و فرد می‌تواند دوباره به وضع سابق خود برگردد. اما گاهی اوقات سردرد به نحو آزار دهنده‌ای شخص را گرفتار کرده و وی را از زندگی روزمره باز می‌دارد.

در این مواقع شخص به دنبال درمان سردرد پی هر چیز از قرص و دارو تا درمانهای خانگی بدون دارو مثل کمپرس سرد و انواع دم نوش می‌رود. در این جور مواقع سردرد یک چالش است و درمان آن یک راه حل برای پایان دادن به این وضعیت آزار دهنده.

هنگامی که داروی ضد درد می‌گیرید در واقع تنها کاری که انجام می‌دهید، خفه کردن درد است و از علت واقعی سردرد چشم‌ پوشی می‌کنید.

درمان‌های طبیعی برای سردرد ممکن است کمی بیش از خارج کردن قرص از جلد آلومینیومی‌اش وقت بگیرد اما از آنها غفلت نکنید. آنها مثل داروهای مسکن بدون نسخه سریع اثر نمی‌کنند اما عوارض آنها به اندازه داروها نیست و باعث وابستگی دارویی نمی‌شوند.


درمان سردرد با فلفل کاین

درمان سردرد با فلفل

استفاده از چیزهای تند برای درمان سردرد به نظر می‌آید مفید واقع نشود اما کاین پادشاه درمان طبیعی دردها والتهاب است. راز موفقیت آن در ماده‌ای به نام کپسایسین نهفته است که ماده‌ای به نام P را مهار می‌کند که یکی از عناصر اصلی در ادراک درد است.

به طور خلاصه ماده P بخشی از فرایندی است که باعث می‌شود که ما احساس درد کنیم و کپسایسین اثر آن را کاهش می‌دهد از این رو کپسایسین به عنوان یک ماده قوی ضد درد شناخته می‌شود که ما قبلا در آموزش پماد کپسایسین به اثرات ارزشمند آن اشاره کردیم.

مطالعات متعدد که در ۱۹۹۸ در مجله بالینی درد منتشر شد از استفاده موضعی آن برای راه‌های هوایی حمایت کرد: به لطف وجود کپسایسین افراد پس از استفاده، درد کمتری را تجربه خواهند کرد.

مواد لازم

  • ¼ قاشق چایخوری پودر کاین
  • ۱۲۰ سی سی آب گرم
  • گلوله پنبه‌ای

دستورالعمل

۱/۲ قاشق چایخوری پودر فلفل را در آب گرم بریزید. یک تکه پنبه را در محلول پنبه فرو کنید و تاب بدهید تا مطمئن شوید که پودر خوب روی آن را پوشش داده است چون گاهی اوقات دوباره به محلول بر می‌گردد.

گلوله پنبه‌ای را به آرامی داخل هر سوراخ بینی قرار دهید تا زمانی که احساس سوزش نکنید. ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد اما احساس سوزش نشانه این است که دارد عمل می‌کند. امیدوارم سردرد شما بعد از آن کاهش پیدا کند و یا حداقل بهتر شود.


استفاد از مغزهای خوراکی برای درمان سردرد

درمان طبیعی سردرد

به هنگام بروز سردرد، به جای استفاده از قرص، مقداری بادام بردارید. برای سردردهای تنشی روزمره بادام می‌تواند یک درمان طبیعی سردرد و یک جایگزین سالمتر برای داروهای بدون نسخه باشد.

این آجیل به عنوان یک تسکین دهنده درد عمل می‌کند؛ زیرا دارای ماده‌ای به نام سالیسی است که یک عامل مشهور در مسکن‌ها است. هنگامی که احساس سردرد داشتید، می‌توانید یک یا دو عدد از این آجیل را مصرف کنید. درمان سردرد با این خوراکی خوشمزه به نظر جالبتر است، اینطور نیست؟

نکته: افرادی که مشکل میگرن دارند باید متوجه باشند که بادام می‌تواند یک ماده غذایی محرک باشد.


درمان سردرد با بابونه گاوی

در اکثر سردردها به ویژه میگرن می‌توان از اثرات تسکین دهنده گیاه بابونه گاوی استفاده کرد. وقتی یک حمله میگرن شروع می‌شود رگهای خونی تغییر می‌کند و نظریه‌های پزشکی می‌گویند که رگهای سر منبسط شده و به اعصاب فشار می‌آورند.

بابونه گاوی ثابت شده که تنش رگهای خونی را آرام می‌کند که باعث کاهش فشار دردناک می‌شود. این گیاه همچنین به خاطر وجود ماده‌ای به نام پارتنولید که نتایجی مشابه آسپرین اما بدون عوارض جانبی ایجاد می‌کند، التهاب و درد کلی را کاهش می‌دهد.

مواد لازم برای اینکار

۳۰ گرم گلهای تازه یا خشک بابونه گاوی

مقداری آب جوش

۵۰ گرم گلهای تازه یا خشک بابونه گاوی را در مقداری آب جوش بریزید. ۱۰ دقیقه بگذارید بماند دم بکشد و سپس آن را صاف کنید. دو بار در روز و هر بار نیم فنجان از آن را بنوشید.


استفاده از کمپرس سرد سرکه سیب

درمان سردرد با سرکه سیب

سرکه سیب تاریخچه‌ای طولانی در قلمرو درمانهای طبیعی دارد. از این ماده برای درمان همه چیز از بیماری اسکوروی تا تب یونجه و هر بیماری دیگری که بدن را در بر می‌گیرد، استفاده می‌شد.

برخی از مطالعات امروزی اثر بخشی آن در درمان بیماری‌های خاص را اثبات کرده است، اما بسیاری از خواص آن هنوز پنهان مانده است. اگر دچار سردرد شدید، سعی کنید در طول روز مقداری سرکه سیب را بخور دهید.

آنچه برای استفاده از سرکه سیب نیاز دارید

  • ¼ پیمانه سرکه سیب
  • ۳ پیمانه آب جوش
  • ۱ پیمانه آب سرد

دستورالعمل

¼ پیمانه سرکه سیب را در یک کاسه بزرگ بریزید و سپس تا نصف کاسه را با آب جوش پر کنید. یک حوله روی سر خود قرار دهید سپس سر خود را روی کاسه بگذارید و اجازه دهید بخور وارد راه‌های تنفسی شما شود. حواستان باشد که صورت را خیلی نزدیک به بخار نبرید که توسط بخار سوزانده نشود.

این کار را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید یا تا وقتی که آب شروع به خنک شدن کرد، در تمام مدت به طور عمیق نفس بکشید. هنگامی که انجام شد، از حوله استفاده کنید تا صورت خود را خشک کنید و یک لیوان آب سرد بنوشید.


درمان سردرد با آرام کردن بدن

زندگی امروز ما بسیار سریع و پر مشغله است و با استرس بیشتری همراه است. بیش از اندازه کار کشیدن از مغز و ذهن باعث می‌شود که آنها نسبت به ین موضوع بوسیله تنش و گرفتگی عضلانی عکس العمل نشان دهند که معمولا در قسمت کمر، گردن و شانه‌ها بروز می‌کند.

به خاطر چیزی که احساس درد در ناحیه‌ دیگری از جایی که محرک واقعی دردناک بروز کرده، ما در نهایت با سردرد تنشی مواجه می‌شویم. برای کمک به رفع سردرد و دردها و تنشهای عضلانی از ترفندهای زیر استفاده کنید.

یوگا: یوگا ذهن شما را متمرکز می‌کند، عضلات را آرام می‌کند و به چندین روش به رفع تنش کمک می‌کند و اگر شما دچار سردرد تنشی شده باشید، سردرد تنشی را رفع می‌کند. تنها انجام چند حرکت به هنگام شروع سردرد می‌تواند به شما کمک کند اما بهترین چیز این است که هر روز چند دقیقه را به تمرین منظم اختصاص دهید و از بروز سردرد پیش از رخ دادن آن، جلوگیری کنید.

تمرین تنفس: ممکن است که تنفس شما درست باشد اما اگر سر شما دچار درد شده باشد احتمالا اکسیژن مصرفی شما را نمی‌گیرد. به طور کلی، تنفسی که ما انجام می‌دهیم به حد کافی عمیق نیست و وقتی درد و استرس را تجربه می‌کنیم، قطعا تنفس ما کوتاه است.

بصورت آگاهانه نفس عمیق بکشید که در دیافراگم شما شروع می‌شود و ریه‌های خود را پر کنید. این کار مقدار زیادی اکسیژن تازه زیادی را از طریق اکسیژن به شما می‌رساند و همچنین ذهن و بدن شما را آرام می‌کند.

رها کردن شانه‌ها: این یک مورد را ۵ بار در روز به خودتان یادآوری کنید تا انجام دهید. خودتان را از اینکه شانه‌هایتان را به دوش می‌کشید، آگاه کنید. هننگامی که به آن فکر می‌کنید به خودتان بگویید که آنها را رها کنید. شما احتمالا شگفت زده خواهید شد که اغلب اوقات بیش از اندازه آنها را بالا نگه می‌دارید (احتمالا به خاطر این نصیحت همیشگی؛ شانه‌‌هایت را بالا بگیر!) و این منجر به درد و البته سردرد می‌شود.

اگر به هنگام سر پا ایستادن دچار سردرد و سرگیجه می‌شوید احتمالا دچار ضعف عضلات شانه هستید. حالا می‌فهمید که چرا مربی ایروبیک شما در انتهای ورزش، چندین حرکت شانه را انجام می‌دهد و این باعث ریلکس شدن شما می‌شود.


برای درمان سردرد باید تحرک داشته باشید

سردرد برای فعال بودن شما به انگیزه نمی‌دهد اما در صورت امکان می‌توان با بیرون رفتن و استفاده از هوای تازه به رفع آن کمک کنید چون باعث رفع گرفتگی می‌شود که موجب بروز سردرد است.

همچنین به شما چیزی را می‌دهد تا تمرکز ذهن خود را افزایش دهید. ورزش خوب، اندورفین‌ها را آزاد می‌کند که می‌تواند حس ناخوشایند ناشی از سردرد را خنثی کند. برای استفاده بیشتر از فعالیت، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

منظم باشید: ورزش کردن برای پیشگیری از سردرد باید بر پایه ورزش منظم باشد. ورزش منظم به بدن شما نظم می‌دهد. نظم به عملکرد ما کمک می‌کند، حداقل به لحاظ جسمی، بهتر از وقتی هستیم که اصلا ورزش انجام ندهیم.

گرم شدن و سرد شدن: زمانی را برای سرد و گرم شدن خود به شیوه درست صرف کنید. انجام فعالیتهای شدید و سپس توقف فعالیت به طور ناگهانی موجب سردرد می‌شود و پس از لحظاتی سردرد متوقف می‌شود.

لذت بردن از فضای بیرون: در صورت امکان در فضای بیرون از خانه ورزش کنید. هوای تازه مست کننده و تغییر در مناظر کاری می‌کند که بدن و ذهن احساس خوبی پیدا کند.


نوشیدن روغن ماهی

درمان سردرد میگرنی

چند تحقیق کوچک نشان می‌دهد که مصرف روغن ماهی می‌تواند به کاهش میگرن و سردرد کمک کند که این بخاطر وجود اسیدهای چرب امگا۳ است که در عین حال برای سلامت قلب نیز خوب هستند.

موسسه قلب آمریکا بیان کرد که مواد موجود در روغن ماهی ممکن است به کاهش التهاب، کاهش لخته شدن خون، پایین آوردن فشار خون و ریتم قلب پایدار کمک کند. این اقدامات به نوبه خود سردرد را کاهش می‌دهد زیرا ممکن است التهاب سلولهای خونی را که به عصبها فشار و تنش وارد می‌کنند، کاهش دهد.

آنچه شما نیاز دارید

دستورالعمل

اگر شما در حال مصرف روغن ماهی هستید، به دوز روی بطری توجه کنید. اگر در حال استفاده از روغن واقعی هستید، یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب پرتقال مخلوط کنید و بنوشید. آنطور که به نظر می‌‌رسد، بد مزه نیست.


کمپرس سرد یا گرم

سردردها چیزهای خارق العاده کوچکی هستند اینکه هر شخص با چه چیزی سردرد را رفع می‌کند با دیگری فرق دارد. شواهدی وجود دارد که هم کمپرس سرد و هم گرم برای درمان سردرد خوب هستند و همه اینها با عضلات و رگهای خونی مرتبط هستند. بعضی از سردردها، حداقل به طور جزئی، بخاطر انبساط رگهای خونی فشار آورنده روی اعصاب ایجاد می‌شوند.

برای این موارد، استفاده از چیزی سرد در ناحیه دردناک می‌تواند عروق را منقبض کند و فشارهای ناشی از درد را تسکین دهد. سردردهای دیگر ناشی از تنش و اضطراب است و سرما باعث می‌شود که عضلات سفت شود و موجب ضربه روی اعصاب شده و رگهای خونی را بزرگ می‌کند.

شما باید هر دو را بکار ببرید تا ببینید که آیا فردی هستید که کمپرس سرد برای موی موثر است یا گرم، در عین حال بعضی از افراد متوجه می‌شوند که تناوب استفاده میان این دو به بهترین وجه عمل می‌کند.

وسایلی که نیاز دارید

  • کمپرس سرد، یک یخ پک خانگی یا کمپرس سرد تجاری
  • کمپرس گرم، یک حوله خیسانده در آب گرم

دستورالعمل

یک مکان ساکت را پیدا کنید تا بتوانید آنجا دراز بکشید، ترجیحا کم نور باشد یا لامپها را خاموش کنید. کمپرس سرد را بر روی پیشانی خود قرار دهید و استراحت کنید. قبلا به شما در مورد طریقه استفاده از کمپرس سرد و گرم توضیح دادم. در بعضی مواقع بسته به جایی که درد متمرکز است سعی کنید در پشت سر یا بالای آن کمپرس سرد را قرار دهید.

سعی کنید یک کمپرس سرد را در یک جا و کمپرس گرم را در جای دیگر سرتان قرار دهید یا در صورتی که سردرد تنشی دارید، کمپرس گرم را روی شانه‌ها قرار دهید. این کار را تا زمانی که احساس می‌کنید لازم است، انجام دهید.

سعی کنید در طول اینکار و بعد از آن آب یا آب پرتقال را از طریق نی بنوشید و به هنگامی که به وضعیت عادی خود بر می‌گردید سعی کنید در یک خیابان شلوغ یا در نور خیره کننده قرار نگیرید.


از مصرف MSG (گلوتامات مونوسدیم ) خودداری کنید

گلوتامات مونو سدیم (MSG) برای افزایش طعم به غذا اضافه می‌شود. این ماده از اسید آمینه‌ای به نام گلوتامیک اسید به دست می‌آید که به طور طبیعی در غذاهای مختلف وجود دارد.

بسیاری از افرادی که مشکل سردرد دارند متوجه می‌شوند که غذاهای حاوی MSG تحریک کننده میگرن یا انواع دیگر سردرد هستند که احتمالا به دلیل این است که اعصاب ما را تحریک می‌کند.

موقع خرید مواد غذایی برچسبها را چک کنید و مطمئن شوید که حاوی این ماده نباشند. طبق قوانین FDA، شرکتها باید این ماده غذایی را در برچسبها بگنجانند، البته این ماده ممکن است به عنوان یکی از اجزای یک ماده تشکیل دهنده پنهان شده باشد.

موقع خرید مواد غذایی به این کلمات دقت کنیدتا بتوانید از MSG پنهان اجتناب کنید. و از غذاهای چینی، گوشتهای فراوری شده، سبزیجات کنسروی، مخلوط سوپ، دیپ و انواع غذاهای بر پایه سویا شدیدا اجتناب کنید. این کلمات عبارتند از:

  • ژلاتین
  • عصاره مخمر
  • هر نوع ماده‌ای که هیدرولیز شده باشد
  • پروتئین ترش شده

وضعیت خود را بهتر کنید

بهبود دادن وضعیت در مورد سردردهای تنشی می‌تواند یک دنیا تفاوت ایجاد کند بسیاری از ما روزمان را با کار کردن در دفتر کار یا نشستن پشت کامپیوتر بدون هیچ گونه تحرکی می‌گذرانیم و بسیاری از ما مجبور هستیم در وضعیتی بد قرار بگیریم. ما خم می‌شویم، دولا دولا راه می‌رویم و به جلو راه می‌رویم که به عضلات‌مان فشار زیادی وارد می‌کنیم و سردرد‌های دردناک را ایجاد می‌کنیم.

اگر به مدت طولانی می‌نشینید، سعی کنید از یک صندلی ارگونومیک استفاده کنید و تلاش کنید تا صاف بنشینید اما در حالت ریلکس، با شانه‌هایی به سمت عقب، قفسه سینه‌تان را باز کنید و گردن خود را بیش از حد به جلو نیاورید.

کار کردن بر روی تقویت عضلات هسته‌ای به ما کمک می‌کند تا حدود زیادی به وضعیت ما کمک می‌کند، از آنجایی که تعادل و تقویت برای حمایت از خودمان احتمالا مرکز بدن ما می‌آید.


از تصویر سازی استفاده کنید

تصویر سازی ذهنی مشخص شده که سردرد‌ها را اعم از خفیف تا شدید را با کمک به آرامش افراد و گره‌هایی که ممکن است درد را ایجاد کند، کاهش می‌دهد.

مربیانی هستند که این کار را انجام می‌دهد اما شما هم می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. تمرینهای تصویرسازی یک فرار ذهنی ایجاد می‌کند که ملایم، آرام بخش و مکان شاد بدون درد شما است اگر بخواهید. برای کار کردن روی صحنه خود، موارد زیر را امتحان کنید.

یک مکان ساکت را انتحاب کنید تا چشمانتان را ببیندید و از ذهنتان برای پر کردن سرتان با چیز دیگری به غیر از درد پر کنید. تپه‌های بزرگ یا امواج دریا روی ساحل را تصور کنید یا حتی ساختن یک منظره آرام بخش از رنگهای ملایم می‌تواند به شما کمک کند.

سعی کنید یک موسیقی ملایم هم به این تمرین اضافه کنید؛ صدهای طبیعت یا آهنگهای ملایم که شما را آرام می‌کند خوب هستند. نفس بکشید و بایستید. همچنان آرام باشید.

کمی بیشتر ارام باشید. کار سختی انجام ندهید چون سردرد شما بعد از ۳۰ ثانیه تصویر بدون وقفه یک درخت از بین نمی‌رود، این کار نیاز به تمرین و کمی پایداری (و صبر) دارد اما ارزش انجام دادن دارد.


زنجبیل را فراموش نکنید

درمان سردرد با درمانهای خانگی

سنتز پروستا گلندین فرآیندی است که در انسان و برخی از حیوانات رخ می‌دهد که ترکیبات چربی را در سلول‌هایشان ایجاد می‌کند. این مواد چربی مانند همچون یک پیام رسان شیمیایی هستند که واسطه فرآیندهای بیولوژیکی مانند همچون التهاب و هشدار دادن به نورونها برای درد است.

آنزیمهای خاصی سنتز پروستاگلندین‌ها را تحریک می‌کنند در حالی که بعضی از داورها همچون آسپرین سنتز را مهار می‌کنند.

ریشه زنجبیل هم یک جایگزین طبیعی برای جلوگیری از سنتز است. مهم تر اینکه اگر شما دچار میگرن شدید، می‌تواند به تهوع شما کمک کند. خیلی راحت یک فنجان چای زنجبیل بخورید و آرام باشید در عین حال منتظر بمانید تا سردرد شما تسکین پیدا کند.

آنچه نیاز دارید

  • ۳ اسلایس بزرگ از ریشه زنجبیل
  • ۲ پیمانه آب

زنجبیل خام را برداشته و سه اسلایس بزرگ از آن را برش بزنید. به آرامی تکه‌های زنجبیل را با ۲ پیمانه آب دم بدهید، حدود ۳۰ دقیقه. از یک صافی استفاده کنید و تکه‌‌های زنجبیل را از آن جدا کنید و مایع را در یک ماگ بریزید یا اگر دوست دارید بگذارید در چای بمانند. آن را به آرامی سر بکشید و همزمان بخار آن را تنفس کنید. آرام باشید.


روغن نعناع فلفلی برای درمان سردرد مفید است

به هنگامی که از سردرد رنج می‌برید روغن نعناع فلفلی اثر تسکین دهنده شگفت انگیزی دارد، تسهیل کننده راحتی و پاک کننده ذهن است.

می‌توان آن را در جاهای مختلف استفاده کرد و افرادی که از آن استفاده می‌کنند متوجه می‌شوند که سریعتر درد را از بین می‌برد. اگر پوست حساسی دارید و متوجه شدید که پوست شما را تحریک می‌کند، سعی کنید آن را با کمی روغن زیتون یا آب ترکیب کنید.

آنچه که شما نیاز دارید

مقداری اسانس روغنی نعناع فلفلی

روغن نعناع را روی گیجگاهی، پشت و چپ پیشانی ماساژ دهید. پس از آن احساس خنکی خواهید کرد. نفس عمیق بکشید و در صورت امکان یک مکان آرام را پیدا کنید تا آرام شوید و آب سرد بخورید.


درمان سردرد میگرنی با گیاه سایبان

درمان میگرن

گیاه سایبان یا Butterbur اشاره به گیاهان خانواده گل آفتابگردان دارد. گیاه سایبان که از گذشته توسط بومیان آمریکایی به عنوان درمان سردرد و التهاب استفاده می‌شد به تازگی در دنیای طب غربی اعتبار خاصی پیدا کرده است و آکادمی علوم اعصاب و انجمن سردرد آمریکا هر دو استفاده از گیاه باتربور را برای جلوگیری از میگرن را بر اساس دو آزمایش بالینی بسیار قوی، تایید می‌کنند.

موثر بودن این گیاه به این دلیل است که بعضی از گونه‌های Butterbur حاوی مواد شیمیایی هستند که به دو روش عمل می‌کنند یکی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد شیمیایی خاص کاهش می‌یابد و دیگر اینکه به عنوان یک بتا بلوکر عمل می‌کند که منجر به جریان خون طبیعی در مغز می‌شود. این به نوبه خود می‌تواند به کنترل فشار خون یا عمل مویرگی اسپاسمی که می‌تواند موجب میگرن شود، کمک می‌کند. بالاترین غلظت مواد شیمیایی مفید در ریشه این گیاه وجود دارد.

نکته مهم: استفاده بالغین از آن به صورت ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم به صورت دو بار در روز به کاهش شدت میگرن یا جلوگیری از آنها کمک می‌کند اما در هر صورت قبل از استفاده از باتربور به عنوان درمان میگرن با مسئول درمانی خود همه چیز را بررسی کنید.

همچنین بخوانید: بهترین آرامبخش های طبیعی

مصرف کمتر شکلات

خود شکلات و کافئین موجود درد آن یک تحریک کننده معمول سردرد در بسیاری از افراد به خصوص سردرد میگرنی است.


استفاده از مداد برای درمان سردرد

نگه داشتن یک مداد میان دندانهایتان (نگه داشتن نه گاز گرفتن یا خم کردن فک) می‌تواند به سردرد تنشی کمک کند. عمل فیزیکی واقعی نگه داشتن مداد بین دندانهایتان، عضلات لبخند را فعال می‌کند، فک شما را آرام می‌کند.

ما اغلب اوقات دندانهایمان را به هنگام استرس به هم فشار می‌دهیم و این به نوبه خود عضله فک را که به گیجگاهی متصل است، فشار وارد می‌کند و موجب یک سردرد تنشی می‌شود. مجددا مطمئن شوید که فک شما در حالتی آرام است و مداد را کمی بین دندانهایتان نگه دارید.


برای درمان سردرد آب زیاد بنوشید

به طور میانگین ما آب کافی در طول روز نمی‌نوشیم، و این امر به تنهایی موجب سردرد ناشی از کم آبی می‌شود.

قهوه، نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند بدن شما را کم آب کند و باید از آنها اجتناب کنید. همینکه سر شما درد گرفت، یک لیوان بزرگ آب بنوشید و سپس در طول روز این کار را انجام دهید. به تدریج درد شروع به کم شدن خواهد کرد و شما کمتر احساس درد کرده و بدن شما به خوبی آبرسانی می‌شود.

نوشیدن آب به تنهایی به نظر می‌رسد که خیلی ساده باشد اما به عنوان یک درمان سردرد واقعا موثر است و اغلب اوقات به تنهایی موثر است. به نظر می‌رسد که اغلب افراد به دنبال پیچیده کردن موضوعات هستند در حالی که چیزهای ساده بیشتر به کار می‌آیند.

شما از سرتان برای چیزهای زیادی استفاده می‌کنید، شاید همه چیز نباشد اما حداقل برای یکی از همه آن کارها مورد استفاده است و یک درد مداوم در آن، می‌تواند واقعا عملکردتان را با دشواری مواجه سازد.

در عین حال مسکنهای بدون نسخه ممکن است به طور موقت ناراحتی شما را کم کنند اما از بازگشت کامل یا بدتر شدن آن در آینده جلوگیری نمی‌کنند. با استفاده از درمانهای خانگی سردرد، می‌توانید هم درمان سردرد را به صورت موقت انجام دهید و هم از احتمال بروز آن در آینده پیشگیری کنید.


ترفندهایی برای درمان سردرد وابسته به غذا

غذا به خصوص در این دوره زمانه با وجود انواع مواد شیمیایی و صنعتی که به آن اضافه می‌شود می‌تواند یک تحریک کننده اصلی برای میگرن یا انواع دیگر سردرد برای بسیاری از افراد باشد. برای مشخص کردن اینکه چه چیزی برای آن موثر است، موارد زیر را امتحان کنید.

یک دفترچه خاطرات غذایی داشته باشید: غذاهایی را که می‌خورید و احتمال می‌دهید باعث بروز سردرد می‌شوند یادداشت کنید.

همشه برچسب‌های غذایی را بخوانید: در حالی که سازمان غذا و دارو از شرکت‌ها می‌خواهد تا بسیاری از چیزها را روی برچسبهایشان لیست کنند اما بعضی از مواد همچنان به عنوان یک بخش از مواد تشکیل دهنده، پنهان می‌مانند. کلماتی را جستجو کنید تا متوجه شوید چه مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

به بدن خود گوش فرا دهید: شما باید همیشه به بدن‌تان گوش دهید اما گاهی اوقات سخت است مثل وقتی که یک بشقاب کلوچه شکلاتی دوبل جلوی شما قرار گرفته یا شما دلتان می‌خواهد یک فنجان قهوه داغ تازه بنوشید. البته ما بارها گرسنه خواهیم بود اما اگر بدن شما می‌خواهد مخالفت ‌کند (مثل میگرن) به آن احترام بگذارید.

این بدن شماست، شما دو نفر با همدیگر زندگی می‌کنید و شما به سادگی نمی‌توانید همه چیزهایی را که می‌خواهید در زندگی داشته باشید (که احتمالا چیز خیلی خوبی است).


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: everdayroots