نیش پشه و خارش و درد ناشی از آن را با 7 درمان خانگی تسکین دهید


اگر در حال حاضر از نیش پشه رنج می‌برید و یا فقط می‌خواهید بدانید که دفعه بعد که یک پشه مزاحم شما را گزید چه باید بکنید، این درمان های خانگی برای نیش پشه ها را برای مقابله با تحریک و خارش استفاده کنید. این راهکارهای ساده و خانگی رفع نیش حشره از موادی در دسترس بدست می‌آیند.


۱. رفع جای نیش پشه با لیمو

درمان نیش پشه

این مرکبات زرد رنگ بطور طبیعی ضد التهاب، ضد باکتری و دارای خواص بی حس کننده هستند که به عنوان یک درمان طبیعی برای نیش حشره از جمله پشه بسیار مفید است. خیلی راحت یک لیمو را دو نصف کنید و داخل آن را روی محلی که جای نیش حشره است بزنید تا فورا تسکین پیدا کند.

استفاده از آب نیز باعث کاهش احتمال ابتلا به عفونت می‌شود. البته قبل از بیرون رفتن از خانه از لیمو به عنوان یک ابزار پیشگیرانه استفاده نکنید. این ماده نه تنها ناکارآمد است بلکه استفاده از آب مرکبات به پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند موجب زخم شدن شود.


۲. آلوئه ورا

درمان نیش پشه

آلوئه ورا حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب فعال و بیش از ۳۰ اسید آمینه است که برای پوست مفید هستند. همچنین یک عامل ضد میکروبی طبیعی است که برای برطرف کردن خارش و نیش پشه عالی است.

این ماده به کاهش درد، خارش و تورم کمک می‌کند علاوه بر این به روند بهبودی سرعت می‌بخشد. آلوئه ورا را برداشته، برگهای آن را کنده و ژل داخل برگ را بصورت مستقیم روی جای نیش حشره بمالید.


۳. جوش شیرین

درمان نیش پشه

جوش شیرین حاوی ترکیبات قلیایی ملایم است که به خنثی کردن تعادل pH پوست کمک می‌کند و ایجاد کننده یک درمان طبیعی عالی برای نیش پشه است. نتیجه آن کاهش التهاب اطراف محل نیش پشه است که به کاهش درد و همچنین خارش کمک می‌کند.

فقط یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب کافی مخلوط کرده و یک خمیر ایجاد کنید. خمیر را به محل نیش پشه بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را بشویید.


۴. عسل

درمان نیش پشه

پژوهشهای علمی بی شماری ارزش طبی عسل خام را تایید می‌کنند (البته نه نوعی که در بطری پلاستیکی خرسی به فروش می‌رسد). عسل حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که آن را تبدیل به انتخابی عالی برای بسیاری از درمانهای خانگی کرده است.

هنگامی که برای تسکین خارش نیش استفاده می‌شود، عسل یک راه حل عالی است. یک قطره از آن را بر روی جای نیش پشه قرار دهید تا از تسکین تقریبا فوری آن لذت ببرید. تا زمانی که خارش و تورم ناپدید شود، به استفاده از آن ادامه دهید.


۵. سیر

نیش پشه

سیر یک درمان طبیعی برای نیش پشه است که به کاهش تورم و تسکین خارش کمک می‌کند به همان نسبت از گزیدگی توسط پشه جلوگیری می‌کند. پشه‌ها و بسیاری از حشرات دیگر نمی‌توانند در برابر بو مقاومت کنند. مصرف غذای پر از سیر قبل از بیرون رفتن از خانه هم می‌تواند به شما کمک کند.

حشرات مزاحم اغلب سمت افرادی جذب می‌شوند که غذاهای فراوری شده را بیش از غذاهای واقعی و کامل مصرف می‌کنند. اگر پشه شما را نیش زد، سیر ریز شده را بصورت مستقیم روی جای نیش استفاده کنید. برای چند دقیقه سیر را بگذارید بماند تا جادوی خودش را انجام دهد، سپس آن را بشویید.


۶. یخ

درمان نیش پشه

یخ یک روش ساده اما موثر دیگر برای تسکین نیش پشه بصورت طبیعی است. سرما درمانی اعصاب تحریک کننده خارش و درد را بی حس می‌کند بنابراین شما هیچکدام را حس نمی‌کنید.

دمای پایین به کاهش مواد التهابی که در ناحیه گزیده شده قرار می‌گیرند، کمک می‌کند که این کار تورم را کاهش داده و تسکینی فوری را فراهم می‌کند. یک کیسه سبزیجات یخزده، یخ قالبی پیچیده شده در حوله یا یک یخ پک روی ناحیه گزیده شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.


۷. سرکه سیب

رفع خارش نیش پشه

سرکه سیب یک درمان طبیعی متداول برای بسیاری از مشکلات از جمله تسکین جای نیش حشره است. این ماده هم دارای خواص ضد التهابی و هم ضد باکتریایی است که آن را بدل به یک راه حل عالی برای ضد عفونی کردن و تسکین نیش پشه می‌سازد.

اگر همه بدنتان را پشه‌ها نیش زده باشند می‌توانید دو تا سه پیمانه سرکه سیب را به وان آب گرم اضافه کنید و به مدت حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن استراحت کنید. اگر فقط یک نقطه خاص نیش پشه وجود داشته باشد می‌توان یک تکه پنبه را در سرکه سیب خیسانده و آن را روی جای نیش زده بگذارید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست