رپورتاژ آگهی


خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

آلوئه ورا نوعی کاکتوس استوایی است که هزاران سال است برای درمان بیماری های پوستی مختلف استفاده می شود.

امروزه به دلیل خواص درمانی و مرطوب کنندگی، آلوئه ورا به طور گسترده ای به عنوان یک ماده در انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. بسیاری از مردم همچنین از آلوئه ورا برای کمک به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز استفاده می کنند و حتی برخی آن را با بهترین کرم های ضد چروک برابر می‌دانند.

این مقاله نگاهی دقیق‌تر به این می‌اندازد که آیا آلوئه‌ورا می‌تواند به خلاص شدن از شر چین و چروک‌ها کمک کند، همچنین در مورد نحوه استفاده از آن بر روی پوست و دیگر گزینه‌های درمان چین و چروک که می‌توانند کمک کنند صحبت شده است، برای مشاهده لیستی از کرم های ضد چروک می توانید به سایت خریدیار مراجعه کنید.

 

آیا آلوئه ورا می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند؟

ژل آلوئه ورا که از پالپ گیاه تهیه می شود، معمولاً روی پوست مالیده می شود. همچنین می توان آن را به صورت خوراکی به عنوان مکمل ژل یا قرص مصرف کرد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مکمل های آلوئه ورا می تواند ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ که در مجله Annals of Dermatology Trusted Source و چند مجله زیبایی و سلامت منتشر شد، دانشمندان چین و چروک و خاصیت ارتجاعی پوست ۳۰ زن سالم بالای ۴۵ سال را اندازه‌گیری کردند. سپس به‌طور تصادفی به هر شرکت‌کننده مکمل‌های ژل آلوئه ورا دادند.

نیمی از زنان دوز کم (۱۲۰۰ میلی گرم در روز) و نیمی دیگر دوز بالا (۳۶۰۰ میلی گرم در روز) دریافت کردند.

این زنان به مدت ۹۰ روز از مکمل های ژل آلوئه ورا استفاده کردند. در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند که چین و چروک، خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن در هر دو گروه بهبود یافته است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ توسط منبع معتبر نتایج مشابهی را گزارش کرد. شرکت کنندگان شامل ۵۴ زن ۲۰ تا ۵۰ ساله بودند.

به مدت ۸ هفته، نیمی از زنان روزانه پنج قرص پودر ژل آلوئه ورا مصرف کردند. نیمی دیگر دارونما مصرف کردند. در زنانی که مکمل های آلوئه ورا مصرف کردند، چین و چروک صورت به طور قابل توجهی بهبود یافت.

به گفته محققان، آلوئه ورا دارای مولکول هایی به نام استرول است. این استرول ها باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شوند که به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند. در نتیجه، چین و چروک کمتر به نظر می رسد.

جواب نهایی این است. هنوز به طور قطع مشخص نیست که آیا آلوئه ورا چین و چروک را از بین می‌برد یا خیر، اما چیزی که یافته ها نشان می‌دهد این است که آلوئه ورا احتمالا با بهبود بافت پوست، ظاهر چین و چروک را کاهش دهد و می‌توان گفت که چین و چروک روی صورت را کاهش می‌دهد.

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

چطور از آلوئه ورا برای رفع چین و چروک استفاده کنیم؟

در حالی که بیشتر مطالعات بر روی مصرف آلوئه ورا و چین و چروک تمرکز کرده اند، شواهد حکایتی نشان می دهد که آلوئه ورا موضعی نیز می تواند کمک کند. این ممکن است به دلیل اثر مرطوب کنندگی ژل باشد که خشکی را کاهش می دهد و چین و چروک را کمتر به چشم می آورد.

می توانید یک ظرف ژل آلوئه ورا را از اکثر داروخانه ها یا آنلاین خریداری کنید. اگر ساکولنت‌های آلوئه‌ورا در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید رشد می‌کنند، می‌توانید یک برگ تازه را ببرید و ژل آن را بردارید.

اگر قبلاً از آلوئه ورا روی پوست خود استفاده نکرده اید، ابتدا یک آزمایش پچ انجام دهید. ممکن است به آلوئه ورا حساسیت داشته باشید. در صورت بروز واکنش، استفاده از ژل را متوقف کنید.

هنگامی که متوجه شدید استفاده از ژل بی خطر است، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صورت خود را تمیز کرده و خشک کنید.
  • با انگشتان تمیز، لایه نازکی از ژل را روی صورت خود بمالید.
  • بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. اگر آن را برای مدت طولانی تری روی پوست بگذارید ممکن است باعث خشکی شود.
  • با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید. طبق معمول مرطوب کنید.
  • یک بار در روز تکرار کنید.

آیا درمان های طبیعی دیگری برای چین و چروک وجود دارد؟

علاوه بر آلوئه ورا، چندین درمان طبیعی دیگر ممکن است به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

کلروفیل

کلروفیل باعث سبز شدن گیاهان و جلبک ها می شود. به طور سنتی برای بهبود زخم استفاده می شود، اما طبق تحقیقات، ممکن است برای چین و چروک صورت نیز مفید باشد.

محققانی که در سال ۲۰۰۶ مطالعه ای را در مورد اثرات مکمل های عصاره کلروفیل بر روی پوست انسان انجام دادند، متوجه بهبود قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست و چین و چروک شرکت کنندگان در مطالعه شدند.

جینسینگ

جینسینگ ممکن است این توانایی را داشته باشد که اثرات فیزیکی پیری از جمله تغییرات پوستی مانند چین و چروک را کاهش دهد.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، یک کرم با عصاره جینسنگ به جلوگیری از چین و چروک چشم کمک می‌کند. همچنین آبرسانی و صافی پوست را بهبود بخشید.

علاوه بر این، جینسینگ ممکن است با محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید از چین و چروک های جدید جلوگیری کند.

عسل

هنگامی که عسل روی پوست استفاده می شود، توانایی تسکین التهاب و بهبود زخم را دارد. همچنین به حفظ رطوبت پوست کمک می کند، که ممکن است ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

استفاده از عسل خام و غیر پاستوریزه روی صورتتان بسیار مهم است. عسل کم کیفیت بیش از حد فرآوری شده است و فواید مشابهی را نخواهد داشت.

آیا آلوئه ورا به غیر از رفع چین و چروک فایده دیگری هم برای پوست دارد؟

آلوئه ورا همانطور که توضیح داده شد و به مطالعات انجام شده استناد شد، در رفع و کاهش چین و چروک صرت ا حدی زیادی مفید است اما به غیر از این مورد، فواید دیگری برای پوست شما دارد، از جمله:

محافظت از پوست. آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه دارند و به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک کنند.

التیام زخم و سوختگی. هنگامی که آلوئه ورا روی زخم استفاده می شود، با افزایش تولید کلاژن باعث بهبودی می شود. همچنین با بهبود اتصالات بین کلاژن به بازسازی پوست کمک می کند.

تسکین آفتاب سوختگی. آلوئه ورا به دلیل خاصیت خنک کنندگی و خاصیت ضد التهابی خود برای تسکین آفتاب سوختگی مفید است.

رفع آکنه. خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی آلوئه ورا آن را به درمانی مفید برای آکنه خفیف تا متوسط تبدیل کرده است.

جمع بندی فواید آلوئه ورا پوست:

تا به امروز، تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی آلوئه ورا، به عنوان یک مکمل، به کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند.

بسیاری از مردم ادعا می کنند که استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست خود به کاهش خطوط ظریف کمک می کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای حمایت از این ادعاها باید انجام شود.

آلوئه ورا را مصرف نکنید یا از آن به عنوان مکمل استفاده نکنید بدون اینکه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و برندی را انتخاب کنید که در مورد آن تحقیق کرده اید و مطمئن و مطمئن بوده اید. و اگر از آلوئه ورا روی پوست خود استفاده می کنید و دچار جوش یا سوزش می شوید، فوراً مصرف آن را متوقف کنید.