علاقه به داشتن ناخن‌های زیبا و سالم، در میان هر خانم و آقا که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، طبیعی است. به یاد داشته باشید که ناخن‌ها اولین جزء بدن هستند که نشان‌دهنده سلامتی می باشند. پوشاندن ناخن‌ها با پلاستیک و مواد مختلف بهترین راه برای زیبا کردن آن نیست. قبل از هر کاری به سلامتی ناخن فکر کنید و ببینید، کاری که می‌کنید در جهت سلامتی است یا صرفا مد. برای سلامتی و ظاهر خوب ناخن می‌توان روش های مراقبت‌ از ناخن را انجام داد. اگر به سلامتی و پاکیزگی ناخن درست رسیدگی نکنید شاهد شکستگی، قارچ و عفونت میکروسکوپی خواهید بود که گاهی تا مدت‌ها متوجه آن نمی‌شوید. تنها راه اطمینان از سلامتی ناخن رسیدگی مرتب و رعایت پاکیزگی است.

یک محلول خانگی سلامت ناخن درست کنید

با مخلوطی از روغن کرچک یا زیتون و چند قطره آب‌لیمو ناخن‌هایتان را صاف و براق کنید. می‌توانید از روغن نارگیل یا بادام هم استفاده کنید و هفته‌ای یک بار ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها را با این کرم مرطوب کنید. این کار یک هیدراتاسیون عمیق و حرفه‌ای است که رطوبت ناخن‌هایتان را حفظ کرده و رشد ناخن را هم بهبود می‌دهد.

 

رژیم غذایی مناسب ناخن داشته باشید

لکه‌های سفید روی ناخن به دلیل کمبود ویتامین به وجود می‌آیند. ویتامین سی را مرتب مصرف کنید. اگر می‌خواهید بدون نگرانی لاک ناخن استفاده کنید ابتدا مواد مغذی لازم را به ناخنتان برسانید. مواد مغذی تأثیر عظیمی روی ناخن‌ها دارند. تغذیه باید متعادل و سرشار از پروتئین، کلسیم، آهن، روی و سیلیکون باشد. برای کسب آهن سبزی‌های برگ‌دار، اسفناج و کلم زیاد مصرف کنید.

کرم مرطوب کننده برای سلامتی ناخن ضروری است

آب‌رسانی به ناخن از طریق کرم‌های مرطوب کننده روش مناسبی است. یک مرطوب کننده با کیفیت انتخاب کرده و انگشتان دست‌ و پا را مرتب مرطوب کنید تا پوست اطراف ناخن‌ها را کاملاً مرطوب نگه دارید.

لایه‌برداری مرتب پوست دست ‌و پا روش خوبی برای نرم نگه‌داشتن کوتیکول هاست.

کرم مرطوب کننده برای سلامتی ناخن

از لاک ناخن هر روز استفاده نکنید

ناخن‌ها باید چند روز در هفته را استراحت کنند تا از پاکیزگی و سلامت آن‌ها مطمئن شوید. با احتیاط اطراف ناخن را تمیز کنید زیرا عفونت در اطراف ناخن‌ها بسیار راحت جمع می‌شود.

ناخن‌ها را مرتب کوتاه کنید

حتی اگر طرفدار ناخن بلند هستید هر هفته مقدار کمی از سر ناخن را کوتاه کنید.

تا جایی که می‌توانید از ناخن مصنوعی استفاده نکنید. استفاده از ناخن مصنوعی و چسب باعث تخریب ناخن و پوست می‌شود. لاک‌های ارزان شاید خطرناک باشند. هنگام خرید لاک ناخن دقت کنید.

ناخن‌های مرتب یکی از جاذبه‌های خانم‌هاست؛ اما برای داشتن ناخن زیبا نیازی به بلند کردن و رنگ‌های نامناسب ندارید. مهم‌ترین چیز در مورد ناخن این است که آراسته باشد و به خوبی شکل گرفته باشد. در خانه هم می‌توانید برای مانیکور وقت بگذارید. بهترین وقت برای مرتب کردن ناخن‌ها پس از استحمام است. در این زمان پوست اطراف ناخن‌ها نرم شده و می‌توان به جای بریدن کوتیکول‌ها آن‌ها را به سمت ناخن شکل دهید.

اگر این کار را مرتب انجام نداده باشید در ابتدا کمی دردناک است؛ اما پس از مرتب کردن می‌توانید ببینید که ناخن‌هایتان بلندتر و زیباتر می‌شود. بیشتر خانم‌ها فکر می‌کنند هر چه بیشتر ناخن خیس بخورد، راحت‌تر می‌توان آن را صیقل داد و براق کرد اما ناخن خشک بهتر صیقل می‌خورد.

ظرف لاک را قبل از استفاده خوب تکان دهید تا حباب روی ناخن ایجاد نشود. حباب‌های هوا که در بین مواد لاک مانده‌اند مانیکور را خراب می‌کنند. با تکان دادن بطری هوا را از لاک جدا می‌کنید.

اگر می‌خواهید چند لایه لاک بزنید، صبر کنید تا لایه زیری کاملاً خشک شود. بعضی از مارک‌ها زودتر خشک می‌شوند که می‌شود کیفیت آن‌ها را از این زمان‌بندی متوجه شد. معمولاً لاک‌های بی‌کیفیت دیرتر خشک می‌شوند و حالت ژله‌ای دارند که هیچ‌وقت کاملاً خشک نمی‌شوند.

هر شب قبل از خواب ناخن‌ها و کوتیکول‌های بالای ناخن‌ها را با یک محصول مرطوب کننده خوب ماساژ دهید. این کار گردش خون را بهبود بخشیده و مانیکور شما را سالم نگه می‌دارد. با اجرای بلندمدت این توصیه دیگر شاهد خشکی و شکستگی ناخن نخواهید بود.

مانیکور ناخن در درجه اول نشان‌دهنده احترامی است که خانم‌ها به خودشان می گذارند.

خرید لاک ناخن

مانیکور ماه؛ جذاب‌ترین مانیکور دنیا

اگر وقت و تمایل برای رفتن به سالن ندارید، نگران نباشید. ما راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازخورد خوبی گرفته است و مطمئناً زیباست. این ایده جالب مربوط به شکل ناخن است.

همه ما در پایه ناخن خود یک هلال سفید رنگ داریم. در مانیکور ماه این هلال را دست‌نخورده باقی گذاشته و بقیه ناخن را رنگ می‌کنیم. روی همه ناخن‌ها طرحی که می‌خواهید را زده و فقط قسمت هلال را رنگ نکنید. خواهید دید که یک مانیکور عالی برای هر لباس و هر مناسبتی خواهید داشت. استفاده از طرح طبیعی ناخن، زیبایی خاصی به دست شما می‌بخشد.

هنگام استفاده از طرح ماه سعی کنید که از شکل‌های مربعی استفاده نکنید و طرح‌هایی با خطوط مورب و هلالی را برگزینید.

حتی پس از تمام شدن طرح می‌توانید قسمت پایه ناخن را به صورت هلال پاک کنید. رنگ نکردن پایه ناخن یک مزیت دیگر دارد و آن زرد نشدن ناخن است به ویژه در قسمت سفیدی هلال ناخن. روش دیگر برای مانیکور هلال استفاده از نوار چسب است. یک تکه نوار چسب را روی ناخن چسبانده و با تیغ به شکل هلال اضافی چسب را بریده و بردارید. حالا با خیال راحت کار مانیکور را شروع کرده و پس از اتمام کار، چسبی که روی هلال ناخن باقی‌مانده را بکنید. این روش نیز بسیار راحت و حرفه‌ای است و نتیجه خوبی خواهید گرفت.

ناخن زیبا روی پوست زیبا

برای داشتن ناخن‌های زیبا باید پوستتان هم زیبا باشد. شما نمی‌توانید ناخن را جدا از پوست بدانید. پس رعایت بهداشت و رطوبت پوست به ویژه کوتیکول‌های اطراف ناخن بسیار مهم هستند. هیچ‌وقت اجازه ندهید پوست خشک شود چون به سرعت روی کیفیت ناخن تأثیر می‌گذارد. لازم است مجدداً استفاده از مرطوب کننده‌ها را توصیه کنیم.

برای داشتن دست‌های کاملاً صاف یکی از روش‌ها استفاده از پارافین است. پارافین می‌توانید کم‌آبی پوست دست را درمان کند. ما با آنکه دست‌ها را زیاد می‌شوریم ولی هر بار آن‌ها را مرطوب نمی‌کنیم و خشکی پوست دست به همین دلیل شایع است. پارافین چیز منحصربه‌فردی برای دست‌هاست. پس از خرید پارافین از داروخانه می‌توانید آن را با حرارت آب گرم ذوب کنید. برای ذوب کردن آن نیازی به آب جوش نیست.

اگر پارافین زیاد داغ باشد، نمی‌توان دست را درون آن برد. پوست دست باید کاملاً شسته و تمیز باشد. حالا ۲ تا ۳ ثانیه دست خود را در پارافین ذوب شده فرو کنید و بیرون آورید. اگر پارافین سرد شد، دوباره آن را گرم کنید. دست را چند بار درون ظرف پارافین فرو کنید تا همه جای پوست پارافینی شود. ۳۰ دقیقه اجازه دهید پارافین روی دست بماند تا زمانی که سرد شده و به‌راحتی از دست پوسته پوسته ‌شود. وقتی تمام پارافین را تمیز کردید، معجزه را خواهید دید. پوست دست صاف، ملایم و بسیار نرم خواهد شد و ناخن‌ها نیز آب‌رسانی می‌شوند. برای مؤثر بودن پارافین از آن هر دو هفته استفاده کنید. این کار به خصوص برای نرم کردن پوست خشک و خشن پا بسیار مؤثر است.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی میس و مستر از بهترین برندهای آرایشی و بهداشتی با قیمتی مناسب خرید کنید. این خرید به صورت آنلاین و اینترنتی بوده که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما شده و البته امکان مقایسه با دیگر برندها را نیز فراهم می‌آورد. به طور مثال برای خرید رنگ مو و دیگر محصولات در این رابطه نیازی به بیرون رفتن از خانه ندارید. تنها با چند کلیک ساده می‌توانید رنگ موی مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید و همیشه حتی در این دوران ماندن در خانه زیبایی خود را دو چندان نمایید.