بی اختیاری ادرار مشکلی است که ورای اینکه این مشکل، ناشی از حاملگی یا زایمان (اگر شما یک زن هستید) یا درمان سرطان پروستات (اگر شما یک مرد هستید) است و چه هنگام سرفه، عطسه و یا خنده، رخ دهد و شما از وقوع آن احساس خجالت می کنید، این اختلال را شما احتمالا با کمک دکتر می توانید ، معالجه یا کنترل کنید. همچنین این محصولات هر روز و به طور روزمره ، می تواند به شما کمک کند.

کرم مرطوب کننده

متاسفانه، سوزش پوست می تواند، یکی از اثرات جانبی مشکلات بی اختیاری ادرار باشد. با استفاده از مرطوب کننده ها ویژه، بر روی ناحیه تناسلی (منطقه بین ناحیه تناسلی و مقعد) می توانید به محافظت در برابر راش و خشکی پوست، کمک کنید. مولر در این باره، می گوید : استفاده از یک کرم پوشاننده همچنین می تواند به محافظت از پوست در مقابل التهاب، کمک کند. این برای افرادی که بی اختیاری شدید یا برای کسانی که مشکلات خشک ماندن در شب را دارند، بسیار مهم است.

لباس زیر یکبار مصرف

مولر یاد آوری می کند زمانی که شما به معنای واقعی کلمه می تواند ” اگر محصولات یکبار مصرف را بپوشید می توانید، مانند بقیه مردم به زندگی عادی خود ادامه دهید”. شما می توانید لباس زیر یکبار مصرف که راحت و آرام هستند ونه سکسی را بخرید. آنها مواد بیرونی پنبه مانند و لایه های درونی کارآمد تری دارند ، که می تواند بیش از ۲۰ بار وزن خود را ، مایع جذب کنند. مولر توصیه می کند که این اقلام را از داروخانه یا مراکز فروش لوازم بهداشتی، تهیه کنید.
مولر می افزاید :” اثر بخشی یک محصول تابع استفاده از میزان اینچ مربع از مواد نیست،”. اندازه مخصوص جنس شما و مورد مناسب را برای جلوگیری از نشت ( که باعث هدر رفتن پول شما برای محصولاتی که برای شما مفید نیستند) انتخاب کنید.

شورت جاذب

آگاه باشید که این قبیل محصولات جذاب تر از انواع یکبار مصرف نیستند. اما آنها در انواع رنگ ها به بازار می آیند و به طور کلی مانند لباس زیر عادی هستند. با این حال، آنها می توانند چند اونس مایع جذب و برای زنان با بی اختیاری خفیف تا متوسط، موثر هستند. فقط آنها را بپوشید و سپس آنها را مانند لباس زیر طبیعی، شستشو کنید.

کیسه فشرده سازی (برای مردان)

این کیسه خالی که فشار کمی بر روی آلت تناسلی مرد می آورد، اساسا برای کمک به جلوگیری از دست دادن ادرار (به آرامی فشردن مجرای ادرار)، در حالی که قابلیت جذب مقادیر کمی از ادرار را اگر نشت کند، دارد. با کیسه فشرده سازی با خیال راحت می توانید به مدت سه تا چهار ساعت پوشیده شود، به شما زمان کافی برای رفتن به سالن ورزش و یا انجام برخی از فعالیت های دیگر که ممکن است مشکلات مثانه را باعث شوند، را می دهد.

تمرین کگل

تمرین کگل به تقویت ماهیچه هایی که باعث کنترل مثانه و اغلب کاهش بی اختیاری ادرار می شود، کمک می کند. با این حال، برخی از زنان با تحت فشار قرار دادن عضله هایشان مشکل دارند. البته در این زمینه محصولاتی وجود دارد که می تواند کمک کند، که برخی از آنها، بهتر از بقیه هستند. مولر در این باره می گوید: “من قطعا توصیه می کنم که تمرین کگل را انجام دهید”. او توصیه می کند که وزنه های واژنی و یا حتی یک تکنولوژی بالا مثل استفاده از برق در کف لگن را با نظارت یک درمانگر فیزیکی، امتحان کنید.

بی اختیاری ادرار و تمرین های مناسب

ملافه هایی که آسان شستشو می شوند

اگر شما تا به حال یک مشکل بی اختیاری ادرار، به خصوص در شب، را داشته اید ، ملافه های ضد آب موردی مناسبی برای این مشکل شما هستند. شما ممکن است، ملافه های یکبار مصرف و یا قابل شستشو را انتخاب کنید. قرار دادن تشک های ضد آب که رطوبت را از پوست شما دور می کند و باعث کاهش شانس شما برای ابتلا به یک راش پوستی یا عفونت که باعث بیداری شما از خواب می شود، را در نظر بگیرید. به طور مشابه صندلی های طراحی شده و تشک نیز در دسترس هستند.

پاک کننده پوست

مولر در این باره می گوید: اگر شما با مشکل در کنترل مثانه، روبرو هستید، شستن ناحیه مورد نظر با مواد شیمیایی و محصولاتی که می تواند بر روی پوست، اثر ناگوارداشته باشد، وسوسه کننده است که این یک اشتباه رایج است. در عوض، در جستجوی یک پاک کننده و مرطوب کننده تخصصی فرموله شده برای حذف ادرار یا مدفوع بدون نیاز به شستشو، باشید. مولر ادامه می دهد: “من نمی توانم به اندازه کافی ، در مورد اهمیت پاک کننده ، بگویم”.

خواندن کتاب های مربوط به بی اختیاری ادرار

گاهی اوقات مفید ترین محصول برای سلامت شما ، می تواند خرید یک کتاب، باشد. یکی از مزایای کتاب، از بین بردن این احساس که “من تنها در این سیاره با این مشکل مواجه هستم” است . به علاوه، شما ممکن است یک یا دو نکته برای زندگی بهتر از طریق حل مشکل بهداشتی، یاد بگیرید. چندین کتاب که به ارائه مشاوره برای زندگی با غلبه بر بی اختیاری ادرار می پردازند از جمله راهنمای ذهن گام به گام در مورد مثانه و مدیریت فنی و درمان بی اختیاری ادرار. انجمن ملی خویشتنداری نیز کتاب راهنمای جامعی از محصولات و خدمات را در مورد بی اختیاری ادرار ، منتشر کرد.

پد و تشک های جاذب

مولر در این باره می گوید: یکی از ساده ترین راه حل ها برای مشکل بی اختیاری ادرار، پوشیدن پد یکبار مصرف است. ” جاذب ها اغلب، اولین گام برای شروع است”.
پد یکبار مصرف را می توان در لباس زیر به طور منظم استفاده ، و در طیف وسیعی از اندازه و ظرفیت جذب مانند بلند، کوتاه ، و سنگین به کار برد. مولر پیشنهاد می دهد که به دنبال محصولاتی با لایه های مخصوصی باشید که می تواند ادرار را از روی پوست شما، جمع کند.

اسپری حذف کننده بو

مولر در این مورد می گوید : ” بوی بد احتمالا بزرگترین ترس مردم باشد. ادرار بسیار برجسته و قابل پوشانیدن است”. به جای آن به سادگی می توانید از یک رایحه یا یک عطر یا برطرف کننده بوی بد،استفاده کنید. او پیشنهاد می دهد که از یک محصول تحریک کننده برای از بین بردن این بو، استفاده کنید.
شما می توانید، این محصولات را بر روی لباس زیر، ملحفه، لباس، و یا در حمام اسپری کنید . چند انتخاب برای افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار وجود دارد، بنابراین ، چندتا را برای پیدا کردن یکی که برای شما کارا باشد، امتحان کنید.

دستمال مرطوب کیسه هایی که آنها را در آن قرار دهید

اگر برای شما اتفاقی افتاد، دستمال مرطوب یکبار مصرف آماده می تواند مفید باشد. این کیسه حمام بدون نیاز به شستشو می تواند ، محرک ها را بدون زحمت از روی پوست شما، پاک کند. اگر از بی اختیاری خود دچار رنج و عذاب هستید، شما می توانید به با پد خاکی، کیسه حمام، و دیگر محصولات شستشو به مقابله با این مشکل بپردازید. کیسه یکبار مصرف کنترل بو مات را به طوری که شما به راحتی بتوانید موارد مورد نیاز به نزدیکترین سطل زباله منتقل کنید، را در نظر بگیرید.

پد و لباس زیر

برای حفاظت بیشتر ، باید بیش از یک پد را استفاده کرد، بدون این حس که شما یک پوشک را پوشیده اید، برخی از شرکت های ترکیبی از یک پد یکبار مصرف و یک آستر قابل شستشو و یک شرت قابل استفاده مجدد، را ارائه می دهند. این نوع از لباس زیر، به عنوان مثال، یک کیسه دوخته شده که به طور پنهان آستری یکبار مصرف را را در خود جای داده ، ارائه می دهد.

سیستم جمع آوری خارجی (برای مردان)

مولر می گوید: بی اختیاری ادرار در زنان نسبت به مردان به دلایل آناتومیکال و هورمونی شایع تر است، اما مردان در مواجهه بی اختیاری ادرار،ممکن است دچار یک مشکل بزرگتر باشند. آنها در واقع تا سه بار ادرار بیشتر از اندازه ای که یک زن در طول یک بی اختیاری شدید ادرار، آب از دست می دهند.
یکی از این محصولات که ممکن است در این زمینه کمک کننده باشد، یک مجموعه سیستم خارجی است، که شامل یک کیسه جمع آوری متصل به یک غلاف که به آلت تناسلی مرد وصل می شود. و همچنین یک جفت شورت پنبه ای قابل شستشو است. مولر ادامه می دهد : “این مورد، بسیار راحت، هوشیارانه ، و مقرون به صرفه است.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط Lynne Peeples به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ