بیماری کرون یک نوع بیماری التهابی روده است که می تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد. در بیماری کرون، سیستم ایمنی سرکش با حمله به دستگاه گوارش ، می تواند باعث التهاب و آسیب به بافت شود. علائم بیماری شامل گرفتگی عضلات شکم، اسهال، تب، و خستگی است. مانند بسیاری از بیماری های خود ایمنی، علائم در سیکل خود ، با عود بیماری بدتر شده و سپس فروکش می کند. در اینجا به بررسی ۱۱ شخصیت مشهور که مبتلای به بیماری کرون بوده و اینکه چگونه آنها با شرایط برخورد داشته اند، می پردازیم.

سنتیا مک فادن ( Cynthia McFadden )

خبرنگار شبکه خبری ABC مک فادن ، که دوستانش او را لقب “جورج” در سال دوم کالج را صدا می زدند، نیز درد مشقت بار،  بیماری کرون  را تجربه کرد.
روزنامه نگار در یک مصاحبه ۱۹۹۴ مجله مردم می گوید: ” اینها چیزهایی نیستند که قابل گفتن باشند مثلا آیا شما ۱۵ حمله اسهال را امروز تجربه کرده اید؟ “بنابراین، به جای، می خواهم به جای از من بپرسید، حال جورج چطور است؟ “.
پس از یک دور از خونریزی روده در سال ۱۹۷۹، او تا به حال ۱۵ فوت از روده اش را برداشته شده است. مک فادن، که در حال حاضر به خاطر افزایش آگاهی و همکاری در مورد بیماری با بنیاد کرون و کولیت و امریکا (CCFA)، از آن زمان عمدتا در مسیر بهبودی است.

فرانک فریتز ( Frank Fritz )

فریتز، یکی از ستارگان از سری مجموعه مستند کانال تاریخ و یک شکارچی گنج عتیقه جات بود که با کرون برای بیش از یک ربع قرن، مبارزه کرد. او به مجله Crohn’s Advocate گفت: “کرون مانند یک اردک است، اردک به نظر می رسد که آرام و بی سر و صدا بر سطح آب، شناور است اما در زیر این لایه ظاهری ، دیوانه وار با پاهایش شنا می کند. این دقیقا همان وضعیتی است برای افراد مبتلا به کرون وجود دارند که واقعا نمی توانند در مورد بیماری کرون بگویند، اما من واقعا به سختی تلاش می کنم که هرچقدر که بتوانم این بیماری را کنترل کنم”.

مایک مک کریدی ( Mike McCready )

مک کریدی که یک گیتاریست راک است، با وجود داشتن بیماری کرون، خود را یک مرد خوش شانس می داند. در سال ۲۰۰۷ او به یک برنامه رادیویی گفت که او است برای ایجاد یک زندگی آن چنان که او واقعا دوست دارد، خوشبخت است.او در بیانیه ای گفت: “من با نشان دادن این شرایط به عموم مردم، به مردم می خواستم نشان دهم که با وجود  ابتلای به این بیماری، شما می توانید هنوز هم  زندگی و کار خود را ادامه دهید” .

دیوید گارارد (David Garrard )

هنگامی که گارارد شروع به بازی در پست حمله در تیم Jacksonville Jaguars کرد، درد شدید معده بعد از غذا را تجربه کرد و او می دانست که این چیزی کثیف بود.
او در مصاحبه ای ۲۰۰۵ نیویورک تایمز گفت : “من فقط فکر کردم من مبتلا به یک ویروس معده شده ام .این سه ماه قبل از این بود که من از هر کسی می خواستم به من بررسی کند”.
در سال ۲۰۰۴، پزشکان ۱۲ اینچ از روده گارارد را برداشتند و او را در یک برنامه درمانی قرار دادند که به او برای افزایش مجدد وزن و بازگشت به زمین فوتبال ، کمک کرد. گارارد در حال حاضر سخنگوی کمپین CCFA در منطقه برای کرون است ، که پول برای تحقیقات، جمع آوری می کند.

مری آن مابلی ( Mary Ann Mobley )

براندون، زیبایی خانم امریکا بود که در سال ۱۹۵۹ به بیماری کرون مبتلا شد. سه سال بعد، به عنوان بازیگری و خوانندگی حرفه MOBLEY را شروع کرد، بیماری کرون او پیشرفت کرده بود .
او در مصاحبه ای در سال ۹۴ گفت:
“این یک بیماری وحشتناک است و این واقعیت است که پس از آن بسیاری از مردم از لحاظ احساسی را تحت تاثیر قرار می دهد. من به یاد می آورم که قبل از بهبودی یک دختر  بودم که وقتی میخواستم کاری انجام دهم انرژی لازم را برای به دست آوردن آن چیز و از تخت پایین آمدن و رفتن به سمت مبل نداشتم”.

شانن دوهرتی (Shannen Doherty )

این بازیگر در ممفیس به دنیا آمد و شروع به ستاره شدن در اوایل دهه ۱۹۹۰ کرد.
دوهرتی به مجله ستاره در سال ۱۹۹۹ گفت که او مبتلا به بیماری کرون تشخیص داده شده بود. با این حال، او بسیاری از جزئیات مبارزه با این بیماری را محرمانه نگاه داشته است.

دوایت آیزنهاور بیماری کرون و تاثیر آن در زندگی مشاهیرمشهورترین مبتلای به بیماری کرون  ( Dwight D. Eisenhower )

سی و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده که در سال ۱۹۵۶ مبتلا به بیماری کرون تشخیص داده شد و تنها شش ماه قبل از پیشنهاد انتخاب مجدد او به ریاست جمهوری نیاز به جراحی برای این بیماری داشت . او که به عنوان فرمانده عالی نیروهای متفقین در اروپا در طول جنگ جهانی دوم خدمت کرد ، با وجود مبارزه با مشکلات قلبی و روده در دوره دوم هم به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد.

جورج استیل( George “The Animal” Steele )

نام او ویلیام جیمز (جیم) مایرز بود، اما طرفداران کشتی حرفه ای او را به عنوان جورج “حیوانات” استیل می نا میدند. با بیش از دو دهه فعالیت در کشتی کج، به اوج خود رسید تا وقتی که به تالار مشاهیر در سال ۱۹۹۵، راه یافت.
استیل مشغول مبارزه با بیماری کرون شد که در سال ،۱۹۸۸، به آن مبتلا شده بود. او می گوید او سلامت خود را پس از یک عمل جراحی درسال ۲۰۰۲ که منجر به برداشتن روده او شد، به دست آورد.

توماس منینو (Thomas Menino )

در سال ۲۰۰۴، پزشکان تایید کرد که شهردار شهر بوستون منینو دچار مشکلات روده ای شده که بیماری کرون باعث این عوارض شده است. دیرپا ترین شهردار بوستون برای دل درد در بیمارستان بستری شدامادر سال ۲۰۰۹، در سن ۶۷ سالگی ، او برای پنجمین بار برای یک دوره چهار ساله انتخاب شد.

بن موریسون ( Ben Morrison )

برای این استند آپ کمدین و بازیگر یعنی بن موریسون، درد روده و اسهال شدید فقط علائم بیماری نیست، بلکه آنها فرصتی ی برای نابغه ی کمدی است. که او طرف روشن تر بیماری کرون را نشان دهد. موریسون، وقتی که بیماری کرون او تشخیص داده شد مشغول بازی در در Punk’d MTV و استند آپ کمدی ان بی سی بود.

کوین دنین (Kevin Dineen)

بال راست کانادایی که در سراسر ۱۹ سال فعالیت حرفه ای لیگ ملی هاکی او، به ویژه در سال های اولیه پس از سال ۱۹۸۷ که بیماری کرون او تشخیص داده شد برای تیمش تلاش بسیاری کرد.
دنینکه در حال حاضر مربی تیم Florida Panthers، است به مجله هاکی آمریکا گفت که که به این بیماری “یک تجربه واقعی بود که چشمان آدمی را باز می کرد، چرا که هیچ درمان سریعی  برای این بیماری ، وجود ندارد. این یک، بیماری مزمن ناتوان کننده  است که با شما زندگی می کند. این بیماری چند سال از عمر مرا گرفت تا توانستم با آن مبارزه کنم”.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط Karen Pallarito به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.