جالب و خواندنی


با اینکه ممکن است تابستان فصلی مناسبی برای پوست به نظر برسد، اما آفتاب خشن و تهویه هوا چیز دیگری را نشان می‌دهد. به همین دلیل رعایت روتین مراقبت از پوست در تمام طول سال مهم است. خوشبختانه این روزها محصولات آرایشی و مراقبتی بسیار مفید و کاربردی در بازار وجود دارد که به حفظ سلامت پوست و بهبود کیفیت آن کمک می‌کند؛ با استفاده از محصولات مراقبتی پوست شما در تمام فصل شاد و سالم خواهد بود. در ادامه این گزارش قصد داریم چند نمونه از بهترین محصولات مراقبت از پوست مهم را معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

کرم‌های ضد آفتاب

بدون شک درصد بالایی از بانوان، حتی اگر از محصولات لازم برای روتین مراقبت از پوست استفاده نکنند، اما کرم‌های ضد آفتاب را میشناسند و این محصولات جزو لوازم ضروری مورد استفاده روزانه هر بانوی ایرانی است. کرم ضد آفتاب محصولات مراقبت از پوست هستند که حاوی مواد فعالی بوده که از سلول‌های پوست در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید یعنی UVB و UVA به منظور جلوگیری از آسیب‌های پوستی که می‌تواند منجر به سرطان پوست و همچنین پیری پوست شود، محافظت می‌کنند.

کرم‌های ضد آفتاب

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این هست که اما این محصولات برای محافظت از پوست در برابر نور‌های مرئی طراحی نشده‌اند. برای اینکه بتوانید از پوست‌تان در مقابل نور مرئی محافظت کنید، باید ضد آفتاب‌تان روی پوست قابل مشاهده باشد. ذرات انواع ضدآفتاب بی‌رنگ آنقدر ریز هستند که رنگ سفید آن‌ها روی پوست باقی نمی‌ماند. به همین دلیل به آن‌ها کرم ضدآفتاب بی‌ رنگ گفته می‌شود. از طرفی این محصولات بی‌رنگ نمی‌توانند نور‌های مرئی و قابل مشاهده را مسدود کنند و عوارض جبران ناپذیر آن‌ها را از بین ببرند. یکی از بهترین محصولات در این حوزه کرم‌های ضد آفتاب الارو می‌باشد که از محبوب ترین برندهای لوازم آرایشی محسوب می‌شود.

ماسک صورت برای درمان آکنه

در نظر داشته باشید که حتی همسر یک متخصص پوست هم دچار جوش و آکنه می‌شود، ماسک‌های ضد جوش معمولا دارای ترکیباتی مانند گوگرد، زغال، خاک رس، سالی سیلیک اسید و مواد ضد جوشی از این قبیل هستند.اینکه کدام ترکیبات ضد جوش تاثیر بهتر و سریعتری بر جوش ها دارند، باعث شده که انتخاب خرید ماسک با چالش‌هایی مواجه شود. در ادامه چند نمونه از انواع پر طرفدار ماسک صورت را معرفی می‌کنیم:

  • ماسک خاک رس
  • ماسک کرمی
  • ماسک زغالی
  • ماسک ورقه ای
  • ماسک لایه بردار اسکرابی
  • ماسک ژل
  • ماسک دست ساز خانگی

پاک کننده آرایش

یکی دیگر از محصولات محبوبی که در جهت مراقبت از پوست صورت به کار می‌رود، پاک کننده‌های آرایشی هستند، در نظر داشته باشید که بی توجهی به پاکسازی روزانه پوست عواقبی کوتاه مدت و بلند مدت را با خود برای ما به دنبال خواهد داشت. آلودگی های ناشی از باقی ماندن مواد آرایشی بر پوست، موجب تخریب بافت آن می شود. شست و شوی غلط و با مواد نادرست نیز می تواند آسیب زننده باشد.

عموم مردم به صورت روزانه با شست و شوی صورت با آب گرم و داغ و یا استفاده از مواد صابونی و شوینده بر پایه آلکالین، اقدام به پاک کردن پوست خود می کنند. هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید؛ بهترین عملکرد پاک کننده صورت زمانی است که پوست را به صورت عمقی تمیز می کند. چرا که آلودگی های سنگین تا لایه های زیرین پوست نفوذ می کنند.

تقویت کننده ابرو

یکی اجزای مهم و تاثیر گذار در زیبایی صورت افراد ابرو می‌باشد، همان طور که می‌دانید نقش مو، مژه و ابرو در زیبایی چهره غیر قابل انکار است و شاید به همین دلیل باشد که اکثر افراد به دنبال خرید و تهیه محصولاتی برای تقویت ابرو، مژه و موهای خود هستند. خوشبختانه امروز با پیشرفت دانش و تکنولوژی روش ها و محصولات بسیار متنوعی جهت رسیدن به این مهم، وجود دارد. اما استفاده از محصولات پوستی همیشه ایمن ترین و بهترین روش برای رسیدن به هدف است. بنابراین در نظر داشته باشید که استفاده از تقویت کننده ابرو می‌تواند راه حل مناسبی برای رفع کم پشتی ابرو و همچنان زیبا ماندن ابروها باشد.

تقویت کننده ابرو

کرم دور چشم

آخرین محصولی که قصد معرفی آن را به عنوان یکی از تاثیر گذارترین لوازم و بخش‌های روتین مراقبت از پوست داریم، کرم دور چشم برای رفع سیاهی است. شادابی و جوانی پوست اطراف چشم نشان­ دهندۀ سلامتی و جوانی صورت است. پوست دور چشم بسیار نازک و حساس بوده و به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن سن، خشکی و کم آبی پوست و عدم مراقبت مناسب دچار چین­ و چروک و آسیب می‌شود. به همین منظور و برای مراقبت ویژه از پوست اطراف چشم استفاده از کرم ­های مخصوص دور چشم توصیه می­شود.

نکته پایانی که توصیه میکنیم تا حد امکان حتما به آن عمل کنید، این هست که قبل از استفاده از هر محصولی حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و محصولات لازم و مورد استفاده برای روتین مراقبتی پوست‌تان را با مشورت متخصص انتخاب کنید.