حس لاکچری بودن در زندگی را با 13 کار کوچک ایجاد کنید


برای اینکه حس لاکچری بودن داشته باشید و خودتان را به عنوان شخصی مرفه در ذهن تصور کنید نیازی نیست که حتما حساب بانکی پر و پیمانی داشته باشید. یکسری از کارها بسیار ساده هستند اما باعث می‌شوند با تکرار آنها نسبت به خودتان حس خوبی داشته باشید و احساس کنید که فردی لاکچری و پولدار هستید.


۱. با سازماندهی و مرتب کردن خانه احساس لاکچری بودن کنید

حس لاکچری با سازماندهی کمد

احتمالا برایتان پیش آمده که وقتی زندگی‌های مرتب و آراسته را در فیلمها و سریالهای تلویزیونی می‌بینید که کمدهایی مرتب و منظم دارند و هر چیزی سر جای خودش قرار گرفته نسبت به آنها غبطه می‌خورید.

خب یک زندگی سازمان دهندی شده و مرتب که در آن برای هر وسیله‌ای یک جای خاص در نظر گرفته شده و هر چیزی در سر جای خودش قرار گرفته است خیلی لوکس و زیبا به نظر می‌رسد و فکر می‌کنید تنها افرادی که استطاعت مالی دارند می‌توانند چنین خانه مرتب و سازماندهی شده‌ای داشته باشند. اما اینطور نیست شما نیز می‌توانید با مرتب کردن وسایل خانه‌تان به شیوه‌ای ارزان و تعبیه کردن مکان برای هر وسیله حس لاکچری بودن داشته باشید بدون آنکه متحمل هزینه خاصی شوید.

یکی از پیشنهادهای ما به شما استفاده از جعبه‌های نظم دهنده است که بسیار ارزان قیمت و با طراحی‌های زیبا هستند و وسایل شما را به صورتی مرتب و منظم سر و شکل می‌دهد. (روشهای مرتب کردن وسایل را یاد بگیرید)


۲. زندگی لاکچری با یک باغ شخصی

زندگی لاکچری با باغ شخصی

تنها چیزی که در مورد استفاده از مواد غذایی تازه به غیر از راحتی و مجبور نبودن به بیرون رفتن از خانه به شما دست می‌دهد این است که احساس می‌کنید شخصی پولدار و لاکچری هستید.

البته درست است که بسیاری از ما در کار باغبانی تبحر نداریم اما بعضی از گیاهان هستند که سریعتر از سایر گیاهان رشد می‌کنند. این گیاهان شامل کاهو، گوجه فرنگی، خیار، هویج و کدو سبز هستند. مشکل جا دارید؟ خب پس بهتر است شیوه باغبانی فوت مربع را امتحان کنید که برای حیاطهای کوچک و تراسها عالی است.


۳. حس لاکچری با صبحانه مفصل

صبحانه لاکچری و مفصل

برخلاف سایر روزهای پر کار هفته که اغلب با عجله و بدون صبحانه سرکار می‌رویم صبحانه آخر هفته یک موقعیت خوب برای غذاخوردن با دوستان و لذت بردن از این وعده غذایی مهم در خانه است. اهمیت صبحانه ریشه تاریخی دارد و بخشی از فرهنگ کشورهای کهن دنیا از جمله کشور خودمان است.

طبق نظر سایت history.com غذا می‌تواند بازگشتی به سنتهای قدیم و اشرافی بریتانیایی باشد. در کشور ژاپن نیز این وعده غذایی بسیار مهم بوده و میز صبحانه از انواع غذاها پر شده است.

برای حس لاکچری داشتن نیازی به رفتن به رستوران و خوردن صبحانه کانتیننتال نیست بلکه می‌توانید در خانه خودتان یک صبحانه عالی در ظرفهای زیبایی که در خانه دارید، تهیه کنید. اغلب افراد منظم و مرتب و افرادی که زندگی موفقی دارند به خوردن صبحانه به عنوان اصلیترین وعده غذایی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.


۴. مدل موی لاکچری با سشوار حرفه‌ای

سشوار خشک مو

صرفنظر از اینکه چه مدل مویی را برای خودتان انتخاب می کنید، محول کردن وظیفه سشوار خشک موها به یک آرایشگر حرفه‌ای خیلی بهتر از آن چیزی است که خودتان انجام می‌دهید. به همین دلیل، سشوار خشک که در اغلب سالنهای ارزان قیمت پیدا می‌شود، باعث می‌شود که خانمها احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند همچین احساس لاکچری بودن به آنها می‌دهد.

این خدمت لاکچری مجانی نیست اما یک کار دوست داشتنی ست. گاهی اوقات باید برای ایجاد حس لاکچری، مقداری هم پول خرج کنیم اما نه آنقدر زیاد.


۵. گلهای تازه

حس لاکچری با گلهای تازه

گلهای تازه نه تنها باعث زیبا شدن اتاق شما می‌شوند، بلکه می‌تواند روی روح و ذهن شما نیز کارکنند.

در واقع بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشانسی محیط زیست، گیاهان می‌توانند با خستگی در محیط اداری مقابله کنند و حتی باعث توجه بیشتر شما به کار می‌شوند.

آنها زیبا و شکیل هستند و کمی هم عمق و حس ثروت را به زندگی ما اضافه می‌کنند. دلیلی که از گل به عنوان هدیه استقبال استفاده می‌شود این است که آنها یک حس شخصی و عمیق را ارائه می‌دهند.


۶. آرامش عمیق در استخر

حس لاکچری و آرامش

لحظات به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام، آن دسته از خرده‌های زندگی است که شما در آن احساس لذت و آرامش می‌کنید و هیچ چیز بهتر از استراحت کردن کنار استخر نیست.

شما چه موقع استراحت کنار دریا یا استخر یک نوشیدنی میوه‌ای بخورید و یا فقط در زیر آفتاب گرم دراز بکشید، بهر حال این لحظه‌ای که احساس آرامش و رفاه می‌کنید و تمام این لحظات و آسودگی مال شماست. این بدان معنی است که شما اوقاتی را فقط برای خودتان صرف کرده‌اید و در واقع حس لاکچری بودن را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین آخر هفته رفتن به کنار دریا یادتان نرود.


۷. تحویل گرفتن خریدها

تحویل خرید از بیرون

مهم نیست که چقدر مبلغ حساب بانکی‌تان بالاست، چیزی که هست اینکه همه ما می‌توانیم از زمانمان بیشتر استفاده کنیم.

برنامه‌های تحویل مواد غذایی و اپلیکیشنهای مرتبط با آن برای راحتی ما درست شده‌اند و باعث می‌شوند که ما زمان کمتری را صرف کارهایی مثل خرید مواد غذایی کنیم و در عوض بیشتر به کارهایی که برای زندگی ما مفید هستند، بپردازیم.

تحویل گرفتن مواد غذایی درب منزل نه تنها باعث صرفه جویی در وقت می‌شود بلکه در مواردی خاص یک تغییر دهنده زندگی محسوب می‌شود.


۸. رفتن به سالن ماساژ

حس لاکچری با سالن ماساژ

یک آبگرم و سالن ماساژ یک وضعیت لاکچری کامل است، از لحظه‌ای که نخستین نسیم معطر اسخودوس احساسات شما را قلقلک می‌دهد تا زمانی روب دوشامبر می‌پوشید و درمانهای ریلکس کننده را انجام می‌دهید.

برای آن دوره کوتاه زمانی احساس می‌کنیم از ما مراقبت می‌شود و همچون کسی که برای نخستین بار به خودش به توجه می‌کند به جای آنکه همه تمرکز و نگرانیش بخاطر دیگران باشد.

ممکن است رفتن به سالن ماساژ کاری هزینه بر و نادرست به نظر بیاید اما ارزش آن خیلی بیشتر از چیزی است که برای آن خرج می‌کنیم. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ از انجمن قلب و عروق اروپایی نتیجه گرفت اثرات مواجهه کوتاه مدت با اسانسهای روغنی می‌تواند در درازمدت برای قلب مفید باشد که به شما کمک می‌کند کل عمر یک زندگی راحت داشته باشید.


۹. سفارش لباس به خیاط

سفارش لباس به خیاط

خرید لباس مردانه و کت و شلوار از فروشگاه و یا حتی حراجی‌ها و پوشیدن لباسی که دقیقا اندازه شماست خیلی راحت است و همان طور که آن را پیدا می‌کنید می‌پوشید تا اندازه باشد اما داشتن یک لباس مناسب که دقیقا اندازه شما و طبق اندازه گیری دقیق باشد بازی را تغییر می‌دهد.

یک لباس سفارشی ممکن است باعث ایجاد حس لاکچری در شما شود اما در واقع ارزانتر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید و در یک نگاه  کلی این لباس عادی به نظر می‌رسد هر چند که دقیقا اندازه شماست.


۱۰. گشت و گذار

مسافرت به کنار دریا

تعطیلات چه کم باشد مثل تعطیلات آخر هفته و چه زیاد مثل ایام نوروز در هر صورت می‌تواند به فرد احساس پولدار و مرفه بودن بودن بدهد حالا این سفر خواه یک مقصد جدید باشد یا بیرون رفتن از خانه و در خارج از شهر برای ساعاتی چند.

یک مطالعه در مرکز روان تنی دانشگاه پیتسبورگ نشان داد که فعالیتهای آرامش بخش که شامل رفتن به تعطیلات است منجر به بالا رفتن سطوح هیجانهای مثبت و کاهش افسردگی می‌شود. آنها همچنین نتیجه گرفتند که گشت و گذار فشار خون را پایین آورده و به کاهش وزن کمک می‌کند.


۱۱. علم و دانش

زندگی لاکچری با علم و دانش

علم و دانش قدرتمندترین سلاح انسان هستند و حس تحصیلکرده بودن می‌تواند غرور آفرین باشد. ما در مورد سطح دکترای PhD در دانشگاه صحبت نمی‌کنیم اما افزودن به ثروت خود از طریق دانش، با واقعیتها و دیدگاه‌هایی جدیدتر نسبت به چیزهایی که از انها لذت می‌برید می‌تواند باعث شود احساس اعتماد بنفس بالاتر و راحتی بیشتر در جهان را احساس کنید.

شما می‌توانید در زمینه شغلیتان به دوره‌های مختلف آموزشی بروید و با علم و دانش روز آشنا شوید و این مهم نیست که شغل شما چیست بلکه اثری که این دوره‌ها بر دید شما نسبت به شغلتان می‌گذارد مهم است.


۱۲. مدیتیشن

لباس راحتی مدیتیشن

زمانی که حس می‌کنید انگار در وضعیتی گیر کرده‌اید، چند دقیقه وقت صرف کردن در هر روز برای مدیتیشن یا خود آگاهی می‌توانید نهایت لاکچری بودن را حس کنید.

با توجه به تحقیق مایوکلینیک، فواید مدیتیشن می‌تواند به کاهش علائم مربوط به اضطراب، افسردگی، آسم، بیماری قلبی و درد مزمن کمک کند.

بدون اشاره به این مزایا می‌تواند احساس حق شناسی را برای تمام چیزهای فوق العاده‌ای که اخیرا در زندگیتان دارید، افزایش دهد که این به شما کمک می‌کند که بیشتر از زندگیتان لذت ببرید. فکر نمی‌کنم برای مدیتیشن نیاز به ایجاد یک فضای خاص برای تمرین نیست. یک محیط آرام پیدا کنید، به آرامی نفس بکشید و بر نفسهایتان تمرکز کنید.


۱۳. حس لاکچری با یک قهوه عالی

حس لاکچری با یک قهوه عالی

ما در مورد یکی از ساده‌ترین لاکچری‌های زندگی با شما صحبت می‌کنیم یک فنجان زیبا از قهوه عالی با طراحی زیبای کفی روی آن.

تصور کنید: در یک کافه جالب نشسته‌اید و یک اسپرسوی عالی که روی آن یک طراحی زیبا با کف شده است، در دست دارید این تصویر سازی زیبا باعث می‌شود که یک حس لاکچری در شما ایجاد شود و البته اگر بخواهید هر روز به کافه بروید یک عادت گران قیمت در شما ایجاد می‌شود. البته اگر کسی شما را مهمان کند خیلی عالی می‌شود.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست