لاک زدن از کارهایی است که خانم‌ها به آن علاقه زیادی دارند و برای زیباتر کردن دست‌ها و ناخن‌ها از لاک‌های رنگارنگ استفاده می‌کنند. انتخاب رنگ لاک برای ناخن‌ها تصمیم چندان ساده‌ای نیست و معیارهای مختلفی برای این کار وجود دارد، خانم‌ها معمولا انتخاب رنگ لاک را بر اساس رنگ لباس خود انجام می‌دهند و یا بر اساس معیار جدیدتر آن را با رژ لب خود هماهنگ می‌کنند. اما روش صحیح‌تر برای انتخاب رنگ لاک، هماهنگ کردن آن با فرم ناخن است.

بر خلاف آن چه که تصور می‌شود نه تنها لاک زدن برای ناخن‌ها مضر نیست بلکه با ایجاد لایه محافظ روی آن از پوسته پوسته شدن ناخن‌ها و آسیب‌های ناشی از خشکی محیط جلوگیری می‌کند به شرطی که از لاک‌های باکیفیت و لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید و ناخن‌ها را مرتب مرطوب کرده و تقویت کنید. در هر صورت اگر برای انتخاب رنگ لاک مردد هستید قبل از هرچیز فرم ناخن‌های خود را بشناسید، برخی افراد ناخن‌های پهن و برخی ناخن‌های باریک دارند، بلندی و کوتاهی و فرم گرد یا مربعی ناخن نیز انتخاب شخصی شماست.

انتخاب رنگ لاک مناسب برای ناخن‌های کوتاه و مربعی

اگر ناخن‌های خود را بلند نکرده‌اید و فرم آن‌ها صاف و مربعی است به طور طبیعی ناخن‌های شما کوتاه‌تر دیده خواهند شد. پس قبل از هرچیز تیزی گوشه ناخن‌ها را بگیرید و برای این که آن‌ها بلندتر و زیباتر به نظر برسند چند انتخاب برای رنگ لاک خود دارید، رنگ‌های متالیک مثل طلایی و نقره‌ای و رزگلد و یا رنگ پایه ناخن مثل گلبهی بهترین رنگ‌ها برای ناخن‌های کوتاه و مربعی هستند و رنگ‌های مشکی و آبی تیره انتخاب نامناسبی هستند چون ناخن‌ها را کوتاه‌تر و عریض‌تر نشان خواهند داد.

رنگ لاک مناسب ناخن های کوتاه و مربعی متالیک است

رنگ لاک مناسب برای ناخن‌های کوتاه و گرد

اگر ناخن‌های خود را تقریبا از ته گرفته‌اید و فرم گردی به آن‌ها داده‌اید می‌توانید از رنگ‌های متنوعی برای لاک ناخن استفاده کنید. بهترین رنگ‌ها رنگ‌هایی مثل قرمز ساده کلاسیک و رنگ‌های روشن مثل آبی آسمانی، صورتی و کرم است که می‌تواند بر اساس رنگ پوست دست هم انتخاب شود. یک ترفند جالب برای این نوع از ناخن‌ها این است که موقع لاک زدن چند میلی‌متر از کناره‌ها را خالی بگذارید تا با ایجاد خطای دید ناخن‌های شما باریک‌تر به نظر برسند.

برای انتخاب رنگ لاک مناسب ناخن‌های کوتاه از رنگهای تیره استفاده کنید

رنگ لاک مناسب برای ناخن‌های بلند و پهن

ناخن‌های بلند زیبا و جذاب هستند، به خصوص زمانی که صدف ناخن شما به طور طبیعی پهن باشد بلند کردن ناخن کمک می‌کند که ناخن‌های شما باریک‌تر دیده شود. برای این نوع از ناخن‌های بزرگ و بلند از هر رنگ لاکی می‌توانید استفاده کنید، رنگ خود ناخن، رنگ‌های تند، صدفی، تیره یا روشن هیچ محدودیتی ندارند. برای متعادل کردن فرم ناخن اگر سر ناخن‌ها گرد است است کمی آن را صاف کنید تا مربعی شود و اگر مربعی است کمی حالت گرد به آن بدهید.

برای ناخن های پهن و بلند رنگ لاک مناسب انتخاب کنید

رنگ لاک مناسب برای ناخن‌های بلند و باریک

این نوع و فرم ناخن زیباترین فرم است که ظاهری زیبا و جذاب دارد و همه خانم‌ها دوست دارند چنین ناخن‌هایی داشته باشند. برای انتخاب رنگ لاک ناخن برای این فرم ناخن می‌توانید از رنگ‌های چشم‌گیر و جذاب مثل قرمز تیره یا زرشکی استفاده کنید. طیف‌های صورتی که یک یا دو درجه از پوست شما روشن‌تر باشد نیز انتخاب مناسبی برای رنگ لاک شماست. اما رنگ‌های فانتزی مثل فسفری و آبی روشن و نارنجی توصیه نمی‌شوند چون ظاهر دستان شما را غیرواقعی و کارتونی نشان خواهند داد.

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز، شاخه دست و ناخن دنبال کنید. پیشنهادات و انتقادا خود را درباره مطالب مجله در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)