دهه بیست زندگی زمان آزمون و خطا و تجربه کردن چیزهای مختلف در زندگی است. تجربه کردن هرگز از اشتباه کردن مصون نیست و به همین دلیل اشتباهات مد در جوانی بیش از زمان‌های دیگر اتفاق می‌افتند و اگر نگاهی به عکس‌های این دوره از زندگی خود بیندازید متوجه صحت این گفته خواهید شد. به هرحال چه در دهه بیست زندگی خود قرار داشته باشید و چه آن را پیش رو داشته باشید بهتر است با اشتباهات مد در جوانی که زیاد اتفاق می‌افتند آشنا شوید و سعی کنید که دیگر آن‌ها را مرتکب نشوید.

پوشیدن لباس‌های زیبایی که راحت نیستند

زیبا بودن به هر قیمتی یکی از اشتباهاتی است که خانم‌ها در هر سنی و بیشتر در سنین جوانی مرتکب می‌شوند. آن‌ها لباس‌هایی می‌خرند که در آن احساس راحتی نمی‌کنند تنها دلیل خریدن آن را زیبا بودن و جذاب بودن آن ذکر می‌کنند. در حالی که بیشتر زیبایی یک فرد از اعتماد به نفس و حس درونی وی ناشی می‌شود و زمانی که در لباسی راحت نباشید نخواهید توانست این حس اعتماد به نفس را منتقل کنید. علاوه بر این پوشیدن چنین لباس‌ها و اکسسوری‌هایی می‌تواند مضر هم باشد مثلا کفش پاشنه بلندی که پای شما را می‌زند نه تنها شما را به تاول پا مبتلا خواهد کرد بلکه ممکن است پس از مدتی استفاده از آن دچار عوارضی مشکل کشیدگی تاندون و حتی آسیب به استخوان پا نیز بشوید.

خریدن لباس‌هایی در حراجی که دقیقا نیاز شما نیستند

خانم‌های جوان علاقه زیادی به خرید دارند و تا جایی که بودجه آن‌ها اجازه می‌دهد مبلغ زیادی را خرج خرید لباس می‌کنند. این محدودیت بودجه آنان را به سمتی سوق می‌دهد که با مشاهده هر گونه حراجی و و تخفیف دچار وسوسه خرید می‌شوند و این وسوسه آنان را گرفتار خریدهایی می‌کند که مطابق نیازشان نیست. بنابراین پس از مدتی کمد لباسشان پر می‌شود از لباس‌هایی که به آن احتیاج ندارند و روی هم هزینه زیادی بابت خرید آن‌ها پرداخته اند و در مقابل چیزی برای پوشیدن ندارند. برای مقابله با این اشتباه مد در جوانی بهتر است اولا بودجه مشخصی برای خرید لباس به صورت سالانه برای خود کنار بگذارید، ثانیا با وسوسه خرید در حراجی و تخفیف مقابله کنید و نیاز خود را در خرید لباس در اولویت قرار دهید.

پوشیدن لباس‌های نامناسب برای محیط کار

یکی دیگر از اشتباهات مد در جوانی که میان خانم‌های جوان شایع است این است که برای محیط کار، دانشگاه، گردش در بیرون و … از لباس‌های یکسانی استفاده می‌کنند و برای موقعیت‌های خاص لباس مناسبی ندارند. باید توجه داشته باشید که هر موقعیت و محیطی لباس خاص خود را می‌طلبد و قطعا لباسی که برای گردش خارج از شهر تهیه کرده‌اید برای پوشیدن در دانشگاه یا محیط کار مناسب نیست. بنابراین سعی کنید این موقعیت‌ها و محدودیت‌های هرکدام را به خوبی بشناسید و سعی کنید در خرید و انتخاب لباس آن‌ها را در نظر داشته باشید تا گرفتار قضاوت‌های نادرست نشوید.

اشتباهات مد در جوانی یک لباس برای همه موقعیت ها

توجه نکردن به اصول مراقبت از لباس

خانم‌های جوان به دلیل داشتن سرگرمی‌های زیاد و نداشتن وقت کافی و البته داشتن تعداد زیادی لباس معمولا توجه چندانی به لباس‌های خود ندارند و از آن‌ها درست مراقبت نمی‌کنند. این عدم توجه باعث می‌شود که لباس‌های آن‌ها عمر زیادی نداشته باشد و مجبور شوند هزینه زیادی را برای جایگزین کردن و یا تعمیر و نگهداری لباس‌های خود بپردازند و از آن‌جایی که معمولا اوضاع مالی افراد در دهه بیست زندگی چندان مساعد نیست این اشتباه می‌تواند آنان را دچار مشکلات جدی کند. پس بهتر است به نگهداری از لباس‌های خود به ویژه لباس‌هایی که بیشتر از بقیه می‌پوشید توجه کافی داشته باشید و برای یادگیری روش صحیح نگهداری و مراقبت از لباس مقالات مجله قرمز را در شاخه مراقبت از لباس مطالعه کنید.

پیروی بیش از حد از مد یکی از اشتباهات مد در جوانی

جوانان همیشه به چیزهای جدید و متفاوت جذب می‌شوند و این ویژگی را می‌توان در سلیقه آن‌ها در خرید و انتخاب لباس هم مشاهده کرد. به همین دلیل است که پیرو مد بودن یکی از اشتباهات مد در جوانی به شمار می‌رود. پوشیدن لباس‌هایی که مد روز هستند هرچند ایده خوب و جالبی است اما زیاده‌روی در این کار باعث می‌شود هزینه زیادی را برای خرید لباس متحمل شوید و با گذشت هر فصل اکثر لباس‌هایی که تهیه کرده‌اید دیگر قابل پوشیدن نخواهند بود و باید آن‌ها را کنار گذاشته و به دنبال مدلهای جدیدتر بروید. پس بهتر است از ترندها درحد اعتدال استفاده کنید و قسمت اعظم لباس‌های خود را از مدل‌های کلاسیک که هرگز از مد نمی‌افتند انتخاب کنید.

توجه نکردن به اصل پوشیدگی

علاقه و نیاز به جلب توجه در دوران جوانی، باعث می‌شود خانم‌های جوان به سمت لباس‌هایی جذب شوند که پوشش مناسبی ندارد و با عرف اجتماع سازگار نیست. پوشیدن لباس‌های کوتاه و تنگ، مانتوهای جلوباز و یا استفاده از چندین رنگ روشن و جلب توجه کننده در کنار هم، پوشیدن لباس‌هایی با نوشته‌های بزرگ و نامتعارف از اشتباهاتی است که بسیاری از خانم‌های جوان در دوره جوانی خود مرتکب می‌شوند و بهتر است که اصل پوشیدگی را در هنگام خرید لباس و پوشیدن آن در نظر بگیرند.

اشتباهات مد در جوانی رعایت نکردن اصل پوشیدگی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)