رپورتاژ آگهی


از بین بردن بوی بد یخچال

یکی از دغدغه‌های اساسی اکثر خانه‌دارها، یافتن سریع ترین روش از بین بردن بوی بد یخچال است. سریع ترین راه از بین بردن بوی یخچال، خالی کردن کامل یخچال و تمیز کردن آن محسوب می‌شود. برای این کار، ابتدا همه مواد غذایی را از یخچال خارج کنید و آنها را در یک مکان خنک و خشک نگهداری کنید.

سپس با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به شما می‌گوییم، می‌توانید بوی بد یخچال را به‌طورکامل از بین ببرید. اگر خانه‌دار هستید و قصد تمیز کردن یخچال را دارید، پیش از هرگونه اقدام این مطلب را مطالعه کنید. با روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، برای همیشه با بوی بد یخچال خداحافظی خواهید کرد.

۱. از بین بردن مواد غذایی فاسد؛ اولین اقدام برای از بین بردن بوی بد یخچال

اولین و مهم‌ترین قدم برای از بین بردن بوی بد یخچال، خارج کردن مواد غذایی فاسد است. مواد غذایی فاسد منبع اصلی بوی بد در یخچال هستند؛ بنابراین، هرگز مواد غذایی فاسد را در یخچال نگه ندارید. اگر متوجه شدید که غذایی در یخچال شما فاسد شده است، بلافاصله آن را از یخچال خارج کرده و دور بیندازید. این نکته را به خاطر داشته باشید که تمیز کردن منظم یخچال باعث می‌شود که تعمیر یخچال در منزل یا سپردن آن به یک تعمیرکار به تعویق بیفتد؛ بنابراین تمیز کردن یخچال را جدی بگیرید.

۲. رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده طبیعی است که برای از بین بردن بوی بد استفاده می‌شود. برای این که سریع ترین روش از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین را انجام دهید، یک کاسه کوچک جوش شیرین را در یخچال خود قرار دهید. جوش شیرین به جذب بوهای ناخوشایند کمک می‌کند. با آغشته کردن یک دستمال تمیز به محلول جوش شیرین و آب جوش یا سرکه سفید نیز به‌راحتی می‌توانید اثر بوی بد و کثیفی را در یخچال از بین ببرید.

هنگام تمیزکاری یخچال مراقب باشید که قطعات الکترونیکی با محلول جوش شیرین و آب تماس پیدا نکنند؛ در بسیاری از موارد تعمیر ساید سامسونگ یا یخچال ساید از سایر برندها به دلیل اتصال برق بر اثر خیس شدن انجام می‌شود.

از بین بردن بوی بد یخچال

۳. از بین بردن بوی بد یخچال با قهوه؛ روشی سریع و کاربردی

بسیاری از افراد معتقدند که تفاله‌های قهوه حتی بهتر از جوش شیرین به‌عنوان یک ماده طبیعی از بین‌برنده بو عمل می‌کند؛ با این کار حتی بوی مطبوع قهوه در یخچال می‌پیچد و سایر بوها به مشام نمی‌رسند. برای از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از قهوه، ظرفی پر از قهوه را در یخچال قرار دهید. اجازه دهید قهوه چند ساعت در یخچال بماند و بوهای بد را به خود جذب کند. هر چند روز یکبار می‌توانید دانه‌های قهوه را عوض کنید.

اگر دانه قهوه ندارید، تفاله قهوه آسیاب‌شده نیز به‌خوبی بوها را به خود جذب می‌کند. یکی از نکاتی که بد نیست در اینجا به آن اشاره کنیم، تاثیر درجه یخچال بر بوی یخچال است. زمانی که تنظیمات درجه یخچال به هم خورده باشد، ممکن است مواد غذایی به‌سرعت در یخچال خراب شوند و بو بگیرند؛ بنابراین باید اهمیت آشنایی با نحوه تنظیم درجه یخچال را متوجه شوید و همیشه درجه یخچال را روی عدد مناسب تنظیم کنید.

۴. استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی بد یخچال

سرکه یکی از قوی‌ترین ماده‌های طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال است. شما می‌توانید با یک اسپری سرکه بوهای بد ماندگار را کاملا از بین ببرید؛ در واقع سرکه ماده‌ای ضدعفونی‌کننده و اسیدی است که ساختار بوهای بد را می‌شکند. یک بطری اسپری را با مقدار مساوی سرکه سفید و آب پر کرده و روی دیواره یخچال اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید؛ به‌این‌ترتیب می‌بینید که استفاده از سرکه یکی از سریع ترین روش های از بین بردن بوی بد یخچال است.

۵. از بین بردن بوی بد یخچال با زغال فعال

زغال فعال یک ماده جاذب طبیعی است که برای از بین بردن بوی بد استفاده می‌شود. یک کیسه زغال فعال را در یخچال خود قرار دهید؛ بعد از چند روز متوجه می‌شوید که زغال فعال به جذب بوهای ناخوشایند کمک می‌کند. درواقع زغال به دلیل داشتن کربن، بوی بد یخچال را از بین می‌برد.

برای این کار کافی است پودر زغال را در دستمال نخی و در طبقات مختلف یخچال قرار دهید. دمای یخچال را روی پایین‌ترین درجه تنظیم کنید و زغال‌ها را حدود ۳ روز در یخچال قرار دهید؛ پس از گذشت این مدت متوجه خواهید شد که از بین بردن بوی بد یخچال با زغال راهکاری بسیار موثر است.

۶. استفاده از لیمو تازه برای رفع علت بوی بد یخچال

یکی از روش‌هایی که به عنوان سریع ترین روش از بین بردن بوی بد یخچال باید به آن اشاره کنیم، استفاده از لیمو تازه است. لیمو ترش تازه مانند سرکه یک ماده اسیدی محسوب می‌شود؛ البته درصد اسید آن به‌مراتب کمتر از اسید است. بااین‌حال، بوی خوب لیمو تازه بوی بد یخچال را از بین می‌برد. برای این کار کافی است لیمو تازه روی یک دستمال تمیز بچکانید و با آن داخل یخچال را به‌طورکامل تمیز کنید.

در نهایت می‌توانید پوست لیموها را نیز به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر آن داخل طبقات پخش شود. به این موضوع توجه داشته باشید که تمیز کردن و رسیدگی به یخچال، از تعمیرات بی‌مورد آن جلوگیری می‌کند؛ بنابراین برای نگهداری از این وسیله برقی کاربردی حوصله به خرج دهید. درصورتی‌که یخچال شما به هر دلیل به تعمیرات نیاز داشت، می‌توانید روی کمک تعمیر آنلاین حساب باز کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال

تعمیرات یخچال خود را به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مطلب به چند مورد از بهترین روش از بین بردن بوی بد یخچال اشاره کردیم. علت بوی بد یخچال معمولا غذاهای فاسد یا کپک است. به جز این موارد، شما باید هر چند وقت یکبار تنظیمات یخچال را بررسی کنید؛ اگر یخچال ایراد فنی داشته باشید یا درجه آن به هم بریزد، مواد غذایی به‌سرعت خراب می‌شوند و بو می‌گیرند؛ بنابراین باید اهمیت تعمیرات یخچال را جدی بگیرید. اگر برای تعمیر یخچال یا بررسی تنظیمات به کمک احتیاج دارید، به سایت tamironline.com سر بزنید و فرم درخواست تعمیرات را پر کنید. کارشناسان تعمیر آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.